Page 4 of 10
Posted: Fri Nov 02, 2007 2:52 pm
by Scourge
AlDim wrote:2600 -> c64 / atari 400|800 / zx spectrum / apple 2 / ibm pc.
NES се пръкна точно около появата на Commodore 64, така че какво въобще ги даваш тия примери?
c64 - 82-a.
nes - 85-a (в америка и европа; япония не е итнересна в тая дискусия, щото там пц гейминг практически няма).
не е баш като да е по едно и също време.
примерите са на pc модели възползвали се от срива на атари 2600 от 83-а и илюстрират това, което казах - отливът от едното е прилив за другото, и това е почти винаги двупосочно.
бтв, не знам къде видя общо между fire emblem и ogre battle от една страна и хироус от друга, единственото римоутли общо нещо е, че и в трите има походови битки. играл съм двете локализирани файър емблеми и огре батъл за гба и го заявявам от личен опит. съмнява ме предходните (японски only) да са кой знае колко по-различни.
иначе heroes e крал с пълни шепи от пц играта (впоследствие появила се и за конзоли) кing's bounty (между другото, излязла доста години преди първия огре батъл и заедно с първия файър емблем).
a разни напъни да се показва, че конзолите са ок за ртс са обречени. най-доброто, което може да се каже за бокс версията на c&c е, "става", в смисъл на "управлението не е пълен шит". дори на ds-a, който си има пойнтинг устройство, опитите за ртс са повече от смешни (anno excluded), което addmitedly вероятно се дължи главно на факта, че японците тепърва откриват тоя жанр.
просто има пларформи, които са удобни за даден жанр и платформи, които са по-малко удобни. няма какво да го предъвкваме.
очевидно и за "страничността" на пц-то като платформа в гейм индустрията няма да се разберем. нищо странично не виждам аз в милиардите приходи от wow и sims.
Posted: Fri Nov 02, 2007 6:28 pm
by RRSunknown
Пак се включвам в дискусията. Значи, напълно съм съгласе с това което е написал Scourge-нищо странично няма в индустрия която печели милиони долари като вземи WOW за пример 1 игра обаче като вземеш по колко се плаща за такси излиза че си дал същите пари като за още 5-6 на година. Прочие за парите за игри един приятеходи в Англия да бачка и ми каза че в разни оказиони и магазинчета може да се намерят по-стари ПС игри (отпреди 3-4 години) на адски тънки цени - поне 10 пъти по евтини отколкото са били като са излизали. ЗА конзолите обаче на е така. За сметка на това да поддържаш компютър за 5-6 години се оказва много по-скъпо с ъпгрейдите. В България обаче е точно обратното- 90 процента от конзолажиите играят с модвани конзоли пиратски игри, само че да си ги теглят трябва имат и ПС с интернет. Ситуацията имам само конзола и си играя е почти невъзможна - няма да ти стигнат парите при положение че една оригинална игра струва 120 лева.
За Xbox Live съм съгласен че е огромна стъпка в правилната посока- вдъхва огромно усещане за надпревара и състезание. С този ход Microsoft определено направиха удар. Мисля че ако вкарат адекватна клавиатура и мишка на Бокса спокойно могат да пуснат качествени стратегии и Онлайн игри и тогава наистина ПС ще започне да загива. Само това засега е в бъдещето.
На Roland мога да му кажа само:
Пич, щом не се имаш за геймър как може да пишеш статии за GW че и да даваш адекватни оценки(визирам одата за Final Fantasy XII).
Posted: Fri Nov 02, 2007 6:31 pm
by Roamer
Добре де, аз продължавам да не разбирам защо е нужно PC-то или конзолите "да загиват" като игрална платформа?! Разнообразието - и различните неща, които всяка платформа предлага - не е ли хубаво нещо?

Posted: Fri Nov 02, 2007 6:59 pm
by RRSunknown
Специално за Roamer:
За какво разнообразие говорим при положение че игрите почнаха да излизат за всички платформи и единственото което е разликата в момента е цената/наличието на различен хардуер(мишки,клавиятури,падове). Засега ПС като система позволява за него да се разработват някои по-сложни игри но както казах дойде ли момента да оборудват конзолите с интернет, хардове и клавиатури /мишки няма да има смисъл да си купуваш компютър за 1500 лева а да не си вземеш конзола за 500 лева и да играеш абсолютно същата игра само че без забивания/проблеми.
Ако ползваш компютъра си само за филми/музика/интернет няма да ти излезе много пари.
Posted: Fri Nov 02, 2007 8:46 pm
by AlDim
Scourge:
- Абе цялата работа с C64 е странна. На практика го маркетват и като конзола, и като компютър. Всъщност интересно дали скоро време ще се повтори историята и ще се сбъдне прогнозата за една универсална машина за всичко (един вид - ако конзолите реално станат на PC-та и ако индустрията дорастне до общи стандарти)
- За Fire Emblem: "The Fire Emblem series is a series of turn-based tactics games that involve moving units through a map grid in order to defeat the opposition and eventually complete a mission objective such as seizing a base, surviving for a number of turns, or defeating a boss. Many conventions of traditional console role-playing games are also present; for example, the player may spend money to buy weapons and special items from shops, visit villages and towns, engage in conversations with NPCs or enemy characters, and transfer equipment between characters. Depending on the game, these actions may take place during or in-between battles."
- За RTS-ите - както казах, за стандартния вид на RTS-ите конзолните контроли могат най-много да станат прилични. Но различни контроли водят до различен геймплей, така че от напъните на гейм индустрията да пробутат и този жанр на конзолите току-виж излязло нещо интересно.
- Колкото до WoW, Sims, Half-Life 2 и т.н. успешни заглавия - има ги, разбира се, но са единици. Отново се повтарям - за повечето девелъпъри в момента PC е втори приоритет. Изключае RTS-ите и т.н.
Прочие за парите за игри един приятеходи в Англия да бачка и ми каза че в разни оказиони и магазинчета може да се намерят по-стари ПС игри (отпреди 3-4 години) на адски тънки цени - поне 10 пъти по евтини отколкото са били като са излизали. ЗА конзолите обаче на е така.
Мне. Тук по-старите PS2 и Xbox игри вървят от 6 до 15 долара използвани, като след няколко месеца и новите са някъде около 30. Много игри за 360 се намират за 15-25 долара. Че дори нови съм купувал на безценица (Kameo - 20, Tekken 5 - 10, Mortal Combat: Deception - 10 и т.н.).
Posted: Sat Nov 03, 2007 12:08 am
by RRSunknown
Само да питам AlDim не знаех че PS2 игри могат да се намерят толкова евтино в България, поне в Габрово има един магазин и упорито си държат цените на 100 лева и нагоре.Няма обезценяване, няма нищо. Предполагам че в София е различно.Ако можеш кажи отдъде ги купуваш по-старите имам предвид. Един приятел си взе бокс обаче не му стигат парите да си взема игри- има само 5-6 а пък в Габрово няма къде да се модват боксовете. За съжаление нямаме време за пътуване до София- има много работа.
Общо взето съгласявам се за конзолите обаче само за X360 и Wii - в PS3 не виждам нищо иновативно и по различно от двойката че и струва най-скъпо.
Posted: Sat Nov 03, 2007 9:50 am
by Roland
Ми в Пулсарите тука има и оп 20 кинта игри за ПС2.
А иначе ПС3 е уж НАЙ-иновативната от конзолите. Най-малкото е първата с ново поколение носители. Което не я прави по-добра, поне на тоя етап де...
Posted: Sat Nov 03, 2007 1:39 pm
by AlDim
Само да питам AlDim не знаех че PS2 игри могат да се намерят толкова евтино в България
В Канада може обаче.

Сещаш се - за долари говоря все пак

Иначе по-евтино може да се взимат игри от Play-Asia.com, обаче трябва да се внимава с регионите (специално за бокса някои игри са region free, други не).
Колкото до PS3 - хардуерно има 2 иновации: Cell и Blu-Ray. Обаче първото е нож с две остриета, а второто реално не е нужно за игри от настоящото поколение и оскъпява конзолата значително. От друга страна 360 върви с най-добрата и революционна на този етап онлайн услуга, но и Playstation Network чат-пат се засилва и най-чинно гледа да препише от MS в това отношение. Проблемът с PS3 засега е най-вече в липсата на достатъчно хитови игри.
Ми в Пулсарите тука има и оп 20 кинта игри за ПС2.
Само такива, които са безбожно скапани обаче

Posted: Sat Nov 03, 2007 1:45 pm
by Roland
Мне, бтв, купих си MGS2 преди известно време за точно 20 лева

Posted: Sat Nov 03, 2007 4:58 pm
by RRSunknown
Канада засега не ми е вариант, поне докато има мод чип на Сонито. За пореден път се убеждавам че в София нещата са съвсем различни- в Габрово Metal Gear 2 въобще го няма има разни тъпни от сорта на Хари Потър и Медал оф Хонор.
На хардуерно ниво PS3 може да има 10 пъти повече предимства обаче цялата работа влече след себе си единствено по- добра графика и нищо геймплейно. PS2 беше по скапан хардуерно от ПС-тата и бокса обаче създадоха маса иновативни и ценни игри. А какво става сега- само се бият в гърдите за процесори и Blue-ray,приказва се само за фотореалистичност обаче няма нито една свястна игра за сега на геймплейно ниво. Да не говорим че всичките им потенциални хитове са продължения.
Posted: Sun Nov 04, 2007 3:30 pm
by Scourge
AlDim wrote:Scourge:
- За Fire Emblem: "The Fire Emblem series is a series of turn-based tactics games that involve moving units through a map grid in order to defeat the opposition and eventually complete a mission objective such as seizing a base, surviving for a number of turns, or defeating a boss. Many conventions of traditional console role-playing games are also present; for example, the player may spend money to buy weapons and special items from shops, visit villages and towns, engage in conversations with NPCs or enemy characters, and transfer equipment between characters. Depending on the game, these actions may take place during or in-between battles."
всичко това се прави ин-батъл, т.е. в играта отсъства цяло едно мета-ниво, каквото е картата в хироус. това не я прави по-слаба (една от любимите ми хандхелд серии е), но е много по-различна. също, за разлика от хироуса, тя е силно стори-базирана - между всеки два чаптъра (= две битки) има дълги стори сикуънси.
самите битки като механика също много се различават от хироус. ифийлингът е много различен - всеки юнит си има персоналност и участва повече или по-малко активно в историята, което в комплект с перманентното умиране прави всяка една битка борба за оцелявaне - non-flawless wins = failure.
Posted: Mon Nov 05, 2007 3:53 pm
by Scourge
сатору ивата представя финансовите резутлати на нинтендо, доста интересно четиво:
http://www.nintendo.co.jp/ir/en/library ... index.html
и съвсем по темата:
http://www.nintendo.co.jp/ir/en/library ... 26/03.html
става дума за чартовете за ръст в софтуера за домашни конзоли на американския и европейския пазар за периода януари-септември, сравнени за 2005, 2006 и 2007г.
за америка:
тоя период през 2006 -> около 80 млн. единици софтуер.
същият период за 2007 -> около 83 млн. единици софтуер.
за европа:
периода за 2006 -> около 39 млн. единици софтуер.
периода за 2007 -> около 43-44 млн. единици софтуер.
демек, много много далеч от 100% ръст, дето се спомена тук.
като се добавят хандхелдите нещата стават по-прилични (там ръстът е съществен).
Posted: Mon Nov 05, 2007 4:36 pm
by AlDim
Ти хардуера виж:
Баш 100% си е растежът спрямо предишните години.
Posted: Mon Nov 05, 2007 4:52 pm
by The Dragon
AlDim wrote:Ти хардуера виж:
Баш 100% си е растежът спрямо предишните години.
И при 100% нарастване на хардуеъра и 3% на софт-а викаж пиратството било в по-малки мащаби отколкото в PC?
Posted: Mon Nov 05, 2007 4:55 pm
by Scourge
@алдим:
Scourge wrote:
100% ръст евентуално в хардуер заради wii и ps3. за софтуер много силно се съмнявам (чети не вярвам)
от хардуер само нинтендо печелят, другите са на загуба.
жалко, че няма съответното инфо за пц софтуера, щеше да е интересно.
@драгън:
това е заради преместването на юзъри от старата генерация към новата генерация конзоли. конзолното пиратство си е много по-малък процент в сравнение с пц.