Re: The Death of Melody
Posted: Mon Oct 07, 2019 11:15 am
Много станаха темите изведнъж.
Начи - дори да цитираш само топ песните, пак мелодията не липсва дори в тях. Виждам как идеята "малеее, поп музиката сега е толкова по-слаба откъм мелодия, спрямо тая отпреди 15 години (га бритни спиърс беше на върха на света бтв), що тъй бе, братя?" може да предизвика някакъв интерес, но не се прави тъй. Като се прави изследване не се тръгва със заключението и да си избереш само примерите, които го подкрепят. Какъвто е и случаят с първия клип.
Преди няколко години отново имаше подобно изследване и глей кой беше включен в него - софтуерни инженери и математици, и пр. люде. Нема никой, който официално да има понятие от музикална теория, барем композитор или дори тон режисьор да беха плеснали. Нито един от групичката не е директно свързан с музика. Просто пуснали песните през програмата и вадят само сухи данни, като пропускат много важен компонент в анализа. А той е, че не разбират от музика, както професионалист, занимаващ се с нея ежедневно, би разбирал от нея.
Въобще музикалната неграмотност е влудяващо нещо. И всичко иде от това, че се смята за филър в даскало и поради същата причина имаме тия глупави съдебни дела. Вторият клип не го гледах, само видях дело и веднага придобих флашбеци от кейса на кейти пери, който тя загуби, именно щото журито е музикално неграмотно, каквито са нормалните хорица. Ся защо защитата на пери не успя да обори толкова елементарен кейс, където ставаше дума за 3 или 4 ноти, типична последователност, които дори не носят мелодията, ами са само пълнеж за текстура, това е друга тема. Но тая катастрофа с музиката и съдилищата трябва да спре. Защото е почти същото като някой да се изрепчи и осъди писател щото ползва тая последователност от думи "претрепа се кат гангренясала пичка насред селски пазар" щото деда му я ползвал за първи път преди илядо години.
Музиката си има история и език, и има последователност, ама хората действат сякаш това е така, само последните 100 години, откак имаме записи и може да сверяваш, виж тва самите ноти кой го бръсне за слива и че в действителност музиката може да се пише и на хартия и можеш да сверяваш кой какво прави и от какво се вдъхновява векове назад. И това остава неясно за народа (или по-точно не го взимат предвид), щото пак - в даскало на това се гледа като на проспан час. От което следва и лесната манипулация на незнаещите. И така стигаме до "тая последователност е моя, брат, дай ми 2 милиона, ся" и хората се съгласяват, което е такава нелепица и толкова може да затлачи положението наистина в поп музиката, че мамата си ебало. И в на кейти пери говорим за страничен елемент в музиката. I want my tears back на Nightwish e почти Dance of death на iron maiden и светът е по-добро място, че имаме 2 хубави песни, вместо да се съдят за глупости. В песента на найтуиш се вижда уважението и желанието за надграждане към предшественика им. По-бърза песен е, по-весела, въпреки текста, с як фолклорен елемент, ама част от мелодията и половината соло са извадени от мейдън. Т.е. много по-зверско задигане е от елементарната прогресия при кейти пери и след подобни съдилища и отсъждания ще е много по-лесно да клеймиш глупости, заради тоя глупав прецедент. То целият албум на nightwish (имагинериум) е толкова дива заемка от ван хелен и айрън мейдън, че даже не знам как не са осъдени, щото там има толкова повече мегдан за вихрене на адвокати, отколкото това тука:
https://soundcloud.com/rapzilla/flame-j ... comparison
Да знам, друга тема вече е това, ама видях съдилища и още ме дръжи това глупаво решение и какъв демидж може да нанесе в бъдеще, породено от музикалана некомпетентност.
Начи - дори да цитираш само топ песните, пак мелодията не липсва дори в тях. Виждам как идеята "малеее, поп музиката сега е толкова по-слаба откъм мелодия, спрямо тая отпреди 15 години (га бритни спиърс беше на върха на света бтв), що тъй бе, братя?" може да предизвика някакъв интерес, но не се прави тъй. Като се прави изследване не се тръгва със заключението и да си избереш само примерите, които го подкрепят. Какъвто е и случаят с първия клип.
Преди няколко години отново имаше подобно изследване и глей кой беше включен в него - софтуерни инженери и математици, и пр. люде. Нема никой, който официално да има понятие от музикална теория, барем композитор или дори тон режисьор да беха плеснали. Нито един от групичката не е директно свързан с музика. Просто пуснали песните през програмата и вадят само сухи данни, като пропускат много важен компонент в анализа. А той е, че не разбират от музика, както професионалист, занимаващ се с нея ежедневно, би разбирал от нея.
Въобще музикалната неграмотност е влудяващо нещо. И всичко иде от това, че се смята за филър в даскало и поради същата причина имаме тия глупави съдебни дела. Вторият клип не го гледах, само видях дело и веднага придобих флашбеци от кейса на кейти пери, който тя загуби, именно щото журито е музикално неграмотно, каквито са нормалните хорица. Ся защо защитата на пери не успя да обори толкова елементарен кейс, където ставаше дума за 3 или 4 ноти, типична последователност, които дори не носят мелодията, ами са само пълнеж за текстура, това е друга тема. Но тая катастрофа с музиката и съдилищата трябва да спре. Защото е почти същото като някой да се изрепчи и осъди писател щото ползва тая последователност от думи "претрепа се кат гангренясала пичка насред селски пазар" щото деда му я ползвал за първи път преди илядо години.
Музиката си има история и език, и има последователност, ама хората действат сякаш това е така, само последните 100 години, откак имаме записи и може да сверяваш, виж тва самите ноти кой го бръсне за слива и че в действителност музиката може да се пише и на хартия и можеш да сверяваш кой какво прави и от какво се вдъхновява векове назад. И това остава неясно за народа (или по-точно не го взимат предвид), щото пак - в даскало на това се гледа като на проспан час. От което следва и лесната манипулация на незнаещите. И така стигаме до "тая последователност е моя, брат, дай ми 2 милиона, ся" и хората се съгласяват, което е такава нелепица и толкова може да затлачи положението наистина в поп музиката, че мамата си ебало. И в на кейти пери говорим за страничен елемент в музиката. I want my tears back на Nightwish e почти Dance of death на iron maiden и светът е по-добро място, че имаме 2 хубави песни, вместо да се съдят за глупости. В песента на найтуиш се вижда уважението и желанието за надграждане към предшественика им. По-бърза песен е, по-весела, въпреки текста, с як фолклорен елемент, ама част от мелодията и половината соло са извадени от мейдън. Т.е. много по-зверско задигане е от елементарната прогресия при кейти пери и след подобни съдилища и отсъждания ще е много по-лесно да клеймиш глупости, заради тоя глупав прецедент. То целият албум на nightwish (имагинериум) е толкова дива заемка от ван хелен и айрън мейдън, че даже не знам как не са осъдени, щото там има толкова повече мегдан за вихрене на адвокати, отколкото това тука:
https://soundcloud.com/rapzilla/flame-j ... comparison
Да знам, друга тема вече е това, ама видях съдилища и още ме дръжи това глупаво решение и какъв демидж може да нанесе в бъдеще, породено от музикалана некомпетентност.