Page 2 of 6

Posted: Tue Jun 14, 2011 11:10 am
by Amikae
Айде да не ми обясняваш що е API. :lol:

И хайде опитай да вникнеш в това, което той казва. Той казва точно това, което ти казах аз. По-трудно се пише за PC, но е факт, че въпреки това игрите за PC имат по-висок фреймрейт. Ето аз ти казвам, игрите ми вървят по-добре. Защо ми е да лъжа? Особено пък пича да ми говори за 60 фреймрейт, които още не съм си пускал игра на PS3-то, дето да ги прави. А на PC-то ми рядко имам игри, които да падат ПОД 60 фреймрейт. Затова малко се е поизцепил. :)

Ся на мен пристрастията му са ми очевидни, ти обаче нямаш моята гледна точка, защото нямаш моята PC платформа, за да разбереш колко по-добре се играе. И това въпреки неефективността на платформата, пак е по-добре от PS3-ката ми. Имам мераци да си взема и XBOX360, но се съмнявам и там с нещо да ме очарова. Особено пък солидни 60 fps, които май са само мираж за великите конзоли. :lol:

Posted: Tue Jun 14, 2011 11:16 am
by RRSunknown
Синтезирам тогава иформацията
Кармак (ултимативния експерт -приемаме че никой не може по-добре от него) казва че е невъзможно (не трудно - невъзможно - има огромна разлика между двете) да се оползотвори хардуера и затова по-голяма част от мощта не се използва изобщо.

Не става дума на кой как му върви, говорим за принципна концепция на положението на този етап.

Posted: Tue Jun 14, 2011 11:18 am
by Amikae
RRSunknown wrote:Синтезирам тогава иформацията
Кармак (ултимативния експерт -приемаме че никой не може по-добре от него) казва че е невъзможно (не трудно - невъзможно - има огромна разлика между двете) да се оползотвори хардуера и затова по-голяма част от мощта не се изпозлва изобщо.
Напълно съгласен съм с това. Никъде не съм спорил. Освен това аз не съм голям фен и на Direct3D, но не ме гледаш да църкам и за това. Просто съм се научил да се примиря. На Windows играем, туй е положението. Те нямат интерес да направят PC ултимативната платформа, защо им е да губят пари? :)

Posted: Tue Jun 14, 2011 11:20 am
by RRSunknown
Именно - мен ме дразни принципната ситуация. Не говорим за кой как му върви. Но като ударим чертата излиза че с компютрите убиваш мравка с ракета. Или караш Ферари с пусната ръчна спирачка.

Posted: Tue Jun 14, 2011 11:24 am
by Amikae
RRSunknown wrote:Именно - мен ме дразни принципната ситуация. Не говорим за кой как му върви. Но като ударим чертата излиза че с компютрите убиваш мравка с ракета. Или караш Ферари с пусната ръчна спирачка.
Ами така си е. А аз си мисля, че може по-добре от това, но никой няма интерес да го направи. Докато всичко е за Windows, а винаги всичко ще е за Windows, просто гейминга все повече ще се отдалечава от PC-то. Това е жалкото, че имаме всичката тази мощ и тя никога няма да бъде използвана. Не смятам, че PC гейминга някога ще умре, но просто никога няма да бъде това, което може да бъде.

Posted: Tue Jun 14, 2011 11:29 am
by RRSunknown
Навремето обаче са използвали цялата мощ .

Posted: Tue Jun 14, 2011 11:36 am
by Amikae
Гейм индустрията още прохождаше преди.

Posted: Tue Jun 14, 2011 11:40 am
by The Dragon
Понеже нямаш overhead при конзолите. И никъде не е казал невъзможно. ПЦ-то си има проблеми, но както виждаш се работи за решение.

Posted: Tue Jun 14, 2011 11:40 am
by RRSunknown
b.t.w. Кармак казва и други неща
Почнали са RAGE преди 7 години точно с мисълта за оптимизация. Ясно е че не се е получило - признава Кармак. Кода е толкова голям че докатого правят излизат нови неща които не са предвидили и се налага да го променят в движение. На въпроса на Мултиплатформеноста Кармак казва че повечето програмисти карат както дойде първо за PC с голямата RAM и после имат проблеми с портването. След това си признава честно че не са са справили с портването по най-добрия начин защото е нямало физическо време.

Точно най-отдолу на интевюто казва че обменят опит с Бетесда за оптимизация на Скайрим.

Posted: Tue Jun 14, 2011 12:25 pm
by Scourge
леко уточнение, понеже някаква заблуда се прокрадва в постовете на амикае:
доста по-лесно се девелопва за пц, отколкото за конзола. разработката за конзоли малко дръпна откъм удобство с последното поколение, но все още е несравнима с пц-то.

операционни системи от типа на ДОС навремето позволяваха абсолютен контрол (доколкото можеш да си говориш направо с драйверите, с и/о регистрите и няма мултитаскинг), оттам и възможността за максималното използване на хардуера. в уиндоус система това е невъзможно по дизайн. всяка нова версия на directx като правило намалява бюрокрацията и овърхеда (10 например практически изравни dx с конзолите като овърхед на draw примитивите), но по отношение на ситемния овърхед няма кой знае какво, дето да може да се направи - уиндоус просто e general purpose os, дори и да позволява някакви трикове на dx приложенията (игрите демек).

Posted: Sat Oct 08, 2011 1:01 pm
by RRSunknown
След ясния вече за всички фейл на PC версията на Rage Кармак си потвърди думите
"We do not see the PC as the leading platform for games," Carmack added. "That statement will enrage some people, but it is hard to characterize it otherwise; both console versions will have larger audiences than the PC version. A high end PC is nearly 10 times as powerful as a console, and we could unquestionably provide a better experience if we chose that as our design point and we were able to expend the same amount of resources on it. Nowadays most of the quality of a game comes from the development effort put into it, not the technology it runs on. A game built with a tenth the resources on a platform 10 times as powerful would be an inferior product in almost all cases."
Няма какво да говорим повече - вече не остана нито един голям разработчик който да вярва в реализацията на PC екслузив. И колкото и да се развиват теории ето това са фактите казани честно и направо.

Posted: Sat Oct 08, 2011 2:45 pm
by The Dragon
Или пък е прост face saving за това че са се осрали.

Много обичам някой като мята гръмки изказвания.

Едит: И разбира се имаме и това

http://www.alienwarearena.com/articles/ ... ing-to-pc/

Posted: Sat Oct 08, 2011 2:54 pm
by RRSunknown
Те много станаха май тези които са се осрали - има ли някой който да не се е осрал и да не му се налага да прави обяснения.

Главото е това което съм болднал
A game built with a tenth the resources on a platform 10 times as powerful would be an inferior product in almost all cases
тук става дума за големи и мащабни проекти които се очаква да придвижват индустрията напред а не за инди игрички, които са идейни и забавни но не допринасят с нищо за развитието на техниката.

Posted: Sat Oct 08, 2011 8:42 pm
by The Dragon
И само две изказвания в последните дни.

А това за Модерните ПЦ-та че са 10 пъти по мощни от конзолите е интересно твърдение. Интересно е как са стигнали до него.

http://www.computerandvideogames.com/32 ... ll-matter/

http://www.computerandvideogames.com/32 ... ndoned-pc/

Posted: Sat Oct 08, 2011 8:46 pm
by Amikae
Едно нещо ме човърка лично мен. И това е, че страхотните игри, които се правят за конзоли могат да бъдат просто няколко идеи по-качествени, ако вместо това се правеха за PC. Особено нервно ми е в момента, защото в монументална игра, като Dark Souls да има места, където кадрите си заковават стабилно 20< е просто жалко. Направо ми иде да вкарам един шут на PS3-то. Искам да играя Dark Souls с 60 FPS, много ли искам?