Не си чел внимателно значи и според се изложи с това изказване.
Затова ще те коригирам. Явно проблема ти е че не понасяш Готик серията - ОК, нищо против нямам - всеки си има вкус но това тенденционзо да ми изопачаваш думите вече не е коректно.
Казваш два пъти съм употребил думата "като Готик". Това е вярно но нека да видим в какъв контекст.
1.
Просто хардуера на бокса нямаше ресурс да изгради един огромен отворен свят който да е и красив по подобие на игри като Готик да речем
Нека видим простите факти - Готик - гигански остров с НИТО ЕДИН лоад скрийн - нито има зони в острова, нито има лоад при влизане в сгради, нито в пещери нито в нищо. Абсолютна свобода. Гигански град с квартали , ферми , гори, вертикален дизайн с планини и пътеки, реки и езера и още - висчко това - НА ЕДНО.
Да видим Фейбъл - зони. ограничени зонички от които не можеш да прескочиш оградката. Лоад между зоните. Нулев вертикален дизайн - всичко се развива хоризонтално в зоните. Един сравнително малък град с 15-тина къщи и няколко селища.
Е какво говорят фактите питам аз - излъгал ли съм или не съм?
2.
Огромния свят също го няма - всичко е ограничено в зонички с load между тях а хората в града вместо реално да вършат някаква работа като в Готик обикалят безцелно.
Тук реално става дума пак за по горното което вече коментирах с една скоба за НПЦ-тата. Да видим фактите.
НПЦ-тата в Готик правят следните неща, които си имат аниамция и скрипт
Разхождат се, спят през ноща на специфично място, хранят се на обяд и вечер, пият вода , вино и бира, пушат цигари и наргиле, танцуват, чукат с чук пирони, режат дъски, секат дърва, коват желязо, точат желязото и го охлаждат във водата, готвят по няколко различни начина, ловят риба, тренират с мечове и стрели, пекат агне на шиш, пасат овце, метат, берат плодове, жънат, копаят, носят товари между фермите и града, пикаят, пазарят се на пазара , бият се, молят се в храма, копаят руда, четат книги. При това са не рандъм спаунващи се мобове а всеки е индивидуален и веднъж убит изчезва от света в играта.
Какво правят във Фейбъл 1 :
Обикалят, спят, хранят се, пият, носят сандъци .
Е при това положение къде съм излъгал питам аз?
Както се вижда ясно и в двата случая изобщо не става дума за пристрастия, за оценки или за сравнение - става дума за сухи факти които могат да се проверят винаги. Така че дали ти понасяш Готик или не няма нищо общо със ваденето на факти от нея. В случая примера е напълно уместен особено когато става дума за един и същи жанр.
Това е все едно да пишеш ревю на Gran Turismo и да изобщо да не споменеш че слаб елемент в играта е липсата на щети по автомобила само защото ще се наложи да сравниш този елемент с някоя друга игра (да речем - GTR серията) която да ти е пълно дръвце като цяло.
Сега пак призовавам да се абстрахираш от първия абзац, да осмилиш фактите които съм дал там по правилния начин и да прочетеш цялото и тогава да кажеш точно и ясно къде не съм прав.
а за Готик 2:
ревю Shadowdance - оценка 97%
http://www.shadowdance.info/design/index800.htm
дето се вика един лаф : "Стоп, не искам повече"

Gamespot 8.1 оценка Готик 2 без експанда
Eurogamer 8/10 Готик 1
IGN 8/10 Готик 2
Just RPG 97%
RPGdot.com 91%
Ако искаш още мога да ти изброявам ? И малко ще е смешно да признаваш Gamespot и XX сайта за Ънчартед а сега да решиш да се отметнеш и да кажеш че не са ти критерий след като вече се изцепи че Готик била най-дървената поредица.