Page 16 of 18

Posted: Mon Sep 15, 2008 1:21 am
by alex_sultanov
Vivian wrote:Аватар си е готов, има си дата на разпространение дори за БГ.
В самия край на следващата година. Тоя филм откара три години само пост-продукция.
Vivian wrote:Според мен Камерън никога не е имал подхода на Спилбърг към кино-индустрията. Може би паралел между него и Лукас би бил по-удачен.
Точно тва ми е "проблемът" в случая, да. * :)

Обаче току що му догледах "Бездната" и съм изумен. Такива невероятни герои, съспенс и драма е изстискал от безумно скучната (поне за мен) концепция, че филмът разби на пух и прах хладните ми очаквания. Колкото и странно да е точно аз да го казвам, филмите на Камерън къртят точно с перфектния си наратив - а тва, че от '85 до '95 бил на гребена на вълната на най-модерните спецефекти е на далечен втори план.

В тази връзка - скептик съм точно относно НЕВИЖДАНАТА визия на Аватар. (Според мен революционните две декади отминаха и вече сме в Златната ера, в която можем да видим ВСИЧКО. Минусът е, че ВЕЧЕ сме виждали всичко, но аз съм си навит на още 50 години от същото. :D Единственото, което остава да се направи е ЦЯЛ филм със 100% реалистичен мо-кап, но тва е по частта на Земекис и Джаксън.) От историята би трябвало да очаквам само хубави неща след като, пак казвам, повечето филми на Камерън са с убийствен сценарий - и то негов си собствен. Въпросът беше, че феновете се точат баш на "невижданата визия".

* предвид тва по-горе, обаче, Лукас пасти да яде :roll: Камерън е точно в лигата на най-големите, ИСТИНСКИ кинотворци.

Posted: Mon Sep 15, 2008 3:29 am
by Scourge
alex_sultanov wrote: * предвид тва по-горе, обаче, Лукас пасти да яде :roll: Камерън е точно в лигата на най-големите, ИСТИНСКИ кинотворци.
като вземем предвид реалността, има две възможности.
или ти си се объркал като си писал, или аз се бъркам като те чета. :lol:

Posted: Mon Sep 15, 2008 4:51 am
by alex_sultanov
Бтв, тази тема може да понесе only so much ненужен снобизъм и при положение, че вече имаме Рол, Силвър и Рази + още много засега непроявили се, айде не скачай и ти на вагона, плс. :)

Толкова ли не те кефи Камерън? Или говориш наизуст? Или наистина смяташ, че масовото кино не може да бъде същевременно и ДОБРО такова? Или и ти като Силвър теглиш чертата около Спилбърг (сякаш неговата сила не е точно в "комерсиалността") и неколцина други?

Posted: Mon Sep 15, 2008 10:19 am
by Demandred
Все пак едно е да те кефи Камерън, съвсем друго е да го смяташ за един от "най-големите, ИСТИНСКИ кинотворци". Защото последното е една много специална група, членовете на която за мен поне далеч не са много. И Камерън не е тях, поне засега, въпреки че съм му фен.

Posted: Mon Sep 15, 2008 10:56 am
by Roland
Камерън за мен е абсолютно и неоспоримо най-добрият комерсиален режисьор ИЗОБЩО. Много пред Спилбърг, много пред Скот и т.н. Така че, Дем, приеми, че Алекс това има предвид. Той истински сериозно кино така и така не е гледал, нито му е интересно (няма ефекти), тъй че няма как и да говори за него :)

Posted: Mon Sep 15, 2008 11:07 am
by Demandred
Това за Алекс и сериозното кино ми е ясно, просто му обясних защо някой може да има различно мнение по въпроса за Камерън, без да е хейтър или краен сноб.

Scourge сам ще обясни най-добре какво точно е имал предвид, ако смята за нужно.

Трябва да изгледам The Abyss най-накрая, отдавна му се каня. А и щом Алекс го препоръчва... ;)

Posted: Mon Sep 15, 2008 1:53 pm
by Scourge
вие па.
единственото, което имах предвид, е че киното се дели на две: преди стар уорс, и след стар уорс.
в общи линии, стар уорс е най-големият методологичен скок в историята от грифит насам. при туй положение, да се казва "лукас пасти да яде", е, ъъъ, необмислено.

а "истинските кинотворци" малко ме вълнуват, както и "истинският метъл".
не правя справки за режисьора на www.true-cinema-artists.com , преди да реша дали нещо ме кефи или не. :lol:

Posted: Mon Sep 15, 2008 1:55 pm
by Roland
Толкоз по-зле :) Единственото по-лошо нещо от снобизма е АНТИ-снобизмът. Глорификацията на личния вкус е най-сигурният начин човек да и затвори всякакви пътища към личностно развитие :)

Posted: Mon Sep 15, 2008 1:58 pm
by Scourge
нещо не си ме разбрал. аз СЪМ сноб.
по секви артси-фартси киновъпроси едва ли има някой тук, дето да не мога да го овъргалям словесно. :lol:
ма тва по никъв начин не променя по-горното мнение относно етикетчетата. :)

Posted: Mon Sep 15, 2008 2:01 pm
by Roland
Досега друго впечатление създаваш, но щом си рекъл :lol:

Posted: Mon Sep 15, 2008 2:08 pm
by Demandred
На мен винаги ми е било ясно, че Scourge е киносноб, все пак беше изгледал целия Кар Вай примерно, ако не се лъжа. ;)

Posted: Mon Sep 15, 2008 2:09 pm
by Scourge
@роланд:
нормално.
нали не очакваш да постна в тоя топик мнения на тема "няколко малко известни режисьора от италианския неореализъм", или "поетичният реализъм в чехословакия", или пък "защо дрейер е тех бест дайректър евъ"?
тряа си малко мярка. :lol:

Posted: Mon Sep 15, 2008 2:37 pm
by Roland
Е що не? Пусни един такъв, напиши няколко реда за него, може пък да зарибиш някого ;)

Аз за кво пуснах Мудисон? За да ми пише после единственият друг човек, който го знае.

Posted: Mon Sep 15, 2008 3:02 pm
by Scourge
не е същото. той си е съвременен режисьор.
а моята двд колекция е наполовина черно-бяла и отчасти сайлънт. аз съм от ония, дето критерион, еурека, bfi, кино интернешънъл и т.н. са им на букмаркс. ; )

съвременната публика е с по-разработен вкус и е визуално разглезена. киното като цяло се развива към по-голяма динамика (не само в действието, но и като изразни средства). ако се пусне съвременен филм на публиката от 30-те, в добрия случай няма да го разбере, в по-лошия ще е тотално объркана. по същия начин, нереално е да се очаква, че филми от онова време ще имат кой знае какъв ефект върху днешната публика. в общия случай ще изглеждат бавни и обстоятелствени. за да се хареса (или поне оцени) такъв филм, трябва да се гледа в контекст, за което вече се иска голяма инвестиция в конкретния период; да се култивира вкус, демек.

Posted: Mon Sep 15, 2008 3:56 pm
by Demandred
Имайки предвид повечето имена, споменати от Алекс досега, мисля, че е време да компенсираме с някой наистина снобски режисьор. Ето един, за който поне знам, че доста хора тук са му гледали филмите:
Андрей Тарковски
Жертвоприношение (1986)
Носталгия (1983)
Сталкер (1979)
Огледало (1975)
Соларис (1972)
Андрей Рубльов (1969)
Иваново детство (1962)

любими филми - Огледало, Андрей Рубльов, Сталкер
Какво да кжа за него, освен, че е един от най-великите. Още в началото на кариерата си изгражда своя стил, който е тотално в разрез с конвенционалните норми и масовия вкус, и се придържа до последната си творба към него, без да прави компромиси със собствените си идеи и визия.

Огледало е филм, който колкото и пъти да гледам, няма да ми омръзне, все откривам нови и нови неща и ми въздейства все така силно. Много малко филми дават на зрителя такова интензивно преживяване и въздействат толкова силно, при това без да разчитат на диалог и сюжет, а основно на силата на образите. Невинаги уникалният му подход успява напълно и някои от филмите му бяха сравнително разочароващи за мен (примерно Носталгия), но пък винаги са визуално на изключително ниво.