Page 51 of 188
Re: Абсурдистан: Възраждането
Posted: Thu Jan 07, 2016 1:15 pm
by Litz
Беновска, Местан и Сашо Диков на пресконференцията на Местан са някъв цирк на абсурда. Супер забавно е. Това е по-величествено от премиера бе.
Re: Абсурдистан: Възраждането
Posted: Tue Jan 12, 2016 5:31 pm
by Yan
Бате Бойко wrote:Повече от всеки съжалявам, като има убийства, но това го има във всички държави, каза Бойко Борисов в коментар за исканата оставка на вътрешния министър.
Вие гледате сериали всеки ден, по действителен случай, особено “От местопрестъплението: Маями“, така че не е нещо, което се случва само в България“, коментира в авиобаза „Граф Игнатиево” премиерът Бойко Борисов за станалите в последните дни убийства, цитиран от Дарик.
ОТ ТУК.
Re: Абсурдистан: Възраждането
Posted: Tue Jan 12, 2016 5:35 pm
by passer-by
"CSI MIami", този толкова реалистичен сериал, сега и документален се оказа.
А освен убийства, в някои други държави има и по-често оставки по разни поводи (не само заради убийства).

Re: Абсурдистан: Възраждането
Posted: Tue Jan 12, 2016 8:10 pm
by Litz
Вие като ги четете тия изказвания наум в главата ви не изниква ли гласа на ББ? Гарантирам култуво е.
Re: Абсурдистан: Възраждането
Posted: Tue Jan 26, 2016 8:53 pm
by Litz
http://btvnovinite.bg/article/tazi-sutr ... te-ni.html
Second hand embarrassment-a е ОГРОМЕН. Особено когато малката почна да рецитира тая гнусотия за Балканджи Йово. Ся само на мен ли ми е нелепо да кажеш на едно 10 годишно, че не може да гледа новия Батман, щото има насилие и после го караш да учиш тая касапница, дето е по-брутална от слашър баси.
Хекимян е некво мини Волен-Барековче. Репуц е няква изтрещяла лелка. Но Цветан Цветански е гениален.
И ся сори, ама Историята на Паисий има толкоз общо с литературата, колкото аз имам с Клеопатра. При нас беше супер смешно, щото го учихме в 10 клас точно след Бел Ами и стоеше доста нелепо след тоя мега як секс роман, да учиш нещо с никва литературна стойност.
Re: Абсурдистан: Възраждането
Posted: Tue Jan 26, 2016 10:14 pm
by Amelia
Балканджи Йово като цяло е яко безумно. На какво точно ни учи това стихотворение? Че трябва да се придържаме към няква си там религия на всяка цена? Че турците са някви садистични психопати (които парадоксално все пак питат преди да почнат да режат)? Че българите са някви шунди, които се оставят да ги надробиш на парчета, вместо преди да са им резнали ръцете да хванат някое от по-острите земеделски сечива и да си опазят хубавата Яна?
Това стихотворение вече няма НИКАКВА функция в модерното ни общество освен като поредната доза творчество, което ще ни накара да се изпълним с любимото ни и много патриотично усещане, че сме вечните жертви на нещо си. В случая на турците. Които трябва да мразим в 21ви век, заради неща станали преди 19-ти. Много е важно. Ние обичаме да сме жертви на нещо си. Осмисля ни битието и това, че твърде малко от нас полагат квото и да е усилие да спрат да са жертви. Та затва - есенциално е, просто, малките деца да рецитират Балканджи Йово в ефир.
Понякога толкова я мразя тая малоумна нация.
Re: Абсурдистан: Възраждането
Posted: Tue Jan 26, 2016 10:17 pm
by Matrim
Тия в bTV май също трябва да се върнат в училище като гледам колко правописни грешки има в тази статия...
И тия милите националистчета с тяхното "робство", все едно това е Големият проблем (тм) на учебниците по история.
Балканджи Йово като цяло е яко безумно.
Меко казано безумно.
Re: Абсурдистан: Възраждането
Posted: Tue Jan 26, 2016 10:50 pm
by Litz
Утре ще има друго дете.
Аз не разбирам как може нормален човек да иска на малки деца да им се преподава нещо, в което става въпрос за разчленяване на жив човек, първо ръце, после крака, после очи и тн и да си мисли на всичкото това, че това произведение е вид исторически извор?
Освен това сори, ама се планира в шести клас да се изучава "Малкият принц", което произведние наистина възпитава някакви универсални ценности, кара децата да МИСЛЯТ и е страшно увлекателно. Голямата драма, че и "Робинзон Крузо" шсе чете. Ми не е ли по-добре да се вдъхновяват децата да четат, а не да се отвращават от това?
Пък и никога не съм разбирала гордостта на българина с това, че е бил "роб", не може ли човек да изпитва някакво приятно чувство към родината, заради някакви градивни/положителни събития.
Re: Абсурдистан: Възраждането
Posted: Wed Jan 27, 2016 2:22 am
by Amikae
Аз между другото покрай тея български помийки, които ни караха да четем като малки, съвсем мразех книгите и отказвах да чета освен, ако не ми беше изрично заповядано. Трябваше да минат години, докато домашната библиотека не подразни любопитството ми и не я изчетох половината за едно лято.
Голяма част от българската литература, кино и музика са ми много депресарски по принцип, и не ги понасям дори днес.
Re: Абсурдистан: Възраждането
Posted: Wed Jan 27, 2016 9:11 am
by The Dragon
Litz wrote:Утре ще има друго дете.
Аз не разбирам как може нормален човек да иска на малки деца да им се преподава нещо, в което става въпрос за разчленяване на жив човек, първо ръце, после крака, после очи и тн и да си мисли на всичкото това, че това произведение е вид исторически извор?
Освен това сори, ама се планира в шести клас да се изучава "Малкият принц", което произведние наистина възпитава някакви универсални ценности, кара децата да МИСЛЯТ и е страшно увлекателно. Голямата драма, че и "Робинзон Крузо" шсе чете. Ми не е ли по-добре да се вдъхновяват децата да четат, а не да се отвращават от това?
Пък и никога не съм разбирала гордостта на българина с това, че е бил "роб", не може ли човек да изпитва някакво приятно чувство към родината, заради някакви градивни/положителни събития.
Жестокостите в учебната програма винаги са пречили на родителите. Малките обикновенно си се кефят много като има кормене и рязане. Дали е исторически извор - ти си реши.
https://en.wikipedia.org/wiki/Impalemen ... man_Empire
Re: Абсурдистан: Възраждането
Posted: Wed Jan 27, 2016 11:42 am
by Litz
@Dragon проблемът е че Йово няма никва образователна стойност, па и самото е някво неадекватно. Като го учих имах следните въпроси "Как тоя човек, на когото са му отрязали ръцете, продължава да мисли за сестра си, не умира ли от кръвозагуба, после като му режат краката пак е спокоен, та и до очите се стига" и си казвах, че тоя е егати тъпака. В тоя ред на мисли и Кочо много го мразя.
Ма не знам що патриотите реват за най-тъпите и лоши произведения, а като се каже, че ще се маха "Железният светилник" на никого нищо не му трепва. Принципно и сестра ми беше отвратена от бг литературата, изучавана в училище, но се влюби в тоя роман. И му е отделено толкоз малко време.
Re: Абсурдистан: Възраждането
Posted: Wed Jan 27, 2016 2:09 pm
by Вашта леля
Ми то не е само Йово. Всеки път някой като предложи да се махне част от литературата, написана през 18-19 век, за да се отвори място за нещо по-скорошно, настава кански рев. Човек ще каже, че тия деца нямат достъп до друга литература, освен тази, която са им сложили в учебниците и ще останат напълно неподозиращи за съществуването на кое да е произведение, което не е включено там. Но за сметка на това обаче четат учебниците от кора до кора и всички заглавия от задължителната литература се анализират до дупка и се знаят наизуст.
Re: Абсурдистан: Възраждането
Posted: Wed Jan 27, 2016 2:36 pm
by Onslaught
Amelia wrote: На какво точно ни учи това стихотворение?
Че има принципи, каузи, хора... заради които си струва да се пожертваш.
Amelia wrote:Че турците са някви садистични психопати (които парадоксално все пак питат преди да почнат да режат)? Че българите са някви шунди, които се оставят да ги надробиш на парчета, вместо преди да са им резнали ръцете да хванат някое от по-острите земеделски сечива и да си опазят хубавата Яна?
.
Питат го защото ако се съгласи доброволно така ще се покаже като жалък и страхливец, а ако реши да се съпротивлява само ще им даде повод да го убият и да покажат колко е слаб и безсилен. Вместо това той намира начин в тази ситуация да демонстрира твърдост, решителност, непреклонна воля и да изобличи тяхната жестокост.
Amelia wrote:
Това стихотворение вече няма НИКАКВА функция в модерното ни общество
Защото историята е показала, че точно в модерното и демократично общество съпротивата чрез неподчинение и ненасилие е най-безполезна.
Re: Абсурдистан: Възраждането
Posted: Wed Jan 27, 2016 2:43 pm
by Matrim
Вижте какви
анализи предлага бг интернета. Цитат:
Но е смешно да падат емблематични български произведения, само защото не звучали актуално в XXI век. Или пък защото художествената им стойност е със съмнителни качества.
Много ясно - и да нямат художествена стойност, пак трябва да се изучават. For reasons...
И любимия аргумент, че ако най-големите крайности на нещо си (в случая национализма) се махнат, то значи цялото това нещо ще изчезне. Да се смееш ли, да плачеш ли...
И един нов
проектозакон по идея на БСП:
Внесената промяна предвижда доставчиците на медийни услуги да бъдат задължени да не допускат сцени на насилие и жестокост в новинарските или други предавания, както и във филмите. Според вносителите такива кадри трябва да са забранени от 7 до 22 часа.
Горките новинарски емисии ще трябва да се самозакрият.

Re: Абсурдистан: Възраждането
Posted: Wed Jan 27, 2016 2:53 pm
by Morwen
С две ръце съм за първия пост на Лиц. Иначе от миналия век има много добри български писатели за деца и не разбирам защо толкова упорито на учениците се пробутва всякаква възрожденска литература, която не е близо до тях нито исторически, нито възрастово, при условие че дори без да прибягваме (о, ужас) до чужда литература и сред българските писатели има много, които биха могли да са интересни на едно дете. От друга страна, като ги накарат да пишат литературно-интерпретативно съчинение с елементи на отговор на литературен въпрос, развит в дедуктивен литературен анализ, децата ще вземат да намразят и нормалните произведения, та може би не бива. И момиченцето, което рецитираше със смесица от патос и зазубрено нареждане на думички...
Питат го защото ако се съгласи доброволно така ще се покаже като жалък и страхливец, а ако реши да се съпротивлява само ще им даде повод да го убият и да покажат колко е слаб и безсилен. Вместо това той намира начин в тази ситуация да демонстрира твърдост, решителност, непреклонна воля и да изобличи тяхната жестокост.
И той не се показва страхливец, вместо това погубва и себе си и сестра си. Страхотен урок. Истината е, че това стихотворение има смисъл само метафорично и в строго исторически си контекст, но е безумно да се учи в началния курс при тези условия. Между другото, темата в учебния план, в която присъства се нарича "Човекът в бълагарския свят". Българския. Свят. Не мисля, че има нужда от повече коментар.