Page 14 of 22

Posted: Thu Jun 14, 2012 7:52 pm
by Rentless
Тройката ми е излязла от главата, та ще ми простиш... :)

Posted: Thu Jun 14, 2012 8:06 pm
by AlDim
Еми досега Alien 3 се предполагаше да е филма, който обърква поредицата (самият Камерън има доста силна непоносимост към него), но вече си имаме Prometheus! :mrgreen:

Posted: Thu Jun 14, 2012 8:52 pm
by Amelia
Тва с царицата не е толкова странно. При пчелите примерно, ларвите развиват женски пол ако ги хранят с нужните хормони. Т.е. при нужда могат да си произведат царица. Иначе наличната си я пазят на живот и смърт, щото успеваемостта на начинанието им ако я загубят не е много голяма. Всъщност ксеноморфа от първия Пришълец не е бил дискутиран във филма като някво животно дето може да се намножи само и да ни изнесе от Земята. Той просто беше огромен хищник в едно доста малко затворено помещение с няколко човека и една котка в него. И акцента на хоръра във филма беше, че въпросното жувотно ядеше хора, а не че ще колонизира земята. Това и обикновен ксеноморф-работничка може да го направи.

Posted: Thu Jun 14, 2012 8:56 pm
by RRSunknown
Всъщност според сценаристите точно като същество което ще колонизира земята е бил проектиран и това уж е била идеята на страха - да не го закарат на земята.

А в Ейлиън 3 нямат налична, но пришълеца прави доста безумия само и само да оцелее Рипли, вместо това можеше вече да има люпилня от останалите затворници докато дойде кораба на компанията.

Posted: Thu Jun 14, 2012 9:10 pm
by Silver
Между другото, самият Камерън може би е по-добре да shutthefuckupне, защото се оказва, че неговото екшънче не може да стъпи на малкия пръст на нещо, което Финчър е правил със завързани ръце. Убили му готините герои... oh, do cry me a river.

Posted: Fri Jun 15, 2012 12:01 am
by Amelia
РРС, не знам като кво са го проектирали сценаристите, ама във филма (Ейлиън-а) не се усещаше притеснение, че нещото ще стигне на Земята и ще вземе да се намножи и да изнесе местната фауна. Хората ги беше страх, че ще бъдат изядени. И дотам. Онея от земята искаха извънземната живинка за експерименти - вероятно щеше да се стигне и до разплождането й, ако установяха че става за целите им. Вече как ще я разплождат - не ни е показано, а и не ни интересува. Ако тоя ксеноморф не им е бил достатъчен - имат цял кораб с такива на оная планета. А персоналът на Ностромо действаше предпазливо щото следваше някви елементарни протоколи за безопасност, за разлика от олигофрените в Прометея, чието поведение в лабораторията и на мястото на находката, беше като на лоботомирани хуманитари.

Май имаше няква сцена, в която капитана на Ностромо беше увит в слуз, все още жив. Не помня дали имаше снесени яйца около него обаче. Имаше ли? Та това може да се интерпетира като някакво ксеноморфско СЦВ, което си върши квото е програмирано (т.е. събира живи гръдни кошове и лица за фейсхъгърите), пък дали има кой да снесе фейсхъгър да не го интересува особено много.

Posted: Fri Jun 15, 2012 12:26 am
by RRSunknown
Явно не си чела книгата (писана паралелно с филма) - там доста по разширен показват нещата, отколкото са останали във филма.

В книгата отвечените стават на яйца, и точно затова Рипли изперква и решава да унищожи кораба изцяло. В филма това е премахнато.

На Ностромо действиелно единствено действията на андроида позволиха да се измъкне пришълеца многократно - един от големите плюсове на филма беше че обясняваха всеки фейл убедително.

Posted: Fri Jun 15, 2012 2:21 am
by Roland
Silver wrote:Между другото, самият Камерън може би е по-добре да shutthefuckupне, защото се оказва, че неговото екшънче не може да стъпи на малкия пръст на нещо, което Финчър е правил със завързани ръце. Убили му готините герои... oh, do cry me a river.
Ех, категоричен разбирачо... Неговото екшънче е къде десеторно по-добро от Финчъровата претенциозна помия, и причината Уидън изобщо да седне да пише сценария, който после Жьоне му засра и го отказа от големия екран за десет години напред, е била точно да спаси франчайза от малоумието на Финчър.

А тва да пречукаш всички главни герои от предходния филм на поредица просто щот ти пречат, е смехотворно като режисьорски похват.


АлДиме, това, че Пришълците са отпреди Прометей, е очевидно поради гравюрата в залата. Ако щеш, тва е доказателство, че пичовете или са се стремяли да копират пришълците, или да ги направят наново. Но дори тая теория да ти е безсмислена, гравюрата доказва, че тва нещо го е имало отпреди последният Инженер да го роди. Още - корабът, който Ностромо намира, е на друга планета и е фосилизиран. При положение, че действието се развива само трийсетина години след Прометей, очевидно тоя кораб е там отпреди събитията от филма, со се яйцата си.

Спейс Джизъс бтв е баш тва, дето няма изобщо никаква тежест и нищо от филма не го подплатява.

Posted: Fri Jun 15, 2012 4:03 am
by Silver
Като режисьорски похват? :lol:

Горчивата истина е, че в перспектива неговото екшънче е толкова нужно на първия филм, колкото примерно и AvP, та "режисьорският похват" на Финчър може да се приеме направо за спасителна акция. Както и да е - четирилогията се състои от толкова ужасно различни като подход филми, че човек спокойно може да си смята, че те не си пречат.

Posted: Fri Jun 15, 2012 6:15 am
by Roland
Silver wrote:Като режисьорски похват? :lol:

Горчивата истина е, че в перспектива неговото екшънче е толкова нужно на първия филм, колкото примерно и AvP, та "режисьорският похват" на Финчър може да се приеме направо за спасителна акция. Както и да е - четирилогията се състои от толкова ужасно различни като подход филми, че човек спокойно може да си смята, че те не си пречат.
= "креативен похват". Режисьора в качеството си на Тоя, Дето Решава Кво Ше Става С Филма.

И да, пречи му. Интензивно.

Posted: Fri Jun 15, 2012 8:29 am
by Trip
Само дето в случая с третия пришълец режисьорът твърде малко е имал думата по въпроса с това какво ще става, а само как - той филмът с това е печално известен най-вече. В интерес на фактологическата коректност го казвам.

Posted: Fri Jun 15, 2012 9:03 am
by Roland
Кой ги е взимал тия решения тогава?

Posted: Fri Jun 15, 2012 9:36 am
by Razaelski
Roland wrote:Кой ги е взимал тия решения тогава?
20tieth century fox :mrgreen: или още по-кратко казано Продуцентът, който дава пари на начинаещ реж. да работи върху мега популярна поредица. Резултата ни е ясен. Скука и пришълец излязал от куче. Добре, че не лаеше в сцените под душа с Рипли :mrgreen:

Posted: Fri Jun 15, 2012 9:57 am
by Trip
Каквото каза Разаел. В смисъл, сценаристите са сменяни 3 или 4 пъти (а сценарият е променян из основи още повече), а Финчър е нает в последния момент.

Posted: Fri Jun 15, 2012 10:10 am
by Jen
Silver wrote:четирилогията се състои от толкова ужасно различни като подход филми, че човек спокойно може да си смята, че те не си пречат.
Наистина. Те на практика са различни жанрове и това е едно от най-хубавите неща на четирилогията. Тотална смяна на посоката е било възможно най-правилното решение за всеки следващ филм, според мен – хем за да се донесе нещо ново като усещане, хем да не предполага твърде много налагане едно върху друго и сравняване, откъдето е и непреченето. Аз примерно съм голям фен на филма на Жьоне, намирам го за забележителен артистичен експеримент в рамките на тоя франчайз. :)

Във връзка с Прометей и теориите, никой не ми обърна внимание на вълнението от първите страници,
Spoiler: show
че в отделението на командирицата имаше супермедицинска машина, предназначена само за мъже. Функцията й там, освен да направи цезарово сечение в нужния момент, остана загадка за мен. И защо беше само за мъже?!
но мен продължава да ме занимава (и тревожи) тоя въпрос, та ако някой срещне сценарен анализ в тази връзка, ще съм благодарна да сподели. Съвсем сериозно това. :)