Page 31 of 116

Posted: Wed Jan 08, 2014 6:07 pm
by Ghibli
alshu wrote:Иначе 47-те е по-справедливо да се равняват с "Последния самурай", който за мен е много по-голяма издънка
Защо така, дай подробности?

Posted: Wed Jan 08, 2014 6:19 pm
by alshu
Цъ.
Къв е тоя моряшки бой?
Отивам да си допия в друга кръчма. 8-)

ПП
А що налитам на бой, пък после бягам...ми типични пиянски истории...

Posted: Wed Jan 08, 2014 7:50 pm
by Ghibli
Чак пък бой...

И на мен не ми хареса особено "47-те ронини"; не бих казала, че е чак толкова лош, но има разни проблеми. Определено "Последният самурай" (който също има разни проблеми) ми хареса повече, затова излюбопитствах за него.
За мен основно проблемът на "47-те ронини" беше в историята. Това си е донякъде мой проблем - причината да се изненадам от сюжета е, че не съм достатъчно добре запозната с истинската история на въпросните 47 ронини. Обаче в останалата си част това си е проблем на филма.
Иначе обикновено мога да намеря положителното в почти всеки филм и тук също имаше разни такива моменти, но цялостно филмът по-скоро ме разочарова.

Posted: Thu Jan 09, 2014 12:29 am
by coldie
alshu wrote:Смог си беше пич...но това, че накрая си изтърва нервите и тръгна да мъсти на други, вместо да натръшка шепата мърляви джуджета...ето това беше тъпо и провали целия му coolness...и да, горе-долу по книгата е, ама там май нещата бяха малко по-различни...
Това е по книгата, Но е доста глупавичко представено във филма.

Posted: Thu Jan 09, 2014 11:01 am
by alshu
Иии...пияницата от другата компания се върна отново поркан в грешната кръчма и продължи.

"47" vs "Последния"
1. Приказен реализъм срещу костюмирана псевдоисторическа драма.
Всъщност и двете заглавия не заявяват никакъв реализъм.
"47" си е откровена приказка по истинска случка, а "Последния" заявява, че все пак протагонистът му е фиктивен (уж сборна личност от истински такива), но пък малко се преструва в достоверното представяне на Seinan Sensō.
Е, не го прави добре - конфликтът е по-брутален и двете страни вършат гадости, а пък Saigō не е такъв идеалист.
Интеграцията на героя на Круз в редовете точно на традиционалистите, също е адски бърза и странна.
Героят на Рийвс поне е полу-японец и с години се доказва...докато най-накрая го приемат...за да може да го използват, в самоубийствен конфликт.
Та общо взето паритет. Аз съм по-склонен да харесам "47" защото поне не се взема толкова на сериозно.
2. Рийвс vs Круз
Лично аз смятам и двамата за доста ограничени актьори. Може би с лек превес на Круз.
Но плюсовете за "47" тук са два. Не Кай не е протагонистът, а Оиши. Самата роля е донякъде лишена от силни външни емоции и дървената игра, тук е добре дошла.
Докато относително по-добрата игра на Круз е провалена от неадекватния образ, който представя.
3. Играта на всички останали актьори.
Ето това е една от основните точки по които според мен "47" бие "Последния".
Японските актьори в него абсолютно си играят в стил period drama. Жестове, мимика, пози, интонация (личи в английския дублаж) - всичко това вече съм го виждал в изцяло японски филми и ТВ шоута.
Да, това не е реалистичен начин на игра, но поне е традиционен и подходящ за приказка.
Играта в "Последния" е в друг стил. Тя естествено пак не е преследване на реализъм. По-скоро е театралната западна версия, на това как се държат самураите, но на мен ми беше доста прекалена и помпозна.
Вярно е, че разни японски журналисти са писали, че
director Edward Zwick had researched Japanese history, cast well-known Japanese actors and consulted dialogue coaches to make sure he didn't confuse the casual and formal categories of Japanese speech.
и въпреки тези усилия, пак играта ми идва прекалена и не чак до там японска.
Да ме извинява номинацията за Оскар на Ken Watanabe, но отдавна ни вярвам на тази институция. :lol:
4. Кинематографията
Тук сборно ще кажа, че от всичко което виждам на екрана - ъгли на камерата, осветление, композиция на кадрите, сценография, реквизит и пр. арт решения ми харесват повече тези от "47".
Костюмите и гримът са приблизително на едно и също ниво, но тези в "47" доминират с по-голямото количество и разнообразие.
Виж специалните ефекти бяха малко зле ама пък в "Последния" май въобще нямаше или бяха малко, та не мога да ги сравня.

Може би се издъних с това "по-голяма издънка".
Може би просто трябваше да кажа, че не харесвам "Последния самурай".
"47" ми звучи по-японски, заснет е по-красиво и мащабно. За мен е по-интересното кино зрелище.


Друг филм с който според мен "47" е уместно да се сравнява - The Wolverine. Предпочитанията ми пак са пак за ронините.

Posted: Thu Jan 09, 2014 11:13 am
by TheGrimReaper
Само една вметка - и в "Последния Самурай" и в "47 Ронини" участва Hiroyuki Sanada (Rush Hour 3, Ninja in the dragon's den, Royal Warriors aka In the line of duty 1), който за мен лично е талантлив martial artist (сега като се замисля, че той участваше и в новия Върколак), като и в двата филма е кастнат в почти идентични роли, с разликата че в единия филм край него се "извисява" фигурата на Том Круз, а в другия съратник му е Нео :)

Posted: Thu Jan 09, 2014 5:15 pm
by Ghibli
@alshu: благодаря, интересно ми беше да прочета гледна точка толкова далеч от моята :) При теб критериите са "доколко съответства на японската култура" на първо място и после разни филмови неща. При мен критериите са "доколко се забавлявах/вълнувах" на първо място и после разните филмови неща, а критерият "доколко е достоверно" въобще не присъства или ако го има, стеснително пристъпва на опашката.
Spoiler: show
Да речем, че е много достоверно една съпруга на самурай да пази достойнство и да не показва емоции, когато съпругът й се самоубива пред очите й, а на сина й в последния момент по чудо му се разминава същата съдба, но това не променя факта, че безразличието на лицето на актрисата в този момент ме подразни.

Същевременно ме подразниха и сълзите на господарката, няма угодия :lol:

Posted: Thu Jan 09, 2014 6:52 pm
by alshu
Добре, последен пост по темата "Ал Щу си хареса 47-те", защото и аз почвам вече да се дразня от собствените си текстове...пък не мога да се спра.:oops:

От години всичко ми е тъпо. И най-амбициозните и най-загубените филми ми звучат еднакво безсмислено.
Едно време правех разлика - сериозно, несериозно, забавно, идиотско.
Сега всичко ми е буламач (дори някои от старите филми...е Куросава, Фелини, Форман и т.н. още са си железни...)

Открих, че единственото което ме радва е формата. Съдържанието винаги ме дразни.

Да вземем "Хобитът" 1 и 2. И в двата филма виждам големи глупости, обаче и двата ме забавляваха много и то по сходен начин.
Защо? Ами защото ако игнорираме сюжета изглеждат убийствено.

Нещо подобно е и с "47". Сюжетът ми звучи не по-малко кухо от този на "Последния самурай", но формата ме кефи.

По принципа на външността The Wolverine също трябваше да ми хареса, но не ми...

Може да съм в грешка и да кажем "Последния" наистина да показва някакви по-автентични и по-истински държащи се самураи.
Не знам, нещо ми се различават от фиктивните, които са се набивали с години в главата ми.
Т.е. не заслужавам критерия "доколко съответства на японската култура", защото представата ми е адски субективна и небазирана на нищо реално.

Накратко - когато харесвам нещо, то е заради формата. При това критериите ми са твърде субективни.
И като знам това можех да престана да се заяждам с хора, които сигурно имат по-нормални критерии...ама не би...:oops:
Spoiler: show
да пази достойнство и да не показва емоции, когато съпругът й се самоубива пред очите й, а на сина й в последния момент по чудо му се разминава същата съдба
И аз мислих за това и стигнах до една фенска теория:
1. Синът не е спасен по чудо, а срещу голям подкуп - типично японска работа.
Той шогунът се държеше странно и по общия казус за провинция Ако - пак подозирам подкуп.
2. Не тъгува заради сепукото на мъжа си, защото:
2.1. Това е негово решение и тя стои зад него.
2.2. Това означава, че тя и сина и наследяват всички благороднически права произлизащи от самурайството.
То това е и практическия смисъл на благородната смърт - правата остават в семейството.
[/quote]

Posted: Sat Jan 11, 2014 11:07 pm
by Devoted of Slaanesh
Гледах About Time / Въпрос на време - много приятно направен филм, препоръчвам го.

Posted: Sun Jan 12, 2014 12:06 am
by TheGrimReaper
Saving Mr. Banks - знам, че машината за пари Дисни се е развъртяла сериозно и въпреки това, този филм ми хареса - по начина по който е изигран, по начина по който е сглобен, той работи, той пулсира, той разкрива, той натъжава, той развеселява...

Има си моментите на меланхолия, на сблъсък на виждания, на преплитащи се съдби и всичко това заради един детски филм по обичана деткса книжка...

Жалко, че сцената която ми хареса най-много (последния разговор на Уолт Дисни с П.Л. Травърс) не се е провела по същия начин... Няма идеални филми :)

Ема Томпсън и Том Ханкс просто се превъплътиха с огромен размах и душевност в съответните роли - трагедията на едно детство съчетано със създаването на Мери Попинс и оживялата картина от книгата на големия екран - за мен беше едно вълнуващо пътешествие... И въпреки жизнерадостния си тон, накрая ме остави с насълзени очи и стегнато гърло...

Силен филм, определено...

9/10

Posted: Sun Jan 12, 2014 8:57 pm
by Razaelski
Абе вие сериозно ли сравнявате 47 Ронини с Последният Самурай. :lol: :lol: :lol: :lol:

Posted: Mon Jan 13, 2014 12:24 am
by Ghibli
TheGrimReaper wrote:Saving Mr. Banks
Ще си го набележа за гледане. About time също ми е в плановете.

Posted: Mon Jan 13, 2014 10:06 am
by alshu
Razaelski
вие сериозно ли
Само аз го правя...и това си е характерно поведение.

Posted: Tue Jan 14, 2014 6:11 pm
by TheGrimReaper
Escape Plan - приличен филм като за комбина между Сталоун и Шварци - за мен този комбиниран опит е събираемо по-добър от двата самостоятелни проекта на дядките - Bullet to the head & The Last Stand. Имаше екшън, на моменти се доближаваше до Танго и Кеш, но нямаше толкова стреляне, но беше изграден сравнително интересно и с кулминация, която малко ме разсмя, не защото беше смешна или нелепа, а защото го очаквах. като завършек на цялото това планиране и схеми за бягство от прословутия затвор.

За мен лично беше удоволствие да го гледам :)

7/10

Last Vegas - комедийка с други застаряващи типове, но в малко по-различен сетинг. Имаше си моментите за смях, имаше и включена малко драма плюс романтика, но основния двигател беше приятелството.

Разпускащо филмче, което не се взема на сериозно, а просто се забавлява както може, имайки предвид кои са главните му герои :)

7/10

No one lives - Рюхей Китамура (Versus anyone) този път се е изложил като режисьор - нещо не е направил като хората този трилър за психопат и неговите жертви, само кървавите Finish Him! fatalities заслужаваха малко внимание, но останалото си беше тъпня отвсякъде и дори по едно време ми се приспа от глупостите...

Люк Евънс все едно го е правил филма в почивките между Хобит...

2/10

Posted: Fri Jan 17, 2014 12:13 am
by Razaelski
Ghibli wrote:
TheGrimReaper wrote:Saving Mr. Banks
Ще си го набележа за гледане. About time също ми е в плановете.
Мен ми е трудно да намеря допирни точки освен "чужденец в япония" факторът. Едното е псевдо историческа драма, лежаща на художествена измислица а другото е поредният фентъзи траш в стил Снежанка и Ловецът.