Re: Academy Awards 2016
Posted: Tue Mar 01, 2016 9:36 pm
И с право.
Любецки е руснак всъщност, което в тая напечена обстановка си е геополитическо diversity, откъдето и да го погледнеш.tigermaster wrote:За това, че е евреин, не знаех
И че е мексиканец научих едва преди малко. По някаква причина го мислех за французин.
Жалко.tigermaster wrote:Не съм съгласен.
Е въпросът не е в това да се сменят вече направените номинации. Целият протест беше по повод процеса на номиниране, който две поредни години води до 10 бели физиономии. Нормално е белите да са мнозинство сред номинациите, защото все пак ролите за тях са най-много. Но примерно ако ще даваме номинации на Осморката, Самюел Джаксън СПОКОЙНО можеше да бъде номиниран. Аз не следя индустрията толкова сериозно, колкото я следи Джен примерно, но е факт, че в държава, където има толкова много хора от различни етноси, кино-индустрия, която маргинализира всичко, що не е чист ариец, прави нещо не както трябва.Litz wrote:@Jen това обяснява Ди Каприо начи. Той с това наполовина руснак - ссср, 1/4 германец- наци, 1/4 италианец- мафия/фашизъм, за какво се е борил изобщоЦяло чудо си е, че при такъв произход въобще го взе.
Евреите са бели и не са страдали въобще. Ирландците също са живели прекрасен живот явно.
Защо обаче никой не ни отговори на въпроса с тайгърмастъра кой черен/друг да номинират и кого да махнат, за да спре да е толкова бяло всичко. Аз Айзък бих го сложила, както и Майкъл Б. Джордан, ама никой друг не се изказа по тоя въпрос. А Джейда Пинкет Смит си мрънка, щото както се е видяло мъжът й е единственият с някакъв талант от цялото семейство и трябва да бъде признат. Интересно ми е, дали счита Оскаровите му загуби за расизъм, защото това би било шизофрения.
Впрочем, една доста отявлена причина именно чернокожите да са в центъра на тоя проблем, е че културата им в Щатите исторически е entertainment-based, още от 20-те години. Нито азиатците, нито латиноамериканците се доближават до чернокожите в този план в момента, следователно е напълно логично воят от/за тях да не е толкова силен.These 28 films are full of enormous characters, men and women of world-historic or pop-cultural significance, people who face seemingly intolerable oppression with nigh-unimaginable resolve, characters who are victimized or who encounter and occasionally inflict cruelty.
What they’re not full of is characters who resemble ordinary people. And when such people do make an appearance, the camera tends to linger on the parts of their lives most likely to interest white Americans struggling to reckon with their country’s racist past. We learn all about Miss Daisy — her son, her childhood, her politics. But we hear only a sentence or two about the family of her driver (Morgan Freeman). Similarly, there’s a lot of information about Billy Bob Thornton’s Hank in “Monster’s Ball.” But watching Halle Berry as the bereft Leticia Musgrove, we see only her wretchedness, and her eventual rescue by a white man.
Доколкото забелязах обаче киноиндустрията просто не го прави това. Ако го правеше, нямаше "12 години в робство" да бъде големият победител преди две години. А и Иняриту, Куарон и Любецки също не са чисти арийци. Да не говорим, че един почти чисто черен филм получи номинация за сценарий сега. (Той пък точно сценарият беше писан от бели, ама...)Roland wrote:Аз не следя индустрията толкова сериозно, колкото я следи Джен примерно, но е факт, че в държава, където има толкова много хора от различни етноси, кино-индустрия, която маргинализира всичко, що не е чист ариец, прави нещо не както трябва.
По тази логика можем да кажем и че културата им е sports-based, но пък са underrepresented в зимните спортове. #WinterOlympicsSnowWhiteTrip wrote: Впрочем, една доста отявлена причина именно чернокожите да са в центъра на тоя проблем, е че културата им в Щатите исторически е entertainment-based, още от 20-те години. Нито азиатците, нито латиноамериканците се доближават до чернокожите в този план в момента, следователно е напълно логично воят от/за тях да не е толкова силен.
Културата им е particular sports-based. Не виждам защо трябва да бягаме от по-точни разграничения. Никой чернокож няма да направи проблем за Зимните игри, защото на чернокожите не им пука за тях. Примерът ти не е дообмислен нещо. А чернокожите сценаристи трябва да получат някакви солидни шансове да изкарат пари за студията, преди да стане ясно могат ли. Пак се връщам на думите на Виола Дейвис: Не можеш да спечелиш Еми за роля, която не е там за теб. Толкова по въпроса с доказването кой колко може.По тази логика можем да кажем и че културата им е sports-based, но пък са underrepresented в зимните спортове. #WinterOlympicsSnowWhite
Миналата година май имаше скандал, при който баннаха от NBA собственика на баскетболен отбор, заради расистки изказвания и той трябваше да си продаде отбора. Който отбор беше пълен с чернокожи играчи. Ако наистина имаше много ченокожи сценаристи и режисьори които могат да изкарат добри пари за студията, дори наличието на расизъм не би било пречка това да се случи.
А дали да не извърнем малко поглед от палитрата с боички за първи клас и да гледаме расата във връзка с културните различия, които предизвиква и е наслоила в продължение на столетия? Себастиан Стан е толкова румънец, колкото Мила Кунис е украинка - в културен план. (П.П. Да не говорим колко малко значение има това в държава, в която 1/3 от населението е някакво поколение източно/централноевропейски имигранти.)Сериозно обяснете ми защо примерно актьор от румънски произход като Себастиан Стан, който тук в Европа биха го дискриминирали яко се счита за бял, руснаците се считат за бели, поляците и тн, но италианците и испанците са "ОМГ ЦВЕТНОКОЖИ POC!"? Щото повечето латиноамериканци не се наследници на the indigenous people( щото те са измрели повечето горките) ами на белите испанци/португалци и тн.
Ами, Райън Куглър си получи шанса, възползва се от него, направи пари, осигури си сериозен договор с Марвел... А няма и трийсет години още. Като подхвана "Крийд", изобщо не го и знаех каква му е расата, научих я едва преди няколко седмици.Trip wrote:А чернокожите сценаристи трябва да получат някакви солидни шансове да изкарат пари за студията, преди да стане ясно могат ли.