ОК. Яжте ме.
Автори, които уважавам, но няма да тръгна да чета:
Clive Barker: останал съм с впечатлението, че набляга на ирационалното и ужаса. Както и на детските книги, макар че нещо не ми се връзва с предишното. Нито едно от горните не ме привлича. Ако съм в заблуда, кажете. Иначе предполагам, че е добър стилист.
R. Scott Bakker: даунгрейдван в тази категория по желание на Рол, макар че му се кефя значително и даже прочетох една част от първата му книга. Тук проблемът ми е основно в масата текст и склонността към разводняване на действието. Иначе героите и философията ме привличат неудържимо (най-малкото защото на места са стряскащо близо до моите), а стилът и сетингът са блестящи. Все пак на този етап не рачих да се хвана с три (+още четири?) огромни тухли и предпочетох да ми ги преразкажат.
Leigh Brackett: е жена, ако не знаете. Което значи, че бичи предимно спейс оперки, планетарни романсчета и сайънс фентъзи (оксиморон за мен). Уважавам я за фиктивното й участие в
Империята отвръща на удара. По-точно за това, че Лукас отхвърля нейния сценарий и се пренасочва към Лоурънс Касдан.

Знаем резултата.

Потръпвам обаче при мисълта кво щеше да представлява филмът с нейния сценарий.
"Люк, аз съм твоята леля!"
Lois McMaster Bujold: и тя е жена и доколкото дори първият Хоб не ме насърчи достатъчно, не желая да рискувам. Иначе оценявам факта, че има историческо псевдофентъзи, но това на Кай най-вероятно е по-добро.
Susanna Clarke: също... жена.

Проблемът не е там, обаче. 1000 страници упражнения по стил не са ми по вкуса независимо от бляскавия резултат. Ако с ръка на сърцето кажете, че има достатъчно сюжет и силни герои в тях, бих се замислил, но не ми се вярва.
L. Sprague de Camp: класик, работил в много жанрове. Не мисля, обаче, че фентъзито му, писано от 40-те до 60-те, би било много релевантно днес. Освен може би възстановката му на Хаурдовия Конан, но там имам принципен проблем.
Hal Duncan: ако нещо със сигурност ме дразни в новелистиката, това е
style over substance. Според всичко, което чух и прочетох, случаят е такъв. Нямам нищо против експериментите, освен ако не са снобски, самодоволни и самоцелни.
Steven Erikson: не и в този формат, сори. Ще изчакам да напише самостоятелен роман (или трилогия), по-кратичък по възможност.
Philip José Farmer: инстинктивна неприязън. Звучи ми като разводнена пълп версия на Зелазни с религиозни и сексуални обертонове.
Cornelia Funke: написала е качествено детско фентъзи, но не виждам мен това кво ме грее. Ако някой смята, че Инкхарт може да допадне на възрастен рационален човек, да си каже.
China Miéville: казах си, че проблемът ми е със сетинга. Ню Уиърд-ът ме отблъсква още на ниво замисъл.
Naomi Novik: женско фентъзи с дракони в алтернативен 18ти век?

Трябва да е от ранга на Зелазни/Пратчет/Хюгарт, за да се хвана с нещо такова, а тя не е. Ще чакам екранизацията на Джаксън - съгласете се, че е много по-разумно. (Както направих и с Потър.

)