Oscars 2007
Точно, има толкова авангардни филми без абсолютно никаква история. А няма нито един филм без визия. Просто визията е основата, без която не може. Което е повече е очевидно и се чудя защо водим спор точно за това.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
- Bat Garo Still Rots
- Moderator
- Posts: 1503
- Joined: Fri Mar 10, 2006 10:34 pm
- Location: Proud to be from Lagera
Ами, защото кой знае защо ти и Морви отказвате да си дадете сметка, че визията е само средство. Като комиксовите картинки. Като театралните актьори. (Като мастилото в книгата.Demandred wrote:Точно, има толкова авангардни филми без абсолютно никаква история. А няма нито един филм без визия. Просто визията е основата, без която не може. Което е повече е очевидно и се чудя защо водим спор точно за това.

Кое е първо и по-важно: целта или средствата?
passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
Тогава защо ги снимат?
И какви ще да са тези пък филми?

passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
Ау, тука такива глупости си написал, че заради теб не мога да седна спокойно да си уча, погледни само какво правиш...Човече, и в киното и комикса историята е нещо, което както за стотен път ще напиша днес, НЕ Е ЕДИНСТВЕНОТО ОСНОВНО. Защо обичам да си чета Споуна, а не Достоевски? Щот Споунът има е баси рисунките, грее ме, че историята му на моменти е много близо до откровената глупост. Както Дем каза в този тип изкуство ВИЗИЯТА излиза на преден план. Тя е начинът, по който ние ще възприемем историята, тя е средството със сигурност, понякога тя е и целта. Историята на един филм (особено в днешно време) НЕ Е ЦЕЛ, тя е просто един от огромното множество аспекти, които се съдържат в цялото понятие и подлежат на оценка поотделно. Просто те моля за съвсеееем мъничко "комън сенс" и за следното просто изречение: "за мен историята в киното е единствена и най-важна". Мисля, че на всички ни е дотук да натрапваш собствените си разбирания като единствената и обективна истина за нещата. Ако аз поне гледах филми само заради историята им сигурно трябваше да гледам два-три филма ГОДИШНО. Ще дам още един пример - Notes on a Scandal - филм с крайно плоска история, но очевидно според всички вас размазващ на ниво актьорска игра. Е какво сега като историята е слаба или може да се пресъздаде в две изречения да не го гледам ли??? Не омаловажавам фабулата в киното и комиксите, просто не я поставям на пиедестала, които е заслужила в друго изкуство като литературата например (макар и там това да не е абсолютно недвусмислено).shayhiri wrote:Ами, защото кой знае защо ти и Морви отказвате да си дадете сметка, че визията е само средство. Като комиксовите картинки. Като театралните актьори. (Като мастилото в книгата.Demandred wrote:Точно, има толкова авангардни филми без абсолютно никаква история. А няма нито един филм без визия. Просто визията е основата, без която не може. Което е повече е очевидно и се чудя защо водим спор точно за това.) А целта е да разкажеш историята. Ако нямаш какво да разказваш, за какво си говорим изобщо? (Опитайте се двамцата да дадете пример за художествен филм без сценарий и може би най-сетне ще се разберем.)
Кое е първо и по-важно: целта или средствата?
Какво казваш сега? Че киното и комиксът са втора ръка медии и могат да карат и със скапани истории?
Че масата книги са голямата литература? Че типът медия има пряко отношение към наличието на история?
Някога да съм казал, че историята е единственото важно в един филм? Казах, няколко пъти, че е първото - и оттам най-важно. Всеки кинотворец ще ви каже, че нищо не може да спаси лошия сценарий. (Обратното, да се развали добър сценарий на последващите етапи, естествено е възможно.)
Освен това в момента уточнявахме дали е възможно да има филм без каквато и да е история. Така че привеждайки примери за кофти истории не правиш услуга на Дем.
Моите предпочитания нямат абсолютно нищо общо в случая, точно защото говорим за обективната истина. Всъщност точно аз съм известен с това, че гледам филми само заради визията. Това означава ли, че те нямат история?
Не си прекъсвай ученето сега, че ми става съвестно.
Айде, и аз ставам от компа.

Някога да съм казал, че историята е единственото важно в един филм? Казах, няколко пъти, че е първото - и оттам най-важно. Всеки кинотворец ще ви каже, че нищо не може да спаси лошия сценарий. (Обратното, да се развали добър сценарий на последващите етапи, естествено е възможно.)
Освен това в момента уточнявахме дали е възможно да има филм без каквато и да е история. Така че привеждайки примери за кофти истории не правиш услуга на Дем.

Моите предпочитания нямат абсолютно нищо общо в случая, точно защото говорим за обективната истина. Всъщност точно аз съм известен с това, че гледам филми само заради визията. Това означава ли, че те нямат история?
Не си прекъсвай ученето сега, че ми става съвестно.

passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.
Какво става днес, за пореден път съм съгласен с Никола на тема кино, странна работа.
Визията е само средство за разказване на историята за някои, доста малък процент от режисьорите. За повечето визията, или героите, или емоционалното въздействие на филма са далеч по-важни. Най-очевидното доказателство за това е колко голям процент от филмите по кината имат дебилен сценарий, но са поне прилични във визуално отношение. докато обратното е твърде рядко срещано.

Визията е само средство за разказване на историята за някои, доста малък процент от режисьорите. За повечето визията, или героите, или емоционалното въздействие на филма са далеч по-важни. Най-очевидното доказателство за това е колко голям процент от филмите по кината имат дебилен сценарий, но са поне прилични във визуално отношение. докато обратното е твърде рядко срещано.
Това просто не е вярно. Много голям процент от тях никога не биха казали подобно нещо. Примерите за добри филми със слаби сценарии са безброй. Пък и самия факт, че се съмнявам много от вас да могат да изброят дори трима известни сценаристи (които не режисират) , без да направят справка с IMDB, а всички знаят имената на стотици режисьори, актьори и дори десетки композитори на филмова музика говори достатъчно за колко "престижен" и "важен" в киногилдията и сред публиката е смятан сценария и труда по него.Всеки кинотворец ще ви каже, че нищо не може да спаси лошия сценарий
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
Стоп стоп стоп стоп стоп!
Защо "липсваща история" изведнъж се превърна в синоним на "лош сценарий"? Айде по-точни да сме в определенията, а?
Значи, за мен примерно Тарковски, Фелини и Бергман са точно десет милиона пъти по-добри ТВОРЦИ от съвременните режисьори. Ся, доколко някой ще е съгласен с това ми мнение е без значение, не обвързвам никого с него. Мисълта ми е, че НИКОЙ от тях няма за цел да разказва история в КОЙТО И ДА Е от филмите си. Те се занимават с по-сериозни и дълбоки неща - психологизъм, душевност, човешки взаимоотношения, а нерядко и чисто абстрактни усещания и послания, позволяващи безбройни интерпретации. За целта супер често използват минималистичен сценарий без почти никакъв сюжет в него, който обаче съвършено изпълнява функцията си. Това "лош" сценарий ли е? Айде гг, а? Тва, че за теб, Алекс, всеки медиум е единствено носител на комерсиално забавление, не означава, че идеята на всеки медиум е такава, ок?
Иначе, понеже днеска и в кю-то малко не се доразбрахме с Никола, искам да кажа, че съм абс съгласен с него за качествата на Департед. Гледал съм само още една от номинациите (Вавилон) и филмът на Скорсезе е в пъти по-качествен в жанра си. Мисълта ми поначало, когато казах, че не ми е ясно що са му дали Оскар, е че принципно той спада към типа филми, на които просто НЕ дават Оскари, така че съм изненадан
Което не значи, че не ме е изкефил, просто ми стана чудно, че баш на него дават, при положение, че два от конкурентите му са типични слайс-ъв-лайф истории (дето НАЙ ги обичат от Академията), един е епично-биографичен, а последният е военен...
Защо "липсваща история" изведнъж се превърна в синоним на "лош сценарий"? Айде по-точни да сме в определенията, а?
Значи, за мен примерно Тарковски, Фелини и Бергман са точно десет милиона пъти по-добри ТВОРЦИ от съвременните режисьори. Ся, доколко някой ще е съгласен с това ми мнение е без значение, не обвързвам никого с него. Мисълта ми е, че НИКОЙ от тях няма за цел да разказва история в КОЙТО И ДА Е от филмите си. Те се занимават с по-сериозни и дълбоки неща - психологизъм, душевност, човешки взаимоотношения, а нерядко и чисто абстрактни усещания и послания, позволяващи безбройни интерпретации. За целта супер често използват минималистичен сценарий без почти никакъв сюжет в него, който обаче съвършено изпълнява функцията си. Това "лош" сценарий ли е? Айде гг, а? Тва, че за теб, Алекс, всеки медиум е единствено носител на комерсиално забавление, не означава, че идеята на всеки медиум е такава, ок?
Иначе, понеже днеска и в кю-то малко не се доразбрахме с Никола, искам да кажа, че съм абс съгласен с него за качествата на Департед. Гледал съм само още една от номинациите (Вавилон) и филмът на Скорсезе е в пъти по-качествен в жанра си. Мисълта ми поначало, когато казах, че не ми е ясно що са му дали Оскар, е че принципно той спада към типа филми, на които просто НЕ дават Оскари, така че съм изненадан

And you can't dance with a devil on your back...
ебати, колко много се е изписало
.
Да за истинските домати говорих все пак, но като се замислиш story- то т.е. сценарият, ако има литературно произведение за подплънка, може и да си има самостоятелно съществуване.
Всъщност като го написах този коментар за доматите и солта, хич не исках да взимам страна в спора- като се замисля в кино версията на салатата достатъчни са и само домати или само сол. А няма да е като за топ ресторант (т.е. оскари), но може и да става за гледане.

Да за истинските домати говорих все пак, но като се замислиш story- то т.е. сценарият, ако има литературно произведение за подплънка, може и да си има самостоятелно съществуване.

Всъщност като го написах този коментар за доматите и солта, хич не исках да взимам страна в спора- като се замисля в кино версията на салатата достатъчни са и само домати или само сол. А няма да е като за топ ресторант (т.е. оскари), но може и да става за гледане.
Where I was
I had wings that couldn't fly
Where I was
I had tears I couldn't cry
I had wings that couldn't fly
Where I was
I had tears I couldn't cry
Бате както никога си сам срещу мен, Рол и Дем. Те са по-уми от мен, но аз винаги мога да компенсирам с проклетия и удари в определени зони, така че просто се предайshayhiri wrote:Какво казваш сега? Че киното и комиксът са втора ръка медии и могат да карат и със скапани истории?Че масата книги са голямата литература? Че типът медия има пряко отношение към наличието на история?
Някога да съм казал, че историята е единственото важно в един филм? Казах, няколко пъти, че е първото - и оттам най-важно. Всеки кинотворец ще ви каже, че нищо не може да спаси лошия сценарий. (Обратното, да се развали добър сценарий на последващите етапи, естествено е възможно.)
Освен това в момента уточнявахме дали е възможно да има филм без каквато и да е история. Така че привеждайки примери за кофти истории не правиш услуга на Дем.![]()
Моите предпочитания нямат абсолютно нищо общо в случая, точно защото говорим за обективната истина. Всъщност точно аз съм известен с това, че гледам филми само заради визията. Това означава ли, че те нямат история?
Не си прекъсвай ученето сега, че ми става съвестно.Айде, и аз ставам от компа.


Само едно нещо по това, което си казал:
Обясни ми тогава на прост български защо цял ден ни занимаваш с глупави теоретични спорове и се цаниш за ВЪРЛ и ЛюТ защитник на историята в киното?Всъщност точно аз съм известен с това, че гледам филми само заради визията.
Браво на Симеон, че е уловил коренната разлика между сценарий и фабула, която според мен ти си подминал с твърде лека ръка...
п.с. искрено съм убеден, че след автор на книги в съвсем скоро време ти ще почнеш да правиш и филми, за да ни затвориш устите, а дано

Никола, никога няма да разбера защо се опитваш да спориш с мен, когато аз съм на дословно твоето мнение за разнообразие.
И самият факт, че ти признаваш, че добра история може да бъде опропастена леко опровергава тезата ти. А също и това, че от посредствена история може да се направи приличен филм (да, вероятно не гениален, но твърде задоволителен), има доста примери за това.
Дем, и ти не си съвсем прав. Какво значи "няма филми без визия"? Няма филм без картина, но това не означава, че не може да се направи добър филм с минимум визуални похвати и без ефекти.
Мисля, че просто зависи на кое ще наблегне филмът и колко добре ще го направи.
Всъщност да. Доколкото помня, каза че едно нещо или е важно, или не, няма средно положение.Някога да съм казал, че историята е единственото важно в един филм? Казах, няколко пъти, че е първото - и оттам най-важно.
И самият факт, че ти признаваш, че добра история може да бъде опропастена леко опровергава тезата ти. А също и това, че от посредствена история може да се направи приличен филм (да, вероятно не гениален, но твърде задоволителен), има доста примери за това.
Дем, и ти не си съвсем прав. Какво значи "няма филми без визия"? Няма филм без картина, но това не означава, че не може да се направи добър филм с минимум визуални похвати и без ефекти.
Мисля, че просто зависи на кое ще наблегне филмът и колко добре ще го направи.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests