Posted: Tue Nov 09, 2010 3:19 pm
Силвър,
то на мен напоследък всяко нещо ми прилича на други неща и всички хора ми се струват познати, та не съм много добър критерий за правилни сравнения.
Сещаш ли се първата сцена от Ангелите с погребението и равито, дето нареждаше? Това напълно първосигнално.
Иначе Angels in America e много по-явно политически, може би най-вече аналогията ми е от дълбокото познаване и лично отношение към „еврейската тема”, с което буквално очертават кръг около тая общност и или ти посочват мястото в нея с ужасно много ирония, но и с носталгия, или… ти посочват вратата и те оставят да зяпаш отвън и да се чудиш. Освен това и при Къшнър и при братята имаме, както им викат, Нешънъл Моментс (тресящата се от всякакви надрусватели, война и расови бунтове никсънова Америка или тресящата се от СПИН и последиците от маккартизма рейгънова Америка), сведени до живота на един евреин в Минесота и до животите на няколко души в Ню Йорк, двамата най-важни от които – евреи. Имаме също сюреалистичния елемент, интересните проявления на Висшата сила и превръщането на Америка в нещо като обрънат с краката нагоре мит за Обетованата земя.
Като гледах сега A Serious Man си мислех, че има сходство дори в арогантността (в която има пак нещо твърде еврейски-елитистко), с която не им дреме, че 8 от 10 души изобщо няма да схванат препратките към примерно Хегел и Дeрида, или към разни физически принципи.
А „о, шит, има Хашем” нещото, като че ли не беше само накрая, а след всичките три пъти, в които Лари прояви някаква активност, различна от “What’s going on?” - катастрофата; съседката и арестуването на брат му; оценката в края. Което може би беше някакво квантово-попкултурно (що за глупост
, ама понеже предполагам, че нещата не са много близо до научната интерпретация...) приложение на втория физически принцип, който се появи във филма, защото не допускам сънят му да е бил случайност.
Скърдж, аз се изгубих на алиасването и хардуера, а ти вземи по-добре отиди в Уики да видиш какво е Ангели в Америка, не на имдб. Загубили сме го били… ;p
то на мен напоследък всяко нещо ми прилича на други неща и всички хора ми се струват познати, та не съм много добър критерий за правилни сравнения.
Сещаш ли се първата сцена от Ангелите с погребението и равито, дето нареждаше? Това напълно първосигнално.

Иначе Angels in America e много по-явно политически, може би най-вече аналогията ми е от дълбокото познаване и лично отношение към „еврейската тема”, с което буквално очертават кръг около тая общност и или ти посочват мястото в нея с ужасно много ирония, но и с носталгия, или… ти посочват вратата и те оставят да зяпаш отвън и да се чудиш. Освен това и при Къшнър и при братята имаме, както им викат, Нешънъл Моментс (тресящата се от всякакви надрусватели, война и расови бунтове никсънова Америка или тресящата се от СПИН и последиците от маккартизма рейгънова Америка), сведени до живота на един евреин в Минесота и до животите на няколко души в Ню Йорк, двамата най-важни от които – евреи. Имаме също сюреалистичния елемент, интересните проявления на Висшата сила и превръщането на Америка в нещо като обрънат с краката нагоре мит за Обетованата земя.
Като гледах сега A Serious Man си мислех, че има сходство дори в арогантността (в която има пак нещо твърде еврейски-елитистко), с която не им дреме, че 8 от 10 души изобщо няма да схванат препратките към примерно Хегел и Дeрида, или към разни физически принципи.
А „о, шит, има Хашем” нещото, като че ли не беше само накрая, а след всичките три пъти, в които Лари прояви някаква активност, различна от “What’s going on?” - катастрофата; съседката и арестуването на брат му; оценката в края. Което може би беше някакво квантово-попкултурно (що за глупост

Скърдж, аз се изгубих на алиасването и хардуера, а ти вземи по-добре отиди в Уики да видиш какво е Ангели в Америка, не на имдб. Загубили сме го били… ;p