Page 5 of 18
Posted: Mon Sep 08, 2008 2:30 pm
by Silver
Demandred wrote:БТВ, камера, която минава през отвори в мебели и други обекти, има още в Гражданинът Кейн.

Чудесно, че си се сетил за това. Сега остава само да направиш разликата заедно с правенето на много знаещ киноман.

Posted: Mon Sep 08, 2008 2:36 pm
by Ghibli
За разлика от теб Дем не се прави на нищо, той просто си е

Posted: Mon Sep 08, 2008 3:02 pm
by Demandred
Чудесно, че си се сетил за това. Сега остава само да направиш разликата заедно с правенето на много знаещ киноман.
За разлика от теб, аз никога не съм претендирал, че съм наясно със всеки технически детайл. Сега чакаме да ни обясниш в подробности разликата, за да си защитиш реномето.

Posted: Mon Sep 08, 2008 3:09 pm
by Gunslinger
Roland wrote:Е киното се движи от такива неща като минаването по дръжката на чайник... Затуй за да си сноб, трябва да харесваш режисьори отпреди 30 години...
И в Night Watch и Day Watch има такива неща!
Posted: Mon Sep 08, 2008 3:16 pm
by Roland
Странно ми е желанието ти да ни въвлечеш в нов спор за Тимур "Дъното" Бекмембетов. Наистина ми е странно. Откажи се.
Posted: Mon Sep 08, 2008 3:30 pm
by Silver
Demandred wrote:За разлика от теб, аз никога не съм претендирал, че съм наясно със всеки технически детайл. Сега чакаме да ни обясниш в подробности разликата, за да си защитиш реномето.

http://www.youtube.com/watch?v=vuVWUjHSLV8
Posted: Mon Sep 08, 2008 3:39 pm
by Roland
Малко "обясниш в подробности" частта ми се изгуби. Филма всички сме го гледали.
Posted: Mon Sep 08, 2008 3:49 pm
by Silver
Остави на Демандред да ми пусне линк за подобна сцена от Кейн и ще дойде реда на "обяснението в подробности". Кофтито е, че сега ще се наложи да изпадна в някаква глупава ситуация да сравнявам несравними филми и да предпочитам стила на Финчър пред стила на Уелс (който за времето си наистина е било нещо епохално), при това само заради неистовото желание на Демандред да се намеси с класическа реплика ни в клин ни в ръкав. Но аз съм си виновен де.
Posted: Mon Sep 08, 2008 3:53 pm
by Roland
Ъм, това, което ти си пуснал, е един дълъг компютърен ефект. Очевидно е, че няма как същото да го има и в Кейн, но това не прави похвата нов, а само средствата за прилагането му, което не е като баш Финчър да го е въвел в киното...
Posted: Mon Sep 08, 2008 3:55 pm
by Scourge
http://uk.youtube.com/watch?v=Yg8MqjoFvy4
малко орсън уелс.
бтв, спокойно могат да се сравняват. орсън уелс е точно техническото киночудо на 40те и 50те.

Posted: Mon Sep 08, 2008 4:09 pm
by Silver
Ролик, ъм - не ъм, един дълъг компютърен ефект бленднат по този начин с реалността е повече, отколкото ти се струва, когато мозъкът ти е настроен на вълна ма-това-няма-как-да-не-е-компютърно-генерирано не защото е очевидно компютърно генерирано, а защото просто знаеш, че физически няма как да се направи, без да е компютърно генерирано. Не омаловажавай по подобен начин + изместваш темата, която е пич ли е Финчър или абсолютно да.
Scourge, да, това не го знаех, наистина е впчеталяващо, но буди сравнения по-скоро с Пол Томас Андресън и Де Палма, отколкото с Финчър. При Финчър някак нещата са хирургически прецизни, докато тук не са си оправили дупките в асфалта.

Posted: Mon Sep 08, 2008 4:13 pm
by Roland
Из "Ода на Силвър за Финчър/Спилбърг/Шиямалан/Земекис"...
Posted: Mon Sep 08, 2008 4:18 pm
by Scourge
основната разлика е, че в паник стаята има статичен сет (ако не броим хората отвън), което улеснява 3д модела и пост-обработката. но пък финчър е донякъде и затруднен от липсата на (движещи се) обекти (освен тия отвън). което прави шота доста набиващ се на очи, понеже силно дърпа вниманието към себе си.
докато в конретния орсънуелсов шот впечатляващото е синхрона и редуването и оплитането на двете точки на интерес - колата от една страна, и чък хестън и джанет лий от друга.
Posted: Mon Sep 08, 2008 4:25 pm
by Ghibli
Темата, ако погледнете първата й страница, изобщо не е за Финчър.
Posted: Mon Sep 08, 2008 4:27 pm
by Roland
Да, биеше повече на Родригез...
Бе то така поднесена, си е баш за обсъждане на отделните режисьори, ма може би верно много задълбахме, и твърде остро.