Re: The Wheel of Time
Posted: Wed Sep 11, 2019 5:39 pm
Тези решения не се взимат от сценаристите в 99% от случаите anyway, когато става думи за филми...
Аз съм, бтв - гледах "Шифърът на Леонардо" едно време, защото успях да харесам предишните работи на този тандем от сценарист и режисьор. Викам си: "Рон Хауърд и Акива Голдсман направиха "Красив ум" и "Късметлията", няма начин да са сътворили нещо тъпо сега." А то какво излезе... Донейде заради него се надявах и "Тъмната кула" да е добър филм - макар че човекът е участвал в огромно количество тотален крап, има няколко сценария, които харесвам достатъчно, за да му запомня името.
При него супер много зависи с кого работи. Но според мен голяма част от работата му идва от стари холивудски връзки, а не от качество.
1. Продължавам да твърдя, че нямаш идея за какво говориш. В тая индустрия я има трима сценаристи, които да могат да си позволят да финансират каквото и да е сами, я няма. Ако имаш конкретни примери на адаптации, чийто двигател е бил някой "самозабравил" се сценарист, бъди така добър да ги цитираш.трубадур wrote: ↑Wed Sep 11, 2019 7:45 pmбаце, не знаехме, дееба, добре че ни отвори очите
... ама иначе тия проекти, като изключим няколкото, където дадена корпорация държи правата на нещо, не е като да не идват от желанието на някой, за негово добро с достатъчно добри връзки, да ги експлоатира в други медии от оригиналната. Така че често тия решения не идват от перуките, а перуките идат га трябва да се спасява положението или смятат за проекта за обречен (често грешно решение, но понякога с положителен резултат).
Демек тъпо е да обвиняваме единици за разни поражения по адаптациите, ама по-често именно самозабравили се холивудски драскачи, често смятат оригинала за добра основа наистина да се развихрят и да издоят, според тях, истинския потенциал на дадена история. Знам, че имаш мераци да пишеш, ама запри се малко. Няма нужда толкова да ги защитаваш. Еле па като директно виждаме, че се сере върху труда на истински писател и не му се взима баш-баш оригиналната визия под достатъчно предвид. Тъй че, чийл, бра, нема сми да се обобщава при положение, че всички зад кадър в тоя проект са тъпаци.![]()
Аз държа да отбележа, че по тези теми се намирам по-скоро между @Roland и @Marfa, така че съм малко wild card в тоя тип дискусии. В случая съм напълно със Симеон. За мен това да се кастнат етнически разнообразни лица в главни роли в тоя сериал ми е по-важно (най-малкото от естетическа гледна точка, че ми писнА от средновековни бели селяни из фентъзитата) от литературната достоверност, по следните причини:Moridin wrote: ↑Wed Sep 11, 2019 4:27 pmЦелият дискурс с дайвърситито е красив пример за всепомитащата достоверност на постмодернизма като работеща теория ако не за физическата реалност, то като минимум за човешките общества. Фактът, че някой (@Roland) може да смята за най-очевидното нещо пълен за @Marfa (и останалите) абсурд, е брилянт!
Знаеш ли какво НЕ Е личното ти усещане за книгите? Споделяно от всеки читател
Дай линк към тоя сеир моля те ...Dr. Horrible wrote: ↑Wed Sep 11, 2019 10:23 pmБлизо месец не влизах, от една страна, защото бях доста зает и пътувах по света, от друга, защото бях много ядосан сред поредните глупави спорове за това имам ли лично аз като човешко същество моралното право да харесвам Скарлет Йохансон.
Но въпреки това всички говорят един и същи език, което е доста нелепо. Лично аз искам само или да има някаква вътрешна консистентност или да решат, че ще карат все едно е театър и дори братя и сестри, деца и родители да може да са от хептен различни раси без каквото и да е обяснение.Една от централните теми в книгата е сблъсъкът на култури, традиции и обичаи. Различните народи - андорци, аийлци, пътуващ народ, морски народ и т.н. са изключително капсулирани и таят силна неприязън един към друг.
Чакай сега, те са си написани баш като за metoo ерата, барабар с рантове колко са тъпи всички мъже и как светът не ги оценява.Аз чакам с прочувствени душевни трепети (почти като тея, дето @Dr. Horrible изпитва преди появата на някоя нова Марвелка) да видя дали ще могат изобщо да salvage-нат женските персонажи в пост #metoo ерата
оффф, де чети поне
Почти. В реалния свят жените, за разлика от кифлите на Джордан имат реални качества и това, че не са оценени е реален проблем, който води до най-разнообразни последици за тях. Но да, бая мъже разбират от проблематиката на #metoo толкова, колкото и Джордан разбира от женски персонажи, та ще си поседим на тоя хал още известно време.