Page 11 of 13

Posted: Sun Oct 01, 2006 10:33 pm
by Roland
Ще ме извиниш, ако отбележа, че горе-долу не каза нищо, нали? :)

И изненадващо Супермен явно е достатъчно добър комикс, за да задържи вниманието на хората, чакай да видим, вече почти 80 години, като ОСВЕН това изхранва заедно с колегата-прилеп (един великолепен пример за това КОЛКО различни филми могат да се направят от един герой с една легенда) втората най-голяма комикс-компания в света :)

Мислех, че като си в бранша, си по-наясно...

Освен това ми убягна обяснението ти за гениалността на Пиратите (вторите)...

Posted: Sun Oct 01, 2006 11:10 pm
by shayhiri
(По)казах защо (според мен) голяма част от американските комикси (а оттам - и филмите по тях) са инхерентно сбъркани - защото точно за това ставаше въпрос. Когато даден тип забавление (кеч, чалга, Хари П. и други "фентъзита", супергерои и т.н.) е "направено по мярка" за най-просто устроените хора, то си остава завинаги такова. Единственият начин да бъде възприето от пораснал или поумнял човек е като бъзик.

В бранша съм защото ми отърва, а не защото съм комикс фен (е, на Евгений Йорданов винаги съм му бил). Публична тайна е мнението ми за по-голямата част от комиксите (особено американските).

За "Пиратите" май се разбрахме да изчакаме до тройката, за да не ви я спойлвам. :wink: Ето ти малко, де, спойлър фрии:

- всеки от изброените си има своя игра: Джак, Уил, Лиз, Бекет, Тиа Далма, Дейви Джоунс, Норингтън
- любовният триъгълник, изборът на Елизабет
- отвореният финал и "кончината на Джак"

Дори само последните две хватки, колкото и евтини да са, успешно побъркаха масата зрители, принуждавайки ги да чакат отсега тройката. Десетките сюжетни детайли и психологически нюанси пък карат по-умните да гледат многократно двойката.

Posted: Mon Oct 02, 2006 12:26 am
by Demandred
Не знам защо си си въобразил, че сценарият на този тип филми е ключов за техния касов успех. Не съм гледал Пиратите 2, но като погледнем всяка класация по боксофис приходи, ще видим, че лидерите там далеч не блестят с страхотни сценарии и са постигнали успеха си по други причини.

Posted: Mon Oct 02, 2006 8:53 am
by CruelGoblin
Дам, на кой му дреме в днешно време за сценарийте в филмите (говоря за средностатистическия зрител). Важното е да има екшън, каскади, Том Круз и накрая да не си затормозяваш главата с различни философски послания... А Пиратите стана такъв хит, основно заради безгрижната атмосфера и Деп. Няма по-перфектен летен хит! А колкото до сценария не ми се стори, че блести с нещо особено. Доста голяма част от него беше заета с непрестанни боеве, които накрая ти втръсват (става дума за 2 филм) и от време на време някой остроумен лаф. Тъй че когато пак ме налегне летния мързел (не че за моя има сезони :mrgreen: ) ще си го пусна да си го гледам филмчето с кола и голямо количество пуканки....

Posted: Mon Oct 02, 2006 9:54 am
by Roland
shayhiri wrote:(По)казах защо (според мен) голяма част от американските комикси


Тоест един...
shayhiri wrote:(а оттам - и филмите по тях) са инхерентно сбъркани - защото точно за това ставаше въпрос. Когато даден тип забавление (кеч, чалга, Хари П. и други "фентъзита", супергерои и т.н.) е "направено по мярка" за най-просто устроените хора, то си остава завинаги такова. Единственият начин да бъде възприето от пораснал или поумнял човек е като бъзик.
Тоест весело пиратско филмче с метросексуален главен герой със завъртян речник, пирати, приключения и смел ковач-търнд-герой, не се възприема от пораснал или поумнял човек като бъзик, но V for Vendetta няма как иначе да се възприеме? Кое от двете е правено "по мярка" и "за най-просто устроените хора"?
shayhiri wrote:В бранша съм защото ми отърва, а не защото съм комикс фен (е, на Евгений Йорданов винаги съм му бил). Публична тайна е мнението ми за по-голямата част от комиксите (особено американските).
Видно е, че си си го изградил въпросното мнение от четене на Мики Маус...
shayhiri wrote:За "Пиратите" май се разбрахме да изчакаме до тройката, за да не ви я спойлвам. :wink: Ето ти малко, де, спойлър фрии:

- всеки от изброените си има своя игра: Джак, Уил, Лиз, Бекет, Тиа Далма, Дейви Джоунс, Норингтън
- любовният триъгълник, изборът на Елизабет
- отвореният финал и "кончината на Джак"

Дори само последните две хватки, колкото и евтини да са, успешно побъркаха масата зрители, принуждавайки ги да чакат отсега тройката. Десетките сюжетни детайли и психологически нюанси пък карат по-умните да гледат многократно двойката.
- Дефинирай ми "Всеки от изброените си има своя игра", моля те? Смяташ, че в някакъв момент Лиз, Уил и Джак ще хванат да се надцакват един-друг? Не посред сюжета, а в края, когато наистина има значение? Не обиждай и своята, и моята интелигентност все пак...

- Хмм, а какво ще кажем за любовния триъгълник между Скот, Джийн и Логан в X-men и избора на Логан в X-men 3? Защото за разлика от липсата на въпросния в Пиратите (Лиз играеше театро, а и на Джак му е през уя за нея), този поне е реален.

- Т.е. това, което прави филма недовършен полуфабрикат? Е, веднага се сещаме за "затворения" финал на X-men 3 и кончината на половината герои.

За десетките сюжетни детайли убедено твърдя, че не можеш да се защитиш, както и за психологическите нюанси (дюд, гет риъл, това е приключенски филм с пирати). И освен директната обида към ВСИЧКИ тук, че не сме умни (очевидна логика, защото никой от нас явно не се е засилил да гледа двойката отново и отново), искам да видя дали можеш да ме опровергаеш за последното.

Posted: Mon Oct 02, 2006 7:24 pm
by shayhiri
Rol, тъй като явно ти е трудно да се придържаш към темата, ще се наложи да те върна обратно към нея. Другият вариант за обяснение на недоразумението е, че аз не съм бил достатъчно ясен. Както и да е:

Твърдение първо: точно защото повечето хора тук са умни, ми се стори несправедливо и донякъде обидно отношението им към филма. Това, дюд, не е просто "приключенски филм с пирати" - и то лош, според някои. Както сам Роланд твърди, жанрът не е определящ за качеството на конкретната творба. Определящи са авторите. Следите ми мисълта, нали?

Тези хора (сценаристите) освен "Пиратите" са написали още "Аладин", "Маската на Зоро" и "Шрек". Правите ли връзката между четирите заглавия? Колко точно сигурни сте, че сценариите им нямат никаква връзка с огромния им успех?

Твърдение второ (оформило се впоследствие): жанрът "супергерои" до голяма степен е определящ за качеството на конкретната творба. Само велик сценарист би могъл да превърне в нещо смислено и интересно изходния материал. Такива изключения, разбира се, има. Но не много.

Уточнения:

Алън Мур е добър писател.
"В като Вендета" не е супергеройски филм.
Горните две не ми попречиха да го смятам за скучен (доказано от боксофиса).

Не мразя комиксите като цяло - дори американските.
Мразя супергероите като цяло - защото съсипват комикс-медията.

Екс Мен 3 беше сравнително приятен за гледане, въпреки супергероите. Респект.

Важно: всъщност "Пиратите"2 съвсем не ме кефи чак толкова. Първият път някои неща в сценария направо ме изнервиха. (Първият филм, като цяло, ми се струваше много по-добър.) Следващите няколко пъти обаче започнах да си давам сметка какво ме чака в продължението на прекъснатата по средата история - т.е. в "Пиратите"3. Което до голяма степен осмисля самите "Пирати"2.

Та така, Роланд. Наистина ли искаш да ти сдъвча материала във втория, за да ти сервирам в аванс съдържанието на третия филм - или ще изчакаш до май? (Трета опция: пробваш сам. Не е чак толкова сложно. Достатъчно е да гледаш двойката поне още веднъж.)

Междувременно боксофисът (че кой друг) доказа, че сценаристите са били в правото си да рискуват с подобен - силно надценяващ зрителя - формат на втората част. Но аз, разбира се, какво разбирам от филми...

Posted: Mon Oct 02, 2006 7:38 pm
by Matrim
Горните две не ми попречиха да го смятам за скучен (доказано от боксофиса).
Значи финансовите резултати са точна индикация дали един филм е скучен? Браво Шерлок. :lol: Макар че въпросният филм е рядко досаден според мен, въобще не ми дреме дали масовият зрител смята така. Ако аз смятам, че е боза ми е все едно дали има приходи от 138934934834345849 долара или десет пукнати цента. Единствената разлика е, че в първия случай може да възкликна "O, sancta simplicitas!".

Posted: Mon Oct 02, 2006 7:40 pm
by Roland
shayhiri wrote:Алън Мур е добър писател.
"В като Вендета" не е супергеройски филм.
Горните две не ми попречиха да го смятам за скучен (доказано от боксофиса).
Мисля, че след това изказване наистина нямам какво повече да кажа в тоя топик.

Не, всъщност имам, при това две неща - V for Vendetta е ТОЧНО супергеройски филм. Просто зверски добре направен. А второто е, че не може да ми го обхване въображението как е възможно човек, дори бегло запознат с английския език и имащ КАКЪВТО и да било усет към сценарен стил, да нарече този филм "скучен".

И ако още не си схванал, всеобщото мнение тук е "бокс-офисът да го духа", така че ще те помоля да спреш да го изтъкваш като аргумент.

Posted: Tue Oct 03, 2006 1:18 am
by shayhiri
За мен супергерой винаги е означавало герой със "супер" сили. (Иначе си е просто герой.) Като Супермен и Спайдърмен. Човечецът във "Вендетата" не блестеше с нищо (и слава богу). Макар че, като се замисля, май трябваше да бъде някакъв мутант. Не че му личеше, де. Но ако е така и действително е имал свръхспособности - моя грешка.

А относно самия филм: не може една година да гледаш до втръсване 100% екшън трейлърите му и накрая да се окаже, че в над двучасовата вербално-театрална оргия има точно две - и то кратки - екшън сцени. Които вече си виждал сто пъти в трейлърите.

Колкото до не-екшън частта: Мур и героят му явно са виждали истински тоталитаризъм през крив макарон. И к'во остава? Единият Хюго Уийвинг. (И педо-сцената с Наталито. :roll: )

Posted: Tue Oct 03, 2006 2:33 am
by Matrim
Не върви точно аз да защитавам престъпно надценения "В като Вендета", но въпреки че ходя на кино горе-долу веднъж годишно дори и аз знам, че е адски глупаво да съдиш за филмите по техните трейлъри. Много ясно, че ще се опитат да те заблудят за количеството екшън ако въпросното е малко. А доколко създателите на филма са наясно що е то тоталитаризъм, по-добре виж темата за самия филм.

Posted: Tue Oct 03, 2006 9:16 am
by Yan
shayhiri wrote:
А относно самия филм: не може една година да гледаш до втръсване 100% екшън трейлърите му и накрая да се окаже, че в над двучасовата вербално-театрална оргия има точно две - и то кратки - екшън сцени. Които вече си виждал сто пъти в трейлърите.

Колкото до не-екшън частта: Мур и героят му явно са виждали истински тоталитаризъм през крив макарон. И к'во остава? Единият Хюго Уийвинг. (И педо-сцената с Наталито. :roll: )
Е, това окончателно ми убеди, че си спрял с развитието на вкусовете си нейде около 5 клас:) :D

Posted: Tue Oct 03, 2006 9:35 am
by Roland
Да, точно на V трейлърите бяха смазващо скучни и тъпи. Това не ти е екшънче с ефекти, а актьорски филм. И да, той БЕШЕ някакъв мутант, мисля, със сигурност физически беше по-мощен. Освен това ще отбележа, че един от най-известните супергерои в света - Батман - също няма супер-сили.

И впрочем, Мур беше нацелил наистина гениален баланс на зараждащ се тоталитаризъм. Тва, че ти си искал спретната антиутопийка като по учебник, не е проблем на филма, а на твоите очаквания. Ясно е, че в средата на 21-ви век е невъзможно да постигнеш този тоталитаризъм, който си имал преди 100 години. Но да покажеш общество, което е на прага на подобно нещо, макар и още да не е навлязло реално в него... ами за това се иска истинско майсторство. Повече, отколкото да измислиш "сюжетните тънкости" във вторите Пирати, със сигурност...

Posted: Tue Oct 03, 2006 3:15 pm
by shayhiri
Абе, май Ян е прав и това е. От некомерсиалните сценаристи ме кефи само Чарли Кауфман.

Обърнахме наопаки цялата тема, за което съжалявам, но поне постигнахме яснота. V (това е знака за "пийс", а не на "вендетата" :wink: )

П.П.: Точно поради споменатата от Роланд причина, Батман е един от малкото "супергерои" (дори не го смятам за такъв), които мога да приема насериозно. Помага и не твърде пубертетския психологически фон на франчайза (3-та и 4-та серия милостиво са се самозаличили от паметта ми).

Posted: Wed Oct 04, 2006 2:09 pm
by shayhiri
Между другото, самият мистър Мур останал дотолкова ужасен от трактовката на Уашовски, че официално оттеглил името си от целия проект. :roll:

Posted: Wed Oct 04, 2006 2:28 pm
by Roland
Да, щото има големи разлики спрямо оригинала му. Толкоз по-зле за него, защото филмът, и различн от комикса, си остава най-добрата комиксова адаптация, която не се казва Син Сити.