Page 55 of 67

Posted: Tue Jan 26, 2010 4:40 pm
by Roland
Добре, не усещаш ли какъв брутален фейл си в момента? Пет поста по ред "така щеше да е по-добре, щото сега е зле". Инфантилно, бате. Сто страници тема, а досега веднъж не си успял да обясниш нито що е зле, нито що би било по-добре иначе. Ето, Трип ти говори с неща от филма. Говори и ти, деба, стига сте се надцаквали с Морви с двуредови постчета!

Posted: Tue Jan 26, 2010 5:12 pm
by Silver
Никак не съм фейл, когато тези мои постове трябва да са отговор на "ами не може да се сменя историята, щото тогава това няма да е Аватар". Споменах многократно защо историята е зле - защото конфликтът е черно-бяло клише, защото романтичната история е банално развита и в нея не виждам нищо оригинално (и това, което можеше да е поне интересно, е задушено в зародиш), защото темите и паралелите са изключително очевидни и всичко по тази линия ти е сервирано на тепсия, защото диалогът е като писан от 8yo.

И да, би било на порядъци по-добре, ако мотивацията на хората беше нещо повече от тъпашка алчност и ако ънобтейниума им беше примерно единственият шанс да спасят собствения си живот на собствената си планета, която са разкапали. Тогава наказанието на Пандора, под формата на летяща животинска сган, нямаше да е гротеска, като от третокласна анимацийка, а щеше да е горчив урок. Щото сега нещата остават на някво примитивно ниво, око за око, зъб за зъб - гръмнахте ми дървото, ей ся ще го лапате. Еми не така.

Posted: Tue Jan 26, 2010 6:08 pm
by Gunslinger

Posted: Tue Jan 26, 2010 8:55 pm
by Roland
Silver wrote:Никак не съм фейл, когато тези мои постове трябва да са отговор на "ами не може да се сменя историята, щото тогава това няма да е Аватар". Споменах многократно защо историята е зле - защото конфликтът е черно-бяло клише, защото романтичната история е банално развита и в нея не виждам нищо оригинално (и това, което можеше да е поне интересно, е задушено в зародиш), защото темите и паралелите са изключително очевидни и всичко по тази линия ти е сервирано на тепсия, защото диалогът е като писан от 8yo.

И да, би било на порядъци по-добре, ако мотивацията на хората беше нещо повече от тъпашка алчност и ако ънобтейниума им беше примерно единственият шанс да спасят собствения си живот на собствената си планета, която са разкапали. Тогава наказанието на Пандора, под формата на летяща животинска сган, нямаше да е гротеска, като от третокласна анимацийка, а щеше да е горчив урок. Щото сега нещата остават на някво примитивно ниво, око за око, зъб за зъб - гръмнахте ми дървото, ей ся ще го лапате. Еми не така.
Всичко това само по себе си пак са голи твърдения. Аз пък твърдя, че диалозите са доста интелигентни, а очевидността, черно-бялостта и "неоригиналността" (whatever THAT is) не са минуси пер се, ако са използвани добре. Какъвто случаят Е. И т.н. надприказване, ама те кучетата си лаят...

Posted: Tue Jan 26, 2010 9:53 pm
by Silver
Ок, след като диалогът па точно ти се струва интелигентен - всеки с потребностите си... Мен интелигентните диалози ме карат да ги помня и куотвам. Куотни нещо интелигентно от Аватар, плс? Айде, и да не е чак интелигентно, куотни ми нещо дето да не е по силите на осмокласник.

Голите твърдения как още да ги облека, след като многократно беше споменавано как Аватар дословно копира Покахонтас, FernGully, Battle for Tera, Танцуващия с вълци, Последния самурай и т.н. Какво още да ти сложа до това? При толкова паралели и заемки, твоя работа е да ми докажеш оригиналността на Аватар, след като слагаш "неоригиналност" в кавички. Коя идея и кой паралел от Аватар смяташ за неочевидни? Щото извинявай, ама не избивайте индианци, не се ебавайте с природата и не ходете до Ирак за петрол... айде тези да не са много subtle, a?

Ся знам, че таглайнът е, че това не били минуси, щото, видиш ли, били използвани добре. Кво значи това? Историята или е клише или не е. Посланията или са повърхностни или не са. Наричайте нещата с истинските им имена. Керванът може и да върви, ама единственото дето се чува от фенбойския лагер е "мен па тоа филм толко ме кефи, че въобще всичките му недостатъци са всъщност предимства".

Posted: Tue Jan 26, 2010 10:01 pm
by Trip
Еми аз съм казал малко по-напред що ме кефи диалогът, основно както е използван от двамата лоши. Факт, не е quotable, но и на доста от поне хубавите световни романи примерно не е. Да не говорим за драматургични светини като Стопард, където НИЩО не е quotable.

Да, давам литературни примери, но мисля, че е адекватно да го правя, при положение, че quotableness of dialogue не е ексклузивно изискване за филмовия такъв.

Да кажем, че е serviceable. В края на краищата добрият филм не бива да покрива някакъв checklist, щото подобен прескриптивизъм е в най-добрия случай силно субективно нещо, в най-лошия - irritating presumptiousness (в зависимост как е изразен).

И продължавам да не мисля, че "посланието" е САМО това, което описваш, на първо място щото след 6 години усилено изучаване на литература съм решил за себе си, че концепцията за послание ми е тъпа.

Posted: Tue Jan 26, 2010 10:14 pm
by Silver
Е тва пък е такова измъкване - ок, дайте ми нещо готино от диалога (и сценария като цяло де), дето показва, че е интелигентен. Щото аз предимно слушах някакви бойскаутски възклицания - "ей ся ще ви паднат ченетата", "добре дошли на Пандора" и пр. камерънски шит.

Да, добрият филм не трябва да покрива чек лист и аз твърдо, дори бих казал остро, не изисквам всеки филм да е с куотабъл диалог или оригинален сценарий, за да ме кефи. Просто тук ме дразни как се защитават неща, които нямат никакво извинение и тоя филм се изкарва някво убер перфектно нещо на всички нива, при все че очевидно не е. Ок, и мен Аватар ме кефи като цяло, но сценарият му е пълен шит, фраш с клишета и грубо погазващ всяка възможност за интересен и оригинален завой. Ей тва не е точно характеристиката на убер гперфектния филм.

Еми хубаво, Трип, остави идеята за посланието тогава на някой, за който концепцията за послание в художествено произведение не е тъпа.

Posted: Tue Jan 26, 2010 10:16 pm
by passer-by
Предлагам освен задължителното ползване на кирилица да се изисква вече и задължително ползване на български език в темите.

Или в заглавието им да се уточнява, че е желателно човек да е англоговорящ, за да ги чете. (Демек, ако някой знае само български - майната му, да е учил английски.)

Емо, извинявай, ама горният ти пост е нечетивен за немалка част от потребителите на форума. Даже аз, дето уж се оправям с английския, си накъсах прочита на няколко места, докато си преведа наум какво изобщо пишеш.

Айде моля малко напъни да казваме нещата на хубав български, бива ли? Това и за руутването по-назад. И не само то. И не само в тази тема.

Иначе и аз мога да си изпъстрям постовете с думички от английски, че и от френски. Но от уважение към четящите ме се старая да си изразявам мисълта на един-единствен език.

Моля за такова съобразяване и от страна на останалите пишещи.

Posted: Tue Jan 26, 2010 10:36 pm
by Vivian
Значи, нагледах се (предимно се начетох де) на разни изказвания в темата и колкото и да ми се искаше да страня от нея, защото си имам достатъчно много друга работа извираща върху ми тия дни, не съумявам.

Първо, подобно на Трип (а може би обременена от подобно на неговото образование), концепцията за 'послание' във вида, в който обикновено се тиражира наистина е...dubious at its best. Лично аз, не мога с чиста съвест да застана зад нея, особено, защото в този си вид тя присъства само в редица долнопробно пропагандистки филми, пък аз винаги съм мразела, когато един филм ме 'насилва' да мисля така и така.

Второ, да ви кажа като човек, който пише сценарии и все пак е учил как се пишат сценариите - 'интересен и оригинален завой' не е предпоставка за ебати якия е грамотен сценарий, нека се разберем. Истината е, че една огрмна доза от 'добрите' сценарии сами по себе си са наниз от клишета, което не означава, че няма разкошни сценарии, в които се наблюдава повече застъпена оригиналност. Защото, нека затворим очи и си помислим...не е ли Star Wars в крайна сметка една легенда от Артуровия цикъл? Или случайно The Shining приказка на братя Грим? Примерите са безчет и не планирам да се впускам в изброяването им, но твърде често, за да е ефективен един сценарий работи с конкретни матрици, които са се оказвали успешни и са били приемани от публиката преди това. Все пак човешкият мозък работи по що годе еднакъв начин през вековете развитие и му влияят емоционално горе-долу подобни неща. Поне засега.

И не на последно място, имайки предвид, че се "защитават неща, които нямат никакво извинение тук"...кой казва, че нещо няма извинение? До някакъв Свръхразум трябва да се допитваме или какво? И наистина, малко по-полека с менторстването, че не смятам, че отива на човек, който иска да се покаже като интелигентен и разумен.


ЕДИТ: само да добавя, че аз, бтв, съм твърдо против премахването изцяло на англицизми от форума. Смятам, че всеки е свободен да се изразява както намери за добре. Все пак не сме комунистически строй.

Posted: Tue Jan 26, 2010 10:37 pm
by Trip
Silver wrote:Е тва пък е такова измъкване - ок, дайте ми нещо готино от диалога (и сценария като цяло де), дето показва, че е интелигентен. Щото аз предимно слушах някакви бойскаутски възклицания - "ей ся ще ви паднат ченетата", "добре дошли на Пандора" и пр. камерънски шит.

Да, добрият филм не трябва да покрива чек лист и аз твърдо, дори бих казал остро, не изисквам всеки филм да е с куотабъл диалог или оригинален сценарий, за да ме кефи. Просто тук ме дразни как се защитават неща, които нямат никакво извинение и тоя филм се изкарва някво убер перфектно нещо на всички нива, при все че очевидно не е. Ок, и мен Аватар ме кефи като цяло, но сценарият му е пълен шит, фраш с клишета и грубо погазващ всяка възможност за интересен и оригинален завой. Ей тва не е точно характеристиката на убер гперфектния филм.

Еми хубаво, Трип, остави идеята за посланието тогава на някой, за който концепцията за послание в художествено произведение не е тъпа.
Както казах, писал съм защо АЗ смятам, че диалогът е добре използван в поне 2 случая, и сори, ама няма да се повтарям. Разчитам, че следиш темата, но в случай, че не го правиш, не мога да хабя допълнително от своето време, за да го правя вместо теб. Може би така е по-добре, предвид че едва ли ще си помръднеш от позицията и вероятно ще взема и аз да набирам черни точки в твоя интелекто- или естетометър ;)

Относно посланието - това си заслужава цяла отделна тема и може даже да я пусна. Щото досега не съм видял и едно адекватно описание на туй чудо "послание". Та затова така с недоверие. Не съм сигурен, че дори ти, предвид интелектуалния ти капацитет и наклонности, се вълнуваш от "посланието" като елемент от това, което гледаш/четеш. Предвид аналитичните ти способности по отношение на киното, винаги съм искал да те питам, отделяш ли време за четене и какво обичаш да четеш?

Едит: Относно англицизмите - хм, и Вивиан има право...

Posted: Tue Jan 26, 2010 11:21 pm
by passer-by
Е то затова споменах в оная тема за чуждиците, че има разлика между "чуждица" и "заемка". Баш на филолози няма да я обяснявам. :P
Правилният български включва заемки. Но не и чуждици. :wink:

Иначе ви гетвам мийнинга, mes amis. Не ми надвишавате интерпретативния и когнитивен капацитет, ама тук не общуваме едноцифрено число хора и то все полиглоти. Или?

Posted: Tue Jan 26, 2010 11:33 pm
by Ghibli
Не сме комунистически строй, но пък майчиният ни език не е английски и е проява на уважение и интелигентност да си говорим възможно по-разбираемо 8-)
Lord wrote:Добре де, няма как да не забележи човек, че Onslaught ви даде сносно предложение за алтернативен сюжет и въпреки това според Ghibli: а) идеята на филма била друга, б) така не се променял сюжета, а цялата концепция.

Ехоо? :D
Да, като сюжет става, но ще е съвсем различен филм в основата си. То хората вече го казаха де.
Lord wrote:ако беше наблегнато още малко върху вътрешната борба на хората преди да нападнат навитата, филмът щеше да запази идеиния си заряд, дообогатявайки го с допълнителен елемент на драма


Не съм съгласна. Идейният заряд на филма е тясно свързан с това, че хората са някъде там в периферията и не заслужават да се обръща внимание на вътрешните им драми. Обърнато е внимание на резултата от действията им:
Spoiler: show
всичкото зло, което правят, както и "те убиха своята майка"
Това е човечеството във филма. Достойно за съжаление, но не и нещо повече. Зрителят не се идентифицира с хората, а с На`ви, а положителните герои сред хората във филма се обръщат срещу "своите".

Super M, много готини постове :)

Жалко е, че някои хора виждат само поредица от гледки във филма, но проблемът си е техен.

Posted: Wed Jan 27, 2010 12:21 am
by Morwen
Офтопик.
Каквото казаха Пасъра и Гибли - както кирилицата е по-лесен начин за четене на постове, така и българският е. Аз четох поста на Емо с речник. Половината неща имаха превод от една дума.

Posted: Wed Jan 27, 2010 12:27 am
by Silver
Vivian wrote:Първо, подобно на Трип (а може би обременена от подобно на неговото образование), концепцията за 'послание' във вида, в който обикновено се тиражира наистина е...dubious at its best. Лично аз, не мога с чиста съвест да застана зад нея, особено, защото в този си вид тя присъства само в редица долнопробно пропагандистки филми, пък аз винаги съм мразела, когато един филм ме 'насилва' да мисля така и така.
Интересно тогава как всичко това се връзва с толкова черно-бял филм като Аватар, в който добрите и лошите, както и морала в конфликта им са ти ясно посочени. Чудесно, че употреби думата пропагандност, бтв.
Второ, да ви кажа като човек, който пише сценарии и все пак е учил как се пишат сценариите - 'интересен и оригинален завой' не е предпоставка за ебати якия е грамотен сценарий, нека се разберем. Истината е, че една огрмна доза от 'добрите' сценарии сами по себе си са наниз от клишета, което не означава, че няма разкошни сценарии, в които се наблюдава повече застъпена оригиналност. Защото, нека затворим очи и си помислим...не е ли Star Wars в крайна сметка една легенда от Артуровия цикъл? Или случайно The Shining приказка на братя Грим? Примерите са безчет и не планирам да се впускам в изброяването им, но твърде често, за да е ефективен един сценарий работи с конкретни матрици, които са се оказвали успешни и са били приемани от публиката преди това. Все пак човешкият мозък работи по що годе еднакъв начин през вековете развитие и му влияят емоционално горе-долу подобни неща. Поне засега.
Сега, трябва ли пък аз да почвам да изброявам как едно нещо може да почива на добра и работеща идея, но да надгражда по оригинален начин над нея. Както вече казах, нямам нищо против още един преразказ с разсъждения по Покахонтас, но айде нещо малко, ама съвсем мъъничко оригинално да има. Дето да си оправдае новата занимавка с тая история. Тука имаме няква CG-планета, която стои като единствения аргумент. Но нека да сме сериозни все пак.
И не на последно място, имайки предвид, че се "защитават неща, които нямат никакво извинение тук"...кой казва, че нещо няма извинение? До някакъв Свръхразум трябва да се допитваме или какво? И наистина, малко по-полека с менторстването, че не смятам, че отива на човек, който иска да се покаже като интелигентен и разумен.
Не знам кой трябва да питаме. Аз не виждам необходимост концепцията за филм като Аватар да е непременно толкова повърхностна, така че намирам мързеливостта на Камерън за непростима.

Бтв, понеже ми стана интересно - коя си ти, всъщност? Ако не е много малоумно да питам така де... :)

Posted: Wed Jan 27, 2010 12:53 am
by Trip
Диабло Коуди под прикритие!!! :mrgreen:

Всъщност е от Трън и не е била стриптизьорка, а фолк-певица преди да почне да пише сценарии :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: