Posted: Wed Feb 04, 2009 6:11 pm
Извинявай тогава, останал съм значи с погрешно впечатление.
A Gathering of Shadows
https://www.shadowdance.info/forum/
Бай Ганьо се изучава в училище, защото е добра българска литература и кажи-речи единствената читава сатира. И защото при изучаването на литература, дори в училище, е нужно ученикът да получи достъп до всички видове литература, национална или чуждестранна, до които може.Бай Ганьо се изучава в училище точно, защото е актуален и днес и се иронизират определени черти от характера на героя, с които все още не сме се разделили, за голямо съжаление.
Зависи кой в какво училище е учил. Аз съм завършил математическа гимназия, но учителите ни по литература бяха на ниво.А идеята за това, че "Бай Ганьо" се чете, защото децата не бива да правят така, съществува в самото определение на жанра "сатира". Но благодарение на отчаяни от незаинтересоваността и отбиващи номера даскали се е превърнала в единствена и основна идея. Което е малко тъжно.
Под много различни ъгли.
Хубаво. Ще приема тогава, че си прочел Бай Ганьо, помислил си сам върху въпроса и си заел позицията, че бай Ганьо за теб не е положителен герой.Самата учителка веднъж каза, че има критици, които намират Бай Ганьо дори за положителен герой, защото, колкото и да е антипатичен, благодарение на лошите му качества той успява да оцелява в обществото, да се внедрява, да постига собствените си цели.
Не виждам смисъл но ... ПМГ "Акад. Никола Обрешков" - Бургас. Стефка Стаматова.Прочее, дали бихме могли да обсъждаме имената на учителите си в този форум и училищата си, стига сме били толкова загадъчни и анонимни..
Защото Бай Ганьо се интересува само от личното благо. Човек се превръща в положителен герой, когато започне да се интересува и за общото благо. Ако това е критерия, ние лесно можем да определим кой е добър/лош, кой е положителен/неположителен герой и да дадем пример. В случая гореспоменатият критик не е отчел този фактор и затова по неговата логика Бай Ганьо е положителен герой.Хубаво. Ще приема тогава, че си прочел Бай Ганьо, помислил си сам върху въпроса и си заел позицията, че бай Ганьо за теб не е положителен герой.
Защо отново говорим за това дали са добри/лоши, положителни/неположителни някакви герои и даваме подобни примери?
Разбира се, вината може да не е само на учителя, но и на човека, който е бил в клас и слушал. Докато съм съгласен с теб за това, че моралността е един немаловажен аспект, аз мисля, че ние сме разглеждали конкретните ситуации в текста, в който се постига това.Моралността на героите в нещо сатирично наистина *е* някакъв немаловажен аспект от цялата работа, но начинът, по който е изразена позицията, е далеч по-важен и интересен от това каква е тя. Дано да сте изучавали и начини, а не само това, че Бай Ганьо е голяма и поучителна творба, в която героите могат да са добри или лоши.
Само че разговорът тръгна от това, че Кинг е оценил работата на Роулинг и Майер, което породи насмешка от твоя страна.Ghibli wrote:Ок, сравнението с Роулинг не е коректно. Да речем тогава Кинг - Гришам (с уговорката, че вторият е малко по-зле). И двамата са написали по -найсет книги, продали са милиони екземпляри и имат дълги кариери. И двамата, според мен, не влизат в категорията "добри писатели".
Какво значи "по същия начин"? Това, че Кинг е дал оценка за Роулинг и Майер за повечето от нас е нормално, доколкото виждам.Ghibli wrote:Става въпрос за това, че ако Гришъм тръгне да дава оценки на други писатели, по същия начин ще е смешно.
Че защо не? За теб Майер е кадърен писател. За Кинг очевидно не е.Ghibli wrote:"За повечето от нас е нормално" бих го коментирала така: за повечето от вас Кинг е добър автор, ок. Но аз не смятам, че е нормално дори един добър автор да каже за колега "не може изобщо да пише" (перифразирам меко думите му).