Page 10 of 10

Posted: Fri Feb 03, 2012 6:08 am
by Roland
АлДиме, айде земи си почивка плс с тия Западни РПГ-та. Ясно стана и на слепите вече, че японското РПГ просто е друга бира за друга аудитория и твоята мания да дуднеш колко са по-напред е като на Amikae РС-фенбойството, демек - дразнеща и никому ненужна.


Друг е въпросът, че XIII-2 е вкарала куик тайм бутони (много дразнещо включени в анимациите) и избор на реплики при диалозите (които към момента не виждам да имат реално влияние върху историята, а са само козметика).

Четох ревюто в Гейминформър, пичът вика, че всичко в геймплея е подобрено - играта вече е нелинеарна, имаш сайд-куестове, битките са полирани до съвършенствто (те бяха порядъчно великолепни и в предната част) и т.н. Но според него всичко, което МЕН ме вълнува, е развалено още повече, а именно - героите, историята и музиката.

Плюс, че историята била незавършена...

За другите работи засега нямам мнение, но музиката ме дразни ужасно много. Лигава джей-поп с ТЕКСТ, демек насред диалозите трябва да се боря да чуя кво ми говорят героите над гъгненето на неква посредствена певачка...

Но съм твърде в началото още, така че ще изчакам да стигна по-надалеч преди да пиша сериозно. Тоя месец с прослушванията едва ли ще додрапам много да играя де...

Толкова много многоточия...

Posted: Fri Feb 03, 2012 7:29 am
by Amikae
RRS... Не обичам да цитирам, както междувпрочем ми е крайно неприятно да водя подобен спор, но все пак, под ролеви елементи аз разбирам БУКВАЛНО такива, които ми помагат да вляза в роля. Демек диалози, последствия и т.н. Да знам, че има и геймплейни елементи, които спадат към ролевата категория, но за да започна да разглеждам такива елементи, като... такива елементи, първо играта трябва да бъде ролева, а тя просто не е. Играта по-скоро е нещо като интерактивно аниме с битки. В което няма нищо лошо, даже бих я изиграл до край евентуално, ако не бях я продал. Просто линейния кристариум, който така те кефи, а всъщност много мисъл при развитието му не е нужна и посоката в общи линии е една + невероятните босове и по-трудни врагове, които от своя страна имат един предефиниран начин за убиване, което ги прави елементарни + итемизация, която изисква гринд(но айде тука майната му), не бяха силни аргументи за МЕН за да изиграя играта първоначално. Иначе ми се искаше да видя какво става по-нататък.

Не помня къде съм стигнал, някъде след като играта стана пo-open world. И да, в 90% от времето не си давах много зор, нито в избирането на партито, нито в самите битки, щото след чукурнайсе хилядите ходещи гъби и храсталаци, дето изтрепах, как пък да не си правя труда за всяко от тях. В смисъл, през почти цялото време в играта чистиш траш, като от време на време има по-силен траш, а още по-рядко някой бос. На мен просто не ми беше увлекателно. Така както и ME1/2 и DA1/2 няма да ми бъдат особено увлекателни с куция си геймплей, все едно ги играя заради геймплея...

Между другото е доста странно, че трябва да сравняваме FF13 с игри на BioWare, защото според мен просто няма място за сравнение. FF13 може да е шедьовър в своя си жанр, но определено не виждам по какъв начин се напъва да се бори с отрочетата на западните RPG девове. А помня бяха едни коментари от Square Enix как не разбирали с какво западните RPG-та били по-добри от техните... Интересни хора. Icewind Dale 1 е по-добра РОЛЕВА игра от FF13, дали е по-добра игра комплексно, това вече е отделен въпрос. Може би жанра, в който спада FF13 трябва леееко да се предефинира, защото RPG-то в JRPG-то, мен доста ме подлъга при купуването на играта. ;)

Posted: Fri Feb 03, 2012 9:58 am
by AlDim
@Roland:
Японските RPG-та са друга бира, което принципно не е лошо нещо (наскоро си преиграх Chrono Trigger със също толкова кеф, колкото преди 10 години). Но последно време тази бира е доста изветряла в заглавия като FF13, да не говорим за 14, с ултра продънените персонажи и коридорести нива на първата и публичния позор на втората.
От другата страна имаме поглъщащи сингъл игри като Skyrim, които си правят обиколки около FF на концептуално ниво. Едната прилична бойна система във FF 13 по никакъв начин не може да компенсира за всичко останало, което куца в играта.

@RRS:
Пропускаш факта, че различните играчи предпочитат различно темпо. Аз примерно винаги обичам да се моткам повече от нужното. Голем праз какво ти показва часовника накрая - само ти се гордееш от това.


Иначе Mass Effect няма нищо общо, така че не знам къде го бутате. За всеки случай светът му пак е в пъти по-богат и добре издържан, да не говорим за качеството на персонажите.

Posted: Fri Feb 03, 2012 3:01 pm
by RRSunknown
Просто линейния кристариум, който така те кефи
НЕ Е ЛИНЕЕН - това че не си стигнал до ГОЛЕМИТЕ разклонения (очевидно че не си стигнал) си е твой проблем не на играта. От две страницити ти обяснявам че нищо не си видял и ти си знаеш своето.


Това че ти под ролеви елементи имаш предвид ти да цъкаш преди да слушаш предварително зададена реплика вместо само да я слушаш също няма нужда от коментар.

Айсуинд Дейл била по-добра ролева игра - с какво ? С тактика, с избор на парти, с развитие ли (линейно - системата сама вдига точки в зависимост от класа), с история ли (защото нямаше такава), с персонажи ли (защото такива нямаше), със сетинг ли (клиширания робърт салваторе сетинг) - с какво е по-добра ?

Като не е твоя стил игра ок, нямам нищо против - и на мен MMO-тата са ми убер досадни ама не съм тръгнал да хуля Star Wars с аргументи от типа че играта е посредствена защото не е точно копие на другите ми любими игри.

Ми не е копие и FF13 , има съвсем различна концепция от Мас Ефект (както примерно и Dark Souls КОЯТО СЪЩО НЕ Е РОЛЕВА ИГРА според твоите критерии ) и явно че не е за всеки.

Пропускаш факта, че различните играчи предпочитат различно темпо. Аз примерно винаги обичам да се моткам повече от нужното. Голем праз какво ти показва часовника накрая - само ти се гордееш от това.
Нищо не пропускам - във Ff13 НЯМА къде да се моткаш - играта няма хъбове, посоката е напред. В Mass Effect 2 съм загубил много повече време в разглеждане на хъбовете просто защото играта е такава и така гради атмосфера. В ФФ13 единствената причина за моткане е лютия гринд или излишното бавене на битките.
Но последно време тази бира е доста изветряла в заглавия като FF13
не за какво е изветряла но тази не е JRPG в класическия смисъл и слава богу - аз jrpg игри не харесвам точно заради кривата им бойна система докато игри като Final Fantasy Tactics много ме кефят.


Мас Ефекта аз го бутам защото има същата концепция - много бой като геймплей и силно залагане на диалози и сюжет. А графиката и на двете игри залага на арта на пейзажите на местностите в които се минава.

Ако става дума за РАЗВИТИЕ на характери на персонажи - FF13 бие убедително, защото в ME просто са едни и същи през цялата игра ако изобщо участват. Защото това е най-големия минус за мен в ME - всеки си стои изолиран в стаичката- няма дискусии между различните съотборници, няма събития с тях извън задължителната мисия , фактически половината от екипажа ми съм го ползвал точно по веднъж за мисия.
За света - FF13 не ти показва изграден свят - просто прехвърчаш през местата без да има подробности или къде да спреш и да се моткаш.

Posted: Fri Feb 03, 2012 4:09 pm
by Amikae
К! FF13 е най-монументалното творение на гейминга и различно мнение НЕ МОЖЕ да съществува!!!! Всеки, който не е съгласен, е гаден хейтър, дето само хули и не са му ясни нещата.(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

И понеже нямам пистолет под ръка за да се гръмна, отивам да взема ножа за да си прережа вените. :neutral:

Posted: Fri Feb 03, 2012 4:25 pm
by Muad_Dib
Хахахах това за западните ролеви игри срещу японските след като излязоха Мас Ефект 2, Скайрим и Уичър 2 направо ми е не смешно, ми не знам какво, как посмяхте да го напишете бе сириъсли.... :roll: (това към Ролката и РРС).

Иначе моите две стотники за ФФ13 - убер яка бойна система и горе-долу дотам. Същият крапав сюжет, скучни герои и цялостно хомо-излъчване като на почти всяка една друга японска игра (особено ролева такава). Да не споменавам, че извън бойната система играта като геймплей е на ниво от преди много години.

ЕДИТ: че сега видях на РРС безумията по отношение на Icewind Dale по-горе. Без думи. Наистина. Да се говорят такива неща по отношение на някой от най-великите ролеви игри някога правени просто е тъжно. И все пак добре, че не я беше сравнил с Балдур'с Гейт, че тогава не знам дали нямаше да взема влака за Габрово да се разправяме очи в очи :lol:

Posted: Fri Feb 03, 2012 6:10 pm
by RRSunknown
Пиша си аз аргументация - вместо да бъде цитирана и оборена (аргументацията ) или се измества темата или се почват някакви бездарни опити за ирония - смейте се ве пичове, всеки има право да се смее - ваша си работа - аз се опитвам да вниквам в нещата ама то явно не е за всеки това анализиране и мислене над нещата.

Колчо - безумията ми би ли ги цитирал и оборил с нещо повече от хахаха, защото ХАХАХА и аз мога да пиша но не това е начина да се води дискусия .

Това което е наистина смешно как хората заемат някаква защитна позиция тип - щом не си от нашите значи си лош и отказват да мислят върху нещата.

Аз се кефя еднакво на Мас Ефект , Дарк Соулс, Скайрим и FF13 - нищо че са съвсем различни игри. Не съм си наложил някакви ограничение и някакви догми кое е правилно и съм отворен да се забавлявам с различни концепции, да приемам забавлението по начина по който да го замисли създателите на играта без да търся нещо каквото няма в дадената игра, а да се радвам на това към което са се стремили.


б.т.в. Балдур Гейта е на светлинни години от Icewind и ако за вас това са еднакви игри - жалко, много жалко.

Posted: Fri Feb 03, 2012 6:18 pm
by Roland
Коле, не ме бутай при АлДим плс. Аз просто казвам, че от доста време насам сравнението на тия игри една с друга е като да казваш, че Starcraft 2 по те кефи от Fallout. Смисъл, ок, просто не знам на тоя етап по какви показатели се сравняват. Верно, че и двата жанра имат "RPG" в името, но за мен са тотално различни вече.

РRS, chill.

Posted: Fri Feb 03, 2012 8:09 pm
by Amikae
RRS, аз много харесвам аргументираните спорове, но исках да избегна този, защото последно време нещо си нервен и не приемаш чуждото мнение. Когато започнеш буквално да ми казваш как не са ми ясни нещата и затова нещо не ми харесва, нямам с какво да ти отговоря. Играл съм играта 40 и нагоре часа, навярно повече от теб. 40! Защо трябва да се повтарям, видях всичко в нея, изчаках всичко да се се разпъне максимално за да го видя в пълния му вид. Мисля, че дори не бях много далеч от края. Но ти продължаваш да ми казваш един вид колко съм прост. Ееее де... :lol:

Posted: Sat Feb 04, 2012 12:52 am
by AlDim
Can't you kids just play nice and have a friendly discussion? Jesus.

Posted: Sat Feb 04, 2012 8:57 pm
by RRSunknown
За да има дискусия трябва и двете страни да четат събеседника - не единия да пише два листа информация и другия да цъкне reply и да изпише някаква смешка или опит за ирония.

Мен ми е през оная работа кой какво играе и какво харесва - но мисля че имам правото да си защитя мнението си.

Posted: Thu Feb 09, 2012 3:32 am
by AlDim
Докато гледах Invisible Walls 196 в полусънено състояние, изведнъж нещо ме оцъкли - във Final Fantasy XIII-2 се биеш срещу ДОМАТИ. Домати, копеле. Евала, единият зеленчук, който не бяха използвали досега в JRPG...

Posted: Thu Feb 09, 2012 3:11 pm
by RRSunknown
Как бе - още първия в 12 беше домат. Това си е класика - като плъховете в Балдурса.

Posted: Sat Mar 10, 2012 5:51 pm
by Roland
Боже, играта свършва с "To be continued..." O.o Няма такъв позор просто. Всеки диалог, всяка анимация УСЕЩАШ как губиш мозъчни клетки. Сигурно IQ-то ми е паднало на 50% докато я приключа. Което е жалко, предвид че това е вероятно най-доброто FF откъм геймплей до момента...