penzata wrote: ↑Wed Feb 12, 2020 1:42 pm
А и каквото и да си говорим "широката публика" не избира кои да са наградените, защото тогава Ендгейм трябваше да вземе награди в конкретни категории (не че не го заслужава, включително и номинация за най-добър филм), а и всепризнанието от страна на тази публика важи само и единствено за боксофиса.
С това съм съгласен!
Липсват ми времената, когато Академията отделяше повече внимание на филмите, които хората actually са гледали. В последно време нарочно затъват в някакви заглавия, които са "истинско кино" и не обръщат много внимание на популярните филми, а тези на Марвел са искрено презирани. Да погледнем Best Picture категорията: през 1997-ма касовият Титаник спечели Оскара, Властелинът на пръстените и трите години е номинирано, като третата дори печели, Avatar беше номиниран, Toy Story 3 беше номинирано за Best Picture!...
Срамота е Endgame да е така пренебрегнат - целият "елит" на академията се държи така, все едно този филм е някакъв незначителен блокбастър, един от многото... А това е най-печелившият филм в цялата история на киното. Тези филми и тези герои пълнят кинозалите, карат хората на различни възрасти да проявят желание да отидат на кино, да говорят за кино, да се вълнуват от кино. През тези десет години Марвел вдигнаха много оборота на тази умираща индустрия, накараха цялото ново поколение да се вълнува от кино, използваха много "Оскарови" актьори - Робърт Дауни Джуниър (двукратно номиниран), Гуинет Полтроу (носителка на Оскар), Бри Ларсън (носителка), Самюъл Джаксън (номиниран), Марк Ръфало (трикратно номиниран), да не говорим за "старите" звезди в поддържащи роли като Антъни Хопкинс, Робърт Редфорд, Мишел Пфайфър и Майкъл Дъглас (всеки от тях има поддържаща роля в някой филм И се е връщал минимум за камео в още един филм). Тоест филмите работят с успешни и популярни лица от индустрията, вливат МНОГО пари в тази индустрия, популялизират ходенето на кино като занимание и стават по-гледани от всички други филми евър. Срамота е Infinity War и Endgame да не са номинирани.
Но то какво да говорим, много хора се държат така, сякаш супергеройски филми са незаконното дете на Холивуд и редовно по някой елитен режисьор обяснява как това не е кино.... Академията само Black Panther го номинира за Best Picture и дори аз, който му се кефя, не мога да отрека, че основната причина е заради расата на героите, а не популярността сред широката световна публика. Но пак, дори и на това се зарадвах много.
Dark Cloud wrote: ↑Wed Feb 12, 2020 5:34 pm
Айде ся, за Скарлет мога да се съглася ама Пю не беше нищо особено. Както и целия филм, между впрочем. Все още недоумявам отде събра толкова номинации... За спечеления Оскар (костюмите) съм съгласен, че го заслужава обаче.
Хах, защо не ти допадна "Малки жени", какво не ти хареса в него? За мен беше абсолютно страхотен. Много ми хареса като адаптация, наистина много интригуващи избори са направени в тази насока и всички от тях са успешни и работят страхотно. Актьорите играеха добре, историята през цялото време ми беше интересна. А Пю ме отвя. Така наивна и глупава и обикновена беше в едни сцени и така зряла и осъзната в други, наистина предаде пътуването на героинята страхотни и ми въздейства.
Roland wrote: ↑Wed Feb 12, 2020 7:15 pm
Скарлет и за мен беше разкошна в Джоджо, но не съм убеден, че ролята й всъщност има особено влияние върху сюжета. Флорънс Пю трябваше да бъде номинирана за главна роля в Мидсомар - ей ТОВА е драматично изпълнение.
Според мен имаше изключително влияние върху сюжета. Още в началото тя спасява момичето, това дава тласък на цялото нещо. Тя е носителят на основните идеи на филма, тя изказва основните послание и светоглед, които филмът се опитва да наложи. В последния кадър главния герой прави това, което тя го учи да прави, а финалният цитат, с който филмът свършва, е ехо точно от нейните думи и реплики. Аз признавам, че съм субективен, но за мен наистина беше важна тук.
А Мидсомар не съм го гледал
Roland wrote: ↑Wed Feb 12, 2020 7:15 pm
Оскарът за най-добра песен исторически никога не е отивал/не би следвало да отива за "best of" компилации, които работят само в контекста на филма.
Е, хайде да не се изхвърляме. Оскарът за най-добра песен, както всеки друг Оскар, е отивал исторически при куцо и сакато, и какви ли не неща са били номинирани. А Showyourself не е "best of компилация", а просто е надграждане на предишните ѝ песни. Щом могат да номиниран Into the Unknown, значи са можели вместо нея да номинират другата. И причината да изберат Into the Unknown е това, че Дисни просто за нея пушваха - нея я предсавиха първо преди премиерата, нея се опитаха да наложат като новия хит, нея сложиха в трейлърите... Просто Show yourself е по-спойлваща за сюжета. Но аз, а и други хора, смятаме този избор за грешен. Както и да е...
Едит: Да, пеза, само Жокера от тези е истински популярен филм. Затова казах, че при мъжките роли имахме явен фаворит на широката публика, а при женските - не. Защото хората масово не са ги гледали тези неща. И съответно, както казах, щом няма явен всепризнат фаворит на широката публика, нямаше да е лошо различните награди да бъдат спечелени от различни актриси. Къде си противореча?