The Dragon wrote:Мейл който получих от Louis CK (купих му дрм фрий спешъла преди опловин година)
[...]
Бавно но полека почва да идва реализацията за ефективни начини да се бориш с пиратството.
Ми то има доста начини разработени вече, пък и да се оповаваш на изпълнения на живо не е нищо ново. В смисъл, това си е запис на шоуто, но като цяло ме навежда на мисълта че в днешно време музикалните изпълнители изкарват голяма част от приходите си от все по-защеметяващи и ефектни концерти, и цялата видеоколекция след тях. (включително и доста завишени рекламни атрибути и тениски по-време на концерта)
Темата е доста добра, не съм се задълбочавал много, така че няма директно да отговарям на никой. (макар че прочетох дългите и по-аналитичните мнения)
За мен проблемът с пиратството в интернет не е задължително за тово колко струва определената творба, а за самата екосистема която интернет прави възможна. Съвсем актуален въпрос би бил дали изобщо е възможно да се "патрулира" интернета за незаконни копия, как една анти-пиратска система изобщо би била ефективна след като се разработват все по-нови и по-нови хакерски пробиви в системата?
Интернетът в момента е дар божи, люлка на свободата и неограниченията. След като веднъж се отключи вратата на дигиталните творби, лесноста за споделяне, копиране, и теглене на дигитални творби прави въпроса чисто философски. Ами че то изглежда на моменти доста подобно на това да си намериш някое ново СиДи или филмче на улицата, откъде да знаеш на кой е?! Дали хората изобщо могат да бъдат "подсъдими" след като дигиталните материали са толкова повсемесни?
Аз лично мисля че засега подходът с това да се карат хората да плащат определена фиксирана сума за голям диапазон творби е в добрата посока (особенно имайки в предвид че досега компании не взимаха нищо от тея хора които сега поне са се записали за това) но като цяло не мисля че е дългосрочно или единствено решение. Говоря разбира се за новите медийни играчи като Netflix, Spotify, Rdio и още там няколко други. Аз лично изпробвах безплатния месец на Netflix и останах очарован от простотата на интерфейса и качеството на сървиса им, макар и канадския избор на филми да е много по-слаб от американския. Иначе Spotify няма тук, но съм голям фен на Rdio, които пак за за музика, имат много свежи услуги и дори сега в последния ъпдейт стават по "социални". А иначе и двете музикални услуги предлагат страшно голям каталог от сегашни и минали музикални творби, от всички жанрова и държави. (дори и Азис го имат, правете си сметка!)
Та, може би това е част от решенито, но ще има и други хора които просто са по-големи традиционисти, колекционери или просто са свикнали на сегашната система където си записваш и пазиш дигиталните файлове, драсваш си ги на един твърд диск за допълнително съхраняване и транспортиране, и дефакто си пазиш секретност за това какво слушаш, гледаш, четеш. И определено ще трябва да се промени моделът който бе възприет с възхода на айТюнс на Епъл да се плаща по 99 цента на нова песен. (и мисля че не за епизод на сериал но не съм сигурен) Просто е нагло да ти излиза пак едно ново СиДи към 15-18 кинта, след като първо цената му би трябвало да се намали след като е в дигитален формат и няма материални разходи, пък и също така музикалните компании трябва един път завинаги да разберат че и нормалните им цени в магазините са завишени и затова хората също не купуват. (макар че виждам и намаления напоследък, но това е прекалено несъществено, прекалено късно) Аз бих примерно плащал 30-40 долара на месец да свалям 20 гигабайта и повече, и примерно 10-20 за по-малки количества. (не мога да преценя сега, може и това да е малко завишено, но като идея) Но да мога да си копирам файловете както аз искам, да си ги тегля легално от големи магазини като Епъл без ДРМ, и да си разполагам с файловете както аз си искам. Пък да видим какво ще покаже бъдещето.