Гледано напоследък, Part III

Мне, не е това, което си мислите... за архиви иде реч

Moderator: Moridin

Locked
User avatar
shayhiri
Elder God
Posts: 6111
Joined: Mon Dec 20, 2004 7:15 pm

Post by shayhiri » Thu Sep 06, 2007 1:32 am

Всъщност, в Риба Меч не става въпрос за не-щастлив край. Тогава би било трагедия, което не е проблем. Не, тук просто бивш агент от Мосад успява да задигне чрез тероризъм 10 милиарда мръсни ЦРУ пари, за да може с тях да избива враговете на САЩ на принципа "убит от Ал Кайда американски заложник = атомна бомба в голям арабски град", а от нас се очаква да му симпатизираме каква хитра лисица е. Точно преди надписите в края на филма дори почва да си изпълнява плана. Още ли се кефите, умници? :lol: Всъщност много прилича на "Илюзионистът", само че протагонистът в Рибата отговаря на ченгето на Джиамати, а споменатият Мосадец (уж-антагонист) - на фокусника Айзи.

Трагичен край можете да имате само в трагедия. :roll: И дори там победа на лошия е почти недопустима. Освен ако не носи специфично послание - затова го бях включил във въпроса. Неслучайно не можете да цитирате никакъв филм. Просто няма такива, с изключение на споменатия по-горе случай, защото са инхерентно безсмислени. "Китайски квартал" е много близо, но там се връзва с жанра и атмосферата.

А Рибата, както казах, съвсем логично пропадна в боксофиса точно по горната причина, въпреки всички предпоставки за обратното (купища звездни актьори, майкълбейски експлозии/безумен екшън и двете голи цици на Хали Бери). Но сценаристчето е дебютант и тоя филм го закопа. А критиците го отнесоха като страничен вятър - лада в завой:

http://www.rottentomatoes.com/m/swordfi ... 0&page=all

И това точно три месеца преди 11/09/01. :lol: :roll: След тази дата подобна идиотщина изобщо не би могла да бъде направена.
Roland wrote:Странното е, че като за човек, толкова отворен на тема "нови жанрове, нестандартност и самобитни творци", си ЧУДОВИЩНО консервативен и ограничен във вкусовете си и идеите си за правилно и неправилно :)
Рол, тук вече не може да става въпрос за вкусове или оригиналност. Азбуката се състои от определен брой букви. Азбуката на наратологията не съдържа букви като гореобсъжданите. Ако се опиташ да ги вкараш в цялото, ще го обезсмислят. Представи си фалшиви тонове през цялата симфония.

П.П.: Уау, днес ми върви само на тъпи филми! :shock: Току що свърших Играта с Майкъл Дъглас. Дори Финчър ме предаде!! :roll:
passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.

User avatar
Matrim
Moderator
Posts: 5282
Joined: Mon Dec 22, 2003 10:58 pm
Location: Remedy Lane

Post by Matrim » Thu Sep 06, 2007 2:06 am

Азбуката се състои от определен брой букви. Азбуката на наратологията не съдържа букви като гореобсъжданите. Ако се опиташ да ги вкараш в цялото, ще го обезсмислят.
Азбуката на наратологията? WTF? Чакам с нетърпение да ни просветлиш поствайки и другите ненарушими правила на "наратологията". :lol:
Ridcully: "A few twenty-mile runs and the Dean'd be a different man."
Bursar: "Well, yes. He'd be dead."
Ridcully: "He'd be healthy."
Bursar: "Yes, but still dead."

User avatar
shayhiri
Elder God
Posts: 6111
Joined: Mon Dec 20, 2004 7:15 pm

Post by shayhiri » Thu Sep 06, 2007 2:17 am

Дори не са правила, както стана въпрос. :) Като ям някой филм, си казвам защо, нали?

Пък и вас какво ви интересува, дет вика Дем? :lol: Нали си гледате и четете само за кеф. Не сте тръгнали да анализирате. :wink:

И не се вживявайте толкова. Дори не сте гледали филма, който наистина е ла*но. А на Дем пък му е все тая.

Може би е по-добре да обсъдим "Играта", ако някой го е гледал?
passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.

User avatar
tigermaster
Elder God
Posts: 6597
Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am

Post by tigermaster » Thu Sep 06, 2007 9:27 am

Bat Garo Still Rots wrote:Е не беше тъп, просто беше сниман от една специфична гледна точка на противопоставянето японци - китайци. И накрая умря точно заради това...защото японците са "изманици" и т.н. Беше клиширано с клечките разбира се, но като цяло доста прилично филмче ако се кефиш на класическия период на Джеки Чан.
Краят буквално обезсмисли целия филм. Джеки Чан победи всимки лоши, уби водача им и накрая какво? Гръмнаха го. Него и всички останали положителни герои. Следва щастлива музика и финални надписи. Докато смъртта на образа на Брус Лий в първия филм си беше обоснована много добре, всъщност. Самият Брус Лий е искал героят му да умре в края на филма. А какво показва продължението? Колкото и силни да са китайците, японците винаги ще могат да смажат съпротивата им без усилие.
shayhiri wrote:Всъщност, в Риба Меч не става въпрос за не-щастлив край. Тогава би било трагедия, което не е проблем. Не, тук просто бивш агент от Мосад успява да задигне чрез тероризъм 10 милиарда мръсни ЦРУ пари, за да може с тях да избива враговете на САЩ на принципа "убит от Ал Кайда американски заложник = атомна бомба в голям арабски град", а от нас се очаква да му симпатизираме каква хитра лисица е.
Това ми показва, че филмът вероятно е разчитал на изкривения американски патриотизъм, за да успее. Ама май се е поолял.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.

Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”

User avatar
Bat Garo Still Rots
Moderator
Posts: 1503
Joined: Fri Mar 10, 2006 10:34 pm
Location: Proud to be from Lagera

Post by Bat Garo Still Rots » Thu Sep 06, 2007 10:00 am

Всъщност убиха него, учителя, който се беше продал на японците + 1-2 рандъм типа наоколо. На заден план виждаме Нора Миао, брат и, както и другите от партито, които гледат цялата случка. Един вид съпротивата продължава...Това ми направи впечатление още първия път като го гледах, но сега за всеки случай пак го пуснах :D . Тя Нора така или иначе не направи нищо съществено в целия филм. За учител на школата я видях да се бие един път в едно меле и това е... Иначе можеш да си свалиш от арена има пакове с Джеки Чан с доста добри филми като Змия в сянката на жерава, Пияния майстор е ясен, някъде тук имам Безстрашната Хиена 1,2.
DIABLO 3: AND THE HEAVENS SHALL TREMBLE

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Thu Sep 06, 2007 10:28 am

ВСЪЩНОСТ единственото, на което разчита Паролата, е фактът, че Джон Траволта е около десет пъти по-голям пич от Хю Джакман точно в тоя филм и му се кефим повече. Това дали един герой трябва или не трябва да победи, не го решаваш нито ти, нито некви измислени правилца, с които прикриваш простичкия факт, че не ти е харесал. Решават го сценаристите и ако публиката хареса края, няма никакво значение какъв е. Аз го харесах.

И бтв, не правиш точни аналогии. Фалшивите тонове в симфонията не са аналогични на различни сценарни решения. В симфонията можеш да имаш ВСЯКАКВИ тонове във ВСЯКАКВИ комбинации.

Ако ше спориш, почвай да обясняваш защо това или онова не отговаря на правилата на наратологията и кои са въпросните правила. Иначе gl.


Играта е страхотен филм.
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
thunder
Forsaken
Posts: 3376
Joined: Wed Jan 21, 2004 2:18 pm
Location: София

Post by thunder » Thu Sep 06, 2007 10:29 am

Е защо ми е да анализирам филм като Рибата меч? Целта на филма е да гледам и да му се накефя, какво да очаквам като анализирам от един малоумен екшън? :)
Scalpel. Sponge. Magic Wand!

User avatar
tigermaster
Elder God
Posts: 6597
Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am

Post by tigermaster » Thu Sep 06, 2007 10:36 am

Bat Garo Still Rots wrote:Змия в сянката на жерава, Пияния майстор е ясен, някъде тук имам Безстрашната Хиена 1,2.
Гледал съм ги. Кефят.

edit: В "Новият яростен юмрук" Нора Миао трябваше да се сбие с дъщерята на лошия шеф. Това щеше да оправдае съществуването и.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.

Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”

User avatar
Delegat
Aes Sedai
Posts: 1584
Joined: Mon Dec 25, 2006 7:53 pm

Post by Delegat » Thu Sep 06, 2007 11:23 am

Roland wrote: Играта е страхотен филм.
Абсолютно :twisted:

User avatar
Demandred
Moderator
Posts: 6266
Joined: Sun Jan 11, 2004 8:42 am
Contact:

Post by Demandred » Thu Sep 06, 2007 12:24 pm

ВСЪЩНОСТ единственото, на което разчита Паролата, е фактът, че Джон Траволта е около десет пъти по-голям пич от Хю Джакман точно в тоя филм и му се кефим повече. Това дали един герой трябва или не трябва да победи, не го решаваш нито ти, нито некви измислени правилца, с които прикриваш простичкия факт, че не ти е харесал. Решават го сценаристите и ако публиката хареса края, няма никакво значение какъв е. Аз го харесах.
+1.

Шайхири, за да избегнеш възможността да се разочароваш така, може да пробваш да гледаш холивудски филми от периода 1934-66. Тогава според т.нер. Production Code филм, в който лошите побеждават и се отървава накрая, просто не е можел да стигне до екраните и е бил цензуриран, и нарушителите на закона и морала винаги си го отнасят накрая. Идеално за теб. ;)
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!

User avatar
shayhiri
Elder God
Posts: 6111
Joined: Mon Dec 20, 2004 7:15 pm

Post by shayhiri » Thu Sep 06, 2007 12:45 pm

Рол, решават го сценаристите друг път. Може някой аматьор като въпросния да се опита да пробута сценарий, който разчита точно на потъпкването на правилата, както ти обясни героя на Траволта във входящата сцена. Може дори и да успее да го продаде, щото се намират и тъпи продуценти/режисьори. Но като излезе филма, идват хората, които разбират, и му казват къде точно се е оср*л:
Spoiler: show
Seattle Post-Intelligencer Sean Axmaker
A slick, cynical, nasty piece of heist-film plotting that hides its more obvious logical gaps in techno-babble and distracting spectacles of wanton violence and big explosions.

50USA Today Mike Clark
So much luck is pressed with an absurdly overblown finale that 60 seconds will likely be Swordfish's shelf life after a couple of noisy opening weekends.

42Portland Oregonian Kim Morgan
Jinxed itself into being nothing but an inane popcorn flick pretending to be edgy.

40TV Guide Maitland McDonagh
Noisy and obnoxious, this flashy action picture is so hell-bent on seeming smart that it fairly forces you to think about how fundamentally stupid it is.

40Salon.com Stephanie Zacharek
Feels like every other action thriller we've seen in the past three years, only it's more annoying -- and, in some cases, more appalling -- because it's trying so hard to distinguish itself.

40Slate David Edelstein
By the third big climax the audience started to get impatient with the movie's pointless zigs and zags.

40Mr. Showbiz Cody Clark
Swordfish is exactly the kind of nominally high-octane actioner that breeds legions of apologists who will encourage you to "check your brain at the door" before seeing it.

40New York Magazine Peter Rainer
Another in a long line of middling movies for Travolta, who must have been so stunned to regain his stardom with "Pulp Fiction" that he hasn't stopped working since.

38Philadelphia Inquirer Carrie Rickey
It's hard to say with certainty whether it's insufficient plot or insufficient interpretation that's responsible for Travolta's waxwork performance.

38New York Daily News Jack Mathews
Not all cartoon violence; there's cartoon nudity, too. Berry was paid a well-publicized $500,000 bonus to bare her breasts in the movie.

30Village Voice Michael Atkinson
The story -- is just what fills in the gaps between slow-motion fireballs, Matrix-style frozen mayhem, and Halle Berry's notoriously undraped breasts.

25New York Post Jonathan Foreman
It's a film that reeks of stupidity and cynicism, one that makes you feel soiled just to have sat through it.

20Washington Post Desson Thomson
An action opera designed to elicit Beavis and Butt-head-level appreciation.

20The New York Times Stephen Holden
Turns into a meticulously choreographed bang-by-the-numbers action fantasy that I would accuse of peddling evil if the film weren't so dumb and incoherent.

20Washington Post Stephen Hunter
Nobody really cares about the plot, least of all the filmmakers.

20Rolling Stone Peter Travers
Exhibits rank incompetence on every level.

20Newsweek David Ansen
Nutty paranoid thriller.

20Wall Street Journal Joe Morgenstern
An ugly exercise in big-budget carnage.

20Los Angeles Times Kenneth Turan
A kind of dirty fairy tale in which people with nasty attitudes inhabit a trash-talking, macho world of fast cars and complaisant women.

20Film.com Sean Means
John, John, John -- one more bad-guy role in a bad movie and you're going to need another comeback.

12Charlotte Observer Lawrence Toppman
About 45 minutes into Swordfish, the picture degenerates permanently from drivel to sleaze (only a short drop).

10LA Weekly Manohla Dargis
The cinema of morons made by morons for morons, Swordfish is everything you expect but worse.
(Това бяха ревютата на Метакритик, добре беше да отвориш и линка към Доматите в предишния пост.)

След което публиката показва, че дори да е адски тъпа като цяло, подобни изпълнения не й минават, защото са фалшиви и безсмислени, филмът отива в канала, а на аматьора не му позволяват повече да пипне сценарий (чак до тазгодишния Хитман :lol: :roll: ).

Искаш правило, Рол? :? Ето. Публиката никога, при никакви обстоятелства, няма да симпатизира на масов убиец и терорист, дори да е представен като патриот. (Дем, смешно. :roll: Помолих ви да цитирате филм, все едно от кой период, който не се вписва в Production Code-а.)
нито некви измислени правилца, с които прикриваш простичкия факт, че не ти е харесал
Няма причина да не ми хареса освен горното правило. По-скоро ти си плюеш на човешките принципи само щото мутрата на Траволта те е изкефила.
И бтв, не правиш точни аналогии. Фалшивите тонове в симфонията не са аналогични на различни сценарни решения. В симфонията можеш да имаш ВСЯКАКВИ тонове във ВСЯКАКВИ комбинации.
Точно по тази причина аналогията ми беше с буквите в азбуката. :wink: Фалшивата музика беше пример за въздействието на завършената история.

Един първоначален въпрос относно Играта. Помните ли кога точно разбрахте как ще свърши? Естествено - в спойлер-тагове, ако се наложи, защото този филм все пак има повече или по-малко смислен финал, за разлика от Рибата.
passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Thu Sep 06, 2007 12:49 pm

Не, но ти явно си гениален и си схванал веднага. Толкоз по-зле за теб.


Защо обаче, не схващам, а) смяташ, че финалът е виновен за ниската оценка на филма и б) твърдиш, че ЦЯЛАТА публика не му се е изкефила на въпросния финал, след като само тук има поне трима човека, които са на различно мнение?

И къде го има това правило, дето го цитираш? Кой го потвърждава?
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
Delegat
Aes Sedai
Posts: 1584
Joined: Mon Dec 25, 2006 7:53 pm

Post by Delegat » Thu Sep 06, 2007 12:56 pm

Shayhiri, от кога американската или която и да е публика определя дали един филм става или не? Ок, на теб филма не ти харесал, нас пък ни изкефи. Не разбираш ли, че всичко опира до личните възприятия.

User avatar
Roland
Site Admin
Posts: 30165
Joined: Sat Dec 20, 2003 10:36 pm
Location: Chicago, IL
Contact:

Post by Roland » Thu Sep 06, 2007 12:59 pm

Много неща не опират до лични възприятия, обективната оценка на филми включително. Но проблемът на Алекс е, че бута своите лични възприятия за някакви правила :lol:
And you can't dance with a devil on your back...

User avatar
shayhiri
Elder God
Posts: 6111
Joined: Mon Dec 20, 2004 7:15 pm

Post by shayhiri » Thu Sep 06, 2007 1:20 pm

Не и в случая. А и по принцип ще внимавам да не го правя.

А правилото е подкрепено от 90% от кинокритиците, сякаш е необходимо. :? (Даже съм ти болднал важното, дори и в хай-лайтите.) Цъкни и линка към Доматите, там са много повече. Публиката (като цяло) също има думата.

Основният ми довод, обаче, е изключително прост и необорим, припомням. Други такива филми няма. На този можете да се кефите само на автопилот (без да регистрирате нищо отвъд куршумите, циците, колите и експлозиите) или като на някакъв уникален изкривен урод в пътуващ цирк. :?

Проблемът е в целия филм, разбира се - но едва на финала става ясно, че сценаристът е очаквал от теб да се кефиш на терориста, и стомахът ти се обръща.

Относно Играта, да, уви. :roll: Не ме излъга и за миг. Просто нямаше друг начин да свърши. Но това наистина си е мой проблем (професионално изкривяване), така че не мога да критикувам филма по тая линия. Всички зрители, на практика, явно са се хванали.

Мога обаче да изтъкна проблемите на голяма част от публиката с изключително нереалистичния и насилен сюжет, който по никакъв начин не може да мине за действителност - а това все пак се очаква в този жанр.

Аз пък просто намирам целия тоя труд (включително за зрителя :roll: ) за излишен. Кво ме касаят психичните проблеми на някакъв жалък ояден мръсник?
passer-by wrote:А, сетих се. Гледайте "Големият Стан". В programata.bg беше злостно оплют, ама трейлърът ми допадна, рекох да рискувам и го гледах оня ден. Доста приятна комедийка. Напомни ми на оная другата с Адам Сандлър и затворническия футбол, но в по-добър вариант.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests