Page 3 of 11

Posted: Sat Jan 12, 2008 12:10 pm
by Trip
Spoiler: show
Е, точно измислянето на такова "лекарство" би прецакало правдопобността :) В смисъл, тва да промениш поведението им си е едра фатка, по-сигурно да търсиш да ги излекуваш. Пък и това си беше характеристика на Невил. Той искаше да оправи нещата, затова стоеше три години, и затова не искаше да си ходи с оная.

Posted: Sat Jan 12, 2008 12:13 pm
by Morwen
Spoiler: show
Ок, би прецакало духа и идеята на филма, но все пак би било по-правдоподобно според мен. Правдободобно като близко до реално възможното и логичното, а не като последователно със сценария.

Posted: Sat Jan 12, 2008 12:19 pm
by Trip
Spoiler: show
Е, аз съм на мнение, че точно измислянето на лек, който да ги накара да насочат бесовете си един срещу друг, би било по-трудното от измислянето на нещо, което да елиминира вируса в кръвта им. Ма се тая.
Сега, като се замисля, може и момента с женското да е малко рисковано решение от страна на сценаристите. Ето на, Симеон си е помислиш, че ще има нещо по-нататък. За мен пък отвличането на женска може да е жегнало алфа-мъжкия и да е причината да почнат да дирят нашия, и нищо повече. От трета страна, повечето хора не разполагат със задълбочените ни познания по наративна структура, следователно рискът си е оправдан :bigtongue:

Posted: Sat Jan 12, 2008 12:27 pm
by Morwen
Всъщност и на мен впечатлението ми беше като на Симеон, когато онзи заразен се показа на слънце.

Posted: Sat Jan 12, 2008 12:27 pm
by Roland
Не, Морв, очевидно няма вдигнати мъртви във филма, говоря за книгата.

Емо:
Spoiler: show
Категорично беше предвидено да ни направи впечатление, че оня си иска жената, в това съм абсолютно сигурен. Дори Невил направи неква странна гримаса тогава. Изобщо не съм съгласен, че е било само колкото да ни покажат, че лошият е лош. Имаше сто и един други начина да го направят това, включително той да си изреве от вратата, без да се показва. Моментът с преодоляването на инстинкта за самосъхранение за мен беше сложен да покаже, че те (ок, Мумията, но вероятно и други) имат висша мозъчна дейност и оня си иска женската.

Морв:
Spoiler: show
Казаха, цитирам, "някои пациенти почнаха да проявяват симптоми, сходни с тези на бяс". Не разбирам защо приемаш автоматически, че това означава, че те СА болни от бяс и ще спазват съответните норми на поведение.

И също мисля, че Емо е абс прав за лекарството. Всъщност е много по-логично не само във филма, но и изобщо, да се опитваш да убиеш вируса, отколкото да го караш да мутира, че да предизвиква агресия към себеподобните. Едно, че човек на медицината или науката ще иска да се пребори със злото, а не да го използва, и второ, че когато три години живееш в свят, резултирал от бърникане във вирус, определено едва ли имаш мотивацията и ти тепърва да го бърникаш същия тоя вирус...

Posted: Sat Jan 12, 2008 12:35 pm
by Morwen
Spoiler: show
Става дума за разпространеното във някои филми и приказки убеждение, че всичко е обратимо. Когато имаш вирус, който те прави онова, най-вероятно е той да ти е видял сметката на разни неща, включително мозъчни центрове. А не здравият ти разум и манекенският ти вид да стоят и да чакат скрити в засада някой да ги освободи. И да е по-лесно да добавиш нещо към вече развитата болест, отколкото възможно да я излекуваш.
Пак казвам - това нямаше да стои към замисъла на филма, все едно в Дързост и красота накрая да се появи сериен убиец и да изпотрепе всички, но просто ми хареса идеята :oops:

Posted: Sat Jan 12, 2008 12:36 pm
by Trip
Spoiler: show
Рев от вратата не би бил толкова запомнящ се, колкото зъл поглед с проблясъци на интелект в него и грозна глава, осветена и димяща от слънцето. ;) Все пак и за това трябва да се мисли. Както казах, тва е establishing shot, трябва да прави впечатление. И трябва да е достатъчно рано (сиреч, в първата сцена с панаир в нея), за да знаем кво да очакваме. Спомни си Хищника на трона, на яката СГИ-планета, който обира в близък план масата яки оръжия.
Но така де, това не си противоречи с другото. Просто комбинираха горното с т.нар. мотивация на гадюгата, както казах, "Аз съм алфа-мъжки и си искам женската", примерно. Аз лично, по според на моето мнение, не видях никакви емоционални обертонове у Мумията. Физионамията му беше по-скоро гневно-бясна-ей-ся-ше-видиш-къв-ше-го-ядеш, отколкото с някакъв измъчен копнеж в нея. И си приех цялата сцена като инцидентът, който налива лайняното блато, в което нашия ще се набута оттук нататък във филма.

Морви:
Spoiler: show
За мен точно това, което каза, си беше и причина да усетя завършека малко горчиво-сладък. Защото, имайки предвид цялата атмосфера на филма, въобще не бях убеден, че тоя лек ще ги направи нормални хора отново. Идеята е, че надеждата, че може да се направи нещо, е достатъчна за оцелелите.

Posted: Sat Jan 12, 2008 12:41 pm
by Roland
Може, не ми е достатъчно важно :) По-скоро ме нервира, че не елаборейтнаха върху тая интелигентност.

Морв, той вирусът хубаво разрушава там квото разрушава, ма нали се сещаш, че за целите на оцеляването стига и само да станат кротки идиоти заразените :)

Posted: Sat Jan 12, 2008 12:46 pm
by Trip
Е, да, ма си представи кво щеше да бъде, ако бяха елаборейтнъли. Мене се ме кефи фокусът върху самотният, преебан Уил Смит. Пък и всичките сцени с тях си показаха, че интелектът е колкото да знаят кого гонят и да го запомнят къде живее. Като тинейджърчета-рекетьорчета. Сяква комуникация щеше малко да преебе тая празнота, в която много по-силно ми влизаха малкото реплики и взаимодействие между реалните херои.

Пък и да, по-добре зеленчуци по света, отколкото канибали. Може да ги впрегнат да им работят. Обществото ще процъфти, сега, когато най-сетне шибаната демокрация е невъзможна :mrgreen:

Posted: Sat Jan 12, 2008 12:54 pm
by Roland
Ъм, ДА, което ме връща към изначалното ми твърдение, че по-добре изобщо да го нямаше това със зачатъците на интелигентносссс :)

Posted: Sat Jan 12, 2008 1:01 pm
by Trip
Ако ги нямаше тях, нямаше да ги има почти всичките (всичките?) инциденти във филма :) Трябваше си, колкото да служат за задълбочаване на бедата на нашия човек.
Spoiler: show
Иначе никога нямаше да го има капана, кучето и трогателния момент с него. Страшно добре заснет, бтв. Нямаше да могат и да му намерят къщата. Ако бяха тотално безмозъчни, никога не биха го проследили точно преди изгрева, когато майка Тереза го караше към тях. Ако пък всичките имаха акъл, колкото да го проследят, щяха да го намерят на 1-вия ден, а не на 1001-вия. Освен това, като в 28-те седмици, беше готино да имаме олицетворение на ужаса от зомбитата, а именно, зомби с интелект на сравнително умен хищник-първобитен човек, вместо на тотално безмозъчен такъв. Пък и последната сцена с гранатата ми беше страхотна точно, щото нашия се метна срещу Мумията :)
А и освен това зачатъкЪТ на интелигентост си беше тотален плот-дивайс, а не "идея" във филма. Готино е само, защото от тоя плот-дивайс произлязоха толкова готини моменти, както и по-голямата част от готиния сюжет и умопомрачителния съспенс.

Готино, готино, готино, готино, готино...шибан неграмотник... :neutral:

Posted: Sat Jan 12, 2008 2:49 pm
by Gunslinger
Без да съм чел книгата и да се обяснявам колко са я осакатили за трети път филма ми хареса и Уил Смит особено,който като че ли за сефте играеше по-различна роля!

Posted: Sat Jan 12, 2008 3:14 pm
by zhivik
Нищо лично, Симеоне, явно филмът ти е харесал страшно много (в което няма нищо лошо), но според мен търсиш сюжетни похвати, без непременно да ги има, само за да затвърдиш как всички останали трябва също толкова много да харесват филма, колкото теб.

Конректно, по въпроса с момичето:
Spoiler: show
Нормално е за човек, чел книгата, да направи връзката между момичето и главния вампир (или там както се наричаше), след като тя е основна част от завръзката в книгата. Обаче според мен във филма тя не беше изразена по никакъв начин, и съм съгласен с Емо че онези части с главната Мумия бяха по-скоро да наблегнат на антагонизма с главния герой, отколкото някакъв подтекст за по-дълбока връзка. Да не забравяме все пак, че говорим за постапокалиптичен екшън, където Уил Смит трепе мумиоподобни вампири - какъв задълбочен сценарий, какви пет лева.

Ако толкова държаха на връзката между момичето и Мумията, можеха да я развият, както каза Емо. Според мен никой не е имал никакво съзнателно намерение да изтъква такава връзка, най-много сценаристът да е решил да се изгаври с пишещите по форумите, и конспирациите, които ще почнат да се развиват от това.
Колкото до лекарството, ами не ме дразни толкова похвата, който са избрали, колкото това че Уил Смит отново е Героят на нашето време (тм), който спасява света от гибел.

Като цяло, продължавам да смятам, че филмът не е нищо особено. Първата сцена, когато Уил Смит среща гадинките навярно е била много по-впечатляваща на кино, не отричам, ама това си и беше една от най-силните сцени изобщо (поне беше единствената, когато се стреснах). Все пак, аз не съм някакво изключително обективно мерило в този случай, защото филми на ужасите гледам доста рядко, и е нужно нещо от нивото на "Интервю с вампир", за да се впечатля наистина.

Posted: Sat Jan 12, 2008 3:20 pm
by Roland
Интервю с Вампир е чиклит и при все многото си достойнства, повече хорър съм откривал в Малкото пони :roll:

Иначе, книгата я четох миналото лято и определено не съм направил връзка с нея, като говорех за вампирката и Мумията, щото в романа изобщо няма такава ситуация. Знам за какво говориш, но то е съвсем различно.

Оттам нататък, не че нещо, но не мога много насериозно да го взема това с "Не ме кефи, че пак Уил Смит спасява света". Първо, както Емо изтъкна, спасяването на света изобщо не се осъществява, второ - ако вместо Уил Смит ролята се играеше от, ъм, Кевин Бейкън да речем, по-малко ли щеше да те дразни? В смисъл, доста ми е странно да оценяваш на базата на това кой актьор изпълнява дадена роля, а не дори на това КАК я изпълнява. Аз никак не обичам Уил Смит, но в тоя филм просто ми събра очите с играта си.

Впрочем, смятам, че е изключително постижение да превърнеш постапокалиптичен хорър в актьорски етюд. Дори само заради играта на Смит Аз съм легенда е много над "нищо особено".

Posted: Sat Jan 12, 2008 3:21 pm
by DELgado
Е то всичко сте казали. :lol: Аз бих само да изкажа пък възхищението си от филма и от играта на Уил Смит.
:yay:
Spoiler: show
За мен лично случката с кучето му беше най-трогателното нещо във филма. Просто сцената в която му пееше Боб Марли докато го къпеше и после докато го галеше след като му сложи инжекцията още ми държат. :cry: Не знам може би причината да ме трогне толкова е че аз също имам немска овчарка. :?
А това че не са следвали плътна книгата само е помогнало да направят по-добър филм според мен. Вкарването на Шрек (откъсите бяха свързани с действието във филма даже) и идеологията на Боб Марли само допринесаха за по-реално усещане на филма. :mrgreen: