Posted: Wed Jan 27, 2010 6:04 pm
ДОБРЕ, БОЖЕ, КАЖИ МИ, ЗАЩО?! СТАРАЯ СЕ! МЪЧА СЕ! ИЗТЕЗАВАМ СЕ! И НИКОГА НЕ УСПЯВАМ ДА СТАНА ГОТИН КАТО СИЛВЪР!!!! ЗАЩО, ЗАЩО?!?!?!111
А може би просто посланието е толкова очевидно и морално черно/бяло, че да не ти се струва еко пропагандата, което всъщност е. В смисъл - ние всичките Аватар ли чакаме, че да ни научи на толерантност помежду ни и грижа към средата, която обитаваме? То остава и да се чувстваш с промит мозък след подобен филм, след като темите му са почти генетично заложени в човешките глави.Vivian wrote:Относно ‘интересния’ фактор, пропагандата и черно-белите работи в Аватар – ми не се чувствам с промит мозък или насилена като го гледам. Знам ли защо. Може би ‘посланието’ му в моя мозък приема друга форма, може да е от як субективизъм, може да е, защото не съм дорасла за правилното му декодиране.
Ок, тогава давайте кредит там, където е за даване. Не оправдавайте скуката на сценария заради техническата част. И, бтв, не надценявайте техническата част, щото след последния мейкинг задника на Камерън така яко лъсна, че направо ме хващат бесните като гледам как хората му се връзват на ПР-излиянията. Тоя верно си мисли, че публиката му трева пасе.Относно ‘оценяването’ на дозата надграждане в сценария на Аватар: мисля, че в крайна сметка визията оправдава съществуването на филма и намирам, че бокс-офисът го доказва. Разбира се, нямаме поредната екранизация на Коледна песен със супер-оригиналното вмъкване на мега-зловещ Призрак на Сегашната Коледа (което признавам Е иновация), но категорично ‘надграждането’ в историята го откривам в техническия аспект на филма. Но пък аз съм човек, който може би се задоволява лесно. Съзнавам, че това ме прави по-скоро скучна и твърде сливаща се с масата хора в края на деня.
Тия псевдоаргументи ги мразя най-много. Добре, как не е ясно, че след като живеем в свят, в който всичко е пари и всичко може да се купи с пари, не е много добра идея да ми даваш за аргумент кой за кво е номиниран. Ся кво, искаш да те питам защо тая година същата велика гилдия на драскачите е номинирала The Hangover, вместо Бастердите ли?Не намирам, че сценарий номиниран от Американската гилдия на филмови сценаристи за оригинален сценарий има какво да доказва като съдържание. На пръв поглед може да се отпише с лека ръка ‘ама разбира се, нали филмът донесе МНОГО пари’, но всеки, който е чел малко повече за Гилдията и има ясна представа какво са номинирали през последните години, би подходил другояче. А аз може да не съм Лаета Калогридис в момента, но гореспомената Гилдия е съставена от хора, чиито филми се гледат ежедневно от всеки един човек, който ходи на кино. Те все пак оценяват сценария на Аватар като един от 5-те най-добри оригинални сценария за 2009, или потенциално имената на сценаристите в този списък са на нивото на човек пишещ ‘Забранена любов’? Или вероятно именно това им действие ги принизява грозно.
Какво лично запознанство? Аз ЕГН ли ти искам или някакъв ориентир с кво се занимаваш? Но както искаш, ще го преживея.Не ползвам форумите за лично запознанство, така че не възнамерявам да се запознаваме формално тук. Съжалявам, ако това по някакъв начин те обижда.
Прощавай, но имам въпрос: не смяташ ли, че е малко претенциозно да казваш на около дузина хора къде да си дават кредита? И то на такива, които не познаваш лично. Сега, факт е, че аз твърде рядко се изживявам за морална полиция или цензура, ама открай време имам конкретни проблеми с това някой да се пробва да ми налага волята си и да ми казва какво да мисля/ правя/ пиша, че просто не мога да се стърпя в случая. Казвам ти го, тъй като смятам, че частично девалвира повечето ти постове като почнеш да прибягваш до него.Ок, тогава давайте кредит там, където е за даване. Не оправдавайте скуката на сценария заради техническата част. И, бтв, не надценявайте техническата част, щото след последния мейкинг задника на Камерън така яко лъсна, че направо ме хващат бесните като гледам как хората му се връзват на ПР-излиянията. Тоя верно си мисли, че публиката му трева пасе.
О не знам дали за теб са псевдоаргументи. Ти все пак беше човекът, който избра да задълбава из жизнената ми биография, та затва си помислих, че ако пренебрегнем писателското ми занятие, може би ще е добре да се позовем на мнението на по-известни колеги, чиито неща си гледал. Мислех, че като човек, който е такъв огромен почитател на Бастердите много добре знаеш защо не получи номинацияТия псевдоаргументи ги мразя най-много. Добре, как не е ясно, че след като живеем в свят, в който всичко е пари и всичко може да се купи с пари, не е много добра идея да ми даваш за аргумент кой за кво е номиниран. Ся кво, искаш да те питам защо тая година същата велика гилдия на драскачите е номинирала The Hangover, вместо Бастердите ли?
Изглежда имаме доста подчертано различни схващания за лична информация, но ти благодаря запоследното и се радвам, че ще го преживееш.Какво лично запознанство? Аз ЕГН ли ти искам или някакъв ориентир с кво се занимаваш? Но както искаш, ще го преживея.
кембъл съм попрочел достатъчно (5 тома, всъщност), предполагам имаш предвид the hero with a thousand faces, не a hero's journey. въпросът не беше за теорията зад подобни сравнения. питах, щото тая дискусия съм я водил преди години и ми беше любопитно какво ще предложиш.Vivian wrote:За Артур и Войните: смятам, че би било най-мъдро ако се зачетеш из някоя от книгите на Кембъл по въпроса (бих препоръчала A Hero's Journey) , пък и не му е много това темата, но ще взема да спомена няколко прилики: целия story arch Obi-Wan/ Luke = Merlin/ Young Arthur (особено във френските версии, макар че Люк притежава и демонстрира доста ит от сър Галахад), Vader = the Black Knight (и Мордред, разбира се), Вейдър като Анакин = отново младия Артур (‘избран’, навлиза в забранен/ неодобрен брак с млада кралица, довежда до падане на империя), the Force = the Holy Grail …Бих казала, че отделните епизоди от сагата съдържат в себе си конкретни отделни моменти от Артуровия цикъл, като повечето от тях потребяват версията на Томас Малъри (което е разбираемо, де).
Да, прав си. Моя грешка.кембъл съм попрочел достатъчно (5 тома, всъщност), предполагам имаш предвид the hero with a thousand faces, не a hero's journey.
Имам познат в UCLA, който писа thesis върху това и може да се каже, че му го признаха за ненасилено. Аз лично също виждам достатъчно паралели, но Граалът е бил приравняван с какво ли не, та може да съм му свикнала вече.силата като граала е доста насилена.
Разочаровала съм и друг път, а иначе е факт, че ВИНАГИ ме мързи, когато ми се налага да обсъждам Star Wars. Която и да е част от сагата.по принцип фолбекът към кембъл, мономита, архетипите или в частност концепцията за the hero's journey при поява на обвинение в неоригиналност е мързелива и малко първосигнална защита.
аз пък не говоря за стар уорс и не споменавам имена.Vivian wrote:Разочаровала съм и друг път, а иначе е факт, че ВИНАГИ ме мързи, когато ми се налага да обсъждам Star Wars. Която и да е част от сагата.по принцип фолбекът към кембъл, мономита, архетипите или в частност концепцията за the hero's journey при поява на обвинение в неоригиналност е мързелива и малко първосигнална защита.
DVD-тата ми бяха на бюрото пред очите ми. Със същия успех можех да избера Lost in Translation.аз пък не говоря за стар уорс и не споменавам имена.
Мисля, че се дължи на факта, че в твърдението се съдържа истинност. А може и да има нещо общо с онзи стар цитат на Хичкок.но когато on teh internets произволно лице Х обвини произволно произведение Y във върла деривативност, винаги се появява лице Z, което обяснява как всички възможни истории вече са разказани ениуей.
Съжалявам, че си го схванал така, тъй като се стремях към почтителност и в повечето случаи се самоиронизирах, а колкото до първия ми коментар наистина беше с цел подобряване на комуникацията.Silver wrote:Вивиан, всичко в поста ти е едно голямо заяждане, така че няма да ви прекъсвам с отговор на него.
Само да уточня, че говорех за последния 23 минутен мейкинг и по-специално за performance capture частта му.