Page 60 of 67

Posted: Mon Feb 01, 2010 1:32 pm
by Silver

Posted: Mon Feb 01, 2010 9:29 pm
by Vivian
За "риалити шоуто" леко ме стряскаш. Баси каръкът е този Камерън значи - баш на бивша жена се натресе в една година на Оскари.
Хм, мислех, че е широко известен факт, че зрителският интерес обожава подобни 'инциденти' по награди. В смисъл, Майкъл Мур и Ейдриън Броуди като поведение на Оскарите за 2002, Никол Кидмън правеща дълга многозначителна пауза след изричането на името на Том Круз като номиниран за The Last Samurai на GG `03 броени секунди преди да прочете победителя, Кристина Агилера връчваща MTV награда на Еминем...това са все доста култови моменти, тиражирани в медиите. Разбира се, не вярвам да възприемаш, че само the case of the ex работи в полза на Бигълоу за мен. :) Тя просто разполага с превъзходната комбинация други номинирани режисьори (или поне ще разполага след броени часове, когато обявят номинациите): Камерън, който вече си има три Оскара, Рейтмън, на когото ще дадат Оскар за сценарий, Тарантино, който също си има Оскар и най-вероятно другият номиниран или ще бъде новакът Бломкамп (на когото аз залагам), който ще попада в категорията 'щастлив съм, че са се сетили за мен щото съм съвсем нов', или Ийстууд, който си има 3-4 (не помня точно колко вече...)...
А за наградата доколкото разбирам смяташ, че може би няма да е съвсем заслужена ако я вземе Хърт Локъра, че и намекваш кой с кого лягал по адрес на Катрин Бигълоу. ОК.
Да, така е. Аз вече споменах на друго място, че субективно бих се радвала за Бигълоу от чисто женска ирационалност, но обективно най-добрите режисьори за миналата година за мен изглеждат така:

1. Михаел Ханеке, The White Ribbon
2. Джеймс Камерън, Avatar
3. Lars von Trier, Anti Christ
4. the Coens, A Serious Man
5. Spike Jonze, Where the Wild Things Are
6. Kathryn Bigelow, The Hurt Locker

От изброените мисля само Камерън ще е е номиниран, тъй че ако можех да гласувам, не бих се замисляла за кого да си дам гласа. У един режисьор ценя най-много две неща -въображение и способност да добавя в литературен материал като ми показва, без да ми 'казва'.

Колкото до лягането - мисля, че когато си по-интимен с един от вице-президентите на Академията, шансовете ти някак...нарастват. :neutral: И не, не визирам Том Ханкс в случая. :D

Posted: Tue Feb 02, 2010 5:58 pm
by Morwen
Балканска следа в тоталния кинохит “Аватар” откри македонското издание "Кирилица".

Според съседите триизмерната лента на Джеймс Камерън е базирана на романа “Тихан от Ерга”, публикуван през 1984 г. от Предраг Урошевич.

Писателят твърди, че между филма и книгата му има куп прилики и става дума за истинско плагиатство. Например главният герой и в двете творби попада на непозната планета и се влюбва в жена от друга раса.

В "Аватар" действието се развива на свещено дърво, а в сръбския роман става въпрос за растение, без което нито един жител на планетата не може да оцелее. И накрая - през 90-те по книгата бил направен сценарий за филм, но проектът така и не бил осъществен.

Урошевич заяви, че е разбрал, че сценарият бил преведен на английски и бил разпратен на чуждестранни продуценти. Най-вероятно така е достигнал до Камерън.
Пандоро, Пандоро, земьо македонска :mrgreen:

Posted: Tue Feb 02, 2010 6:02 pm
by RRSunknown
И в моето съчинение от 2-ри клас имаше главен герой който попада на друга планета и се вклюбва в жена от друга раса - май трябва да съдя Камерън за плагиатство :roll:

Posted: Tue Feb 02, 2010 6:07 pm
by Silver
Не, просто трябва да заключим, че сюжетът на Аватар е на ниво втори клас.

Posted: Tue Feb 02, 2010 7:29 pm
by passer-by
Roland wrote:Не е катоБиглоу да има каквото и да е портофолио извън тоя филм, че да не е подозрително.
Това го пропуснах вчера, че се бях издразнил.

http://www.imdb.com/name/nm0000941/
In Development:
Triple Frontier (details only on IMDbPro)
Director:

The Hurt Locker (2008)
Mission Zero (2007)
"Karen Sisco" (1 episode, 2004)
- He Was a Friend of Mine (2004) TV episode
K-19: The Widowmaker (2002)
... aka K*19: The Widowmaker (International: English title: poster title) (USA: poster title)
... aka K-19 - Showdown in der Tiefe (Germany)
... aka K-19: Terreur sous la mer (Canada: French title)
... aka The Widowmaker (International: English title: informal short title)
... aka k-19 (International: English title: informal short title)
... aka k19 (International: English title: informal short title)
The Weight of Water (2000)
... aka Le poids de l'eau (France)


"Homicide: Life on the Street" (3 episodes, 1998-1999)
... aka Homicide (USA: informal short title)
- Lines of Fire (1999) TV episode
- Fallen Heroes: Part 2 (1998) TV episode
- Fallen Heroes: Part 1 (1998) TV episode
Strange Days (1995)
"Wild Palms" (1993) TV mini-series (unknown episodes)
Point Break (1991)


Blue Steel (1989)
New Order: Substance (1989) (V) (video "Touched By The Hand Of God")
Near Dark (1987)
The Loveless (1982)
... aka Breakdown


The Set-Up (1978)
Мдааа, нищо друго не е правила жената. Ако тя вземе за най-добър режисьор, значи е връзкарка, а не че заслужава.

Та ако ще плюеш, информирай се първо. Казвам го съвсем добронамерено.

А разсъжденията на Тони за жената-режисьор и президента-чернокож са ми смешни - в тези два конкретни примера.
Обама спечели не защото е чернокож (това всъщност по-скоро пречеше), а ако Бигълоу вземе "Оскар" за най-добър режисьор, не смятам, че ще е защото е жена, а защото е заснела кадърно филма си. Дори Тарантино заслужава да вземе за режисьор тая година.
Мое мнение. Иначе връзкарско-конспиративни теории винаги може да се размахват.
Интересно само ако Камерън и Бигълоу не бяха конкуренти в една и съща година и Камерън все пак не вземе Оскар за режисьор/филм, какво ли биха измъдрили феновете на въпросните теории?

Posted: Tue Feb 02, 2010 8:02 pm
by Ghibli
Неспиращите коментари за Бигълоу в темата за "Аватар" вече ми идват в повече. Призовавам пишещите да се сопрат малко или модераторите да отцепят нова тема.

Posted: Tue Feb 02, 2010 8:04 pm
by passer-by
Те са единствено във връзка с Камерън и това колко добър режисьор е - конкретно тая година.
Видях, че и Йоан се дразни, но не смятам, че е ОМГ грозния офтопик. Правим съпоставка.

Пък и вече можем да продължим в темата за Оскаровите номинации, ако има желание.
В тая тема вече не ми се пишеше, но рекох само да коригирам лекото недоразумение, че Бигълоу друго освен Локъра не е правила. То пък все едно е подсъдно да спечелиш Оскар с първия си филм.

Posted: Tue Feb 02, 2010 8:48 pm
by Vivian
@ passer-by:

Знаеш ли, мисля, че точно филмографията й, която си цитирал сама по себе си говори достатъчно за мястото й в киноиндустрията преди Locker-a. :) (сори, че се намесвам така в разговор, който не водиш с мен поне по тоя параграф)

Иначе, радвам се, че те забавлявам. :D И в качеството си на 'фен на теории' (боже мой, започнах изведнъж да се виждам като Мел Гибсън в Теория на конспирацията :lol: ), ти казвам, че аз предпочитам да разглеждам нещата поставени в контекст, а не изолирано, тъй като смятам, че разполагам с достатъчно голяма база познания, които ми дават право да анализирам ситуацията. За да не се получават разни моменти, в които да съм изненадана защо филм като The Blind Side има номинация за най-добър филм, примерно. Или защо Сандра Бълок е 'по-добра актриса' от Мерил Стрийп тази година. But that`s just me, предполагам, че за теб дори избирането на Джордж Буш запрезидент на САЩ навремето за първия му мандат беше нещо напълно...резонно, нормално и легитимно. :) Аз, обаче, не си падам по плъзгането по повърхността и предпочитам да анализирам, защото смятам, че когато се науча да виждам какво има отвъд опаковката, то тогава най-вероятно ще мога самата аз да създавам, а не само да потребявам. А аз в крайна сметка се стремя именно към това, но и не очаквам от всеки същото и не възнамерявам също да го налагам по какъвто и да е начин на когото и да било. :)

Posted: Tue Feb 02, 2010 8:51 pm
by Yan
Ама айде тая дискусия да не е в темата за Аватар. И да се научим как се куотва така, че да не заема цяла страница.

Posted: Tue Feb 02, 2010 8:53 pm
by Roland
Ъм, аз го бях проверил портофолиото й преди да пиша. В него няма НИЩО. В смисъл, не разбирам къде е проблемът? :shock:

Мисля, че в конкретния случай и на тоя етап от темата обсъждането на Локъра и Биглоу в тояв контекст си е съвсем онтопик.

Бтв, кефят ме тотално вече неадекватните и беззъби включвания на Силвъра :lol:

Posted: Tue Feb 02, 2010 8:59 pm
by passer-by
Ами като каза, че нямала "каквото и да е" портфолио, това по принцип значи "никакво".

Ако си имал предвид "не кой знае какво", ОК. Чак "НИЩО" ми се струва пресилено. :) Мен пък ми хареса Пойнт Брейк, да речем (без да е Оскаров :mrgreen: ).

Но дори Локъра да й беше първият филм, какво от това? Обсъждахме дали Аватара заслужава да вземе Оскар за най-добър филм тази година. В конкуренция с тези филми. Аз казвам "не", ти - "да".

Така че си беше онтопик, Ян, Гибли и Йоане. Смятам.

Тони - казах "тези два конкретни примера". :wink:

Posted: Tue Feb 02, 2010 9:01 pm
by Roland
Аз не разбирам защо точно в тези два случая бтв. Смисъл, нищо не е извадено от контекст в живота по принцип. Биглоу има извънфилмови причини да получи наградата. Защо смяташ това за обидно?

Posted: Tue Feb 02, 2010 9:03 pm
by passer-by
Защото съдя само по филма й и смятам, че той е достатъчно основание за наградата. Оттам нататък с кого се познавала и как щели да прецакат Камерън щото такава била ситуацията не ме вълнуват. Говоря само за Локъра и Аватара като съпоставка между два филма.


И двата ми харесват. Но за режисьор и филм смятам, че Локъра повече заслужава статуетката. Пък дали ще вземе нещо е друг въпрос за съседна тема. :wink:

Под "тези два конкретни примера" имах предвид тезата й, че както американците си избрали Обама щото е чернокож, така може да наградят Бигълоу щото е жена. Не за друго. Само за да покажели колко са либерални. Иначе според Тони явно Обама и Бигълоу не заслужават. ОК. И други бяха фенове на Маккейн-Пейлин през 2008 г., съответно са фенове на Камерън тази година (щото и аз съм му фен по принцип и ме радва Аватара).

Posted: Tue Feb 02, 2010 9:15 pm
by Ghibli
Офтопик е и продължава да бъде. За оскарите вече има тема, може там да се пренесат всичките тия обсъждания.