Модерните фантастични Young Adult автори и романи
Re: Модерните фантастични Young Adult автори и романи
Според моя скромен опит с YA единствената съществена разлика с другите книги на същите автори е, че героите са тийнейджъри. Може би най-добрия пример за това е Gail Carriger. След като първата ѝ поредица the Parasol Protectorate е доста успешна, тя написва друга поредица в същия сетинг - The Finishing School. Единствената разлика е, че във първата поредица главните герои са възрастни, а във втората главните герои са на 14-18 години и действието се развива основно в училище, иначе като стил, тип хумор, атмосфера и т.н. всичко е едно към едно. А след това, сякаш нарочно за да покаже още по-добре колко е изкуствено това разделение, Carriger написа нова поредица пак в този сетинг, в която главните герои са на 20-21 години и доста immature за възрастта си, отново със същия стил и атмосфера, но тя обаче не се води YA.
Иначе The Finishing School си е доста добра поредица, ако ви се чете нещо с сериозни дози качествен хумор във викториански steampunk сетинг.
Друг YA роман, който четох наскоро и ме впечатли, е The Highest Frontier на Joan Slonczewski. Става въпрос за near future sci-fi, и има някои доста интересни идеи, особено за извънземните, които се появяват в един момент, авторката е професор по биология и има бая по-интересни идеи за тях от повечето си колеги. Обаче не съм сигурен как биха я възприели тийнеджърите, защото читателят е хвърлен направо в дълбокото без инфодъмпове в началото, а стилистично също няма нищо опростено или елементарно.
Иначе The Finishing School си е доста добра поредица, ако ви се чете нещо с сериозни дози качествен хумор във викториански steampunk сетинг.
Друг YA роман, който четох наскоро и ме впечатли, е The Highest Frontier на Joan Slonczewski. Става въпрос за near future sci-fi, и има някои доста интересни идеи, особено за извънземните, които се появяват в един момент, авторката е професор по биология и има бая по-интересни идеи за тях от повечето си колеги. Обаче не съм сигурен как биха я възприели тийнеджърите, защото читателят е хвърлен направо в дълбокото без инфодъмпове в началото, а стилистично също няма нищо опростено или елементарно.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
- tigermaster
- Elder God
- Posts: 6582
- Joined: Wed Jun 14, 2006 11:39 am
Re: Модерните фантастични Young Adult автори и романи
Ами, аз пък, с моя горе-долу никакъв опит, да кажа, че "Тъмните му материи" и "Мъглороден" ги четох последователно и минах общо шестте книжки за около две седмици - и с това на ума, Пулман ми се видя в пъти по-зрял не само откъм изразни средства, ами и откъм разглеждани тематики и так далше. Това, разбира се, беше преди близо десетилетие. Сега не знам как ще е, де, а и не го споделям като някакво предимство на Пулман спрямо Сандърсън, дори напротив - на Пулман извън тази трилогия не съм чел нищо, на Сандърсън съм чел, мисля, всичко излизало на български, извън продълженията на "Стоманеното сърце", и доста неща на английски.
Мисля, че това дали една история е янг адълт зависи единствено от две неща - да се вмества в PG/PG-13 рейтинг и да показва неща от живота на съвременни тийнейджъри. Вероятно това е и основното, заради което @Roland приема "Към небето" за янг адълт, но не и "Последната империя", въпреки сходствата - защото "Към небето", все пак, разглежда взаимоотношенията на ученици в училище, търкания между богати връзкарчета и низвергнати деца и прочие ситуации, които са напълно нормални за съвременни училища, при все фантастичния сетинг, докато във Вин никой млад читател няма да види почти нищо от себе си, поне в началото - доколкото тя е израснала на улицата, използват я за извършване на кражби и единственото, което й е важно, преди Келсайър да я намери, е може би да оцелее до следващия ден.
Това обаче може да е огромен проблем, за мен поне. Спрях да гледам "Игрите на глада" след втория филм, защото цялото нещо стана просто нелепо - на фона на всичката сериозност, където деца се избиват на живо по телевизията, за да забавляват аристокрацията, за Катнис беше важно каква рокля ще носи на бала и с кого от двамата секси мачовци ще се забие, и това - поднесено със сериозен тон, от който... Ъх. И с Бъфи имах подобен проблем, макар да й харесвах сериала прекалено много - сега даже не знам дали бих го издържал целия, честно казано - толкова държат да ни покажат живота на една нормална тийнейджърка/млада жена, на чиито плещи лежи целият свят, че изпадаме в тотални абсурди - от самия факт, че учи в нормална гимназия, вместо някъде, където да я подготвят като воин, защитаващ цялото човечество, до това свръхбогатият орден на Джайлс да я оставя да се трепе на зле платена работа в еквивалента на "Макдоналдс", докато едновременно с това настояват тя да им се явява на изпити, и още какво ли не. Има и други такива примери - истории, в които сетингът и сериозността не ми се връзват с тийнейджърщината и, съответно, нещото ми дрънчи на кухо. Аз затова и не съм чел или гледал повече такива.
Мисля, че това дали една история е янг адълт зависи единствено от две неща - да се вмества в PG/PG-13 рейтинг и да показва неща от живота на съвременни тийнейджъри. Вероятно това е и основното, заради което @Roland приема "Към небето" за янг адълт, но не и "Последната империя", въпреки сходствата - защото "Към небето", все пак, разглежда взаимоотношенията на ученици в училище, търкания между богати връзкарчета и низвергнати деца и прочие ситуации, които са напълно нормални за съвременни училища, при все фантастичния сетинг, докато във Вин никой млад читател няма да види почти нищо от себе си, поне в началото - доколкото тя е израснала на улицата, използват я за извършване на кражби и единственото, което й е важно, преди Келсайър да я намери, е може би да оцелее до следващия ден.
Това обаче може да е огромен проблем, за мен поне. Спрях да гледам "Игрите на глада" след втория филм, защото цялото нещо стана просто нелепо - на фона на всичката сериозност, където деца се избиват на живо по телевизията, за да забавляват аристокрацията, за Катнис беше важно каква рокля ще носи на бала и с кого от двамата секси мачовци ще се забие, и това - поднесено със сериозен тон, от който... Ъх. И с Бъфи имах подобен проблем, макар да й харесвах сериала прекалено много - сега даже не знам дали бих го издържал целия, честно казано - толкова държат да ни покажат живота на една нормална тийнейджърка/млада жена, на чиито плещи лежи целият свят, че изпадаме в тотални абсурди - от самия факт, че учи в нормална гимназия, вместо някъде, където да я подготвят като воин, защитаващ цялото човечество, до това свръхбогатият орден на Джайлс да я оставя да се трепе на зле платена работа в еквивалента на "Макдоналдс", докато едновременно с това настояват тя да им се явява на изпити, и още какво ли не. Има и други такива примери - истории, в които сетингът и сериозността не ми се връзват с тийнейджърщината и, съответно, нещото ми дрънчи на кухо. Аз затова и не съм чел или гледал повече такива.
Света аз цял обходих
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
и изправен гордо пак стоя.
Срещнах милиони хора
и на всичките им взех ума.
Блог
The Painting
Случаят с изтрития спомен
РЕВЮ: „The Lord of the Rings: The Rings of Power”
Re: Модерните фантастични Young Adult автори и романи
Е то не е АЗ кое как приемем, тая книга е издадена от съвсем различен издател, в YA импринта, докатоистаните книги на Сандерсън са от Тор.
Иначе, забавното е, че книгите The Hunger Games са доста по-зрели от филмите - сериозна експлорация на ptsd и много по-сив край от филмовия.
Иначе, забавното е, че книгите The Hunger Games са доста по-зрели от филмите - сериозна експлорация на ptsd и много по-сив край от филмовия.
And you can't dance with a devil on your back...
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Re: Модерните фантастични Young Adult автори и романи
Обяснението на тайгъра ми допадна. В общи линии никога не съм чел нещо от тази категория (с изключение на Потър ако го броим) и май не смятам да го правя, разни хора могат да потвърдят как гримаснича на ученически бози и любовни трепети във филми и сериали, да си го причиня и в книга ми се струва светотатствено, аз в реалния живот едва го търпях тва училище
В самия Потър това е by far най-досадната част от историята.

This is it. Ground zero.
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Re: Модерните фантастични Young Adult автори и романи
Интересна дискусия! Да, спорно е кое е YA изобщо, както в някакъв смисъл е спорно кое е детска книга и книга за възрастни. Различни класики за деца са не по-малко стойностни от романите за възрастни, но все пак се наричат "за деца" основно защото главните герои са деца и съответно книгите разглеждат проблематика, която е особено актуална в света на детето. Но винаги може да се случи някой известна "книга за деца" да е в пъти по-зряла от книгите за възрастни и да е по-подходяща реално за възрастни - например "Малкият принц". Та границата винаги е условна, да.
И все пак има някаква разлика. И тя не е просто маркетинг стратегия, не е просто кое лого ще е на корицата, нито на кой рафт ще е книгата в американските книжарници. Има си нещо специфично в тези книги. Аз съм превеждал нефантастични и фанстастични YA автори - Сюзън Бет Пфефър (Последните оцелели), Дженифър Л. Арментраут (Поредицата Лукс), Сара Десен (Истината за завинаги), Олуин Хамилтън (Дете на пустинята). Не е изненадващо, че това, което превеждам, рядко ми е особено интересно, просто защото го чета и работя с него за пари
Но искам да кажа, че има някаква разлика в стила. Най-често са от първо лице единствено число, обикновено главният герой е жена, обикновено на възраст между 16 и 19, често присъства темата за порастването и идентичността, има някаква форма на училище или колектив, в който има "яки" хора, които обаче са гадни и неприятни и се държат зле с героинята, често има проблеми с родителите, които са или отсъстващи или твърде изискващи, много често има любовна драма, в която всеки скандал се изживява от героинята ужасно тежко и драматично, често любимият на главната героиня е "лошо" момче със съвършени плочки и тя като докосне гърдите му усеща как сърцето ѝ ще се пръсне. Езикът е по-прост, не се целят особено дълбоки философски послания. Да, поотделно всеки от тези елементи може да присъства във всякакъв роман, но просто едновременното им наличие прави този род книги по-различни от романите, които не влизат в тази категория.
Примерно "Сивата сестра" на Марк Лорънс разказва за малко момиче, което отива в манастир, който не е много различен от магическо училище, "Корона от тръни" на същия автор също разказва за възмъжаването на едно момче, превръщането му във владетел и първите му любови, "Името на вятъра" на Патрик Ротфус също разказва за тийнейджър, който е в магическо училище, "Мъглороден" на Сандерсън разказва за млада жена, която овладява силите си и т.н., но тези заглавия не влизат в категорията YA, защото съдържат само част от елементите, характерни за нея. YA романите наистина са по-особени, съдържат тези неща, но ги разглеждат по друг начин. И може би ако сте чели един-два такива романи, не можете съвсем ясно да доловите разликите, както ако познавате един германец може да не разбере с какво толкова се отличават те като нация, но ако познавате 20 германци ще започне да ви се формира концепцията.
А "Тъмните му материи" не е изобщо YA и никога не е била. Макар някои да я наричат детска книга, Пулман казва, че намерението му винаги е било да пише за възрастни.
Иначе аз четох първата трилогия на Касандра Клеър - "Реликвите на смъртните" преди десетина години и общо взето ми допадна. Първата книга е много зле, наистина слаба като стил и натъпкана догоре с клишета. Но дори в нея се усеща от глава на глава как авторката се научава постепенно да пише и края на първата книга изглежда по-прилично като повествование от началото. И втората и третата вече си имат готини моменти и ми бяха приятни. След тях опитах "Ангел с часовников механизъм" - първата книга от трилогията-предистория, но тя ми беше много зле и така и не четох повече от авторката.
На Патрик Нес тази за ножа още не съм я чел, но планирам да го направя скоро, чувам много похвали!
Никой тук ли не е чел Сара Дж. Маас или Лий Бардуго или Катрин Ардън?
И все пак има някаква разлика. И тя не е просто маркетинг стратегия, не е просто кое лого ще е на корицата, нито на кой рафт ще е книгата в американските книжарници. Има си нещо специфично в тези книги. Аз съм превеждал нефантастични и фанстастични YA автори - Сюзън Бет Пфефър (Последните оцелели), Дженифър Л. Арментраут (Поредицата Лукс), Сара Десен (Истината за завинаги), Олуин Хамилтън (Дете на пустинята). Не е изненадващо, че това, което превеждам, рядко ми е особено интересно, просто защото го чета и работя с него за пари

Примерно "Сивата сестра" на Марк Лорънс разказва за малко момиче, което отива в манастир, който не е много различен от магическо училище, "Корона от тръни" на същия автор също разказва за възмъжаването на едно момче, превръщането му във владетел и първите му любови, "Името на вятъра" на Патрик Ротфус също разказва за тийнейджър, който е в магическо училище, "Мъглороден" на Сандерсън разказва за млада жена, която овладява силите си и т.н., но тези заглавия не влизат в категорията YA, защото съдържат само част от елементите, характерни за нея. YA романите наистина са по-особени, съдържат тези неща, но ги разглеждат по друг начин. И може би ако сте чели един-два такива романи, не можете съвсем ясно да доловите разликите, както ако познавате един германец може да не разбере с какво толкова се отличават те като нация, но ако познавате 20 германци ще започне да ви се формира концепцията.
А "Тъмните му материи" не е изобщо YA и никога не е била. Макар някои да я наричат детска книга, Пулман казва, че намерението му винаги е било да пише за възрастни.
Иначе аз четох първата трилогия на Касандра Клеър - "Реликвите на смъртните" преди десетина години и общо взето ми допадна. Първата книга е много зле, наистина слаба като стил и натъпкана догоре с клишета. Но дори в нея се усеща от глава на глава как авторката се научава постепенно да пише и края на първата книга изглежда по-прилично като повествование от началото. И втората и третата вече си имат готини моменти и ми бяха приятни. След тях опитах "Ангел с часовников механизъм" - първата книга от трилогията-предистория, но тя ми беше много зле и така и не четох повече от авторката.
На Патрик Нес тази за ножа още не съм я чел, но планирам да го направя скоро, чувам много похвали!
Никой тук ли не е чел Сара Дж. Маас или Лий Бардуго или Катрин Ардън?

But goddamn,
you got me in love again
you got me in love again
- Moridin
- Global Moderator
- Posts: 19290
- Joined: Fri Dec 19, 2003 10:21 pm
- Location: On the other side
- Contact:
Re: Модерните фантастични Young Adult автори и романи
Прав си - въпреки че на хартия Името на вятъра наистина се развива в училище и това формира голяма част от повествованието, някак си е супер лесно да го забравиш (и точно затова е якаDr. Horrible wrote: ↑Fri Nov 08, 2019 8:42 am"Името на вятъра" на Патрик Ротфус също разказва за тийнейджър, който е в магическо училище, "Мъглороден" на Сандерсън разказва за млада жена, която овладява силите си и т.н., но тези заглавия не влизат в категорията YA, защото съдържат само част от елементите, характерни за нея. YA романите наистина са по-особени, съдържат тези неща, но ги разглеждат по друг начин.

Мъглороден дори не би ми хрумнало да мисля, че е YA, там просто има млада героиня, която живее изцяло покрай възрастни в тотално възрастен сюжет, абсурдно е да се твърди, че само маркетингът я различава от Skyward.
This is it. Ground zero.
Re: Модерните фантастични Young Adult автори и романи
Аз мисля, че трябва да се прави разлика между Мъглороден 1 и Мъглороден 2 (и 3). Това, което казвате като примери, че романът не е YA се отнася до голяма степен само до 1. В 2 огромна част от историята е посветена на teenage angst-а и първите любовни драми на Вин и там другия, даже имаме любовен триъгълник с лошо момче (признавам, не помня дали имаше плочки).
Dr. Horrible доста добре е описал и моя досег с YA, само е пропуснал да каже, че главната героиня освен, че е жена, е и неособено красива, но има НЕЩО в нея, което завърта глави, непокорна, умна, талантлива и всичко, което една съвременна тинейджърка би желала да бъде (независимо от и понякога в противоречие със сетинга).. Също така от нещо маркетирано като YA очаквам лоша любовна драма, което е може би по-скоро несправедливо, доколкото в първата книга на Катрин Ардън примерно нямаше.
Сега се замислих къде попадат книгите за Землемория. Това YA ли е, доколкото не попада точно в описаното по-горе, аз никога не съм мислила за тях така, но първите две са точно coming of age истории с млади герои, които търсят себе си. Може би аз просто съм предубедена от съвременното YA, което си е било определено като такова и което не ми е харесало.
Нагоре много се наблегна за улище и пренасяне на трепетите и вълненията на съврменния тинейджър в YA книгите. Аз не бих казал, че винаги това пренасяне трябва да е толкова буквално, за да бъде нещо appropriate за "младите възрастни". И трябва ли да има въобще YA секция, доколкото много възрастни ги четат тези книги също, а младежите могат и четат (или поне аз четях) и много други неща.
Dr. Horrible доста добре е описал и моя досег с YA, само е пропуснал да каже, че главната героиня освен, че е жена, е и неособено красива, но има НЕЩО в нея, което завърта глави, непокорна, умна, талантлива и всичко, което една съвременна тинейджърка би желала да бъде (независимо от и понякога в противоречие със сетинга).. Също така от нещо маркетирано като YA очаквам лоша любовна драма, което е може би по-скоро несправедливо, доколкото в първата книга на Катрин Ардън примерно нямаше.
Сега се замислих къде попадат книгите за Землемория. Това YA ли е, доколкото не попада точно в описаното по-горе, аз никога не съм мислила за тях така, но първите две са точно coming of age истории с млади герои, които търсят себе си. Може би аз просто съм предубедена от съвременното YA, което си е било определено като такова и което не ми е харесало.

Нагоре много се наблегна за улище и пренасяне на трепетите и вълненията на съврменния тинейджър в YA книгите. Аз не бих казал, че винаги това пренасяне трябва да е толкова буквално, за да бъде нещо appropriate за "младите възрастни". И трябва ли да има въобще YA секция, доколкото много възрастни ги четат тези книги също, а младежите могат и четат (или поне аз четях) и много други неща.
Re: Модерните фантастични Young Adult автори и романи
Еми предвид огромното културно влияние, явно трябва.
And you can't dance with a devil on your back...
- Dark Cloud
- Scholar
- Posts: 120
- Joined: Mon Oct 21, 2019 4:46 pm
Re: Модерните фантастични Young Adult автори и романи
Трябва да има, най-малкото за да може хората съзнателно търсещи YA произведения да ги намират по-лесно

Както вече беше споменато, YA не е жанр, а по-скоро... течение? Стил? Има си отличителни белези, но включва произведения от различни жанрове... и вариращо качество.
Засиленият интерес към YA произведения е нож с две остриета - да, те са чудесна платформа за разглеждане на всякакви модерни теми през погледа на персонажи в една много формираща за характера възраст. В същото време популярността винаги носи и негативи, те също се виждат в част от постовете тук: от една страна използване на YA като маркетинг от някои автори щото е вървежно, а в същото време отблъскване на голям брой avid readers, които имат изградено негативно мнение за YA покрай по-известните примери за такива книги. Наскоро преглеждах ревю на една книга в чудене дали да я започвам (ще си спомня коя, eventually) и там самата авторка беше цитирана да казва "I didn't write this as a YA novel, but we marketed it as such". Май имаше номинация за Hugo, тъй че в случая маркетинга не е бил прикритие за ниско качество

На мен рядко ми представлява интерес да следя действието през гледната точка на 16/17-годишна девойка, която уж не е нищо специално (до към 3ти чаптър на книгата), има trust issues, които превъзмогва, забива се с типче дето първоначално не харесва и т.н. В същото време, YA книгите обикновено са fun & effortless to read, та когато искаш да "смотаеш" нещо за 1-2 седмици (и вече си прочел всичко на Пратчет), са идеално четиво

Re: Модерните фантастични Young Adult автори и романи
Малко встрани от темата, но понеже @Dr. Horrible я спомена на два пъти - Лий Бардуго много я хвалят последно време, но имай предвид, че новата й книга, която излезе току що, Ninth House, не е YA, а за възрастни, и доколкото разбирам пълна със сексуално насилие. Да не се подведеш да я четеш, ако търсиш нещо сходно с другите й неща.
And you can't dance with a devil on your back...
Re: Модерните фантастични Young Adult автори и романи
Аз все пак искам да вметна, че далеч не са САМО момичета героите в тия книги. Не, че ми е проблем да чета за тях, но все пак тоя жанр далеч не е само за романси и тийнейджърки.Dark Cloud wrote: ↑Fri Nov 08, 2019 11:37 pmНа мен рядко ми представлява интерес да следя действието през гледната точка на 16/17-годишна девойка, която уж не е нищо специално (до към 3ти чаптър на книгата), има trust issues, които превъзмогва, забива се с типче дето първоначално не харесва и т.н. В същото време, YA книгите обикновено са fun & effortless to read, та когато искаш да "смотаеш" нещо за 1-2 седмици (и вече си прочел всичко на Пратчет), са идеално четиво![]()
And you can't dance with a devil on your back...
- Dr. Horrible
- Forsaken
- Posts: 2932
- Joined: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
Re: Модерните фантастични Young Adult автори и романи
Хмммм, това звучи интересно и ми навява на една друга мисъл - чудя се тези дни дали талантливите млади авторки, които сега са супер хит сред YA читателите, до десетина-петнайсет години вече ще се ориентират към книги "за възрастни".Roland wrote: ↑Sat Nov 09, 2019 1:59 amМалко встрани от темата, но понеже @Dr. Horrible я спомена на два пъти - Лий Бардуго много я хвалят последно време, но имай предвид, че новата й книга, която излезе току що, Ninth House, не е YA, а за възрастни, и доколкото разбирам пълна със сексуално насилие. Да не се подведеш да я четеш, ако търсиш нещо сходно с другите й неща.
Щото с Касандра Клеър не се е случило такова нещо, но с други е възможно да се случи. Сара Дж. Маас в момента подготвя първия роман в нов фентъзи свят и книгата ще е за възрастни. Щом и Лий Бардуго вече е издала книга за възрастни, значи наистина е възможно тематиките на авторките да израснат заедно с читателите им...
Иначе аз съм прочел само една книга от Света на Гриша на Лий Бардуго - остават ми още четири... Като мина през всички тях, тогава евентеулно бих чел нещо друго нейно. Но се надявам това да стане скоро, че първата книга доста ме хайпна, доста!
But goddamn,
you got me in love again
you got me in love again
Re: Модерните фантастични Young Adult автори и романи
Еми не ме кефи много тази линия на разсъждение, защото кара YA да звучи като някакво елементарно едва ли не упражнение преди "истинската" литература. А всеки, който си мисли, че е по-лесно да се пише за тийнейджъри, отколкото за възраснти, не е пробвал да задържи вниманието на тийнейджър за повече от половин час.Dr. Horrible wrote: ↑Sat Nov 09, 2019 10:52 pmХмммм, това звучи интересно и ми навява на една друга мисъл - чудя се тези дни дали талантливите млади авторки, които сега са супер хит сред YA читателите, до десетина-петнайсет години вече ще се ориентират към книги "за възрастни".
Щото с Касандра Клеър не се е случило такова нещо, но с други е възможно да се случи. Сара Дж. Маас в момента подготвя първия роман в нов фентъзи свят и книгата ще е за възрастни. Щом и Лий Бардуго вече е издала книга за възрастни, значи наистина е възможно тематиките на авторките да израснат заедно с читателите им...
За мен е двупосочен процесът. Някои автори почват в YA и после метастазират в литература за възрастни, при други е обратното. Сандерсън беше написал един куп фентъзита за пораснали читатели, преди да напише първата си YA книга примерно.
And you can't dance with a devil on your back...
- penzata
- Forsaken
- Posts: 2891
- Joined: Thu Dec 10, 2009 7:13 pm
- Location: between the planescapes
- Contact:
Re: Модерните фантастични Young Adult автори и романи
+10000000Roland wrote: ↑Sat Nov 09, 2019 11:21 pmЕми не ме кефи много тази линия на разсъждение, защото кара YA да звучи като някакво елементарно едва ли не упражнение преди "истинската" литература. А всеки, който си мисли, че е по-лесно да се пише за тийнейджъри, отколкото за възраснти, не е пробвал да задържи вниманието на тийнейджър за повече от половин час.

The hardest battles are fought in the mind.
Re: Модерните фантастични Young Adult автори и романи
По-скоро обратното се случва по-често, защото в YA са най-големите продажби към момента, поне във фентъзи жанра, и доста автори, утвърдили се с романи за възрастни, се насочват натам.
Има и автори като Catherine Webb aka Kate Griffin aka Claire North, които са публикували първо Young Adult основно защото първите им творби са писани още докато са тийнейджъри (дебютния ѝ роман е написан когато е на 14 години и публикуван когато е на 16), после обаче се утвърждава като много успешен автор на романи за възрастни.
Има и автори като Catherine Webb aka Kate Griffin aka Claire North, които са публикували първо Young Adult основно защото първите им творби са писани още докато са тийнейджъри (дебютния ѝ роман е написан когато е на 14 години и публикуван когато е на 16), после обаче се утвърждава като много успешен автор на романи за възрастни.
Sure your parents might think you're a failure
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
But no one's ever said: "First, let's kill all the tailors"
Don't be a lawyer!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests