За конкурса
Moderators: Trip, Random, Marfa
Някой от вас да е опитвал да издава книга? Да знае цени на предпечат, редакция, корекция и печат? Има издателства като Аргус и В.Люцканова, които взимат повече, но там играе номера с името им. Но има неизвестни издателства, по разни малки градове, които на половин цена ще свършат работа. А ако те бива в писането и си се размотавал по нета като писател, то значи има и достатъчно първи читатели. И после, пак казвам Ако те бива, следва ефекта на лавината. И принципно говорим за хубава фантастика, която следя вече доста години. Една книга е продаваема винаги, когато е добра.
Така че 2000 бройки е нормално. Има толкова четящи у нас. А че принципно в последно време тиражите са под 1000 всеки го знае, но едва ли вече им се чете нещо преиздавано или като онова чудо, което последно си взех от класиците Имението на Фарнъм от Хайнлаин – за такава книга дори и преди 30 години не си е струвало, ама на...
Така че 2000 бройки е нормално. Има толкова четящи у нас. А че принципно в последно време тиражите са под 1000 всеки го знае, но едва ли вече им се чете нещо преиздавано или като онова чудо, което последно си взех от класиците Имението на Фарнъм от Хайнлаин – за такава книга дори и преди 30 години не си е струвало, ама на...
Ще се гледа, защото няма да пускам реклами и чалгаSuper M wrote:И телевизията ти няма да е от най-гледанитеА за Калчев... помня аз от 95 година как само го канеха навсякъде за реклама. Който и да се появи толкоз често на екрана и той ще бъде продаван. Като си купя телевизия, ще каня само млади автори
Апропо, много трудно ще продадеш 2000 бройки.

Говореше за рекламатаdracobg wrote:Нали си Българин, това трябва да те радва, нали?Trip wrote:И ще фалираш на втория месец
Затова и у нас няма толкова родни автори, заради тази завист, че някой е успял, та що да си давам парите за негов кеф. Със сигурност имам доста повече български книги, слабите дори, само и само за да се подпомогне дадения автор. Ама ти пак си злобей, то и телевизията ще фалира, че и издателството.
Едва ли ще ти липсват, а?


И защо да подпомагаш слаби автори, вместо да си купиш качествени? Какво като са български? Хубавата литература е хубава, независимо кой я е написал - българин, англичанин, руснак, хетеросексуален, гей, наркоман. Кой има толкова време, че да чете боклуци само защото са български? Тази протекционистична представа за литературата и за всякакъв вид бизнес според мен е много погрешна и неслучайно заклеймена от международното доказателство - аз бих добавил и от чисто морална и практична гледна точка.
Едит: не си изтривай постовете, защото затрудняваш ритъма на дискусията.
Едит: не си изтривай постовете, защото затрудняваш ритъма на дискусията.
Блог за хора, които не се примиряват с живота в сиво:
http://troshanov.wordpress.com
http://troshanov.wordpress.com
Като са грешни и неправилно разбрани е добре да се оправят.Super M wrote:И защо да подпомагаш слаби автори, вместо да си купиш качествени? Какво като са български? Хубавата литература е хубава, независимо кой я е написал - българин, англичанин, руснак, хетеросексуален, гей, наркоман. Кой има толкова време, че да чете боклуци само защото са български? Тази протекционистична представа за литературата и за всякакъв вид бизнес според мен е много погрешна и неслучайно заклеймена от международното доказателство - аз бих добавил и от чисто морална и практична гледна точка.
Едит: не си изтривай постовете, защото затрудняваш ритъма на дискусията.
А е казано, че ще се издават българи, ама не е слаби. КОй е споменал за тях... Макар че се сещам за книгите на Вонегът и за онзи негов беден автор на фантастика, Килгор Траут ли беше... Та той си имал само един фен, един беден оптиметрист, ама пак си е намерил читател човечеца.
Все пак, качествената литература е онази, която ще издавам. За да е полезна и на другите. Глупостите си ги има достатъчно на улицата.
Аз май споменах вече, че имам добър опит с издаване. И знам добре, че не само аз го имам. За сведение, повече от десет години съм в мъките на този занаят, така че знам доста и за издателите, и за техните принципи. Но ще се променят все някогаMorwen wrote:Драко, никой не иска нещо да ти отнема, просто хората те предупреждават (от позицията на имали вземане-даване с издателства при това), че представите ти са по-скоро много пожелателни, отколкото близо до реалността. Не го приемай лично.

-
- Smallfolk
- Posts: 21
- Joined: Mon Apr 19, 2010 2:19 pm
И все пак 2000 бройки си е утопична идея - никое издателство не би рискувало с толкова - 500 бройки максимум. Ако те се продадат и има търсене - тогава още.
А пък и не е само интернет - има общи сборници тук и там ,където човек може да предложи произведенията си. Мен лично ме е страх да си пусна нещата в Интернет - страх ме е, че накрая някой ще ги открадне, може би см параноичка, знам ли? Склонна см обаче да пращам индивидуално и да търся критика. И тук е моментът да помоля - ако някой има нерви за трошене и време за пилеене - нека да ми пише, за да му пратя част от писанията ми. Наистина би ми било интересно мнението на хора, които се занимават с фантастика и се интересуват от нея, защото другия мнения см чувала бол.
А пък и не е само интернет - има общи сборници тук и там ,където човек може да предложи произведенията си. Мен лично ме е страх да си пусна нещата в Интернет - страх ме е, че накрая някой ще ги открадне, може би см параноичка, знам ли? Склонна см обаче да пращам индивидуално и да търся критика. И тук е моментът да помоля - ако някой има нерви за трошене и време за пилеене - нека да ми пише, за да му пратя част от писанията ми. Наистина би ми било интересно мнението на хора, които се занимават с фантастика и се интересуват от нея, защото другия мнения см чувала бол.
Taste the poison - feel that this is life ...
И като някой ги открадне, какво ще се случи?
Вариант 1 - не публикуваш нищо никъде, включително и в интернет, за да не бъде откраднато. Резултат - никой не знае нищо за твоето творчество.
Вариант 2 - публикуваш нещо някъде, примерно в интернет. Някой друг го представя под свое име. Резултат в най-лошия случай - някой знае нещо за творчеството на този друг човек, въпреки че неговото дело е единствено да прекопира съдържанието. В по-добрия случай някой забелязва, че двете неща са еднакви, и установява кое е оригиналът.
С какво вариант 2 е по-лош от вариант 1?
Вариант 1 - не публикуваш нищо никъде, включително и в интернет, за да не бъде откраднато. Резултат - никой не знае нищо за твоето творчество.
Вариант 2 - публикуваш нещо някъде, примерно в интернет. Някой друг го представя под свое име. Резултат в най-лошия случай - някой знае нещо за творчеството на този друг човек, въпреки че неговото дело е единствено да прекопира съдържанието. В по-добрия случай някой забелязва, че двете неща са еднакви, и установява кое е оригиналът.
С какво вариант 2 е по-лош от вариант 1?
-
- Smallfolk
- Posts: 21
- Joined: Mon Apr 19, 2010 2:19 pm
За това публикувам в сборни книжки, а не в нета. Книжки, от листи и мастило. Вярно, че е по-трудно и изисква повечко нервички, но такива сборници има. Излизат през определено време и трябва да делиш с отсналите, част от които не могат да схванат какво си написал, но важното е, че си издал нещо и тея сборници се разпространяват и все те забелязват малко или много, ако си къдърен.bsb wrote:И като някой ги открадне, какво ще се случи?
Вариант 1 - не публикуваш нищо никъде, включително и в интернет, за да не бъде откраднато. Резултат - никой не знае нищо за твоето творчество.
Вариант 2 - публикуваш нещо някъде, примерно в интернет. Някой друг го представя под свое име. Резултат в най-лошия случай - някой знае нещо за творчеството на този друг човек, въпреки че неговото дело е единствено да прекопира съдържанието. В по-добрия случай някой забелязва, че двете неща са еднакви, и установява кое е оригиналът.
С какво вариант 2 е по-лош от вариант 1?
Taste the poison - feel that this is life ...
Моето виждане за нещата е следното: пишете когато имате вдъхновение; пишете много; четете още повече; разнообразявайте стиловете, в които пишете и т.н. Колкото и безсмислено да ви се струва всичко, все пак не знаете кога ще ви притрябва разказ или роман. Имам предвид, че ако изникне възможност за публикуване, за участие в конкурс е добре човек да е подготвен. Ако напишете нещо много добро и много хора го оценят не се осланяйте само на него. Писателствуването е един продължителен и дълъг период, в който автора постоянно се развива. Дори един Стивън Кинг, макар да изглежда перфектен, еволюира с всяко следващо произведение.
И накрая хвърляйте по едно око на критиките на читателите, но не се отказвайте, ако те не са много приятни, може просто да сте предоставили материала си на неправилните хора. Споменатият Стивън Кинг е имал цял куп от откази преди да пробие.
Лично аз имам едно правило, което следвам безотлъчно и което е много ценно в нашата страна: "Не критикувайте другите писатели, колкото и бездарни да ви изглеждат, а просто ги посъветвайте нещо, което може да им е от полза".
И накрая хвърляйте по едно око на критиките на читателите, но не се отказвайте, ако те не са много приятни, може просто да сте предоставили материала си на неправилните хора. Споменатият Стивън Кинг е имал цял куп от откази преди да пробие.
Лично аз имам едно правило, което следвам безотлъчно и което е много ценно в нашата страна: "Не критикувайте другите писатели, колкото и бездарни да ви изглеждат, а просто ги посъветвайте нещо, което може да им е от полза".
Шехерезада, много ти е странно виждането за публикуването онлайн. Знам че БГ е лудница, но мога да ти дам примери с няколко авторки, започнали като обикновени фенове и хора, пищещи фенфикове и собствени творби, които са пускали творбите си из нета и които сега са публикувани автори. Сред тях има както такива, които са се отказали от любителското писане, така и такива, които продължават да се радват на фенфиковете. Ти сама си намаляваш възможностите да бъдеш забелязана, като не публикуваш онлайн. Ако си наистина добра, ще си създадеш фен база. Да не говорим, че наличието на feedback от читателите според мен е незаменим елемент от израстването на един автор. И ощe нещо, същите тези авторки, които споменавам имаха готова читателска база, готова да купува и да ги рекламира на база вече прочетените фенфикове и други, които са били из нета. Тоест дори рекланата кампания не е започвала от нулата, когато са ги публикували.
Last edited by Alexis on Fri Apr 23, 2010 6:14 pm, edited 1 time in total.
Hic locus est ubi mors gaudet succurrere vitae
Обичам си аватара!!
Die, Fanboys <- a blog for random anime bashing and raving
Обичам си аватара!!
Die, Fanboys <- a blog for random anime bashing and raving
Да, доста е параноично. В смисъл, губиш повече от неразпространяването на разказите ти, отколкото от некраденето им. Да не говорим, че можеш да ги публикуваш под разни лицензи, които предполагат, че поне на теория можеш да съдиш човек, ако ги представи за свои.Scheherazade wrote: А пък и не е само интернет - има общи сборници тук и там ,където човек може да предложи произведенията си. Мен лично ме е страх да си пусна нещата в Интернет - страх ме е, че накрая някой ще ги открадне, може би см параноичка, знам ли? Склонна см обаче да пращам индивидуално и да търся критика. И тук е моментът да помоля - ако някой има нерви за трошене и време за пилеене - нека да ми пише, за да му пратя част от писанията ми. Наистина би ми било интересно мнението на хора, които се занимават с фантастика и се интересуват от нея, защото другия мнения см чувала бол.
И... всички хубави идеи вече са били измислени. По-качествените и по няколко пъти.

I don't wanna die
But I ain't keen on living either
But I ain't keen on living either
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests