Абсурдистан: Възраждането
Moderator: Moridin
Re: Абсурдистан: Възраждането
Марфа - президент!
PICARD: Now, are we progressing, Mister La Forge?
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.
LAFORGE: About like you'd expect, sir.
PICARD: Splendid. Splendid. Carry on.
Re: Абсурдистан: Възраждането
Назад сте с матряла ей ;р
https://www.youtube.com/watch?t=113&v=1UU4KIhcIJw
https://www.youtube.com/watch?t=113&v=1UU4KIhcIJw
„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”
Re: Абсурдистан: Възраждането
2013, Ники. Сега сигурно рекламата му е холограмна, знам ли.
- armageddon
- Forsaken
- Posts: 2936
- Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am
Re: Абсурдистан: Възраждането
В случая на мен ми е по-интересно от какво целят да ни отвлечат вниманието, та пак са спряли на Болен хапчетата от сушени жаби ... Щот иначе дори не е и смешно вече.
Re: Абсурдистан: Възраждането
Ето и един очарователен коментар на Атакист по темата
Правописните грешки са за някъв дринкинг гейм, ама тия вече дори не се представят за патриоти, а си признават, че са русофили.
Правописните грешки са за някъв дринкинг гейм, ама тия вече дори не се представят за патриоти, а си признават, че са русофили.
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6589
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: Абсурдистан: Възраждането
Сигурна ли си, че това не е някакъв майтап?
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Re: Абсурдистан: Възраждането
Може ли някой да ми обясни защо куцо и сакато в тая държава почва да пищи, че при обсъждането на проектите за учебните планове по литература, обмислят да кръцнат Вазов и Ботев, ма никой нищо не казва за това, че планират Хамлет и щели да се учат само откъси от Ромео и Жулиета, Дюма също.
Щото само Хамлет е по-стойностен от всичко изписано от Вазов. Даже никой не се възмущава, че режат Лилиев, Вежинов и Радичков, ама за Вазов реееееееев.
Принципно смятам, че трябва да има реформа. Смятам, че Вазов трябва да се реже драстично и да се изучава повече световна литература, да се кръцне целия Паисий и ученето на анализи наизуст да се спре, защото на мен лично ми преподаваха литература без да четем произведенията, а само чрез анализи. Не се стимулира мисленето, а възпроизвеждането на анализи.
Ся разбира се не е ясно, дали тея промени ще се състоят, ама да махат Хамлет егаси?
Щото само Хамлет е по-стойностен от всичко изписано от Вазов. Даже никой не се възмущава, че режат Лилиев, Вежинов и Радичков, ама за Вазов реееееееев.
Принципно смятам, че трябва да има реформа. Смятам, че Вазов трябва да се реже драстично и да се изучава повече световна литература, да се кръцне целия Паисий и ученето на анализи наизуст да се спре, защото на мен лично ми преподаваха литература без да четем произведенията, а само чрез анализи. Не се стимулира мисленето, а възпроизвеждането на анализи.
Ся разбира се не е ясно, дали тея промени ще се състоят, ама да махат Хамлет егаси?
Re: Абсурдистан: Възраждането
Абсолютно съгласна съм с последното и доста с целия пост. Имам чувството че, фокусът се измества твърде много върху назубрянето, а не изучаването на литература и върху произведения с историческа, а не с литературна стойност. Не казвам, че Вазов няма литературна стойност, просто няма защо да се изучават повече негови произведения, отколкото на който и да е друг автор в програмата.
I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
Re: Абсурдистан: Възраждането
Поначало винаги съм намирала литературата за безумно глупав предмет точно поради въпросните анализи и разсъждения... Имайки предвид колко обичам да чета е цяло чудо, че не заобичах литературата, но това си е факт... Изобщо няма да коментирам експериментите, които си правят с учебната програма. При положение, че се налага да уча и с двете си деца, това говори колко е адекватно всичко 

Re: Абсурдистан: Възраждането
Морвен, това за произведенията с историческа стойност без особена литературна такава *Историята* съм го задавала като въпрос и бях наречена 'патка', ма т'ва няма значение де.
Проблемът ми лично на мен е, че учениците не се стимулират да четат. В крайна сметка можеш да изкараш 6ца на матурата без да си чел нито едно от произведенията и без преписване. В училище на никого не му пука чел ли си Ботев, Вазов, Талев, Димов, Славейков, Шекспир, Молиер и тн. Важно е да знаеш анализите наизуст и то на критици на които учителката ти се кефи.
Друг е въпросът, че в 11 и 12 клас се изучават 102 произведения за що годе толкова часове. Къде ти ще водиш дискусия. На всичкото отгоре Вазов се изучава в 6 клас, в 7 клас и в 11 клас? "Край рилския манастир" е някво безумно стихотворение, дето съм сигурна, че ако го събудя от гроба Вазов няма да си спомня, че го е писал. А "Под игото" не мога да го дишам. "Железният светилник" чисто като литературна творба е в пъти по-качествено, ма го взехме за 80 минути.
Проблемът ми лично на мен е, че учениците не се стимулират да четат. В крайна сметка можеш да изкараш 6ца на матурата без да си чел нито едно от произведенията и без преписване. В училище на никого не му пука чел ли си Ботев, Вазов, Талев, Димов, Славейков, Шекспир, Молиер и тн. Важно е да знаеш анализите наизуст и то на критици на които учителката ти се кефи.
Друг е въпросът, че в 11 и 12 клас се изучават 102 произведения за що годе толкова часове. Къде ти ще водиш дискусия. На всичкото отгоре Вазов се изучава в 6 клас, в 7 клас и в 11 клас? "Край рилския манастир" е някво безумно стихотворение, дето съм сигурна, че ако го събудя от гроба Вазов няма да си спомня, че го е писал. А "Под игото" не мога да го дишам. "Железният светилник" чисто като литературна творба е в пъти по-качествено, ма го взехме за 80 минути.
Re: Абсурдистан: Възраждането
Вазов има и словесни достойнства, освен историческите - един от хората обогатили книжовния ни език е. Аз лично съм му фенка, но може да се окълца преспокойно. Ние му учихме по-известните неща, не знам кво правят сега.
Ботев пък е абсолючно прекрасен, особено с публицистиката си. Тря се учи повече от публицистиката му. Като цяло, Ботев е имал идеали и е умрял за тях - и това си личи от произведенията му. Пълни са с чувство и страст, и тая страст не е фалшива и лицемерна. Вазов е доста по-фалшив. Друго освен уважение аз лично не мога да изпитвам към тоя човек. Нека го учат, току виж взели че прилепили нещо от идеализма му.
Но начина, по който се преподава литература трябва да се промени ИЗЦЯЛО. Това е ясно от много отдавна, но академичните чичета и лелки трябва да умрат и да бъдат заместени от милениъли - може би тогава ще се случи най-сетне няква промяна.
Аз четох между другото някакъв пост, който се състоеше основно от произведения, които ще махат. Не разбрах с какво ще ги заместят. Някви идеи?
Ботев пък е абсолючно прекрасен, особено с публицистиката си. Тря се учи повече от публицистиката му. Като цяло, Ботев е имал идеали и е умрял за тях - и това си личи от произведенията му. Пълни са с чувство и страст, и тая страст не е фалшива и лицемерна. Вазов е доста по-фалшив. Друго освен уважение аз лично не мога да изпитвам към тоя човек. Нека го учат, току виж взели че прилепили нещо от идеализма му.
Но начина, по който се преподава литература трябва да се промени ИЗЦЯЛО. Това е ясно от много отдавна, но академичните чичета и лелки трябва да умрат и да бъдат заместени от милениъли - може би тогава ще се случи най-сетне няква промяна.
Аз четох между другото някакъв пост, който се състоеше основно от произведения, които ще махат. Не разбрах с какво ще ги заместят. Някви идеи?
Re: Абсурдистан: Възраждането
Аз под произведения само с историческа стойност визирах "История Славянобългарска". Литературната стойност на това нещо граничи с минус безкрайност, това без да отричам огромната историческа такава. Смисъл какъв литературен анализ може да се направи на произведение без такива качества?
Иначе произведенията специално 11-12 клас трябва да намалеят като бройка драстично. Часовете по БЕЛ са 200, произведенията са 102, сред които 3 романа. Като махнеш 20-30 часа за класни и контролни, още някви 10 за български и оставаш със 150 часа за толкова много произведения. Аз бях профил и имахме повече часове, ма никой не е гледал допълниелна литература.
За анализите искам да добавя, че проблемът не е толкова в това, че се четат анализи изобщо, а се четат анализи вместо произведенията. Което значи, че матурата не тества способността на един млад човек да пише някъв текст, а това дали може да прави подробен преразказ на анализ???
Огромна част от учителите не искат учениците да пишат есета, а ЛИСове. Според мен въобще ЛИС-а като формат от матуата трябва да отпадне и да се пише есе на напълно непозната тема.
В момента в училище хавата е такава, че дори да попиташ как е възможно човек, който не е чел Тютюн да напише 5 страници ЛИС на тема "Себеразрушението", учителите ти казват, че е ползвал правилните анализи.
Ето какво се учи от Вазов в момента:
„Българският език“, „Епопея на забравените“ („Левски“, „Паисий“, „Кочо“, „Опълченците на Шипка“), „Линее нашто поколенье“, “Елате ни вижте”, „При Рилския манастир“, „Отечество любезно“, „Българският език“; проза: повестта „Чичовци“, романът „Под игото“; разказите: „Дядо Йоцо гледа“, „Тъмен герой“, „Пейзаж“, „Травиата”.
Ботевата публицистика бива игнорирана тотално бтв.
Иначе произведенията специално 11-12 клас трябва да намалеят като бройка драстично. Часовете по БЕЛ са 200, произведенията са 102, сред които 3 романа. Като махнеш 20-30 часа за класни и контролни, още някви 10 за български и оставаш със 150 часа за толкова много произведения. Аз бях профил и имахме повече часове, ма никой не е гледал допълниелна литература.
За анализите искам да добавя, че проблемът не е толкова в това, че се четат анализи изобщо, а се четат анализи вместо произведенията. Което значи, че матурата не тества способността на един млад човек да пише някъв текст, а това дали може да прави подробен преразказ на анализ???
Огромна част от учителите не искат учениците да пишат есета, а ЛИСове. Според мен въобще ЛИС-а като формат от матуата трябва да отпадне и да се пише есе на напълно непозната тема.
В момента в училище хавата е такава, че дори да попиташ как е възможно човек, който не е чел Тютюн да напише 5 страници ЛИС на тема "Себеразрушението", учителите ти казват, че е ползвал правилните анализи.
Ето какво се учи от Вазов в момента:
„Българският език“, „Епопея на забравените“ („Левски“, „Паисий“, „Кочо“, „Опълченците на Шипка“), „Линее нашто поколенье“, “Елате ни вижте”, „При Рилския манастир“, „Отечество любезно“, „Българският език“; проза: повестта „Чичовци“, романът „Под игото“; разказите: „Дядо Йоцо гледа“, „Тъмен герой“, „Пейзаж“, „Травиата”.
Ботевата публицистика бива игнорирана тотално бтв.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Re: Абсурдистан: Възраждането
Литературата още се преподава по комунистически -вместо да се наблегне на играта с думите , исторически аспект от дадено произведение и влиянието му се зазубрят морално остарели концепции. При нас смеха стигна дори дотам, че сравняваха Левски с Христос защото и двамата висели на дървена конструкци.
Re: Абсурдистан: Възраждането
Само 3 романа? Иначе вярно, че броят изучавани творби е смехотворно висок. Аз и до ден днешен съм благодарен, че в гимназията преподавателят ни беше пич и не следеше дали се преписва на контролните, та нямаше хич досадно зубрене. По-голямо преливане от пусто в празно от тези литературни "анализи" е трудно да се измисли. И най-интересната книга да ти кажат да я "анализираш" по тия начини от памтивека, ще ти стане досадно.Иначе произведенията специално 11-12 клас трябва да намалеят като бройка драстично. Часовете по БЕЛ са 200, произведенията са 102, сред които 3 романа. Като махнеш 20-30 часа за класни и контролни, още някви 10 за български и оставаш със 150 часа за толкова много произведения. Аз бях профил и имахме повече часове, ма никой не е гледал допълниелна литература.
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest