Явно не си ме разбрал правилно. Мисълта ми беше дали ако даден разказ не се вмества напълно в Sci-fi или Fantasy жанра ще бъде допуснат до участие или ще остане в архивите, очаквайки евентуален нов кръг, падане на жанровото ограничение или нещо от сортаMoridin wrote:Няма такива разкази. Не знам защо мислиш, че става дума за одобряване. Произведенията просто се публикуват в уъркшопа и всеки е длъжен да обсъди всички публикувани разкази. Единствено разказите, които не отговарят на условията за участие, просто няма да бъдат приети от останалите в уъркшопа.
YE OLDE WRITINGE WORKSHOPPE
Moderators: Trip, Random, Marfa
-
- Paragon
- Posts: 521
- Joined: Fri Mar 31, 2006 2:49 pm
Gone for good
- Lubimetz13
- Mistborn
- Posts: 1307
- Joined: Sun Feb 01, 2004 1:37 pm
- Location: Sofia, BUL / Baltimore, MD
Мисля, че ще направя услуга на някой и друг админ, ако подчертая, че начинанието НЯМА да има състезателен характер. Никой няма да отпада, нито ще се събират точки за класиране. С други думи, разлика между първи, втори и десети кръг НЯМА да има, освен може би качествена(но най-вероятно и това не :Р). Идеята е изгряващите таланти на форума да си се съберат в някое тъмно ъгълче и да обсъждат напъните си, без да се налага да притесняват останалата част от света. В най-добрите традиции на други подобни наркокомуни, веднъж изпратил разказ, никой няма да се присъединява към останалата част от света принудително, независимо колко бездарен е въпросният разказ. Успокоихте ли се?ta wrote:-В който се пускат нови разкази.Moridin wrote:...Ъмм, докато участващите не се откажат, ще си има кръгове? Не разбирам точно какво имаш предвид. Един кръг = едно постване на разкази от всички. Обсъждат се, после идва новият кръг.
Добре това ясно, но, ако аз участвам само с един разказ(в първи кръг да речем), ще мога ли да продължа с коментирането във втори и трети кръг? Иначе с напредването на играта, участниците ще стават все по-малко, т. е. губи ми се някъде нишката на това с кръговете.
Разбира се, всичко това може да е абсолютно погрешно, така че май не трябваше да си отварям клавиатурата...
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Аз си го представям по-скоро като "пращаш го пак, когато/ако падне жанровото ограничение"Hijo de la Luna wrote:Явно не си ме разбрал правилно. Мисълта ми беше дали ако даден разказ не се вмества напълно в Sci-fi или Fantasy жанра ще бъде допуснат до участие или ще остане в архивите, очаквайки евентуален нов кръг, падане на жанровото ограничение или нещо от сорта
This is it. Ground zero.
С оглед на това да внеса малко примерна яснота (може би ненужна, но все пак) по въпроса, смятам да онагледя за какво иде реч:
Представете си, че на 9 Юни сме получили общо 6 разказа. Тези разкази се постват като отделни теми във новооткрития форум. Хората ги четат. Всичките. Набелязват си какво точно, или относително точно, не им харесва в разказите. Или обратното - набелязват си какво им е харесало и накъде мислят че може да се разгърне потенциалът на съответното произведение. Или най-добре и двете. Пишат си определените забележки. Може да го направят преди да бъде отключена темата (за да не си забравят критиките примерно, а и по принцип това е по-добрият вариант), или след това.
След като бъде отключена темата, си постват критиките. Поотделно, без да гледат каква критика е постнал някой преди тях и без да се водят по нея. Повтарящи се елементи от критиките на различни хора може да има, но няма проблем. Даже е хубаво. Ако няколко човека са на мнение, че нещо в дадена творба не работи, то най-вероятно наистина не работи. Така авторът е улеснен в решението си дали да се вслуша в думите на някой сътворец или не. Не забравяйте, че критиките ще включват само предложения, авторът е свободен да реши кои от тях му харесват и кои - не.
Авторът може да отговаря на който си пожелае, като най- хубаво е това да става поотделно. С други думи, ако аз искам да отговоря на критиката на Роланд, пиша в поста си "@ Роланд - .....", и почвам да се обяснявам. След това, в същия пост, пиша "@ Грую", и повтарям процедурата. Ако иска да отговори на няколко човека наведнъж, авторът, естествено, трябва отново да уточни. Както пише в правилата, лични нападки не се позволяват, най-малкото защото е абсурдно да се съди за автора по произведението му. Дискусията продължава докато не се установи, че вече няма какво да се обсъжда и че вече е станала спорадична и разфокусирана. Във връзка с това държа да отбележа, че искрено се надявам дискусиите да са активни - много ми се иска постове да не се пускат веднъж на 2-3 дни, а ако е възможно, всеки ден, докато темата не се изчерпи. В края на краищата, именно дискусията е основният елемент на уъркшопа.
А идеята само написалите нещо да имат право на критика се крепи, от моя страна поне, на няколко предположения:
Писането е мъчна работа, сигурен съм че знаете това, а напредъкът е в най-добрия случай бавен. От друга страна, философстването по отношение на написаното от някого (т.нар. критика
) е нещо далеч по-разпространено, поне сред нас, мисля. Много е лесно човек да се откаже от първото, и от дъжд на вятър, като му скимне, да пуска някаква критика на някое разказче. Аз самият съм го правил достатъчно често, за да го отбележа като сериозен свой недостатък.
И ако се позволи коментар на хора които не са положили усилия, крачката от качествената дискусия, до момента в който двама пишат, а двадесет критикарстват, е една. Да не говорим, че сегашното правило осигурява някаква реципрочност и всеки от авторите знае, че може да отвърне на критиката (не в отрицателния смисъл, разбира се) на свой колега, като на свой ред критикува плодотворно неговата творба.
Също така, това правило осигурява най-малкото някаква стегнатост и организация на самата дискусия. Представете си че ограничението го нямаше, и примерно 12 души, които по принцип нямат нищо общо с уъркшопа, решат да драснат 2 реда критика на някои от разказите. Това, в комбинация с постовете на самите автори, според мен ще доведе само до хаос и непостоянство. А в нещо като писането поне елементарен ред и дисциплина са нужни, за да се върви в някаква възходяща посока.
Ако тези, които не са написали нищо, искат да кажат нещо по някоя творба, винаги могат да измолят от авторя неговия мейл.
Относно жанровото ограничение, това е направено, имайки предвид факта че Шадоуденс е все пак тематично списание, а и поради това което каза Рол - за да не се събират твърде широк кръг разкази, поне не в началото. Аз ще добавя още една причина - повечето нефантастични разкази от млади автори (всъщност съдя предимно по себе си, извинявам се ако това не е вярно за някой/я от вас) са с твърде есеистичен характер, и рядко са това което може да се нарече "история".
Но нищо не пречи да бъдат включени и такива, ако нещата тръгнат добре.
Толкова от мен засега, ако не сте схванали нещо/нищо, надявам се нещата да се изяснят на девети. А за други въпроси сте добре дошли.
Представете си, че на 9 Юни сме получили общо 6 разказа. Тези разкази се постват като отделни теми във новооткрития форум. Хората ги четат. Всичките. Набелязват си какво точно, или относително точно, не им харесва в разказите. Или обратното - набелязват си какво им е харесало и накъде мислят че може да се разгърне потенциалът на съответното произведение. Или най-добре и двете. Пишат си определените забележки. Може да го направят преди да бъде отключена темата (за да не си забравят критиките примерно, а и по принцип това е по-добрият вариант), или след това.
След като бъде отключена темата, си постват критиките. Поотделно, без да гледат каква критика е постнал някой преди тях и без да се водят по нея. Повтарящи се елементи от критиките на различни хора може да има, но няма проблем. Даже е хубаво. Ако няколко човека са на мнение, че нещо в дадена творба не работи, то най-вероятно наистина не работи. Така авторът е улеснен в решението си дали да се вслуша в думите на някой сътворец или не. Не забравяйте, че критиките ще включват само предложения, авторът е свободен да реши кои от тях му харесват и кои - не.
Авторът може да отговаря на който си пожелае, като най- хубаво е това да става поотделно. С други думи, ако аз искам да отговоря на критиката на Роланд, пиша в поста си "@ Роланд - .....", и почвам да се обяснявам. След това, в същия пост, пиша "@ Грую", и повтарям процедурата. Ако иска да отговори на няколко човека наведнъж, авторът, естествено, трябва отново да уточни. Както пише в правилата, лични нападки не се позволяват, най-малкото защото е абсурдно да се съди за автора по произведението му. Дискусията продължава докато не се установи, че вече няма какво да се обсъжда и че вече е станала спорадична и разфокусирана. Във връзка с това държа да отбележа, че искрено се надявам дискусиите да са активни - много ми се иска постове да не се пускат веднъж на 2-3 дни, а ако е възможно, всеки ден, докато темата не се изчерпи. В края на краищата, именно дискусията е основният елемент на уъркшопа.
А идеята само написалите нещо да имат право на критика се крепи, от моя страна поне, на няколко предположения:
Писането е мъчна работа, сигурен съм че знаете това, а напредъкът е в най-добрия случай бавен. От друга страна, философстването по отношение на написаното от някого (т.нар. критика

И ако се позволи коментар на хора които не са положили усилия, крачката от качествената дискусия, до момента в който двама пишат, а двадесет критикарстват, е една. Да не говорим, че сегашното правило осигурява някаква реципрочност и всеки от авторите знае, че може да отвърне на критиката (не в отрицателния смисъл, разбира се) на свой колега, като на свой ред критикува плодотворно неговата творба.
Също така, това правило осигурява най-малкото някаква стегнатост и организация на самата дискусия. Представете си че ограничението го нямаше, и примерно 12 души, които по принцип нямат нищо общо с уъркшопа, решат да драснат 2 реда критика на някои от разказите. Това, в комбинация с постовете на самите автори, според мен ще доведе само до хаос и непостоянство. А в нещо като писането поне елементарен ред и дисциплина са нужни, за да се върви в някаква възходяща посока.
Ако тези, които не са написали нищо, искат да кажат нещо по някоя творба, винаги могат да измолят от авторя неговия мейл.
Относно жанровото ограничение, това е направено, имайки предвид факта че Шадоуденс е все пак тематично списание, а и поради това което каза Рол - за да не се събират твърде широк кръг разкази, поне не в началото. Аз ще добавя още една причина - повечето нефантастични разкази от млади автори (всъщност съдя предимно по себе си, извинявам се ако това не е вярно за някой/я от вас) са с твърде есеистичен характер, и рядко са това което може да се нарече "история".
Но нищо не пречи да бъдат включени и такива, ако нещата тръгнат добре.
Толкова от мен засега, ако не сте схванали нещо/нищо, надявам се нещата да се изяснят на девети. А за други въпроси сте добре дошли.
А ние изпратилите и длъжни да коментираме(при евентуално одобрение на нашите неща за участиe де:)) може ли да знаем кога и как ще се определя кога един разказ ще бъде отключен?
Всъщност каква ще е системата и редът за коментиране на творбите?
Всъщност каква ще е системата и редът за коментиране на творбите?
Всеки миг аз търся оцеляля част от мен
Пропилявам ден след ден
Manche erinnern sich nicht an den Schreiber,
sondern an das geschaffene von seiner Hand Worte.
Пропилявам ден след ден
Manche erinnern sich nicht an den Schreiber,
sondern an das geschaffene von seiner Hand Worte.
Срокът за изпращане на разкази е 08.06.2006


„Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че можем да правим всичко от нищо. ... За мен най-лошото в България е чудесното наслаждение, което тук имат хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.”
Ще трябва да поговорим малко с Роланд на тази тема, но предполагам, че ще се даде някакво време да се прочетат нещата и да се конструира някаква градивна критика по въпроса, и след това всички ще бъдат отключени едновременно.
Като се замисля, нe съм сигурен дали има и нужда от заключване на темите. Единственото с което критикуващият ще трябва да се съобразява, е да не гледа коментарите в темата преди да пусне своя пръв пост.
Като се замисля, нe съм сигурен дали има и нужда от заключване на темите. Единственото с което критикуващият ще трябва да се съобразява, е да не гледа коментарите в темата преди да пусне своя пръв пост.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest