Повтарям отново за непрочелите и неразбралите - религия се учи достатъчно време в училищата, при това всички нейни критични аспекти. Това, което е в програмата за 1-3 клас е на една крачка от чисто вероучение и в некомпетентна система като нашата, в 99% от случаите тази крачка ще бъде направена (и още много след нея).
ЙоанВладимир, за разлика от обучението по математика, рецитирането на Отче наш в първи клас е облъчване с нонсенс, на който детето ми ИМА конституционното право да НЕ бъде подлагано. Училището ОБРАЗОВА, следователно в ОБРАЗОВАТЕЛНАТА система няма място за антинаучен булшит.
Авраамовата притча те помолих да ми я разкажеш като на 6-7 годишно хлапе. Буквално. Сега веднага ще влезна в ролята и ще те питам - какво значи "да пожертва сина си"? И какво правиш оттук нататък?
Векс, знаеш ли в какъв процент от престъпленията престъпникът разсъждава върху чакащото го наказание? В нищожен. Планирани криминални деяния има по филмите. В реалността те се случват основно в състояния на афект.Все пак ако някой някога реши да заколи някого, без да има възможност да се разбере, че го е направил той, няма какво да го стресне, като последна възможност остава евентуалния Божи гняв.
Ролята на религията в онова време (единствено като източник на контрол над разхайтени миризливци) обясних, че не я оспорвам. Сега не е онова време обаче.
Колкото до корелацията между религиозността и склонността към престъпления - само да ми остане време и ще ти извадя един доста красноречив пример, който показва, че е в точно противоположна посока.