Ае пак РС-та срещу конзоли...
Moderator: AlDim
От друга страна първо, едно сигурно над 50% от компютрите не се използват за игри (а сигурно и повече) и второ - те са многократно по-голяма инвестиция за много по-кратък период от време.
В смисъл, тоя възход на конзолите не е СЪВСЕМ случаен. Ако можех да играя на компа си на пет години новите игри, които излизат в момента, каквато е ситуацията с ПС2-ката ми и каквато ще е с бокса ми след 2-3 години, нямаше да си ги купувам тия конзоли.
Бтв, как никой не отчете момента с това, че конзолата е преносима и можеш да я втъкнеш в двуметров телевизор? Не, че с компа не е възможно де, ама...
В смисъл, тоя възход на конзолите не е СЪВСЕМ случаен. Ако можех да играя на компа си на пет години новите игри, които излизат в момента, каквато е ситуацията с ПС2-ката ми и каквато ще е с бокса ми след 2-3 години, нямаше да си ги купувам тия конзоли.
Бтв, как никой не отчете момента с това, че конзолата е преносима и можеш да я втъкнеш в двуметров телевизор? Не, че с компа не е възможно де, ама...
And you can't dance with a devil on your back...
ключовата дума е "потенциал".
при пц-тата инсталационната база я има, въпросът е как да се капитализира върху нея. в общи линии: как да се пренесе това, което правят нинтендо с последното си поколение - зарибяване на не-геймъри, върху пц-то.
не е нужно една игра да е последен писък на графиката, за да е фън. battlefield heroes е нелош пример за тоя подход, тф2 отчасти също. има 1001 възможности, просто чак сега се осъзнават пъблишърите, че да туриш един диск в кутия и да го пратиш на ритейла не е единствения валиден начин да се правят пари от игри.
вторият важен момент е, че конзолите все повече заприличват на пц-то като функционалност - медийните функции се появиха още в предното поколение; сега се доразвиха и се появи и браузването. "схождането" може да е с усмивка накрая, но нищо чудно точно това да се случи вбъдеще. обратното също важи, макар и малко по-трудно постижимо - стандартизиране на пц хардуера, което ефективно го прави изцяло равнопоставен на конзолата като геймърска машина.
при пц-тата инсталационната база я има, въпросът е как да се капитализира върху нея. в общи линии: как да се пренесе това, което правят нинтендо с последното си поколение - зарибяване на не-геймъри, върху пц-то.
не е нужно една игра да е последен писък на графиката, за да е фън. battlefield heroes е нелош пример за тоя подход, тф2 отчасти също. има 1001 възможности, просто чак сега се осъзнават пъблишърите, че да туриш един диск в кутия и да го пратиш на ритейла не е единствения валиден начин да се правят пари от игри.
вторият важен момент е, че конзолите все повече заприличват на пц-то като функционалност - медийните функции се появиха още в предното поколение; сега се доразвиха и се появи и браузването. "схождането" може да е с усмивка накрая, но нищо чудно точно това да се случи вбъдеще. обратното също важи, макар и малко по-трудно постижимо - стандартизиране на пц хардуера, което ефективно го прави изцяло равнопоставен на конзолата като геймърска машина.
http://forums.games.bg/viewtopic.php?p= ... 6#17074696
Иначе що се отнася до PC гейминга, всеки си има пасиансите, minesweeper-а и онлайн флаш игричките (т.е. пазарът на НЕ-играчите ВЕЧЕ е привлечен), но едва около 10% от машините стават за хардкор гейминг, с какъвто се занимаваме всички ние и за какъвто се говори тук.
Единственото, което може да промени горната статистика на този етап е PC Gaming Alliance (или както там се казваше), който се предполага да почне да ръга прилични базови компоненти за геймене в PC-тата. Но пак за реалния експириънс ще е мужен компютър с мощен хардуер.
Scourge, ти говориш за привличане на нови хардкор геймъри. На куково лято масата неиграчи ще тръгнат да ти играят хардкор шуутърчета онлайн.
Иначе конзолите винаги ще имат едно голямо предимство - те са хардуер, предназначен СПЕЦИАЛНО за гейминг, което минимизира много проблеми и доколкото зависи от самата платформа, гарантира качествено преживяване.
Засега се говори за един-два пътя на развитие:
- конзолите продължават както сега, но с разширени "холни" функции.
- (мечтата на девовете) въвеждат се конзолни стандарти и хората си купуват универсална гейм кутия. Бай-бай Nintendo/MS/Sony. Малко вероятно е да стане скоро обаче (предвид усилията, които сегашните производители биха положили, за да си запазят позициите и да продължат да кльопат парички).
Иначе що се отнася до PC гейминга, всеки си има пасиансите, minesweeper-а и онлайн флаш игричките (т.е. пазарът на НЕ-играчите ВЕЧЕ е привлечен), но едва около 10% от машините стават за хардкор гейминг, с какъвто се занимаваме всички ние и за какъвто се говори тук.
Единственото, което може да промени горната статистика на този етап е PC Gaming Alliance (или както там се казваше), който се предполага да почне да ръга прилични базови компоненти за геймене в PC-тата. Но пак за реалния експириънс ще е мужен компютър с мощен хардуер.
Scourge, ти говориш за привличане на нови хардкор геймъри. На куково лято масата неиграчи ще тръгнат да ти играят хардкор шуутърчета онлайн.
Иначе конзолите винаги ще имат едно голямо предимство - те са хардуер, предназначен СПЕЦИАЛНО за гейминг, което минимизира много проблеми и доколкото зависи от самата платформа, гарантира качествено преживяване.
Засега се говори за един-два пътя на развитие:
- конзолите продължават както сега, но с разширени "холни" функции.
- (мечтата на девовете) въвеждат се конзолни стандарти и хората си купуват универсална гейм кутия. Бай-бай Nintendo/MS/Sony. Малко вероятно е да стане скоро обаче (предвид усилията, които сегашните производители биха положили, за да си запазят позициите и да продължат да кльопат парички).
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Тука си спомням колко спорихме
Фактите за мене са :
1. Имаше период в който ПС предлагаха много по добри технически заглавия от конзолите- към края на поколението PS1 и нинтендо 64.
2. ПС предлагаха по mature ориентирани заглавия и предлагаха жанрове които за козоли просто нямаше като шутърите (с изключение на Golden eye и Perfect Dark които само потвърждават правилото)
3. ПС имаха мултиплеър- конзолите нямаха.
Всичко това обаче е в историята. Сега
1. Конзолите имат по добра прозиводителност от ПС за едни и същи пари.
2. Всичките жанрове си ги има и за конзоли - освен това се предлагат заглавия за всички.
3. И конзолите имат мултиплеър.
Но да не забравяме- докато има игри като WoW, Heroes и Starcraft ще има и ПС игри. Може да са по малко от конзолните ни ще си има. Аз лично не виждам 10 000 000 на WoW да намалеят в скоро време.
Така че тия изказвания как ПС гейминга умирал или владеел са пълни глупости. Винаги ще има хора които ще си ползват ПС-то за игри. Все едно някой да ми обяснява че виждаш ли метъла в България умирал защото 80% слушали поп- фолк. (давам пример за глупаво изказване- не сравнавам конзолите с поп- фолк )
Тоя Дъфар и без си го спомням с някакви идиотски фийчъри от Воркшопа.
Фактите за мене са :
1. Имаше период в който ПС предлагаха много по добри технически заглавия от конзолите- към края на поколението PS1 и нинтендо 64.
2. ПС предлагаха по mature ориентирани заглавия и предлагаха жанрове които за козоли просто нямаше като шутърите (с изключение на Golden eye и Perfect Dark които само потвърждават правилото)
3. ПС имаха мултиплеър- конзолите нямаха.
Всичко това обаче е в историята. Сега
1. Конзолите имат по добра прозиводителност от ПС за едни и същи пари.
2. Всичките жанрове си ги има и за конзоли - освен това се предлагат заглавия за всички.
3. И конзолите имат мултиплеър.
Но да не забравяме- докато има игри като WoW, Heroes и Starcraft ще има и ПС игри. Може да са по малко от конзолните ни ще си има. Аз лично не виждам 10 000 000 на WoW да намалеят в скоро време.
Така че тия изказвания как ПС гейминга умирал или владеел са пълни глупости. Винаги ще има хора които ще си ползват ПС-то за игри. Все едно някой да ми обяснява че виждаш ли метъла в България умирал защото 80% слушали поп- фолк. (давам пример за глупаво изказване- не сравнавам конзолите с поп- фолк )
Тоя Дъфар и без си го спомням с някакви идиотски фийчъри от Воркшопа.
Аз, като човек, който когато играе, го прави само на PC, съм съгласен с подкрепящите конзолите. Извинявам се предварително, че ще повторя част от това, което е казано.
В крайна сметка, причините са най-вече икономически - за да можеш да играеш най-новите игри на PC, непрекъснато трябва да харчиш за upgrade, докато една конзола, предназначена точно за това, ти позволява да го правиш поне 2-3 години, ако не е и повече. Това си е голямо предимство, да не говорим за това, че в последните години обикновено играещите на PC трябва да чакат с месеци за най-популярните заглавия, вече излезли за конзолите.
Колкото до MMO-тата, мисля, че е въпрос на време в конзолите да се добавят възможности за връзка с интернет. Всъщност даже прочетох за такава опция, но не мога да си спомня за коя конзола - нека някой по-вещ да ме поправи, ако греша. Та в момента, в който конзолите вече имат връзка към интернет, е просто въпрос на време да излязат версии на MMO-тата за конзоли. Тогава вече и последната причина някой запален геймър да предпочете PC пред конзола ще отпадне.
Разбира се, за casual gamers като мен PC-то със сигурност е по-добрата алтернатива, тъй като аз едва ли ще тръгна да си купувам повече от 3-4 игри годишно, и това в краен случай, предполагам, че много други хора са като мен. Но за човек, който си купува нова игра всеки месец, чисто икономически PC-то ще го вкара в огромен разход, така че не е чудно, че конзолите все повече доминират пазара.
В крайна сметка, причините са най-вече икономически - за да можеш да играеш най-новите игри на PC, непрекъснато трябва да харчиш за upgrade, докато една конзола, предназначена точно за това, ти позволява да го правиш поне 2-3 години, ако не е и повече. Това си е голямо предимство, да не говорим за това, че в последните години обикновено играещите на PC трябва да чакат с месеци за най-популярните заглавия, вече излезли за конзолите.
Колкото до MMO-тата, мисля, че е въпрос на време в конзолите да се добавят възможности за връзка с интернет. Всъщност даже прочетох за такава опция, но не мога да си спомня за коя конзола - нека някой по-вещ да ме поправи, ако греша. Та в момента, в който конзолите вече имат връзка към интернет, е просто въпрос на време да излязат версии на MMO-тата за конзоли. Тогава вече и последната причина някой запален геймър да предпочете PC пред конзола ще отпадне.
Разбира се, за casual gamers като мен PC-то със сигурност е по-добрата алтернатива, тъй като аз едва ли ще тръгна да си купувам повече от 3-4 игри годишно, и това в краен случай, предполагам, че много други хора са като мен. Но за човек, който си купува нова игра всеки месец, чисто икономически PC-то ще го вкара в огромен разход, така че не е чудно, че конзолите все повече доминират пазара.
This signature is not yet rated
except, BF:H is free to play and non-hardcore.AlDim wrote:http://forums.games.bg/viewtopic.php?p= ... 6#17074696
Scourge, ти говориш за привличане на нови хардкор геймъри. На куково лято масата неиграчи ще тръгнат да ти играят хардкор шуутърчета онлайн.
нали се сещаш, че дори една малка част от "неиграчите" са повече от всички "играчи". та не е нужно да се конвъртва масата.
това става циклично на края на _всяко_ поколение конзоли и е елементарно следствие от факта, че конзолата е фиксирана, а пц-то се развива.Имаше период в който ПС предлагаха много по добри технически заглавия от конзолите- към края на поколението PS1 и нинтендо 64.
в началото на поколението технически конзолата > пц, на края на цикъла пц > конзола.
edit:
@zhivik:
всички конзоли последно поколение са онлайн ориентирани.
а игрите излизат обикновено със закъснение за пц по икономически причини (чети "пиратство").
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Тогава не беше така- още в началото на PS1 си бяха по зле от PС тата. От момента от който в компютрите навлязоха 3Д видео картите разликата стана голяма. До тогава и конзолите и ПС тата разчитаха само на процесора.това става циклично на края на _всяко_ поколение конзоли и е елементарно следствие от факта, че конзолата е фиксирана, а пц-то се развива.
в началото на поколението технически конзолата > пц, на края на цикъла пц > конзола.
Между другото чак сега осъзнах каква грандиозна глупост е написал Дъфъра- 1 000 000 конзоли имало ))))))))))))))))))))))
То само PS2 има продадени над 120 000 000.
За онлайн игрите- всеки който се е занимавал с WoW нампример ще ви каже че за момента няма как да се играе ефективно на конзола подобна игра. Искат се постоянни пачове- огромно пространство на харда- играта в момента е 10 гб и отгоре пачната. Искат се аддони, самия интерфейс e waven- използват се десетки бутони , макроси, бързи клавиши. Чата също е интегрална част от играта. Обсъждането по форуми и сайтове- също.
Пък и честно казано една такава игра изисква много евтино ПС - има възможност за настройки на графиката.
Просто физически няма как да се постигне това с конзола- ако им сложат хардове, възможности за интернет като на ПС и клавиатури то тогава конзолата би се превърнала в компютър.
Не знам дали го осъзнаваш, но ВСИЧКИ онлайн шуутъри са за харкдор. НЕиграчите са майка ти, баба ти и вуйчо ти, които през живота си не са пипвали игра и като им дадеш контролер го хващат наобратно.except, BF:H is free to play and non-hardcore.
Но как да е, не ми се занимава да ти обяснявам повече.
А сега погледни от коя година е PS1 и ела пак. И не забравяй, че PS1 е с RISC процесор, предназначен специално за 3D операции (каквито Pentium придоби доста по-късно) и има примитивен, но все пак отговарящ за някои 3D функции като шейдинг и текстуриране, страничен графичен чип. Въобще, за разлика от PS2 и PS3, за времето си PlayStation беше абсолютно революционен.Тогава не беше така- още в началото на PS1 си бяха по зле от PС тата. От момента от който в компютрите навлязоха 3Д видео картите разликата стана голяма. До тогава и конзолите и ПС тата разчитаха само на процесора.
Иначе съм 101% сигурен, че това поколение конзолните MMO-та ще проходят, а следващото ще бъдат въведени масово (и това ще е може би най-голямата революция в MMO-тата от WoW насам). СЪщото беше с онлайн играта по принцип. Почна с Dreamcast и Xbox, след което 360 със замах я направи далеч по-удобна и стабилна (благодарение на перфектната интеграция в системата) дори в сравнение с PC-тата, откъдето тръгна всичко.
Специално за цялата работа с клавиатурата - това е булшит. Бъдещето е (и настоящето, що се отнася до Xbox Live) в гласовата комуникация, а използването на милион клавиши се дължи главно на това, че PC геймърите не се чувстват доволни от себе си, ако не са пианисти. Има безброй излишно претрупани с клавиши компютърни игри, които могат много елегантно да се направят пригодни за гейм контролер.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9513
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Съгласен съм- това е и моята теза - че конзолите се развиват с времето и отдавна не са игрички за лапета както се гледаше на тях в ранни времена. Щото съгласи се- когато на ПС владееха Цивилизация и Саймън магьосника на конзолите се подскачаше с Марио.Иначе съм 101% сигурен, че това поколение конзолните MMO-та ще проходят, а следващото ще бъдат въведени масово (и това ще е може би най-голямата революция в MMO-тата от WoW насам). СЪщото беше с онлайн играта по принцип. Почна с Dreamcast и Xbox, след което 360 със замах я направи далеч по-удобна и стабилна (благодарение на перфектната интеграция в системата) дори в сравнение с PC-тата, откъдето тръгна всичко.
Специално за цялата работа с клавиатурата - това е булшит. Бъдещето е (и настоящето, що се отнася до Xbox Live) в гласовата комуникация, а използването на милион клавиши се дължи главно на това, че PC геймърите не се чувстват доволни от себе си, ако не са пианисти. Има безброй излишно претрупани с клавиши компютърни игри, които могат много елегантно да се направят пригодни за гейм контролер.
За PS1- не съм давал точни дати но може би съм сгрешил- поправям се - разликата беше голяма между ПС и 16 битовите конзоли.
За онлайн игрите и клавиатурите - клавиатурата е най- малкото. - клавиатура ще пуснат и на конзола ако искат. За Вов не си ме разбрал правилно- имах предвид бутони в интерфейса- дали ще си ги направиш на бързи клавиши или ще ги кликаш с мишока- се тая- важното е че ги има и НАИСТИНА СЕ използват. и не - не е удобно да се скролира със контролер), макротата ги казах вече- те са също интегрална част. Това важи разбира се за игри от типа на ВоВ където има стотици умения, а съм 100% сигурен че конзолни такива игри ще бъдат доста по опростени в това отношение- дори бих казал на границата на екшъна.
По важния момент както казах е контента който се добавя- във всички успешни онлайн игри постоянно се добавя контент - интересно ми е как този проблем би бил решен в конзола- с голям хард който да оскъпява конзолата- ами ако не играеш такива игри- тогава конзола без хард ли ще се продава?
П.С. Като говоря за онлайн имам предвид MMO - много ясно че в екшъните Xbox владее .
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest