Много харесвам Control засега, но не мога да спра да я хейтя:
Collectable-ите са мега яки, системата е зле. Получаваш clearance level-и в най-глупавия възможен ред (като директор нямаш достъп до нищо, секретарката ти дава нейния пропуск и вече имаш достъп до повече места. После Пешо ти дава неговата карта и имаш достъп до още повече места. На всичкото отгоре много от стаите с различен достъп са разпръснати на най-случаен принцип, без оглед на отдела, етажа, и тн (кабинета на бай-х** на централния етаж например е с много по-високо ниво на достъп (което и той най-вероятно няма btw) от мега секретния супер отдел, дето само 5 човека знаят, че съществува). Това, че зад всяка врата с карта за достъп стои и по един контейнер с +5% accuracy for spin само внася сол в раната.
Иначе не казвам, че от модовете няма никакъв ефект, казвам, че системата за модовете можеше да липсва изцяло, и играта нямаше да се промени и на един инч. Личи си, че нищо не е дизайнвано с тези модове In mind, те затова са и толкова слаби. За да не се налага да правят сложна логика за баланс на вразите. Сега difficulty нивото е почти flat, за да може да минеш напред със всякакви конфигурации. Това, че модовете не променят нищо съществено в handling-а и ефекта на оръжията също не помага. Аз просто бича +dmg на всичко и не се оплаквам, но си представям каква щеше да е картинката ако се бях опитал да си направя някое fun combo като spin + attack speed + chance for ammo например. Жалкария.
Оръжията също са ми малко мех, макар gunplay-а да е ок. Скучни са до една формите. Примерно си представям какво щеше да е усещането ако Pierce стреляше като Opticor от Warframe. Pierce в сегашната си форма е страшно неудобно за ползване. Spin е без коментар, най-слабото оръжие с много. Пушката е твърде imba и почти няма смисъл да играеш с друго, освен ако не искаш да си направиш desert eagle build с пистолета.
Personal mod-овете са малко по-добри, но и те страдат от безсмисленост. Просто слагаш най-силните за билда, който си си избрал и това е, мана ако си маг, кръв ако си меле, все тая ако си range и си готов.
Подобна не*бателност се усеща и в случайните мисии, които можеш да взимаш от контролните точки. Супер слаби награди, които много изостават от стори кампанията ги прави и напълно случаен избор, който не спря да ми дава буквално неизпълними мисии, защото още нямах отключено нужното за тях оръжие.
Alert-ите са още нещо, интересно като идея, но ръшнато като изпълнение. Точно след два часа геймплей почнаха да се повтарят. А не е като да бяха нещо кой знае колко скриптирано to begin with. Колко беше трудно да ги напрявт да се spawn-ват на повече от 5-6 места. Трудността им също е странно фиксирана на едно ниво, резултата от което е, че както в началото са доста трудни, като нямаш оръжия, така изведнъж стават елементарни, чак ме мързи да чакам loading-а и не ходя да ги правя.
Други дребни заяждания
-по време на историята персонажите и collectible-ите не спират да ти натякват колко е опасна къщата и как постоянно се променя и изчезват кабинети и тн. Но реално в играта такова нещо напълно отсъства извън cutscene-ите. Картата е напълно статична, можеш да си ходиш напред назад колкото искаш. Мечтата ми е да видя как някой случаен кенеф изчезва, толкова ли много искам.
-npc-тата просто си стоят и чакат директорката да спаси всички и да изпълни всички мисии в стил супермен. Въобще няма усещане за работеща организация, администрация, раздаване на таскове, и тн.
-еднаквите бели дъски с едно и също уравнение във всеки кабинет не са нарочно решение, просто са нямали време, или знанията по математика, да напълнят повечко дъски с пълнеж за стаите.
-The Hiss, със своите скучни human soldier types миниони, но още не съм я минал и ще пиша по подробно като приключа, може да се появи нещо интересно накрая.
-обичайната Nvidia physx бъгавина като всяка друга triple A игра, по добре всичко да беше статично, отколкото това трошене на столове от 1 метър разстояние, влачене на всякакви джунджории и изобщо вадене от филм по-най глупавия начин. Все едно хората са целяли играта им да генерира смешни meme гифчета.