Page 53 of 67
Posted: Tue Jan 26, 2010 1:49 am
by Silver
Ма не бе, Лорд, не разбираш ли, че хората трябва да са много лоши, а туземците да са много добри, за да можем да мразим едните и да руутваме за другите.

Много сложно ще стане, ако някой вземе, че измисли с една идея по-нюансирана история.
Гибли е прав/а, със сигурност ще стане друг филм - по-готин.

Posted: Tue Jan 26, 2010 4:36 am
by Roland
На баба ти хвърчилото. Ще стане точно социална драма. И за какъв точно уй някой ще продуцира филм за половин милиард, който да ни разкаже за тъжната съдба на индианците? Какъв е смисълът от смазващата визия? Тя ще продължи ли да смазва, ако не е впрегната в елегантна приключенска история, а затлачена от сиви образи и морален релативизъм драма?
Posted: Tue Jan 26, 2010 9:19 am
by Morwen
Според мен можеше да е по-малко черно-бял и без да става социална драма, но по предложения начин със затварянето на туземците в резервати и и т.н., няма как да е нещо друго. И тогава вместо преразказана Покахонтас, щеше да е преразказан учебник по история на САЩ.
Posted: Tue Jan 26, 2010 9:19 am
by Onslaught
Roland wrote:На баба ти хвърчилото. Ще стане точно социална драма. И за какъв точно уй някой ще продуцира филм за половин милиард, който да ни разкаже за тъжната съдба на индианците? Какъв е смисълът от смазващата визия? Тя ще продължи ли да смазва, ако не е впрегната в елегантна приключенска история, а затлачена от сиви образи и морален релативизъм драма?
Че нали ти беше този които обясняваше как 3Д-то в Christmas carol било самоцелно и филмa бил слаб, а в Аватар е използвано много по-добре като е подсилвало цялостното усещане. Същото е и с визията на Аватар. Вместо Пандора да е фона на който развива действието и да подсилва въздействието от филма, сюжета е преосто предлог за да ни развеждат из нея.
- Spoiler: show
- Вижте какви готини кончета с 6 крака и USB портове които главните герои обяздват.
А в тази сцена героите обязват невероятни пеперудодатили.
А ето и стршно красиви летящи планини покрай които главните герои прелитат.
Тук обърнете внимание на изящните светещи дървета под които главните герои се чукат.
... голямо дърво...екшън сцена с много екплозии и цели стада от разни животинки...финална битка...the end.
Posted: Tue Jan 26, 2010 9:33 am
by Lord
Roland wrote:На баба ти хвърчилото. Ще стане точно социална драма. И за какъв точно уй някой ще продуцира филм за половин милиард, който да ни разкаже за тъжната съдба на индианците? Какъв е смисълът от смазващата визия? Тя ще продължи ли да смазва, ако не е впрегната в елегантна приключенска история, а затлачена от сиви образи и морален релативизъм драма?
Имаш ужасния навик да слагаш по дифолт собственото си мнение като абсолютна точка. Ми приеми, че тази затлачена със сиви образи и морален релативизъм драма повече би се харесала на някои, ако е направена като хората.
В крайна сметка не е нужно навитата да бъдат затворени в лагери и тем подобен шит, но нищо не пречеше ситуацията да не е толкова черно-бяла.
Posted: Tue Jan 26, 2010 11:08 am
by Trip
Един метакоментар, if I may...
Остро изразено мнение =/= налагането му, освен ако ТИ не решиш да го отъждествиш по тоя начин. Никой тук не е в позицията на бичувания роб vs. the opinion Nazi, освен ако сам не я заеме. И не е приятно като почне и да мрънка после от тази позиция. Която, повтарям, сам е заел. Помисли върху това, мисля, че има нещо вярно в него
Posted: Tue Jan 26, 2010 11:28 am
by Super M
Според мен можеше да е по-малко черно-бял и без да става социална драма, но по предложения начин със затварянето на туземците в резервати и и т.н., няма как да е нещо друго. И тогава вместо преразказана Покахонтас, щеше да е преразказан учебник по история на САЩ.
Сега филмът не бил оригинален, но когато се замени архетипния му, легендарен сюжет и се преразкаже дословно историята на САЩ с Индианските войни ще стане. Само това му е липсвало на сюжета - нави да са в резерват - щеше да е страхотно поучително! Bullshit!
Що се отнася до моралните дилеми Аватар, разберете, е приказка. Приказките са черно-бели. В приказките има добри, има лоши. Гениалните филми, където има ясно разграничение между протагонистите и антагонистите са толкова много много много. Айде сега да се оплакваме за всички тези филми, че е можело да бъдат социални драми. Защо, например, Дарт Вейдър, не мрънкаше непрекъснато в епизоди 4,5 и 6 колко е раздвоен. Защо не си сваляше маската и не ревеше. Звездни войни щяха да са толкова по-дълбоки и стойностни филми. Нищо че са най-популярната филмова поредица евър. Друг легендарен филм, считан за един от най-добрите въобще - "Смело сърце". Колко щеше да е прекрасно ако бяхме разбрали гледната точка на англичаните - благородниците и краля им просто са искали малко повече власт, влияние и земя, за да могат да развиват икономиката си, изпаднала в средновековна рецесия. За да могат да осъществят пан-европейската мечта. За да могат да построят канализация в Лондон. Защо е нямало сцени, които подчертават колко мръсен и насран е бил Лондон? Как децата са гладували и са яли помии. Тогава нямаше да се просълзяваме, когато бъркат в червата на Уилям Уолъс, а щяхме да го питаме със суров глас: Защо не споделихте земята си? Не разбирате ли, че след 800 години национализмът ще бъде отричан от глобалното общество? Защо независимостта ви да е по-важна от интеграцията и не е ли съвместното съществуване и свободното придвижване на хора, услуги и капитали най-важното за развитието на човешкото общество? Дали не можеше да решите тези проблеми на кръглата маса за преговори? Дали крещейки "Свобода", докато ти измъкват вътрешностите с ръждив ченгел разбираш разликата между социалната свобода и социалните задължения. Сега като се замисля щеше да е толкова по-хубаво. Нали?
И все пак добре, че Камерън не е имал до себе си такава шепа "разбирачи", че тогава може би нямаше да направи най-касовия филм на всички времена, а нещо друго.
Posted: Tue Jan 26, 2010 11:33 am
by Trip
Въпрос на тип темперамент.
Posted: Tue Jan 26, 2010 12:04 pm
by Demandred
Аз съм съгласен с Гибли. Предложеното от Onslaught тотално променя филма не само сюжетно, но и като идея и послание. Да, можеше да стане и по-добър, но щеше да е съвсем различна творба. Просто Камерън е имал други цели - примерно да покаже до какво води безогледната алчност на корпорациите. В реалният живот те не изсичат амазонската джунгла примерно, защото това е критично важно за оцеляването на човечеството, а за да печелят пари.
Posted: Tue Jan 26, 2010 12:04 pm
by Morwen
Сега филмът не бил оригинален, но когато се замени архетипния му, легендарен сюжет и се преразкаже дословно историята на САЩ с Индианските войни ще стане. Само това му е липсвало на сюжета - нави да са в резерват - щеше да е страхотно поучително! Bullshit!
АЙДЕ ЧЕТИ КАКВО ПИША И ПОСЛЕ МИ ГОВОРИ, ЧЕ Е БУЛШИТ, А?
Ако забелязваш (но ти явно не) в цитирания от теб пасаж казвам, че щеше да е добре ако не беше толкова черно-бял,
но не и по начина с резерватите.
Що се отнася до моралните дилеми Аватар, разберете, е приказка. Приказките са черно-бели.
Пък ние казваме, че щеше да е много хубаво ако беше приказка най-вече по отношение на визията си.
И все пак добре, че Камерън не е имал до себе си такава шепа "разбирачи", че тогава може би нямаше да направи най-касовия филм на всички времена, а нещо друго.
Не, пак щеше да е направил най-касовия филм на всички времена, защото Титаник си остава негов
И не разбирам какво общо има тук касовостта му, не говорим за нея. Мен тя не ме засяга. И втория Трансформърс е адски касов, но мога да смятам, че можеше и по-добре, нали?
Posted: Tue Jan 26, 2010 12:11 pm
by Trip
Морви, не схващам какво значи "приказка по отношение на визията си". Явно някакви характеристики на визията на филма се връзват с характеристиките на визията на приказките, поне в твоята глава. Кои?
Освен това не мисля, че Супер М се целеше въобще в теб, тъй че по-спокойно с капс лока. Писах нещо по-горе за бичувания роб vs. the opinion Nazi, същото се отнася и за the poor viatnamese villager vs. the Napalmic Forum Flamer
Btw, сега ми хрумна, че ако си представим хората и На'витата като изкарани наяве метафори за вътрешния свят на Джейк, те БИ ТРЯБВАЛО да са черно-бели
Posted: Tue Jan 26, 2010 12:17 pm
by Morwen
Ам, фантастичния свят със светещите дървета и шесткраките зверове? Къщата на дървото и язденето на летящи драконоподбни неща, такива работи. За мен това си е съвременен Лотлориен с елементи на Фърнгъли. И това не го казвам с цел нещо да взема на подбив, защото е прекрасен съвремен Лотлориен.
Емо, Супер М беше избрал да цитира точно мен, все пак.
А защо да си ги представяме като метафори на вътрешния свят на Джейк? Разбирам той да имаше история с някакви душевни терзания и търсения... Но това не е история за вътрешния свят на Джейк, това е история за това как се оказва точния човек на точното място.
Posted: Tue Jan 26, 2010 12:24 pm
by Super M
Ами да - аз те подкрепих за "историята на САЩ"

Posted: Tue Jan 26, 2010 12:25 pm
by Morwen
Добре, извинявам се, не сме се разбрали.
Posted: Tue Jan 26, 2010 12:34 pm
by Trip
Morwen wrote:Ам, фантастичния свят със светещите дървета и шесткраките зверове? Къщата на дървото и язденето на летящи драконоподбни неща, такива работи. За мен това си е съвременен Лотлориен с елементи на Фърнгъли. И това не го казвам с цел нещо да взема на подбив, защото е прекрасен съвремен Лотлориен.
Емо, Супер М беше избрал да цитира точно мен, все пак.
А защо да си ги представяме като метафори на вътрешния свят на Джейк? Разбирам той да имаше история с някакви душевни терзания и търсения... Но това не е история за вътрешния свят на джейк, това е история за това как се оказва точния човек на точното място.
Yeah, his bad. Sorry.
Това "за какво е" история подлежи на поне няколко интерпретации, не мислиш ли?
Не виждам логиката в това: героят няма буквални душевни терзания -> не може да има метафорично буквализирани такива. Виждам повече логика в това: черно-бяла история за сблъсък между две екстремизирани култури (вкл. и визуално), в които едните имат имена, взети като от средновековна алегория "би могло да е =" буквализирани метафори на душевните терзания на героя.
Може да се окаже и че по-скоро не е така, но не мисля, че има начин да се окаже, че ВЪОБЩЕ не е така, предвид елементите на филма, сочещи поне малко от малко в тая посока. Обратното би значело да търсим някаква илюзорна сърцевина на филма, ОРЯЗВАЙКИ малко по малко целия му смислов потенциал. Да, някой ще пита "къф смислов потенциал в тоя филм, ва?" Еми, не е нулев, и със сигурност не сочи към ЕДНА интерпретация.
За фантастичния свят и прочие. Аз не си представям така визията на една "приказка". Приказките, които съм чел, в повечето случаи имат много по-ЧЕРНОБЯЛА визия от това в Аватар. А ако имаш предвид "идилична визия" (щото примерите ти са именно за нещо, което може да се опише като идилично), тогава пък има разминаване между определението ти и сцената с хелхаундовете, или с пандоропантерата, или с всяка сцена с участието на хора и машините им (щото визията на Аватар ВСЕ ПАК не е само научнопопулярни кадри от Пандора). И ако се търсеше някаква сивота, именно "идиличната" визия щеше най-много да пострада, понеже щеше да се вдигне процентът сцени с човешко участие в тях.