Играно напоследък
Moderator: AlDim
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Забравих да кажа че от две седмици отделям голямо внимание на Форца Моторспорт 3 , впечатленията от които съм споделил в темата за ревютата.
Но тя се играе помежду другото а не като основно занимание.
За Цива - вчера откъртих 5 часа стрейт, и почнах да се радвам. End turn и аз май не намерих. Не можах да разбера за какво запокитване из менюта говориш - след строеж или рисърч се появява подканяща икона вдясно за да не забравиш да дадеш заповеди. В случай че не те кефи можеш да приспиш единиците или да дадеш заповеди на града за стоп на всякакви строежи и специализация в наука и култура.
Слайдера който го търсиш го няма защото системата е сменена из корен и не можеш да правиш мурафети със златото. Което вече е самостоятелен и фундаментално важен ресур.
За юнита - задържаш дясно бутонче върху него и веднага ти светва накъде е тръгнал и къде може да ходи като опции.
За работника не съм обърнал внимание.
Но тя се играе помежду другото а не като основно занимание.
За Цива - вчера откъртих 5 часа стрейт, и почнах да се радвам. End turn и аз май не намерих. Не можах да разбера за какво запокитване из менюта говориш - след строеж или рисърч се появява подканяща икона вдясно за да не забравиш да дадеш заповеди. В случай че не те кефи можеш да приспиш единиците или да дадеш заповеди на града за стоп на всякакви строежи и специализация в наука и култура.
Слайдера който го търсиш го няма защото системата е сменена из корен и не можеш да правиш мурафети със златото. Което вече е самостоятелен и фундаментално важен ресур.
За юнита - задържаш дясно бутонче върху него и веднага ти светва накъде е тръгнал и къде може да ходи като опции.
За работника не съм обърнал внимание.
- armageddon
- Forsaken
- Posts: 2936
- Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am
Визирах че в Цив 4 в началото на хода директно се отваряше менюто на всеки град, който е приключил с текущите си задачи и имаш нужда от нови заповеди за строеж. Досадно, но се оказа че ми липсва (донякъде) щото сега цъкам за всеки отделен град поотделно. И не видях да може както преди с Ctrl- или Alt-клик да ми добавя съответния юнит/сграда за строеж в опашката (която пък от безкрайна е ограничена до 6 слота), а трябва специално да влезна в отделно меню и го намирам за леко досадно.
Предполагам, като навъртя 100на часа, всичко това ще свика и няма да ми прави впечатление, или ще се намерят разни цаки за целта.
Предполагам, като навъртя 100на часа, всичко това ще свика и няма да ми прави впечатление, или ще се намерят разни цаки за целта.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Тези дни сериозна Цивилизация - четири игри направих, последната на 5 степен на трудност. Скоро ще ви напиша едно ревю. Като цяло играта е ориентирана към новобранците (то коя ли съвременна игра не е ). Има много добри идеи и много потенциал и някои неща са подобрени, но от друга страна явно бета тест не е минаван защото интерфейса е ужасно недъгав а някои концептуални решения вкарват баланса в задния двор. Дотам че в момента без никакви спорове се знае кое е OP.
Екстра, аз едва ли ще я цъкам поради липса на време та поне да се образовам.
Иначе поиграх около 20 минути новата Castlevania и определено е една от игрите на които ще се засяда за много време - трудна на нормал, яко крадене от God of War, адското озвучаване и всъщност хубава графика въпреки очакваното - все хубави неща.
Иначе поиграх около 20 минути новата Castlevania и определено е една от игрите на които ще се засяда за много време - трудна на нормал, яко крадене от God of War, адското озвучаване и всъщност хубава графика въпреки очакваното - все хубави неща.
- armageddon
- Forsaken
- Posts: 2936
- Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am
Аз разцъквах Цив-а през уикенда, успях да направя две игри и както бях казал има ужасно много добри идеи, поради факта че май са я правили генерално наново, не просто са пренесли старите идеи върху хексагони. От другата страна на монетата има някои дребни (и може би не чак толкова) дребно недоглеждания водещи до безумия и мезсмислици, но с два експанда може и да оправят бакиите
А и засега едва ли ще имам време за сериозен Цив.
Мисля обаче да направя едно сериозно King's Bounty с новия експанжън Crossroads в беглите промеждутъци от free time.

Мисля обаче да направя едно сериозно King's Bounty с новия експанжън Crossroads в беглите промеждутъци от free time.
- armageddon
- Forsaken
- Posts: 2936
- Joined: Tue Jan 13, 2004 10:24 am
Аз разцъквах Цив-а през уикенда, успях да направя две игри и както бях казал има ужасно много добри идеи, поради факта че май са я правили генерално наново, не просто са пренесли старите идеи върху хексагони. От другата страна на монетата има някои дребни (и може би не чак толкова) дребно недоглеждания водещи до безумия и мезсмислици, но с два експанда може и да оправят бакиите
А и засега едва ли ще имам време за сериозен Цив.
Мисля обаче да направя едно сериозно King's Bounty с новия експанжън Crossroads в беглите промеждутъци от free time.

Мисля обаче да направя едно сериозно King's Bounty с новия експанжън Crossroads в беглите промеждутъци от free time.
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Циварата я спирам на този етап - просто докато не се пусне пач който да балансира ми е безмислено да се играе - оптималния начин на игра в момента е ясен а точно това беше хубавото на предните игри - че нямаше оптимален начин а много варианти действаха. Сега просто знам какво ще направя и представата механично да го правя часове наред до предопределения изход не ми се нрави.
Иначе вчера си инсталирах Ruse - за тези които не са я чували - грандоманска реалновременна стратегия ориентирана към мулти. Ruse прочее не е идва от дунавския град а от "ruse de guerre" което означава военен похват с който да подлъжеш противника. Засега единствено разбрах че кампанията е сложена само за отбиване на номера и смисъла и е колкото смисъла на филмчетата след мисите на Куейк 3.
Иначе вчера си инсталирах Ruse - за тези които не са я чували - грандоманска реалновременна стратегия ориентирана към мулти. Ruse прочее не е идва от дунавския град а от "ruse de guerre" което означава военен похват с който да подлъжеш противника. Засега единствено разбрах че кампанията е сложена само за отбиване на номера и смисъла и е колкото смисъла на филмчетата след мисите на Куейк 3.
Най после се отърсих от страха си от ниски резолюции и започнах отдавна отлагано заглавие - Planescape Torment. С пач за резолюцията разбира се. Засега ми харесва и определено си заслужава репутацията на Бог - Император на всички RPG - та. Само attack анимациите са ми малко смешни, но нищо фрапиращо.
Ако успея да я мина преди да завърша може и да започна и другите класики ID BG AoMMO.
Ако успея да я мина преди да завърша може и да започна и другите класики ID BG AoMMO.
There are no rules! I'm gonna get you!
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Има цялата тема за бога- даже и дългата му класация е там (по средата на страницата е )
viewtopic.php?t=4347&postdays=0&postorder=asc&start=15

viewtopic.php?t=4347&postdays=0&postorder=asc&start=15
Труден въпрос определено. RPG-тата винаги са ми били най на сърце и съм изиграл много велики игри, но и адски много лайна, особено в периодите когато не е имало игри от първата група. Направо си копвам мнението от една стара тема:
1. Baldur's Gate 2 : Shadows of Amn (2000 - BioWare, Black Isle, Publisher: Interplay) (+expansion Throne of Bhaal) - най-великата ролева игра, която аз съм играл. И това едва ли ще се промени скоро. За тази игра никога няма да бъда обективен, и днес си спомням отделни детайли от геймплея или историята все едно съм я играл вчера. Историята, перфектният микс от втори и трети едишън на ДНД (т. нар. 2.5), персонажите (например Келдорн и до днес остава единственият паладиноподобен персонаж, на който съм се кефил в игра, за Иреникус страници мога да изпиша), предметите (мммм Carsomyr anyone?), светът, битките - всичко това прави тази игра за мен иконична. Баси сега като се замисля в нея даже имаше избор на фракция и добро и зло по толкова добре реализиран начин, че и днешните ролеви игри копче да не могат да й кажат. Експанжъна съм го написал само и единствено поради факта, че даде завършек на историята (И двата му варианта са ужасно яки!), геймплейно извън Саревок и чистата му МОЩ нищо друго не ми е останало в съзнанието. Въобще най-добрата игра по DnD и като цяло една от петте ми любими игри въобще. Пак казвам, че това е лично мнение и не задължавам никога да се съобразява с него. И сега си спомням как хвърлих слушалката, след като от клубчето, където записваха пиратки разбрах, че е излязла и се втурнах към вратата. Днес притежавам играта в две различни оригинални издания.
Хммм сега вече става по-трудноSmile:
2. Baldur's Gate (1997, BioWare/Black Isle, Publisher: Interplay/Virgin) - преди 12 години това беше играта, която окончателно определи любимия ми жанр. Геймплейно отстъпва на двойката, като история може би не. Който все още си спомня интеракциите между персонажите и началото с битката между Gorion и Саревок може би ще ме разбереSmile. Като интеракция между персонажите, мащаб на света и история играта за мен беше нещо революционно в геймплейно отношения. Като персонажи също (следващото важи и за двойката и за единицата) - тези две игри и до днес имат едни от най-защомнящите се NPCs ever - Minsc, Xan, Khalid, Jaheira, Edwin, Jan Jansen, Viconia и разбира се Boo си остават незабравими.
3. Fallout 2 (1998, Black Isle, Publisher: Interplay) - усъвъшенстваната концепция и свят от единицата, вече перфектната S.P.E.C.I.A.L. система с дивите й пъркове и треитове, възможностите (!) за различно решение на дадени ситуации, оригиналните енкантъри по картата, различните възможни финали - въобще какво съм тръгнал да пиша, това е Фолаут по дяволите. Единицата също ми е любима, просто двойката надгражда над прекрасния оригинал.
4. Star Wars: Knights of the Old Republic (2003, BioWare, Publisher: LucasArts) - хендс даун най-добрата игра по междузвездните. Фактът, че почти няма общо с тях дефинитивно допринасяSmile. Първата игра на Байоуеър от новата им генерация, тук беше изградена концепция, която по-късно те доразвиха (малко) и копираха (много) в Jade Empire и Мас Ефект. Великолепна история (с очакван, но кадърно поднесен плот туист), сравнително голяма разлика геймплейно между добро и зло, готини companion-и (дроида главноSmile), много планети, ПАЗАК-А!, супер направена и доразвита първоначално готина вселена, въобще плюсове бол. Който е играл - знае.
5. World of Warcraft (2004, Blizzard, Publisher: Vivendi) - сега наличието на тази игра тук е спорно, но с нея на фона на часовете откровено безмислено циклене съм имал велики моменти (било сам, било с приятели). Ролевата й част хич не е за подценяване и фактът, че взаимодействаш с други хора - също. А усещането да бутнеш бос с 40 човека за пръв път все още не мога да го забравя. Хуморът на Близард също не е за подценяване. Ако не смятате, че в тези класации можем да драснем едно ММО просто прескочете надолу, аз прекалено много съм играл и прекалено култови истории имам именно с това.
1. Baldur's Gate 2 : Shadows of Amn (2000 - BioWare, Black Isle, Publisher: Interplay) (+expansion Throne of Bhaal) - най-великата ролева игра, която аз съм играл. И това едва ли ще се промени скоро. За тази игра никога няма да бъда обективен, и днес си спомням отделни детайли от геймплея или историята все едно съм я играл вчера. Историята, перфектният микс от втори и трети едишън на ДНД (т. нар. 2.5), персонажите (например Келдорн и до днес остава единственият паладиноподобен персонаж, на който съм се кефил в игра, за Иреникус страници мога да изпиша), предметите (мммм Carsomyr anyone?), светът, битките - всичко това прави тази игра за мен иконична. Баси сега като се замисля в нея даже имаше избор на фракция и добро и зло по толкова добре реализиран начин, че и днешните ролеви игри копче да не могат да й кажат. Експанжъна съм го написал само и единствено поради факта, че даде завършек на историята (И двата му варианта са ужасно яки!), геймплейно извън Саревок и чистата му МОЩ нищо друго не ми е останало в съзнанието. Въобще най-добрата игра по DnD и като цяло една от петте ми любими игри въобще. Пак казвам, че това е лично мнение и не задължавам никога да се съобразява с него. И сега си спомням как хвърлих слушалката, след като от клубчето, където записваха пиратки разбрах, че е излязла и се втурнах към вратата. Днес притежавам играта в две различни оригинални издания.
Хммм сега вече става по-трудноSmile:
2. Baldur's Gate (1997, BioWare/Black Isle, Publisher: Interplay/Virgin) - преди 12 години това беше играта, която окончателно определи любимия ми жанр. Геймплейно отстъпва на двойката, като история може би не. Който все още си спомня интеракциите между персонажите и началото с битката между Gorion и Саревок може би ще ме разбереSmile. Като интеракция между персонажите, мащаб на света и история играта за мен беше нещо революционно в геймплейно отношения. Като персонажи също (следващото важи и за двойката и за единицата) - тези две игри и до днес имат едни от най-защомнящите се NPCs ever - Minsc, Xan, Khalid, Jaheira, Edwin, Jan Jansen, Viconia и разбира се Boo си остават незабравими.
3. Fallout 2 (1998, Black Isle, Publisher: Interplay) - усъвъшенстваната концепция и свят от единицата, вече перфектната S.P.E.C.I.A.L. система с дивите й пъркове и треитове, възможностите (!) за различно решение на дадени ситуации, оригиналните енкантъри по картата, различните възможни финали - въобще какво съм тръгнал да пиша, това е Фолаут по дяволите. Единицата също ми е любима, просто двойката надгражда над прекрасния оригинал.
4. Star Wars: Knights of the Old Republic (2003, BioWare, Publisher: LucasArts) - хендс даун най-добрата игра по междузвездните. Фактът, че почти няма общо с тях дефинитивно допринасяSmile. Първата игра на Байоуеър от новата им генерация, тук беше изградена концепция, която по-късно те доразвиха (малко) и копираха (много) в Jade Empire и Мас Ефект. Великолепна история (с очакван, но кадърно поднесен плот туист), сравнително голяма разлика геймплейно между добро и зло, готини companion-и (дроида главноSmile), много планети, ПАЗАК-А!, супер направена и доразвита първоначално готина вселена, въобще плюсове бол. Който е играл - знае.
5. World of Warcraft (2004, Blizzard, Publisher: Vivendi) - сега наличието на тази игра тук е спорно, но с нея на фона на часовете откровено безмислено циклене съм имал велики моменти (било сам, било с приятели). Ролевата й част хич не е за подценяване и фактът, че взаимодействаш с други хора - също. А усещането да бутнеш бос с 40 човека за пръв път все още не мога да го забравя. Хуморът на Близард също не е за подценяване. Ако не смятате, че в тези класации можем да драснем едно ММО просто прескочете надолу, аз прекалено много съм играл и прекалено култови истории имам именно с това.
Мерси. Тя моята класация не е много различно (очевидно няма УоУ вътре де), просто преди BG2 идва Тормент. Може да е идея по-слаба от БГ като игра, но на ниво свят, история и герои няма равна просто.
Впрочем, сега се замислих - не е ли малко тъжно, че любимите ни игри в тоя жанр са по на 8+ години?
Впрочем, сега се замислих - не е ли малко тъжно, че любимите ни игри в тоя жанр са по на 8+ години?
And you can't dance with a devil on your back...
- RRSunknown
- Elder God
- Posts: 9514
- Joined: Thu Nov 01, 2007 9:54 am
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests