

Искате ли да изкопаем още 20 дърти теми. Ще стане толкова яко.
пп. Тва май трябваше да го пусна в друга тема. Някоя от 2004.

Защо, страх ли те е, когато мъртви теми възкръсват в танца на сянкатаbeliefcontrol wrote:Да не те хакна Рейлайт-а?
И на мен ми стана обидно от коментара на прежнеговоривщия, но какво от това? Хора всякакви - мултикултурализъм, относителен морал, многоаспектна истина, толерантност, въобще, рай за интелигентните хора е 21-ви векMarfa wrote:За него не знам, но на мен ми става тъпо.
Ами да, кои са тия писатели с хващащ стил, при които историята е боклук? Ще бъде необичайно съчетание, нека някой даде пример?moonlight wrote:Аз по-скоро съм на мнението на coldie - не ме ли грабне съдържанието, стила е само опаковка.
Например, тъй като изглежда не съм много философска натура, отвлечените и абстрактни книги никога не са ме грабвали, независимо на колко високо ниво е стила на автора. Така и не можах да се преборя дори и с една книжка на Бредбъри или Зелазни, Дюн съм я почвала три пъти и все я зарязвах някъде преди 50-та страница, а на Саймък май му прочетох само "Резерватът на таласъмите" и нямам много спомени за какво се разказваше... иначе всички гореизброени автори несъмнено имат и стил и са имена в световната литература.
От друга страна, Пратчет мога да го препрочитам до безкрайност. И после пакСъщото важи и за Лукяненко, Уудхаус, Марк Твен, Дюма, Хайнлайн, Джек Лондон, Павел Вежинов, Любен Дилов, Фани Попова-Мутафова, Вера Мутафчиева, Антон Дончев... те също имат висок стил, но освен стила историите просто ме грабват и ме отнасят някъде си, откъдето после едвам намирам сили да се върна
Имам също ясен спомен за прочитането на Златния компас на Пулман - стила страхотен, описанията на място и кадърно писани, героите ме грабнаха, светът също... но самата история честно ми се видя изключително плоска, а на моменти автора сякаш се е чудил какво да прави с действието
Така че, при мен поне само стила не стига.
Имам чувството, че ако на пича някой му беше написал сюжета, завръзката и основния замисъл, с тоя стил книгата щеше да стане екстра. А аз и стигнах края и се запитах: абе що аджеба стана всичко и какви бяха все тия случайности, дето все се пръкват тъкмо, ама ТЪКМО НАВРЕМЕ че да се скърпи целия сюжет. Накрая сумати нишки имаше дето висяха неясно защо и с каква идейна цел. Иначе и трите книги се четат на един дъх, само после ако се замислиш що си ги чел и с какво са те грабнали, не е ясно какъв ще е отговорът...moonlight wrote: Имам също ясен спомен за прочитането на Златния компас на Пулман - стила страхотен, описанията на място и кадърно писани, героите ме грабнаха, светът също... но самата история честно ми се видя изключително плоска, а на моменти автора сякаш се е чудил какво да прави с действието![]()
Различни критерии, предполагам. За мен Компаса има изключително отличаващи идеи за жанра.moonlight wrote:Е, нали дадох?
Имам чувството, че ако на пича някой му беше написал сюжета, завръзката и основния замисъл, с тоя стил книгата щеше да стане екстра. А аз и стигнах края и се запитах: абе що аджеба стана всичко и какви бяха все тия случайности, дето все се пръкват тъкмо, ама ТЪКМО НАВРЕМЕ че да се скърпи целия сюжет. Накрая сумати нишки имаше дето висяха неясно защо и с каква идейна цел. Иначе и трите книги се четат на един дъх, само после ако се замислиш що си ги чел и с какво са те грабнали, не е ясно какъв ще е отговорът...moonlight wrote: Имам също ясен спомен за прочитането на Златния компас на Пулман - стила страхотен, описанията на място и кадърно писани, героите ме грабнаха, светът също... но самата история честно ми се видя изключително плоска, а на моменти автора сякаш се е чудил какво да прави с действието![]()
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests