Page 42 of 123

Posted: Sun Mar 09, 2014 11:40 am
by Moridin
Jen wrote:Кой филм е по-никакъв от трите часа, 12-те години ли (и коя роля е добра)? :) Аз и в двата харесах разни неща и разни не харесах, във Вълка от вторите имаше повече обаче. Робският е по-скоро твърде равен и ошлайфан като за награди през повечето време, с изключение на няколко много добри и типични за доста по-edgy миналото на тоя режисьор момента, но пък те почти компенсират.
Не, говорех за Синия жасмин и Кейт Бланшет :) 12-те години не съм го гледал още

Posted: Sun Mar 09, 2014 1:09 pm
by Claymore
tigermaster wrote: а вторият ми отнесе главата, макар че мога да разбера защо някой не би го харесал.
Ето ти перспектива: на моменти болезнени импровизация, опити за хумор които не се полуаваха, странно балансиране на линията между мелодрама и фарс, без убедително да се бишне в което и да е от двете... Най - тъпото е, че реално не го хейтнах, но беше просто над санитарния минимум за мен, а не мога да си обясня защо. Може би заради начина по който Бейл ги изигра. Той се държа най - нормално като че ли, друг плюс беше саундтрака. Но иначе... :?

Posted: Fri May 09, 2014 6:14 pm
by alshu

Posted: Mon Jun 30, 2014 12:17 pm
by alshu
These Blueprints Expose The Innards Of Your Favorite Fictional Robots - http://io9.com/these-blueprints-expose- ... 1597226647

От йегерите, през C-3PO и Robocop, покрай Mechagodzilla, чак до VF-овете и Далеците.
Има и някои липси (да кажем Сайлоните), но колекцията е интересна.

Posted: Fri Jul 11, 2014 12:19 pm
by alshu
Това е и за телевизия, но го поствам тук - http://www.denofgeek.com/movies/31255/1 ... ks-of-fate

Posted: Thu Aug 07, 2014 10:09 am
by alshu
10 Lessons From The Surprising Success Of Guardians of the Galaxy - http://io9.com/just-a-few-months-ago-ev ... 1617011259
5. Remakes, reboots and sequels are missing the point.

Nobody wanted a somewhat generic new action movie called Total Recall or RoboCop, to name just two examples. They wanted movies that felt the way the original films did, back in the day. Too much of the desperation to mine the past of science fiction and fantasy hinges on "name recognition" and plundering basic concepts, and not enough of it actually focuses on why those movies worked in the first place. To use an 80s metaphor, people don't want New Coke, they want Coke.

Posted: Tue Aug 12, 2014 9:49 am
by Xellos
RIP Робин Уилямс :shock:

Posted: Thu Aug 21, 2014 10:13 pm
by Claymore
Claymore47_Fen wrote: П.П. Съвсем, ама абсолютен офтопик, но не мога да не пусна този ЮТуб канал във връзка с тоя разговор за компетентност, защото като го гледах се замислих колко съм неграмотен дори за елементарни кинематографични похвати и елементи и как влият на зрителя:
https://www.youtube.com/user/everyframeapainting/videos
Ако трябва го махнете.
Това особено ми хареса - Satoshi Kon - Editing Space and Time
https://www.youtube.com/watch?v=oz49vQwSoTE

Posted: Fri Aug 22, 2014 12:00 am
by LFbg
Изгледах ги всичките. Изкарваш се по-неграмотен, отколкото си. По-скоро никога не си се замислял по въпроса. Някои неща бяха съвсем близко до акъла - повече неща мърдат, по-епична сцена. Или на кого ще му направи впечатление, че Майкъл Бей върти камерата срещу часовниковата стрелка, а Оптимус/бомбата се върти по часовниковата? Като отида на филм на Бей, знам, че всичко ще гърми и аз ще му се смея - това за мен е "Бейхем".
Editing Space and Time беше наистина интересно, най-вече начинът, по който повлиява на киното като цяло. Интересно ми е дали Нолан(притежателят на канала го беше дал за пример) е гледал нещо от Satoshi Kon или му е хрумнала същата идея...
Хубав канал и също хубава тема отваряш. Дали същите трикчета се ползват в литературата? Според мен и да, и не.

Posted: Fri Aug 22, 2014 10:55 am
by Claymore
Бе, мисля че все нещо на Кон е видял Нолан, аз донякъде за това се подразних на Инсепшън, щото го гледах по HBO след като излезе, а преди това бях гледал Паприка, и при все че ми хареса се издразних за порпуснатия потенциал. Верно, филма беше като шпионски трилър, но съм сигурен че можеха да вкарат и по - интересни моменти и ефекти от сцената със стените, сгъващия се град, влак сред града и да извадиш гранатомет от нищото. То това се връзва и леко с факта, че според мен Нолан не го бива да прави екшън сцени... Всичко е едно такова стерилно и bloodless, никога не усещам същото въодушвление примерно както във Guardians of the Galaxy или Pacific Rim.

А неграмотен се изкарам, защото това си е неграмотност. В смисълът, че едно дете може да говори съвсем добре преди да може да чете и пише правилно, но е неграмотно. Той пича в едно от клипчетата, май точно това за Бей, каза че ние сме по подразбиране изключително визуално грамотни, но не го осъзнаваме, а то неосъзнатата грамотност не е по - добре от неграмотност.

Posted: Fri Aug 22, 2014 11:49 am
by LFbg
Claymore47_Fen wrote:Всичко е едно такова стерилно и bloodless, никога не усещам същото въодушвление примерно както във Guardians of the Galaxy или Pacific Rim.
Е, малко сам си правиш контрапункт. И двата филма хващат PG13, доколкото ми е известно. В нито един няма кръв, нито някакви особени жестокости.
Не мисля, че сравнението на Инсепшън с Пасифик Рим или ГоГ е особено удачно - съвсем различни филми са. Ако ГоГ и Пасифика не са визуално впечатляващи, кой ще ги гледа? Те са блокбъстърчета, пълни с бейхем. Днес ги гледаш, утре ги забравяш.
Аз гледах Инсепшън на кино и някои сцени бяха страхотни - нахлуването на водата в залата в китайски стил, въртящият се коридор, дори и сгънатият град изглеждаше страхотно. Според мен по-голям е проблемът с екшъна при последния батман. По-точно с двата боя между Батман и Бейн, които... изглеждаха странно. От тях, особено от счупването на ребрата, можеха да излязат култови сцени. Наистина може би Нолан има проблем с екшъна и по-конкретно с ръкопашния бой между героите.
Иначе мнението ми за плагиатстването в изкуството е смесено. Сякаш по-скоро го подкрепям.

Posted: Fri Aug 22, 2014 11:53 am
by Claymore
Е, айде де, знаеш че не това имах предвид под bloodless. :P Използвах го като противоположното на разпространената дума visceral в ревюта, щото за мен Pacific Rim и Guardians of the Galaxy имаха много по - visceral, забавен екшън с повече уау-фактор отколкото Батманите или Инсепшън, пък са със същото количество кръв.
А Инсепшън и Пасифик Рим са съвсем различни като поджанр, но не мисля че не може да се направи сравнение като цялостен подход към екшън сцените, като се абстрахираме че в единия имаме огромни роботи, а в другия - хора които се стрелят. Всъщност ти ме накара да се замисля и май по - скоро проблема ми е че когато екшъна ти е със огнестрелни оръжия, ако е с по - нисък age rating всичко зависи от експлозиите, които трябва да служат като заместител за кръвта или "силата" на ударите във ръкопашен бой. Може би за това голяма част от съвременното екшън кино е толкова зле, комбинация от еднообразни похвати и нисък age rating, в старите филми със бат Арни, Сталоун и други има добре омешан ръкопашен бой И престрелки, со се всички "реалистични" резултати от това.
А за заемките в изкуството имам един любим цитат от Cloud Atlas, на Тимъти Кевъндиш сегмента... който в момента не мога да намеря.
:lol: Беше нещо от типа "няма значение дали някой критик се прави на важен и казва че сме виждали подобна история сто пъти, важното не е "какво", а "как"".

Posted: Fri Aug 22, 2014 3:13 pm
by LFbg
Е, айде де, знаеш че не това имах предвид под bloodless. :P Използвах го като противоположното на разпространената дума visceral в ревюта, щото за мен Pacific Rim и Guardians of the Galaxy имаха много по - visceral, забавен екшън с повече уау-фактор отколкото Батманите или Инсепшън, пък са със същото количество кръв.
Абсолютно, но не смяташ ли, че ако същият тип екшън го имаше в Батмана или Инсепшън, филмът щеше да стане по-несериозен? Дали щеше да е по-добре да има такъв екшън и в Инсепшън примерно? Или щеше ли да върви Батман да скочи с мотора от някой мост и зад него всичко да гърми? Според мен не, вероятно и според Нолан не. Все пак идеята на Батмана и на Инсепшън не се върти около екшън и шеги, докато точно това са Пазителите и Пасифика - някой се бие, нещо гръмва, някой изтърсва смешен oneliner. Казвам го това в смисъл, че липсата на смешни или BOOM моменти във филмите на Нолан според мен не е грешка.


А Инсепшън и Пасифик Рим са съвсем различни като поджанр, но не мисля че не може да се направи сравнение като цялостен подход към екшън сцените, като се абстрахираме че в единия имаме огромни роботи, а в другия - хора които се стрелят.
В такъв случай, ако се абстрахираме и от бюджета, според мен Инсепшъна беше добре(освен стрелянето с гранатомета, но то си беше шега...), а Батмана куцаше. Като цяло съм съгласен, че екшънът не е от силните страни на Нолан, но не бих казал, че е и особено слаб.
За влака да допълня - идеята не беше визуален майндблоу според мен, а по-скоро да покаже какво може да се случи в съня, ако не го контролираш.
Всъщност ти ме накара да се замисля и май по - скоро проблема ми е че когато екшъна ти е със огнестрелни оръжия, ако е с по - нисък age rating всичко зависи от експлозиите, които трябва да служат като заместител за кръвта или "силата" на ударите във ръкопашен бой.
И според мен е така, което води и до следващите ти думи:
Може би за това голяма част от съвременното екшън кино е толкова зле, комбинация от еднообразни похвати и нисък age rating, в старите филми със бат Арни, Сталоун и други има добре омешан ръкопашен бой И престрелки, со се всички "реалистични" резултати от това.
На мен ми е писнало вече да гледам как всичко гърми, затова ако Нолан беше наблъскал Инсепшън и Батман с ефекти, щяха да станат според мен по-лоши филми. Батмана щеше да стане като Капитан Америка, и това не е похвала, а Инсепшъна щеше да е версия на Непобедимите. Не мерси. Точно това, че целият филм се върти около идеята, а не около екшъна, ги прави далеч по-добри филми.
Не знам дали ти беше споменал за надигналия се бунт срещу драматичните филми на Нолан и Снайдер за супергерои, които са твърде сериозни и затова Марвел правят по-лековати. Според мен не е така. Марвел първо не могат и второ абсолютно не желаят да правят сериозен филм. Всъщност не желаят, защото не могат. Първият Капитан се опита да засегне по-смислена тема и се провали колосално. Зимният войник си беше най-обикновен екшън и се справи далеч по-добре в бокс офиса. Аз лично предпочитам да виждам сериозни филми за супергерои, защото кино(и не само)индустрията вече постоянно ни предлага едно и също, опаковано по различен начин.
А за заемките в изкуството имам един любим цитат от Cloud Atlas, на Тимъти Кевъндиш сегмента... който в момента не мога да намеря.
:lol: Беше нещо от типа "няма значение дали някой критик се прави на важен и казва че сме виждали подобна история сто пъти, важното не е "какво", а "как"".
Така е, но всяко нещо си има граници. Всяка година излиза по един нов Здрач или някаква концепция на Хари Потър. Това си е чисто плагиатство, което не предлага нищо ново, само смуче пари от средностатистическия американец(да си го кажем направо, ние в Европа не им правим парите). Това е една от причините да се навъдят 6-7 Fast and Furious и т.н.
Много дълъг пост излезе, извинявай.

Posted: Mon Aug 25, 2014 12:25 pm
by Claymore
Малко късен отговор, но раздразненитео ми към Нолан идва точно от факта че мисля че ако ще правиш екшън сцена, трябва да я направиш както си е рдеа, а при него и експлозиите и ръпопашният бой по мое мнение куцат. А иначче за липсата на креативност в PG-13 екшъните съм съгласен, това че е по - трудно да се направи добра екшън сцена, не значи че не трябва да се прави, а го казвам като любител на добре използваните експлозии. Все още помня как се преебах да гледам Total Recall... дадох 9 лв за тая боза.
А за безбройните вариации на YA неща принципно съм против, ако трябва да ги гледам, но тъй като не ги, не изключвам възможността да се появи нещо горе-долу свестно от постоянните итерации и когато стане и обере добри ревюта, ще му хвърля око.
Нолан трябва да си се придържа към по - дребномащабните проекти, като Memento и The Prestige. Точно затова съм скептичен по повод Interstellar. Дано греша, де.

Posted: Sun Aug 31, 2014 10:53 am
by penzata