Page 90 of 198

Posted: Sat Jun 19, 2010 9:20 am
by RRSunknown
След като спряха бетата на Старкрафт 2 си начесвам крастата за стратегия с Age of Empires 2 където поразцъквам кампании докато гледам вечерните мачове.
Паралелно с това малко по малко напредвам в Metroid Prime ( всъщост пробвах и двойката и тройката но трябва да се кара подред). На Wii то се играе доста по различно от Game Cube версията защото няма лок към противниците и сам трябва да ги целиш с мерника което от една страна е добре откъм свобода но когато трябва да целиш бързи копеленца или уязвимото място на боса става pain in the ass (tm). За който не знае за какво става дума в метроид да нахвърлям с няколко думи:
1. История в обичайния смисъл няма - кътсцените са пестеливи, няма разговори , няма и някой да ти реди монолизи със заповеди.
2. За сметка на това има сетинг - навсякъде са пръснати местенца за четене от които можеш да научиш повече за света и обитателите му.
3. След първо ниво което се явява доста дълъг туториъл (въпреки че си има пълноправен бос и може да се умре) се отваря целия свят на играта който е нацепен на зона но иначе е абсолютно нелинейно къде и кога ще ходиш. Уловката е че за да достигнеш някоя зона трябва да имаш способност или умение което ти позволява да я отвориш. Това е подобно на Soul Reaver 1 където имаше същия принцип.
4. Като казах Soul Reaver - играта не е шутър нищо че си изкъртих палеца от стрелба - адвенчър е - минаваш от зона в зона експлорвайки, попътя разстрелвайки или избягвайки спаунващите се противници (б.т.в. убитите живи отганизми ти пускат здравенце затова няма нужда да се мисли за аптеки и други такива неща), подскачаш наляво надясно по разни камъни дървета, водопади и други ландшафтни елементи , решаваме загадки и разбира се - босове .
5. Идеята на играта е постояното развитие на персонажа с нови умения и способности. Това не е реализирано в РПГ стил - с печалба на опит точки които се харчат за умения , а е направено да вземаш новите умения след победа над даден бос или достигане на дадено място, тоест с напредване в играта. Всяко ново умение ти дава нещо коренно различно за правене. В началото почваш с почти всички умения колкото да ти ги покажат а после си ги губиш (клише) за да почнеш да събираш.
6. Едно от уменията е да се превръщаш в едно топче което се търкаля наляво надясно в търд пърсън. Във формата на топчето геймплея става коренно различен - много по бърз и добива дори рейсинг елементи (най-грубо казано защото с никого не се рейсваш освен когато те гонят разгневени врази или лава).
7. Графиката е логично долнопробна за днешните стандарти пък и я играя на стария телевизор с най-смотания кабел защото няма как я хваля. За сметка на това има нещо на което му викат арт - като почнем от дизайна на противниците , минем през поклащащите се странни червени тръстики с око (което е най-малкия пример) и стигнем до това че можеш да се огледаш във визьора си при силна експлозия).
8. Противниците са идейни. Засега естествено почти нищо не съм видял от тях но и до тук варират в 5-6 разновидности, всяка от които съвсем различна по визия и начин на бой. Хитра идея е че можеш да сканираш вразите за слабото им място. Логично в идеята на играта можеш да стигнеш противник който не можеш да биеш преди да вземеш умение. Примерно има един брониран отвсякъде който може да се бие единствено като се претъркаляш с топчето под него пускайки бомба на коремчето му. За да го направиш обаче трябва да имаш и умението за топче и умението за бомба съчетани.
9. Управлението на Wii версията е гениално. С лявата си ръка държиш аналога с който се придвижваш (както стрелките на клавиатура) и за разлика от стрелките имаш достъп до два бутона които можеш да натискаш с показалец. С дясната ръка си придвижваш мерника - тип мишка (че и по удобно защото скороста се определя от теб а не от настройката на мишката) като под палеца се пада бутона за стрелба а на показалеца като спусък бутона за скок (може да се сменят).

б.т.в. Забравих да спомена че имаш 3д карта с която не можеш да се загубиш тъй като в различни цветове показва къде си бил и къде не си за да не се чудиш.

Posted: Sat Jun 19, 2010 4:57 pm
by Amikae
Mass Effect 2 :lol:

Почвам 3-то превъртане. Купих всичките DLC-та, включително Overlord и сега ще пада мазало. 8-)

pz - http://www.youtube.com/watch?v=PobHe526wbM :P

Posted: Mon Jun 21, 2010 9:05 pm
by F242
В момента съм силно на вълна adventure.
Пропуснатото с Tex Murphy http://www.gog.com/en/promo/tex_murphy_collection
Страхотно добро - донякъде ме откъсна от преиграването на Broken Sword и Gabriel Knight.
Определено, от FMV ерата няма толкова добре направени игри като TM Overseer, TM Under A Killing Moon, TM The Pandora Directive.
Във връзка с използването на 3D в adventure игрите те май са пионерите. Преди да видя какво са постигнали, си мислех, че първото 3D e GK3. А за интерфейса - нямам думи. Даже и след 16 години от него може много да се научи. По това време интерфейса на Сиера в подобни игри е бил години назад.
Препоръчвам за непредубедените и любителите

:D

Posted: Mon Jun 21, 2010 9:36 pm
by beliefcontrol
Как се държат тия игри на съвременна машина?

Като изключим няколко rpg заглавия, това е единствения жанр, който реално играя, и то точно класическите неща от 90-те.
Например, умирам си да изиграя Morpheus, Rhea, Zork Nemesis, но дори на свръх калпавото ми вградено видео и слаб процесор се движат със скорост, непозволяваща нормална игра.

Posted: Mon Jun 21, 2010 10:11 pm
by F242
beliefcontrol wrote:Как се държат тия игри на съвременна машина?
Превъзходно :D
Пробвах ги и на лаптопа на жена ми, който е с Vista.
От GOG си купувам игри, които не съм си мислил, че мога да подкарам, без да тръгна на археологическа експедиция.
Колекцията за Текс си струваше трийсете лева,
Даже и игри, които съм купувал навремето в оригинални издания - бих купил отново чрез тях за да знам, че няма да трябва да правя чудеса от героизъм и търсене по интернет за начини за подкарване на съвременна машина с нормална видео-карта.

Posted: Mon Jun 21, 2010 10:32 pm
by beliefcontrol
А имат ли реално някакво подобрение в графиката, че гледам отдолу едни системни изисквания около 10-20 пъти над оригиналните?

Все пак като се замисля, май ще е по-добре първо да се снабдя с някакъв приличен 17" CRT монитор, че на LCD пикселите ми вадят очите.

Posted: Mon Jun 21, 2010 10:51 pm
by F242
Между двата поста, се опитах да подкарам, оригиналния Zork Nemesis на десктопа, от който пиша сега- тръгва под компатибилити, но в един момент въпреки и на най забавените движения играта е прекалено бърза за да достави удоволствие.
Относно това, дали ти трябва нов монитор - определено не - аз ги играя на 19 инчов LCD Philips и всичко е супер. Но с тази уговорка - 4:3 - класическото съотношение - пиксели не вадят очи - може би за това и системните изсиквания са по-високи от оригиналните - при Дос-бокса, който е вграден винаги имаш и избор, какви графични възможности да използаш, дали нормален оверлей, директ дроу или пък опен-джи-ел.
Винаги ми е доставяло голямо удоволствие, стига да тръгнат, задните планове на игри като FF 7 и 8, RE 1 и 2, GK1 и другите игри на Sierra заради едно пастелно усещане на графиката, което го няма при другите съвременни игри, с изключение на Okami, но това е друга платформа, друг жанр - всъщност май,че друг такъв няма.

Накратко - преди да даваш пари и място:D - за CRT - виж дали и така не става, или пък е по-добре.

PS Опитай - това е или беше безплатно - http://www.gog.com/en/gamecard/beneath_a_steel_sky

Posted: Mon Jun 28, 2010 12:26 pm
by RRSunknown
Зелдата за Wii въпреки гнусната си графика има гениален геймплей (ключовата дума е огромен брой геймплейни възможности и неща за правене). Учудващо е как са съчетали платформинг в игра в която дори няма специален бутон за скок, с бой , с решаване на пъзели и експлорване зависещо от предметите които събираш.
Доста подлъгващо е и началото което почва доста скучновато но истинската игра се разкрива в Дънжъните.

Posted: Mon Jun 28, 2010 2:16 pm
by Muad_Dib
Аз я играх около 15тина минути и графиката и архаичната история ме отхвърлиха веднага просто, но ще й дам шанс.

Аз искам да отбележа, че също си взех Уии (мисля да пусна една темичка с инфо за Уии, имам какво да споделя). Играя Super Mario Galaxy вече няколко дни - еми БРУТАЛНО СЦЕПВАЩО ДОБРА Е. Точно толкова добра колкото пише навсякъде. През 2007 излязоха Биошок, Ориндж Бокс, Год ъф Уор 2, Crysis, Call of Duty 4, Хейло 3.....И всичките тези бяха победени за GOTY на Gamespot от Galaxy и то с пълно право.

Posted: Mon Jun 28, 2010 2:23 pm
by Scourge
е те всички зелди имат една и съща "история".
не се играят заради нея. :)

Posted: Mon Jun 28, 2010 2:24 pm
by RRSunknown
Аааааа 15 минути ако си играл Зелдата значи нищо не си видял :)
И аз се отвратих от графиката но все пак не може да не отчетем факта че играта е излязла 2006 - по времето на Оками, Год оф Уор, Резидент Ивъл 4 и т.н. игри от периода и трябва да се сравнява с тях , още повече че принципно е игра за гейм куб и само е портната за Wii.
Тъй като си играл само 15 минути обаче не си успял да видиш измерението на мрака (което е в пъти по-добро в графика) и да излезеш на голямото поле.

Аз един час само риба лових :) и това е 1% от нещата които могат да се правят.

Posted: Mon Jun 28, 2010 2:25 pm
by Delegat
Тази Зелда все пак първоначално беше за Геймкюб, а не за Уи, така че е съвсем нормално визуално да не изглежда много добре днешно време :)

P.S. Изпревари ме :lol:

Posted: Mon Jun 28, 2010 3:29 pm
by Muad_Dib
Писах по-горе, че ще й дам шанс. Сега нека дискутирам колко велико точно е Галакси-то:)

Posted: Mon Jun 28, 2010 3:41 pm
by Delegat
Много :P

Posted: Mon Jun 28, 2010 3:45 pm
by RRSunknown
Галаксито ми беше основната причина за закупуването на конзолата (засега още не разполагам с него но ще ми е следващата Wii игра без никакво колебание).