Posted: Fri Oct 05, 2012 5:40 pm
Предполагам, че единствено ще разберат сложното твърдение?... Я цитирай къде съм го предположил това. Ама цитирай, не перифразирай, за да не задълбочаваме разминаването.
Морви, колкото са били изразявани сексуалните влечения със завоалирани фрази, 100 пъти повече са били изразявани с всекидневни евфемизми, които средният дупкокопач ги е знаел до един. Защо смяташ, че простото говорене някак е изключено от това да се съобразява с порядките на разните епохи? А този примерно е пример точно за това и нищо повече. Да не говорим, че ми даваш примери от епохи, в които въобще поетическият и литературен стил, и слаб, и силен, и прост, и сложен е разчитал на това снахата да се сеща. (Доколкото мога да се досетя, говориш за 19-и век, щото откъм 20-те години на 20-и куровете и пичките доста са присъствали в литературата.) Приписваш на историческо обстоятелство стойността на универсално явление.
Колкото до писателите - на мен ключовата ми дума не спира да бъде "критика". Едно е да кажеш, че живееш в диктатура (това пък каква стойност има като твърдение?...), друго е да подложиш социалните си и политически условия на критика.
Гьобелс като чуел думата култура, се хващал за патлака си - нищо чудно, че половината интелектуалци имигранти през средата на 20-и век в САЩ са били германци. Тъй че, да, точно в пряк смисъл го разбирам и аз. Та пак питам, защо смяташ, че сложният език осигурява по-голяма безопасност, в който и да е смисъл на думата?
Морви, колкото са били изразявани сексуалните влечения със завоалирани фрази, 100 пъти повече са били изразявани с всекидневни евфемизми, които средният дупкокопач ги е знаел до един. Защо смяташ, че простото говорене някак е изключено от това да се съобразява с порядките на разните епохи? А този примерно е пример точно за това и нищо повече. Да не говорим, че ми даваш примери от епохи, в които въобще поетическият и литературен стил, и слаб, и силен, и прост, и сложен е разчитал на това снахата да се сеща. (Доколкото мога да се досетя, говориш за 19-и век, щото откъм 20-те години на 20-и куровете и пичките доста са присъствали в литературата.) Приписваш на историческо обстоятелство стойността на универсално явление.
Колкото до писателите - на мен ключовата ми дума не спира да бъде "критика". Едно е да кажеш, че живееш в диктатура (това пък каква стойност има като твърдение?...), друго е да подложиш социалните си и политически условия на критика.
Гьобелс като чуел думата култура, се хващал за патлака си - нищо чудно, че половината интелектуалци имигранти през средата на 20-и век в САЩ са били германци. Тъй че, да, точно в пряк смисъл го разбирам и аз. Та пак питам, защо смяташ, че сложният език осигурява по-голяма безопасност, в който и да е смисъл на думата?