Смята се, че цигулковата музика се дели на преди/след Паганини, и не защото е бил демоничен виртуоз (бил е), а защото той е показал, че цигулката като инструмент е способна на примерно четири пъти повече неща, отколкото се е смятало дотогава. И доколкото ми обясни Сашо, вашият пример с Ингви не е имал подобен импакт, доколкото повечето метъл китарюги просто не можели да повторят. При Паганини е обратното - факт е, че се мъчим като грешни дяволи да му изсвирим капризите, но те МОГАТ да се изсвирят, при това от средностатистически сульо като мен. А нещата, които е въвел като технически ефекти и изразни средства, се използват и до ден днешен от изпълнители и композитори alike.
И бързам да добавя, че макар и да не е Брамс, Паганини няма и ЕДНО произведение (даже и капризите, които са, in the end, просто едни технически упражнения, всяко от които се занимава с различен набор от проблеми), в което да няма вложена много *музика*. Концертите му си се свирят редом с тези на най-големите, а капризите му са най-известните в света и част от задължителната програма в повечето учебни заведения не защото са най-трудни и сложни (вече не са най), а просто защото имат и художествена стойност.
Това не като част от някакъв спор цялото, просто си говорим
