Вчера успях данамеря време да поиграя след туториала и да натрупам впечатления за около 2 часа игра .
На първо време- играта изключително много ми прилича на Обливиън като усещане, едва ли откривам топлата вода но като много играл Обливиъна ми се набиват просто някои сравнения които необръгналия играч не би забелязал.
1. Персонажите се движат по същия кукленски начин както в обливиън-все едно са на конци и се плъзгат над повърхността.Търд пърсъна е същия едно към едно със стария и е все така зле. Близкия бой същи- абсолютно същите движения.
2. Обикаляйки по света се натъквам на рейдъри- и те точно като братята си рейдъри от Обливиън веднага вадят пушка и почват да пуцат- няма диалог, няма опит за обир - направо пушките.
3. Мегатон изглежда точно като Брума от Обливион- само дето дървените къщи са заменени с ламаринени- иначе архитектурата е много подбна.
4. В сградите ВСЕ още се влиза с loading без да виждаме как реално героя отваря вратата и влиза и автоматично изключвайки ситуации тип- стрелям през прозореца или го чупя и влизам в стаята със скок.
5. Озвучението- същата работа като преди- дали са има по един лист и хорицата четат с еднообразен тон.
6. Ваулта в началото е жалък, просто жалък - прекалено е малък и неубедителен- 10 човека живеят в 5 стаи ?? Не така си представям гиганско подземно обиталище. Но пък може да се връщаме там пак знам ли?
Хубавите неща-
1. VATS лично мен много ме зарадва - хем визуално е красиво, хем ти два време да прецениш момента и да използваш тактическа мисъл. Но иначе си е чийт- дава ти безплатни стрелби/удари докато компютърните опоненти нищо не правят.
2. Света подобно на Обливън е изпипан в детайт граничещ с предантизъм, големия бонус е че самия сетинг >>>> от фентъзи клишето.
3. PIP-boy както каза навремето Muad_dib размазва отвсякъде

4. Системата ме радва много повече отколкото лейм системата в Обливиън където най- полезното нещо беше да заклещя бутона за магия/бягане с една клечка кибрит и да отида навън докато героя ми се развива до сто бягайки в стената или правейки елементарна магия.
Да не говоря за идиотщината да ти дават по различни точки за вдигане основни статистики въз основа на първите 10 точки скилове които си вдигнал в новото ниво (главно поради факта че както и да планираш винаги се вдига някой скил по случайност (като бягането ) и то засира цялата тактика.
5. Хората и мутрите им- еееее- тука вече огромен напредък видях- просто безличнит, грозни чучела които се налагаше да се сменят с модове са изчезнали и персонажите наистина имат идентичност-, дрехи, физиономии, и т.н. голям напредък.
6. Миниигрите са напреднали много- взломаджийството е 100 пъти по интересно от дебилизма в Облвивиън а хакването също зарибява. За щастие играта с въртене на колело за убеждаване на хората е изчезнала.
Куести още не съм изпълявал затова там не мога да кажа нищо - само се мотках експлорвайки накъдето ми видят очите
