Page 3 of 7
Posted: Mon Aug 04, 2008 1:29 pm
by tigermaster
Roland wrote:Неоткриваемият или твърде скъп учебник е едно, филмът, който върви по кината в момента - нещо съвсем друго. Още повече (и това е най-важното), че учебникът ТИ Е НУЖЕН, а филмът е глезотия. И не, това с плащането на правата е пълна глупост.
Честно казано, мисля, че си излишно буквален, но както и да е. Нека е друга аналогия - примерно взимането на книга, албум, филм назаем. Също е леко незаконно. Както и купуването на книги от сергии за по два лева.
Защо аз пиратствам? Не е заради разходите - все пак едва ли има човек, който ползва Интернет и не може да си позволи поне наема на филма от видеотеката. Аргументите съм си ги казвал достатъчно пъти - много от филмите, които искам, тук не излизат, а по тракерите се появяват - доста често с достатъчно кадърен превод на български. Нещо, което няма да получа, ако си поръчам съответния филм от чужбина. Другото и по-важното е времето и възможността за избор. От тракерите мога да си приготвя всеки филм за гледане в рамките на десетина минути. Буквално всеки. Иначе трябва да се разходя до видеотеката, да се прибера, после пак да се разходя до там, за да върна филма, после пак да се връщам - нещо, на което мързел като мен не би се подложил, ако има по-бърза алтернатива. Затова и потърсих някаква възможност за легално сваляне на филми в България. Единственото, което намерих, беше
това. А то е простотия. Рекох да потърся една думичка, която обичам твърде много -
"дракон". Вижда се и резултатът. Три филма, които просто не ми вършат работа - единият върви по телевизиите през два часа, другия го гледах две години преди официалната му премиера в нашата китна страна, а третият изобщо не ме интересува. Интересува ме, примерно, "Тигър и дракон". Или "Сърцето на дракона". Или "Дракон: Историята на Брус Лий". Или разни филми с последния. Думичката е често използвана. Грехота е да се намират само три филма с нея.
Posted: Mon Aug 04, 2008 1:59 pm
by BaYa
А го има и моментът с това, че българските тракъри са единствените които имат печалби, май. (Не съм много наясно с торентите, но и аз свалям каквото си преценя.) Понеже испанците са едни от най-изявените пирати и хакери, но не занам някой да е изкарвал пари от това, освен ако не е обрал онлайн-банка!!

Интересно ми е колко печели Дъ Пират Бей, от това което потребителите й си свалят???
А и още едно нещо ме очудва много, за България. Ади, изивнявай, знам че обясняваш едно и също до
прегракване!! Не е към теб, ами просто да опиша една различна "опция"!
Май вече съм казвала, че в Испания няма никаква традиция да се гледат филми в оригинал. Също че дубльорите и дублажите им пъ са съвършени. Но пък, също по традиция, и в най-смотаният, малък град си има поне едно кино в което се пускат само филмите със субтитри; в Барцелона си е голяма мулти-зала. Дори си имаше такова кино във въшливото Аликанте ве!!
Испанците са голями симпатяги, но все пак става дума за страна в която да отидеш да боулинг да си пиеш бирата с приятели, се смята за културно мероприятие. И все пак, винаги мога да избера дали да отида да се разтоваря набързо, дали в оригинал, и т.н.
Posted: Mon Aug 04, 2008 2:18 pm
by Lazy
Доколкото си спомням, Европарламентът гласува закон за защита на интелектуалната собственост, в който тегленето на музика и филми за лична употреба не се инкриминира. А ако се обсъжда моралната страна на въпроса - виждам, че в другия раздел има една тема, в която се дават линкове към youtube, включително и от някои борци срещу пиратството в тази тема. Вярно, не е незаконно, но по този начин се вреди на музикалната индустрия.
Posted: Mon Aug 04, 2008 2:57 pm
by Scourge
Trip wrote:
Иначе, честно казано, се надявам пиратството (или поне върлуващото неконтролируемо такова) да е все пак преходен момент към въвеждането на някаква по-адекватна система на разпространение на филми по интернет, сигурен съм, че някой мисли по въпроса.
http://www.netflix.com/
instant сървисът скоро и на xbox 360.
(в US, щото европа никой не я ебава.)
проблемът с независимите онлайн сървиси е, че трябва с всяко студио отделно да се договарят права и роялтита. което си е pain in the ass. алтернативният вариант е мейджърите да си направят собствени сървиси (както сони в момента), но за тая цел трябва:
1) да са по-малко некадърни отколкото са;
2) да не чакат да спре кранчето на сегашния модел и тогава да търсят следващ, щото историята показва, че който чака, си заминава (hi, MGM).
така или иначе, текущият модел е порочен и тряба да се смени. в екстремния случай за един филм (примерно от 80-те) се плаща 5 пъти: плащане за кино, плащане за vhs, плащане за двд, плащане за hddvd (ако си бил недалновиден), плащане за bluray. няма друга такава златна кокошка.
@адриана:
кината като не искат да програмират копия без дублаж, вие ако не им дадете дублирано, сами ли ще си го дублират?
и морковът, и тоягата са при вас.
а цените на цифровите копия са ниски и едва ли се избиват много трудно.
Posted: Mon Aug 04, 2008 3:01 pm
by Demandred
Ех, Нетфликс - ако го имаше у нас на същите цени и същия огромен избор, веднага отказвах пиратството. Ех, мечти...

Posted: Mon Aug 04, 2008 3:14 pm
by Morwen
Е, не можеш да пуснеш предназначен за деца филм само със субтитри. Родителите няма да водят децата, защото трябва два часа да им се схванат челюстите да им четат субтитрите, а възрастните няма да ходят, за да не седнат до някой родител, който се е прежалил и два часа да трябва да слушат неговия дублаж.
За мен оптималното е ранните прожекции да са с дублаж, а по-късните със субтитри, но след като кината са тъпи не искат...

Posted: Mon Aug 04, 2008 3:38 pm
by Scourge
точно за това става дума. да се упражни натиск: или взимаш и двете версии, или не взимаш никоя.
разбирам, че лентите са доста скъпи и може да не е рентабилно, но никой не може да ме убеди, че цифровите копия не са практически без пари.
Posted: Mon Aug 04, 2008 3:46 pm
by ifadriana
Всъщност, Scourge, нямаш идея колко си прав. Това, което се случва в Арена или Замунда няма как да бъде спряно, но има как тези пари да отиват в студията. Я само за един блажен миг на мечтания да си представим, че сме шефове на мейджър студио с голям каталог като този на Уорнър, например. И че сме толкова откачени, че да обявим днес, 04.08.2008 година, че точно след месец на адрес www.нещоси.com ще бъде качен за безплатно теглене с перфектно качество целият каталог на студиото, с изключение на филмите, които са на голям екран, включително всички екстри към всякакви издания, излизали евър. Как смяташ, ще остане ли читав рекламодател в мрежата, който ще пропусне да наддава за банерчетата ти, базата ти данни на бъдещи потребители и т.н. Приходите само от реклами ще надхвърлят и доместик, и интернешънъл приходите от хоум ентъртейнмънт, които това студио може да има. Пък и моделът не е нов - по същество и телевизията излъчва филми, които хората гледат безплатно, издържайки се от реклама. Студията допускат това. А ако се замислим, в пристъп на още по-необуздани мечти, какви допълнителни интерактивни екстри може въпросното студио да предложи на феновете си в онлайн среда, бързо става ясно, че интересът към онлайн каталога му няма да се изчерпи да година-две.... ееех

!
Студията обаче са бавни и тромави и на тях ще им трябва доста време, за да проумеят, че това, от което губят, всъщност може да е печеливш бизнес и че вместо да се борят с него, по-добре да изкарват пари. Но рано или късно това ще стане, повярвай ми. Полунашега, полунасериозно преди време изпратихме горе-долу тази си идея на един от мейджърите ни и те вече "Започват проучвания и разработка" в тази посока

. Така действат - проучвания и разработки

. Все някога обаче някой ще се престраши, а един мейджър направи ли го, останалите бързо ще го последват.
Честно казано, ако аз бях на мястото на собствениците на някой от родните тракери, моментално щях да почна да давам някакви пари на студията и да затворя останалите конкуренти по силата на законовите разпоредби за нелоялна конкуренция. Представяш ли си, лицето Гешев успява да измародерства студията за лиценз за нов дистрибуционен канал, привежда им част от рекламните приходи и затваря другите, щото не плащат на студията и го конкурират нелоялно

. Това би било забавно, а е напълно възможно, бтв

Posted: Mon Aug 04, 2008 3:54 pm
by Demandred
Чак толкова големи ли са приходите от онлайн реклама? В смисъл един мейджър продава ДВД-та за немалко милиарди всяка година, дали от реклама може да постигне нещо подобно? А и ще му трябва много серизен Интернет капацитет, като се засилят всички да свалят оттам...
Разсъждавам съвсем теоретично естествено, може и да греша сериозно.
Posted: Mon Aug 04, 2008 3:57 pm
by ifadriana
Да, сериозни са в световен мащаб

.
А относно техническите детайли, не зная, ще им се намери няка цаката. Аз не разбирам от това, маркетолог и търговец съм, но имам някаква идея какви са разходите по поддръжката на настоящата дистрибуционна система, по която работят мейджър студията по цял свят и подозирам, че не е най-ефективният начин за правене на пари вече

Posted: Mon Aug 04, 2008 4:02 pm
by Scourge
ifadriana wrote:Все някога обаче някой ще се престраши, а един мейджър направи ли го, останалите бързо ще го последват.
сони го правят в момента. но и те са все още на ниво даунлоуд такса, вместо абонаментна такава (минимален абонамент + реклама = ftw). вероятно като се опарят, ще им дойде акълът в главата.

Posted: Mon Aug 04, 2008 4:21 pm
by ifadriana
Идеята е да е изцяло фрий ъф чардж за потребителите, иначе не е реална конкуренция на сайтовете с незаконно съдържание. Сони са наш мейджър на видео и не съм останала с впечатлението да си дават много зор в тази посока
Posted: Mon Aug 04, 2008 4:46 pm
by Scourge
правят го, за да промотират ps3 (и psp като мобилен видео плейър). майкрософт имат нетфликс на xbox 360, единственият начин сони да са конкурентни, е да си извадят каталога за даунлоуд през PSN. и го правят.
оттам до PC-accessible услуга стъпката е малка техническа и голяма политическа. щото сони винаги са били келеши, когато се опре до идиотски антипиратски мерки. но пък времето работи срещу тях.
колкото до абонамента, сигурен съм, че повечето потребители биха плащали минимален абонамент в замяна на удобство и чиста съвест, стига услугата да е кадърно реализирана. успехът на нетфликс в америка е показателен.
Posted: Mon Aug 04, 2008 5:10 pm
by Ludmila76
От доста време си мисля че истерията с т. нар. "пиратстване" на филми има доста слаба аргументация. Ако информацията, или в нашия случай филмите са продукт, то производителят и доставчикът не реагират адекватно на промените в нагласата на потребителя. Вместо да демонизират P2P мрежите, доста отдавна трябваше да ги разпознаят като важен комуникационен канал - някой маркетолози даже смятат че "споделянето" е форма на viral marketing, който е изцяло в полза на производителя. Достъпността на информацията се увеличава, което налага известна гъвкавост. Старото правило 20/80 се преобръща наопаки именно благодарение на достъпността на тези продукти.
Въпреки че хората яко теглят филми не съм забелязала киносалоните да седят празни, дори напротив (и то въпреки доста високите цени на билетите).
Posted: Mon Aug 04, 2008 5:46 pm
by Silver
Като стана дума за морал, някой може ли да ме светне за морално издържан начин да гледам HD контент в България? Всичко останало вече не е опция, предпочитам го дори пред ходенето на кино.