Dr. Horrible wrote: ↑Tue Nov 19, 2019 11:09 pm
@Roland - хубаво е, че като трето поколение творец се интересуваш истински от художествените качества на произведенията на изкуството и подхождаш към тях с човек, опознал историята на изкуството и общуващ ежедневно с хора на изкуството. Просто аз лично това отношение не го виждам в постовете ти. Като говориш за Wonder woman не разглеждаш темата за жените войни в митологичните сюжети, не споменаваш Валкирията на Вагнер, не коментираш интерпретацията на Арес и пантенона в тази версия, не говориш дали проблемите за войната са развити по начин, навяващ алюзии към "Сбогом на оръжията" на Хемингуей, а ми пишеш колко е важно в Америка на Тръмп да излезе филм с главна женска героиня. И това не е единичен случай, а тенденция, която съм забелязал. И никога не съм те виждал да говориш толкова за актьорските качества на даден актьор, колкото за личните му изказвания и как те се отнасят към политиката в Америка. Скарлет Йохансон може да играе феноменално в "Заека Джоджо" и всички да я хвалят, но ти нямаш нужда да изкоментираш това. Ама ако каже, че подкрепя Уди Алън, чувстваш нужда да го коментираш подробно в много постове. Но да оставим Скарлет, тя е особен пример. Когато Ричард Маден беше кастнат в Eternals, ти не изкоментира нищо от актьорските му качества, а почна да обясняваш какво бил казал за играенето на лгбт герои от хетеро артисти... И т.н. В смисъл, поради ред такива неща оставам с впечатлението, че грам не ти пука толкова за изкуството като такова, а само го гледаш като средство, с което демократичната партия да води важната си културна война с републиканската. Но това е твое право - ролята на тази тема не е да те осъждаме като личност. Просто ти спомена, че с теб виждаме изкуството различно, аз ти казах моите разсъждения за разликите. Ти казваш, че съм в грешка - може да съм. Но мисля, че ти стана ясно кои точно модели на поведение и коментиране на изкуство забелязвам и на каква база формирам мнението си. И за момента думите ти ми стоят само като думи. Може с времето да забележа други модели в поведението ти.
Виждам, че си чел по диагонал...
Wonder Woman има някакъв мимолетен lip service към древногръцките митове и през ум не би ми минало да разглеждам филма на тая база. За мен това е много добре направен и изигран супергеройски екшън с бая тъп трети акт и съответно не виждам кой знае какво за коментиране на ниво изкуство, освен да си споделя мнението, че Гал Гадот е страхотна в ролята и една от основните причини филмът да е успешен. Оттам нататък социалният елемент ми е интересен, защото това е първият супергеройски филм с жена, в който бяха вложени наистина сериозни пари и който беше харесан масово от критици и фенове. Което води до друг интересен разговор, а именно дали това е неизбежен ефект от новата комиксова кино епоха, в която тези проекти са не просто по-добре правени като средно качество, но и имат по-голям кредит сред зрителите, защото те знаят, че ще получат определено ниво качество. В който контекст ВСЕКИ добре направен филм с жена в главната роля в този жанр щеше да е успешен. Никой не те задължава и на теб да са ти интересни тези теми, но може би спри да се държиш като ощипан винаги като се появят.
Което ме води към:
Dr. Horrible wrote: ↑Tue Nov 19, 2019 11:09 pm
И като коментираме жени режисьори, ето нещо ново по темата: Елизабет Банкс режисира новият "Ангелите на Чарли" и се провали. Което само по себе си не е нещо осъдително - всеки творец прави чат-пат неща, които се провалят. Но тя явно е доста кисела, та се изказва с ей такива изречения: Elizabeth Banks Says ‘Wonder Woman’ & ‘Captain Marvel’ Were Hits Because They’re Part Of A ‘Male Genre’
https://heroichollywood.com/elizabeth-b ... in-marvel/
During an interview with the Herald Sun conducted before Charlie’s Angels debuted in theaters, Elizabeth Banks stated that she believes the film had to be a financial success or else it would reinforce the stereotype that men don’t go see action films with women as leads. While many would point to the success of Captain Marvel and Wonder Woman as proof that men will see an action movie with women in lead roles, Elizabeth Banks said that she believes male audiences will see comic book films with female primary protagonists because they are still tied to what she called a “male genre”:
“They’ll go and see a comic book movie with Wonder Woman and Captain Marvel because that’s a male genre. So even though those are movies about women, they put them in the context of feeding the larger comic book world, so it’s all about, yes, you’re watching a Wonder Woman movie but we’re setting up three other characters or we’re setting up ‘Justice League.'”
Тоест ако НЕЙНИЯТ филм беше финансово успешен, само тогава щеше да се докаже, че мъжете гледат екшън героини, така ли? Щото другите филми с женски героини не се броят???

Доста яко се е ударила по главата таз Елизабет Банкс, щом е забравила, че е участвала в цели
четири филма от "Игрите на глада" - доста успешна филмова поредица с женска героиня, която не е част от мъжки отбор
Супер дявол-евангелие четене е това, и почива на фактологическа грешка, предвид че интервюто на Банкс беше ПРЕДИ излизането на филма, т.е. не е оправдание защо се е провалил. (Причините за въпросния провал, бтв, без да съм го гледал, не са изцяло свързани с качеството му, а и с проблеми с рекламния бюджет, който беше срязан наполовина в късна фаза и съответно много хора изобщо не знаеха, че ще излиза такова нещо.) Не мисля, че беше особено умно това нейно изказване, особено предвид успеха на филми като
Атомна блондинка и други подобни.
Но и не е изцяло в грешка за комиксовите филми, че в някаква степен тези с жени в главната роля влизат под определена шапка, която мнозинството мъже ЩЕ гледат. За двата филма от модерната епоха имаме 50% покритие с това мнение -
Жената чудо беше видяна от 55% жени и 45% мъже, докато
Капитан Марвел - 40% жени срещу 60% мъже (цифрите ги слушах в "Charting With Dan" снощи, та може да съм ги запомнил грешно, но беше такава някаква разликата).
Обаче кел файда, като гледам наративът тръгна. Ето сега и ти, и Повелителят на Тигрите я третирате като някаква малоумна пача, която си оправдава некадърието със социални причини, а изказването й - дори да не е супер интелигентно - е ОТПРЕДИ бокс офиса да се окаже кофти.
Dr. Horrible wrote: ↑Tue Nov 19, 2019 11:09 pm
Това ме дразни неимоверно, и преди съм го казвал - превръщането на всичко в ПРЕЦЕДЕНТ. Ако филмът беше успешен, щеше да е ПЪРВИЯТ. Първият успешен филм с екшън женска героиня, по-голям прецедент от всички преди него, които са били всъщност част от мъжки наративи. Колкото и успешни филми с екшън женски героини да има, следващият пореден ще е ПЪРВИЯТ.
Мне, това, което те дразни неимоверно (понеже към момента ти си позволяваш доста персонални анализи в моя посока, а аз като цяло гледах да си ги спестявам, но тук мисля, че е редно да се отбележи), е повдигането на КАКВИТО И ДА Е въпроси, които дори мимолетно намирисват на social justice, защото за теб цялата концепция е мръсна и разваляща изкуството. Това е пък МОЕТО впечатление за ТЕБ.
Иначе виждам само филмовата страна на поста ми си коментирал, нещо по книжната да кажеш? В литературата е доста по-трудно да ме изкараш политически-зомбиран психар, който се вълнува единствено от повърхностни прояви на wokeness, а мен книгите ме вълнуват доста повече от филмите към момента. С удоволствие ще ти споделя списъка с книги, които съм чел тази година, или можеш да ме аднеш в Goodreads и да го видиш сам. Вече писах какво ще намериш, но око да пипне, нали...