Mass Effect 2
Moderator: AlDim
Играя и ме кефи. Мрънкам за квото не е наред според мен. Недей и ти да ми излизаш с фенбойско възмущение, че съм докоснал некоректно светинята, моля ти се. В Омега имаше ПОНЕ три момента, когато ми потрябва да отворя тъпата карта, за да се ориентирам - най-малкото шибаният вход към лоуър Афтърлайф е напълно невидим в цялото меле, ако не знаеш, че е там. Не виждам ква драма беше кръгчето с картата да си се вижда постоянно, както в единицата. Също не виждам ква драма е, че ми пречи липсата му. Аман от фенбоизъм в тоя форум, честно...AlDim wrote:Ахааа, т.е. ВЪПРЕКИ че левъл дизайнът и самият екшън са директно изклонирани от Gears, в който няма и не е нужен мини-мап, в ME2 тези неща са необходими, ЗАЩОТО!Roland wrote:И егати сравнението на РПГ с Гиърс, ебаси![]()
Бтв стрелка има, фор фъкс сейк. Просто играй вместо да мрънкаш още от първите пет минути.
And you can't dance with a devil on your back...
Е, Симеоне, стига сега де. Тук не е до фенбойство, просто не разбирам за какво по дяволите ти е скапан мини-мап при условие, че абсолютно всичките мисии в игрите са "коридорести" (дори и тези на открито) с по едно-две разклонение за сандъците. Иначе да, на пръв поглед афтърлайф наистина малко обърква, но после се свиква. За хъбовете си имаш картата и тя доста помага. Сега не е като съвсем да си без карта баси, тогава би било фейл.
Имаш карта, но трябва специално да я отваряш. Смисъл, ебаси, в тъпите ПРАВИ ЛИНИИ на ФФ13 имаш минимап, смятай. Не съм казал, че ми е невъзможно да играя без минимап ЕСТЕСТВЕНО, но това не пречи силно да ме дразни липсата му. Просто съм свикнал да имам такъв, удобно ми е, независимо колко прост/сложен е теренът, и ми е неприятно, че е махнат. Не съм го направил на турбо голяма драма и нямаше да го спомена повече от веднъж, ако АлДим не беше решил да въздава справедливост с Категоричен Тон.
And you can't dance with a devil on your back...
В Overlord 1 липсата на мини-мап (или какъвто и да е мап) беше голям проблем, във Fable 2 беше допустима, но не винаги приятна. Във ME2 е без значение, а и не е като да няма къде да погледнеш за справка.
Аз лично винаги съм се дразнил от начина, по който мини-мап-овете ти отвличат вниманието и те карат да се откъснеш от света. Още повече за безумно линейна игра като FF13. Там присъствието му е по-скоро комично, при положение че изглежда така:
============================
Интелигентни решения като компасът във Fallout 3 са най-подходящи. Хем можеш да се потопиш в света на играта, хем е лесна ориентацията.
Друго решение, естествено, е създаването на левъл дизайн, който изключва нуждата от мини-мап, без да те кара да се чувстваш прекалено ограничен (ME2, Gears, всеки втори шуутър, създаван някога). Или пък уникален гейм дизайн - Brutal Legend ти показва къде трябва да ходиш с шибан прожектор в небето
Решението не е перфектно, но си кефи на макс.
Аз лично винаги съм се дразнил от начина, по който мини-мап-овете ти отвличат вниманието и те карат да се откъснеш от света. Още повече за безумно линейна игра като FF13. Там присъствието му е по-скоро комично, при положение че изглежда така:
============================
Интелигентни решения като компасът във Fallout 3 са най-подходящи. Хем можеш да се потопиш в света на играта, хем е лесна ориентацията.
Друго решение, естествено, е създаването на левъл дизайн, който изключва нуждата от мини-мап, без да те кара да се чувстваш прекалено ограничен (ME2, Gears, всеки втори шуутър, създаван някога). Или пък уникален гейм дизайн - Brutal Legend ти показва къде трябва да ходиш с шибан прожектор в небето

За да няма нужда от минимап, трябва винаги да имаш САМО един възможен избор на движение. Случаят не е такъв навсякъде, а и някои не само нямаме проблем с това "изключване от света", ами и ни допада, като трябва да трамбоваш за 1500-тен път едно и също място.
Иначе за компаса от F3 си абс прав, това ми е любимата система за ориентация в игра до момента. Особено с това, че можеш да избираш кой куест да е активен в компаса.
Иначе за компаса от F3 си абс прав, това ми е любимата система за ориентация в игра до момента. Особено с това, че можеш да избираш кой куест да е активен в компаса.
And you can't dance with a devil on your back...
Мен пък адски ме кефи да се лутам и да откривам сам нещата, вместо да ме развеждат из нивата за ръчичка. А минимапите убиват това чувство. Дейба, представям си колко смешно щеше да е примерно Deus Ex (много отворена игра бтв) с мини-мап, при положение че в нея целта е да си намираш сам пътя из огромните нива при богат избор от възможни решения на всеки проблем. Помисли си, че дори Assassin's Creed, който е шибан лабиринт, от време на време си го пускам без мини мап, за да се потопя повече в средновековната/ренесансовата атмосфера.
Деа, много си разглезен
п.п. Друго много елегантно решение - Far Cry 2. В нея си носиш карта, която можеш да разгледаш по всяко време.
Деа, много си разглезен

п.п. Друго много елегантно решение - Far Cry 2. В нея си носиш карта, която можеш да разгледаш по всяко време.
Мдам, двойката е некви вселени над единицата, факт. Още не съм я минал, но навъртях към 30 часа, вече втора вечер оставам до 4 да цъкам като зомби. Зверски ме кефят парагон/ренегейд изборите, особено куик-тайм вариантите. Героите са доста по-интересни от тия в единицата, дори тия, дето се повтарят (о богове, КОЛКО се радвам, че я няма Ашли
), като Тейн особено кърти с тия тайм-джъмп трансове с оцъклените очи. Джъстикарката не ме впечатлява особено като показатели, но анимацията, в която се появи, беше краят.
Разбира се го има дребничкият проблем, че историята е нема такъв боклук и цялата игра в сюжетно отношение е буквално ненужна...

Разбира се го има дребничкият проблем, че историята е нема такъв боклук и цялата игра в сюжетно отношение е буквално ненужна...
And you can't dance with a devil on your back...
О, човече, хайде не бъди дребнав, става ли? Играта е монументално добра и сам каза - играеш като зомби и това е. Да, голям сюжет няма, но за сметка на това историите на някои от персонажите са ВЕЛИКИ. Освен това няма да има втори Плейнскейп или примерно KOTOR или каквото там се сетиш никога и игрите не са книги, аз спрях да се ядосвам. Ако има хубава история - бонус, ако няма или тя е клиширана - вълнува ме геймплейно как е, иначе книги щях да чета.
Преди и аз мислех по друг начин, но да плюеш МЕ2 точно затова е фейл.
Преди и аз мислех по друг начин, но да плюеш МЕ2 точно затова е фейл.
Бате, мен геймплеят ме вълнува като функция за разказване на история. И моля без лафа "ти си кежуъл, а това е игра". Това е РПГ. Ясно, че неква клишираност е нормално да има, щото в гейминга добрите сценаристи са некво низвергнато малцинство, нали, обаче тотално да липсва квато и да е смислена история, и то в средната част на трилогия, е нелепо. На това в другите медиуми му викат "филър". Предвид, че 50% от играта е водене на диалози, меко казано има значение кво се случва. Досега велика история на герой не е имало, впрочем, макар че някои бяха приятни. Просто лафът с "не са книги" е много хубав, но както се видя от Alan Wake, мега добри истории все още има. И точно в РПГ е някакси нередно да нямаш адекватен сюжет.
И да, играта е зарибяваща. Обаче точно нищо няма да ми остане от нея. Играя я за спорта, и щото все пак е част от некъв свят, в който вече съм изиграл една история.
И да, играта е зарибяваща. Обаче точно нищо няма да ми остане от нея. Играя я за спорта, и щото все пак е част от некъв свят, в който вече съм изиграл една история.
And you can't dance with a devil on your back...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests