Page 27 of 66
Posted: Fri Sep 07, 2007 1:46 pm
by shayhiri
Muad_Dib wrote:Алекс, ти бая важни неща не си гледал...

Гледането нищо не е.

Преживяването и осъзнаването, виж...
А ако си имал предвид Hard Candy, а не Маймуните - казах, че такова нещо не бих гледал. Виждаш, че дори на компа подбирам зверски.
Амос, репликата на Дем е към Бая.

Posted: Fri Sep 07, 2007 1:47 pm
by Muad_Dib
Току-що изгледах Hard Boiled на Джон Ву, загрявайки за Stranglehold (игра-филм, продължение на въпросния, вече излезе за бокс, скоро и за компютър). Еми разбирам защо е класика. Филмът е от 1990 и екшънът е меко казано разбиващ, то не е хореография, не са престрелки на забавен каданс, не е чудо...А и Чоу Юн Фат си е просто номер едно.
shayhiri wrote:Muad_Dib wrote:Алекс, ти бая важни неща не си гледал...

Гледането нищо не е.

Преживяването и осъзнаването, виж...
А ако си имал предвид Hard Candy, а не Маймуните - казах, че такова нещо не бих гледал. Виждаш, че дори на компа подбирам зверски.
Амос, репликата на Дем е към Бая.

Точно Маймуните имах предвид, за определени филми човек има малко до НИКАКВО извинение да не ги е гледал

. За преживяването и осъзнаването - ясно ти е какво съм имал предвид. Не ми пиши глупости, прагът ми на толерантност е доста по-ниско от този на Симеон...
За подбирането - ЛОЛ, казва го човекът който на кино всеки месец ходи на ВСИЧКО възможно което се появи по родните екрани...Лицемер

.
Posted: Fri Sep 07, 2007 2:06 pm
by shayhiri
Muad_Dib wrote:Не ми пиши глупости, прагът ми на толерантност е доста по-ниско от този на Симеон...
Тогава стига заяждал, щото както виждаш още с първата тънка реплика те избутвам през споменатия праг - а не е като да си админ като Рол, че да можеш да направиш нещо друго по въпроса.
Ходя
само на
зрелищни и/или
добри филми, както
всички знаят. (Като големият екран оправдава гледането на зрелищните, ако не са добри.) Алфа дог например очевидно не се класира.
Posted: Fri Sep 07, 2007 2:10 pm
by Morwen
Алекс, ти сам си писал за част от филмите, които си гледал, че са боклуци. И не всички знаят на какви филми ходиш, просто защото не всички ги интересува.
Posted: Fri Sep 07, 2007 2:12 pm
by shayhiri
shayhiri wrote:Като големият екран оправдава гледането на зрелищните, ако не са добри.
А който не се интересува, не коментира.

Смятам.
Posted: Fri Sep 07, 2007 2:20 pm
by Morwen
Aз така и не разбрах какво общо има това с факта, че не си гледал разни знакови филми. Нещо явно загубих нишката.
Posted: Fri Sep 07, 2007 2:38 pm
by shayhiri
Ами ето ти я (нишката):
Muad_Dib wrote:За подбирането - ЛОЛ, казва го човекът който на кино всеки месец ходи на ВСИЧКО възможно което се появи по родните екрани...Лицемер

.
Няма да спамим повече, нали?
Рол: ОПРЕДЕЛЕНО няма, повярвай ми 
Posted: Fri Sep 07, 2007 2:48 pm
by BaYa
Roland wrote:Всеки от Пришълците си е уникален продукт без аналог с предните. Никой не е ПОДОБРЕНИЕ, те са в различни жанрове дори. А Нещото си остава в пъти по-евтин от който и да е от тях.
Бая, не виждам място за съпоставка, и Сфера, и Бездната са много повече научна фантастика, отколкото хорър.
Миии, Rol, докато го открия това (че не са точно страшни), мина малко време (докато ги гледах де). Особенно с
Абис. И понеже много ми харесва, винаги когато го гледам започвам с една такава тръпка. Ехем!

Със
Сфер, не е толкова силно чувството.
А аз много харесвам всичките Пришълци. И май не ги намирам точно за хоръри. Поне мен не ме плашат много; само подскачам много редовно!

И е вярно че са от доста различни жанрове.
Posted: Fri Sep 07, 2007 3:54 pm
by tigermaster
Muad_Dib wrote:за определени филми човек има малко до НИКАКВО извинение да не ги е гледал
Усещам, че се вкарвам в беля, но мога ли да попитам ЗАЩО? Не, съвсем сериозно. В доста форуми, и тук включително, съм бил изяждан заради мнението ми, че съзнателното обогатяване на филмовата култура, ако не се занимаваш професионално с кино, не е хубаво нещо. Нито ще ти помогне в живота, нито нищо. Предполагам, разбирате, че не искам да кажа, че не трябва да се гледат класически филми или нещо подобно. Трябва си и още как. Но не за да си обогатяваш културата. И не трябва да си налагаш да ги гледаш. За всеки филм си има подходящо време и настроение. До този извод стигнах донякъде от собствения си опит. По-специално с класики като "Шофьор на такси" - този филм е класика. Няма да седна да го отричам. Вероятно е и наистина гениален филм. И аз, разбирате ли, седнах да го гледам точно защото е класика. Защото мислех, че богатата филмова култура е нещо твърде важно. И, да си призная, бях отвратен. Това е. За филма не помня нищо, освен че го намразих тотално и за момента нямам никакво намерение да си променям отношението към него. Бях на седемнайсет години. Вероятно не съм го гледал в подходящото време, не съм бил и настроен на подходящата честота - та затова. Може би ако го гледам сега, ще е друго, обаче за момента този филм просто не ме привлича. И тъй като това беше вторият филм на Скорсезе, който гледах, намразих и режисьора. Поне омразата към него попремина. Поне малко(
като даваха "Нос Страх" по телевизията, седнах да го гледам - обаче току-що се бях прибрал от разходка из планините и бях направо капнал от умора, та го проспах - дали съм пропуснал?). Та, мисълта ми беше, че гледането на класически филми само защото са такива твърде често ме е оставяло с лош вкус в устата. Не само, че не изпитвах удоволствие от филма, но нямаше и удовлетворение от това, че съм го гледал. Затова за всеки филм поне от моята гледна точка си има време и настроение. "12 маймуни" все още не съм гледал, макар че от твърде много време обмислям дали да го направя. Сигурен съм, че ще си заслужава, обаче поне за момента нямам време и настроение за трудносмилаеми филми. Такъв ли е?
Posted: Fri Sep 07, 2007 3:55 pm
by Delegat
BaYa wrote:
А аз много харесвам всичките Пришълци. И май не ги намирам точно за хоръри. Поне мен не ме плашат много; само подскачам много редовно!

И е вярно че са от доста различни жанрове.
Ти щото не си ги гледала на кино, най-малкото първите два. Както и аз де, първия пришълец го гледах някъде средата на 80те, когато бях на гости на едни близки роднини в София и те имаха видео

Posted: Fri Sep 07, 2007 3:59 pm
by Roland
@tigermaster - ми не, всъщност гледането за обогатяване на общата филмова култура е нужно, независимо какъв си. Както е нужно четенето за обогатяване на общата литературна култура и т.н. Ако си чакаш на настроенията, никога няма да видиш/прочетеш 1/1000 от наистина качествените произведения. От друга страна пък ако просто се хвърляш на квото ти падне без поне малко да се позапознаеш първо за кво става дума, по-добре да не се хабиш.
That said, точно
12 маймуни, макар и много як, не е точно филмът, заради който ще изям човек, ако не го е гледал

Posted: Fri Sep 07, 2007 4:23 pm
by tigermaster
Roland wrote:@tigermaster - ми не, всъщност гледането за обогатяване на общата филмова култура е нужно, независимо какъв си. Както е нужно четенето за обогатяване на общата литературна култура и т.н. Ако си чакаш на настроенията, никога няма да видиш/прочетеш 1/1000 от наистина качествените произведения.
Въпросът е, че за мен не е много важно да съм гледал съответната класика, а да съм я усетил. Да се почувствам удовлетворен, че съм я гледал, а не след това да се чудя защо не съм гледал някой филм с Джеки Чан вместо нея. Надявам се да ме разбираш. Друг е въпросът, че като цяло не съм нормален зрител и някои от любимите на познатите ми режисьори на мен не ми действат добре на психиката. Едно време директно ги отричах. Засега са ми просто безразлични.
Posted: Fri Sep 07, 2007 4:32 pm
by Roland
Ми тоя спор вече го водихме, ма нека се повторя - не можеш да "усетиш" едно огромно количество по-сериозни произведения, ако нямаш нужния бекграунд. Който идва с гледане. И често с конкретно целенасочено гледане.
Posted: Fri Sep 07, 2007 4:32 pm
by Demandred
Никой не може да изгледа
всички общопризнати за качествени и важни за киноизкуството филми, просто те са твърде много и непрекъснато се появяват нови. Тъй че аз не поне няма да се седна да обвинявам никого, че не е изгледал даден филм, колкото и велик и важен да мисля, че е. БТВ, аз не съм гледал
12 маймуни, и не ме е срам да го кажа.
От друга страна, съзнателното обогатяване на филмовата култура е хубаво нещо, дори и да не се занимаваш професионално с кино. Защото с малко усилия в началото и насилване можеш едновременно да си обогатиш културата и да можеш да се се наслаждаваш на огромно количество качествени филми, които иначе би пренебрегнал. Разбира се, не е сигурно, че ще се получи при всеки, но си заслужава да се пробва, и то не с 2-3 филма, но с доста повече, преди да се откаже човек. И не е казано, че трябва да харесаш всичко, което критиците са признали за шедьовър.
Posted: Fri Sep 07, 2007 5:04 pm
by Scourge
това за бекграунда е като цяло вярно, но при киното има нюанси. литературата изисква доста повече време и дедикейшън, киното обикновено е по-непосредствено. по тази причина "трудни" и "сериозни" филми се възприемат по-лесно (дори и да е шоково или дискомфортно), отколкото "трудна" литература.
също, предполагам е ясно, но все пак да се уточни, щото се понамесиха понятията, "класика" не е същото, като "сериозен филм", което не е същото като "труден филм". "казабланка", "малтийският сокол", "гражданинът кейн", етц, куросава от средния период - все класики, които са далеч от трудни за възприемане.
от своя страна "шофьор на такси" е доста алтернативен филм, едновременно много сериозен и на ръба на пародията. и това го прави труден, предполагам.