Page 3 of 5
Posted: Wed Feb 10, 2010 9:14 am
by Moridin
RRSunknown wrote:
Аз ще ти го дефинирам тогава в контекста на игрите - сложност е комплексност, сбор от много елементи, трудност да се напаснат тези елементи в една игра за да заработи тя както са замислили създателите.
Абсолютно ясно е че да напаснеш елементи в състезателна игра в която се цели равнопоставеност е много по-сложно от това да няма нужда да напасваш по подобен начин правилата.
В други игри други неща са по-сложни. Това зависи от целите на играта, от възможностите за разработка, от обема на екипа, от опита им, от милиони неща. Въпреки че претендира за конкретика, дефиницията ти не казва много
RRSunknown wrote:
И б.т.в. не обръщайте темата на Близард VS Биоуеър и кой кое му е по специално. Вместо това осъзнайте факта че Близард правят продължение на играта която се играе активно като спорт от милиони десет години вече, игра в която текат много пари и над чието продължение тегнат много по -смазващи очаквания без аналог. За Старкрафт 2 се очаква не просто да предложи някаква кампания с някакво мулти като Red Alert 3 и C&C4 което ще се поцъка от фенове за една-две години. Върху Старкрафт 2 тегнат очаквания това да е масова игра, игра която ще се играе години, ще се играе по състезания където ще се въртят доста парици. Този път Близард просто не могат да си позволят издънка. При Байоуеър всички виждат проблемите при Dragon Age но тези проблеми ги подминаваме с усмивка защо едно че такива игри не излизат всеки ден, и две че не ни пречат. Ако Старкрафт 2 обаче излезе с проблеми, и проблемите са важни играта ще я унищожат. Дори да продаде в началото не това е целта на Близард - целта им е игра с години, продължения , Батъл нет комюнити и турнири. Двете продължения ще бъдат обречени още преди да излязат.
С което бтв дефинира "изламтяха". Точно това е проблемът на Близард, че не правят игри със стремежа да развият нишата (както правеха много отдавна, лост вайкингс и т.н.), нито със стремежа да направят нещо стейт-ъф-арт (първия старкрафт, чийто успех беше остро непредвидим), а ЕДИНСТВЕНО със стремежа да не загубят пазара си в шибаната Корея, да взимат пари от нея ВЕКОВЕ наред, и същевременно да не застрашат взимането си на ОЩЕ пари за ОЩЕ векове наред от нещастните грешници, които са зарибили по УОУ по най-аморален начин.
ей това ги прави нещастни гейчета и това ще си останат оттук нататък завинаги, поради което Амикае е абсолютно прав.
Място за сравнение с Байоуер изобщо НЯМА.
Posted: Wed Feb 10, 2010 10:26 am
by Mindcrime
Moridin wrote:RRSunknown wrote:
Аз ще ти го дефинирам тогава в контекста на игрите - сложност е комплексност, сбор от много елементи, трудност да се напаснат тези елементи в една игра за да заработи тя както са замислили създателите.
Абсолютно ясно е че да напаснеш елементи в състезателна игра в която се цели равнопоставеност е много по-сложно от това да няма нужда да напасваш по подобен начин правилата.
В други игри други неща са по-сложни. Това зависи от целите на играта, от възможностите за разработка, от обема на екипа, от опита им, от милиони неща. Въпреки че претендира за конкретика, дефиницията ти не казва много
RRSunknown wrote:
И б.т.в. не обръщайте темата на Близард VS Биоуеър и кой кое му е по специално. Вместо това осъзнайте факта че Близард правят продължение на играта която се играе активно като спорт от милиони десет години вече, игра в която текат много пари и над чието продължение тегнат много по -смазващи очаквания без аналог. За Старкрафт 2 се очаква не просто да предложи някаква кампания с някакво мулти като Red Alert 3 и C&C4 което ще се поцъка от фенове за една-две години. Върху Старкрафт 2 тегнат очаквания това да е масова игра, игра която ще се играе години, ще се играе по състезания където ще се въртят доста парици. Този път Близард просто не могат да си позволят издънка. При Байоуеър всички виждат проблемите при Dragon Age но тези проблеми ги подминаваме с усмивка защо едно че такива игри не излизат всеки ден, и две че не ни пречат. Ако Старкрафт 2 обаче излезе с проблеми, и проблемите са важни играта ще я унищожат. Дори да продаде в началото не това е целта на Близард - целта им е игра с години, продължения , Батъл нет комюнити и турнири. Двете продължения ще бъдат обречени още преди да излязат.
С което бтв дефинира "изламтяха". Точно това е проблемът на Близард, че не правят игри със стремежа да развият нишата (както правеха много отдавна, лост вайкингс и т.н.), нито със стремежа да направят нещо стейт-ъф-арт (първия старкрафт, чийто успех беше остро непредвидим), а ЕДИНСТВЕНО със стремежа да не загубят пазара си в шибаната Корея, да взимат пари от нея ВЕКОВЕ наред, и същевременно да не застрашат взимането си на ОЩЕ пари за ОЩЕ векове наред от нещастните грешници, които са зарибили по УОУ по най-аморален начин.
ей това ги прави нещастни гейчета и това ще си останат оттук нататък завинаги, поради което Амикае е абсолютно прав.
Място за сравнение с Байоуер изобщо НЯМА.
Браво, Moridin!!!
Страхотен пост!
Posted: Wed Feb 10, 2010 10:31 am
by Muad_Dib
Мдам, Жоро си ги каза неща. Бтв моля някой рандъм мод да сплитне, че в последните 3 страници говорихме за всичко, но не и за Диабло 3.
Posted: Wed Feb 10, 2010 10:54 am
by Moridin
Бтв аз не съм много в час но ауейкънинг не е ли директно втората част от трилогията ДА?
Posted: Wed Feb 10, 2010 12:11 pm
by Scourge
lol at anyone, сравняващ биоуеър с близард.
колко са назад биоуеър в сравнение с близ ще си лъсне, когато директно влязат да се compete-ват, което ще стане с the old republic.

Posted: Wed Feb 10, 2010 12:15 pm
by Muad_Dib
Moridin wrote:Бтв аз не съм много в час но ауейкънинг не е ли директно втората част от трилогията ДА?
Не е. Експанжън на първа част.
Скърдж, СКРИЙ СЕ НЯКЪДЕ В МИГ.

Posted: Wed Feb 10, 2010 12:51 pm
by Moridin
Scourge wrote:lol at anyone, сравняващ биоуеър с близард.
колко са назад биоуеър в сравнение с близ ще си лъсне, когато директно влязат да се compete-ват, което ще стане с the old republic.

Waiting to see how Rado wrote:дефинирай "назад"

Posted: Wed Feb 10, 2010 2:15 pm
by Amikae
BioWare всъщност, като със всички свои продукти и при SW:TOR ще създаде нещо уникално и единствено по рода си в жанра. Кажете ми един друг разработчик, който официално обявява, че прави MMORPG и че за тях ще бъде много по-важна ролевата част на играта? Аз не мога да се сетя. Всички гледат как да смучат пари. SW:TOR ще бъде MMORPG със разнообразието на Dragon Age и качеството на Mass Effect. Ще има основна сюжетна линия, която няма да е задължително да се минава кооперативно и ще бъде доста дълга. Изобщо страховете ми, че няма да играя повече KOTOR се оказаха неосновани. TOR ще си има кампания, но просто ще бъде online.
Изобщо нямам съмнения в BioWare. Ако е имало времена, в които съм се съмнявал в тях, отдавна са отминали. И с този си проект, както с всички останали, ще са номер 1.
Posted: Wed Feb 10, 2010 6:29 pm
by Roland
Айде и моите полукомпетентни 2 стинки.
Не мисля, че това за Близард и огромните очаквания към втория Крафт е редно да се определя като "изламтяване". Факт е, че омажат ли двойката, тази компания просто ПРИКЛЮЧВА. Те не могат да си позволят да не я направят съвършено балансирана и аз не мисля, че когато името на компанията ти е заложено на карта, е редно да се говори за изламтяване.
Скърдж бтв е прав, че като ше сравняваме фирми, нека е по идентични продукти. Като излезе ММО-то на Байоуеър, тогава ше има база.
Апропо, аз DA я спрях в края на джуджешката кампания и така и не продължих. Не знам това какво казва и за кого, но рекох да го споделя. И тая игра не ме е забавлявала и на 1/30 от количеството кеф, което съм изпитал от старите РПГ-та на Байоуеър или, wait for it!, D2 или SC.
Posted: Wed Feb 10, 2010 6:48 pm
by Moridin
Логическата дупка в постройката ти е "омажат ли двойката" и в критериите на близард за омазване.
Posted: Wed Feb 10, 2010 6:50 pm
by RRSunknown
Само не мога да разбнера откъде знаете
SW:TOR ще бъде MMORPG със разнообразието на Dragon Age и качеството на Mass Effect.
за игра която не само че не е излязла но е на ниво планиране и реклама на бъдещ продукт.
В други игри други неща са по-сложни. Това зависи от целите на играта, от възможностите за разработка, от обема на екипа, от опита им, от милиони неща. Въпреки че претендира за конкретика, дефиницията ти не казва много
Дайте да се разберем - сложното е абсолютно понятие - това дали го правят 2-ма човека или 1000 няма значение отнесено в абсолютната скала. Ти говориш за сложното като нещо относително, като променлива а то не е така. Компонентите в игрите са неща които могат да се измерят и които ги правят хора които се занимават с различните компоненти.
С което бтв дефинира "изламтяха". Точно това е проблемът на Близард, че не правят игри със стремежа да развият нишата (както правеха много отдавна, лост вайкингс и т.н.), нито със стремежа да направят нещо стейт-ъф-арт (първия старкрафт, чийто успех беше остро непредвидим), а ЕДИНСТВЕНО със стремежа да не загубят пазара си в шибаната Корея, да взимат пари от нея ВЕКОВЕ наред, и същевременно да не застрашат взимането си на ОЩЕ пари за ОЩЕ векове наред от нещастните грешници, които са зарибили по УОУ по най-аморален начин.
ей това ги прави нещастни гейчета и това ще си останат оттук нататък завинаги, поради което Амикае е абсолютно прав.
Какво развитие на ниша с Лост Викингс ви гони -? Защо даваш какво се стремят и какво не без никаква аргументация освен собственото ти убеждение? И ти изпадаш в парадокса " щом на мен ми струва че са изламтяли следователно е така"
Пак ви приканвам да погледнете нагледните факти
Старкрафт 2 е обявена преди 3 години.
Диабло 3 - преди 2 години.
Драгън Ейдж е обявен 2004.
Posted: Wed Feb 10, 2010 6:52 pm
by Roland
Moridin wrote:Логическата дупка в постройката ти е "омажат ли двойката" и в критериите на близард за омазване.
Критериите (не на близард, а единствените възможни) са "да успее да измести единицата, изпълнявайки нейните про-спорт функции".
Posted: Wed Feb 10, 2010 6:54 pm
by Amikae
RRS, пак пишеш без да си мръднал малкия си пръст да провериш.
Ще ти помогна. -
http://www.swtor.com/
Играта е далеч от ниво планиране и много по-близко до излизане, отколкото явно смяташ. С тоя темп ще видим SW:TOR преди SC2.
Edit: SC2 каквато и игра да е, ще има титанични продажби. Пък лафа как Blizzard умират е мега груб...

Те съмнения в големите си продажби няма да имат, но искат да захапят голяма хапка от бъдещето на електронните спортове. Само да не хапнат един голям хуй на края. Макар, че няма да е чудно и ако се окаже дръвце на Мулти, да я пускат по турнири само заради името и.
Posted: Wed Feb 10, 2010 6:55 pm
by Roland
Което не променя това, че изтъкваш напълно необоснованите си очаквания като някакъв доказан научно факт.
Posted: Wed Feb 10, 2010 6:56 pm
by Moridin
едит: постът ми е към РРС
Последният ти абзац ми е силно неразбираем. Каква повече аргументация искаш? Директно е обяснено защо точно са изламтели. Тук пак почваш с дефиниции, по някакъв начин приемайки, че твоето мета-разбиране за "дефиниция" е някак си по-свещено, просто защото ти го пишеш. Ми не, за мен ламтене е точно описаните от мен действия на Близард, които са факт. По-ниско ниво от това в дефинирането няма де да идем, не знам за каква аргументация говориш
Сложността, т.е. усилията необходими на компанията да разработи една игра, са очевидно в пряка зависимост и от човешките им ресурси, освен от поставените цели, чието пък разнообразие прави приниципно доста трудоемко точното дефиниране на "сложност". Балансът, за който си се хванал, е един от 80000 параметъра в уравнението.
(само искам да отбележа, че съм работил в гейм-компания)
п.п. мерси за съветите на пмката
едит 2: а защо да са единствените възможни? целта на една игра във финансов аспект би трябвало да е да се изплати. убеден съм, че на сегашния си статус СК2 би постигнала това. всичко оттам насетне е ламтеж за пазар. не виждам защо трябва да измества СК в про-спорта нито пък как това е обективен критерий за (не)омазване. при това говоря само във финансово отношение. да не говоря в арт или ентъртейнмънт отношение
едит 3: лост вайкингс според мен е доста иновативна за времето си игра, може да има и други с тая концепция, не зная