Page 5 of 13
Posted: Mon Feb 26, 2007 3:24 pm
by Muad_Dib
Тази критика я приемам, макар вече да изпитвам известно нежелание да го гледам, просто филмите за война са винаги много хубави и невероятно ценни, но и безкрайно затормозяващи...
Сега бъди един добър приятел и драсни едно ЛС ако имаш линк за Infernal Affairs или дали можеш да ми го дадеш на някакъв носител, аз сега ще се разтърся пак по сайтовете. Мерси предварително

.
Морви се изказа готино:).
п.с. Господи за пръв път някой от близнаците е на едно мнение с мен, не мога да повярвам, съвземете се ПЛС

.
EDIT: То било трилогия, сега ги захапах мощно от замундата.
Posted: Mon Feb 26, 2007 3:30 pm
by Amos Trask
Само да кажа, че церемонията беше размазваща. Никой не ги умее тия работи като американците.
Водещата беше много добра, съвсем в свои води се носеше и се усети тва. От наградените най съм доволен за Скорсезе и Дженифър Хъдсън (и двамата бяха заслужили, за първия да не говорим колко). Яд ме беше, че Питър О'Туул за пореден път се размина с наградата. Не, че това го прави по-малко велик актьор, де. Гаф беше също, че в сегмента за кариерата на Енио Мориконе липсваше музиката от "Имало едно време на Запад", която му е сред най-най-най-добрите произведения.
Но пак казвам, спектакълът беше на високо ниво и искрено се забавлявах. Не ги усетих как минаха тия малко повече от 4 часа - гледах и се дивях.
Тия дни мисля да си дръпна церемонията, да я изгледам пак и да си я запиша за архива.
Posted: Mon Feb 26, 2007 3:33 pm
by Ghibli
@Никола: аз пък не съм гледала нито един от двата филма, както и почти никой от номинираните изобщо. Но съм против тази награда по принцип. Не става въпрос за това кой филм е по-добър и по-известен и дали The Departed си заслужава наградата сам по себе си. Става въпрос за това, че не е оригинален. Че е правен по филм, измислен от други сценаристи, и направен най-напред от друг режисьор - направен толкова добре, че някой в Америка го е видял и си е казал "я, искам и аз". Но този някой (студиото или режисьорът или който там си е харесал идеята) не е бил пръв, а се е опрял на творчеството на онези другите неизвестните азиатски хорица. Това е цялата работа. За мен наградата за най-добър филм би трябвало да включва признанието към създателите му, че са направили нещо оригинално и изключително, а един римейк, колкото и да е качествен сам по себе си, не отговаря на този критерий.
Posted: Mon Feb 26, 2007 3:41 pm
by Muad_Dib
Ghibli wrote:@Никола: аз пък не съм гледала нито един от двата филма, както и почти никой от номинираните изобщо. Но съм против тази награда по принцип. Не става въпрос за това кой филм е по-добър и по-известен и дали The Departed си заслужава наградата сам по себе си. Става въпрос за това, че не е оригинален. Че е правен по филм, измислен от други сценаристи, и направен най-напред от друг режисьор - направен толкова добре, че някой в Америка го е видял и си е казал "я, искам и аз". Но този някой (студиото или режисьорът или който там си е харесал идеята) не е бил пръв, а се е опрял на творчеството на онези другите неизвестните азиатски хорица. Това е цялата работа. За мен наградата за най-добър филм би трябвало да включва признанието към създателите му, че са направили нещо оригинално и изключително, а един римейк, колкото и да е качествен сам по себе си, не отговаря на този критерий.
Съгласен съм с позицията ти против критерийте им като цяло, но уви подобна уговорка в регламента няма. Аз гледам на този аспект с очите на обикновен киноман : нямаше дори да чуя за Infernal Affairs, ако не беше Департед. Всичко е честно и почтено, корейският сценарист май си е в кредитите и съм убеден, че доволно добре им е било платено. От друга страна бих казал, че точно Оскар е бил взиман много рядко от римейк (подканям някой от експертите като Амос да ме опровергае), така че не виждам проблема в едно изключение, особено наистина качественото такова. Както казахме и преди - историята далеч не е единственото важно, поне в киното. Оригиналността не трябва да се търси само във фабулата.
Posted: Mon Feb 26, 2007 4:05 pm
by Demandred
Аз пък ще попитам колко от номинираните и спечелилите наградата в последните години са наистина оигинални филми? Под това имам предвид такива творби, които не заимстват с две ръце откъде ли не. Примерно Crash беше една некадърна имитация на творчествто на Робърт Олтман плюс грубо взаимстване от Magnolia. Много от уж оригиналните сценарии са страшно подобни тези на по-стари филми.
Освен това терминът remake е твърде общ. По един и същ сюжет могат да се направят коренно различни филми. Може и да се направи нещо, копиращо кадър по кадър оригинала. Ако не се стигат до крайности като последната, аз лично не виждам проблем.[/quote]
Posted: Mon Feb 26, 2007 4:07 pm
by Muad_Dib
Скоро ще гледам Infernal Affairs и се хвърлям срещу Гибли с главата напред, тя е крехка, дано ме удържи!

Posted: Mon Feb 26, 2007 4:09 pm
by Yan
Muad_Dib wrote:Скоро ще гледам Infernal Affairs и се хвърлям срещу Гибли с главата напред, тя е крехка, дано ме удържи!

Няма да и се наложи

Първо трябва да минеш през мен, пък аз не съм крехък

Posted: Mon Feb 26, 2007 4:17 pm
by Ghibli
Е както казах не съм гледала и двата филма, така че говоря по принцип.
Дем: тия награди така или иначе ги развалиха в последните години, така че не е изненадващо, когато ги раздават на несъотвестващ на Идеалите (тм) принцип.
Както и да е, The Departed вероятно е хубав филм, да му е честито и да е жив и здрав

Posted: Mon Feb 26, 2007 4:38 pm
by Demandred
В последно време?

Винаги си е било така общо взето.
БТВ, това не е първия римейк, печелил наградата. Първият е Ben-Hur (1959), който е римейк на едноименния ням филм от 1925 година. Въпреки че не знам доколко думата римейк е уместна в този случай, защото и двата са базирани на едноименния роман.
Posted: Mon Feb 26, 2007 5:00 pm
by shayhiri
Demandred wrote: А това, че историята е основното и най-важно нещо в филмите е абсурд за мен. Това е визуално искуство все пак т.е. в основата по принцип е визията. Иначе щяхме да четем сценариите вместо да се хабим да ходим на кино.
Дем, нали се сещаш, че оттук-нататък вече ти е забранено да изказваш каквито и да било критики към сценария на някой филм?

Най-малкото в спор с мен.
Posted: Mon Feb 26, 2007 5:05 pm
by Demandred
Не виждам защо.
Това, че не е най-важното, не значи, че няма значение, и не й обръщам никакво внимание.
Posted: Mon Feb 26, 2007 5:20 pm
by shayhiri
Клинчиш.

Или е важно, или не е. Няма понятие
полуважно или
донякъде важно. Така че решавай.
Posted: Mon Feb 26, 2007 5:24 pm
by Muad_Dib
shayhiri wrote:Клинчиш.

Или е важно, или не е. Няма понятие
полуважно или
донякъде важно. Така че решавай.
Но има категория "равно по важност". Сюжетът в киното е точно толкова важен, колкото е важен начинът му на поднасяне.
Posted: Mon Feb 26, 2007 5:26 pm
by Morwen
Клинчиш. Или е важно, или не е. Няма понятие полуважно или донякъде важно. Така че решавай.
Не е така, всяко нещо си има степени. Все едно да кажеш, че ако солта не е най-важното в една салата, то тя няма никакво значение. Или някоя по-основен продукт от салата, съжалявам за кулинарния пример, но е доста адекватен.
Posted: Mon Feb 26, 2007 5:33 pm
by Muad_Dib
Morwen wrote:Не е така, всяко нещо си има степени. Все едно да кажеш, че ако солта не е най-важното в една салата, то тя няма никакво значение. Или някоя по-основен продукт от салата, съжалявам за кулинарния пример, но е доста адекватен.
Напротив - солта е толкова важна, колкото са важни и доматите. Ако го няма едното или другото (или не дай си боже и двете) ще имаш продукт, който няма да се хареса на никой, който принципно се е профилирал като "заинтересован от салати". Ситуацията, когато има прекалено много домати или е пресолена салатата е нещо друго.