Хмм... че аз не виждам някакво твърде голямо противоречие в това. Няколко големи църкви - т.е. основните църкви на няколко големи религии - вече по различни начини са показали, че могат да се преориентират, поне по отношение на това, че не всичко, което Създателят е, ами, създал, се намира на Земята. Един от по-ранните примери са маите и тяхната космогония - те съвсем не изчерпват света със Земята, знаели са доста неща за мъглявини, метеорни потоци, звездни купове и какво ли не още. Има доста примери сред другите цивилизации - говоря за истински примери, за истински астрономически и космогонични знания, не за пожелателни интепретации на неясни митове от изследователи, които отиват да търсят доказателства за контакт с извънземни циливилизации и ги намират
А ако искаш пример със съвременна църква, една от основните църкви на организирана религия, която се занимава активно с изследване на Вселената в малко по-големи мащаби - ми...
ето обсерваторията на Ватикана
Всъщност няма твърде голямо противоречие между идеята за някакъв Създател, който е направил нещо така, че да се появи светът (като "светът" значи доста повече от "Земята"), и съвременните научни теории; всъщност има доста неща, които науката все още не е в състояние да обясни много добре, така че все още не може да бъде отхвърлено съвсем категорично допускането, че нещо по някакъв начин е създало света и го е оставило да се развива по гоооре-долу познатите ни закони на физиката. Това дори може да бъде разглеждано като съвсем леко допълнително усилване на антропния принцип в силната му форма(*).
Мммм... не, не казвам непременно, че аз самият вярвам в някакъв конкретен Създател и някаква конкретна история и космогония... просто казвам, че съзнавам, че има неща, които науката все още не е обяснила докрай - и знам, че това може да се промени в близките няколко десетилетия или години, ама знам, че може и да не
Добавено: И все пак по въпроса де - така де, това, което искам да кажа, е, че за един мюсюлманин може да не е толкова трудно да повярва, че Аллах е създал цялата голяма Вселена, но все пак в нея е отредил специално място на Земята (не като център или нещо такова!) като едно от малкото места, където може да се зароди живот, отредил е специално място на човешкия род (мдам, един вид венец на творението и така нататък) като един от малкото жувотински видове, който може да разбере Словото, и е отделил специално място на Мека като мястото, което едно специално същество е избрало за своите специални цели. Твърде много учени са се питали защо не могат да открият следи от разумен живот извън Земята, твърде много възможни обяснения са били давани, някои доста по-вероятни от други - е, за един вярващ мюсюлманин това е едно възможно обяснение.
(*) Антропният принцип е общо-взето отговор на въпроса "е откъде пък накъде физическите закони и константи са точно такива и в точно такива съотношения, че да е възможно да се зароди що-годе ентелегентен живот? Защо от всички възможни Вселени си имаме точно тази, в която можем да се появим и да питаме защо?". Слабият антропен принцип твърди, че някъде съществуват всякакви разни други Вселени, а ние сме се появили в една от малкото, които случайно могат да поддържат живот; силният антропен принцип твърди, че Вселената е такава, каквато е, именно с цел да се появи разумен живот.