Page 9 of 21
Posted: Sun Oct 04, 2009 9:52 pm
by Vivian
То така или иначе опасността, че повечето зрители ще предпочетат да се спрат върху самата сюжетна фабула съществува с всяко произведение, което разполага с достатъчно голям набор 'случки' в себе си е факт, ама лошото е като започне да се пренебрегва страхотната метанаративност в сериала. Аз бегло понасям Ана Пакуин, ненавиждам келявата поредица романчета, по която е сериала и намирам Алън Бол твърде често за средностатистически чекиджия, ОБАЧЕ сле дкато си позволих да тествам сериала, останах очарована, че Бол е съумял по егати лесносмилаемия начин да направи съвременна южняшка готика. На моменти въпросната му вресия на вероятно еидн от най-сложните пост-модернистични жанрове леко граничи с пародия на въпросната, но той крачи по тънката граница толкова внимателно, че не си позволява да мине в директория 'сатира'.
Това, което се разпознава като 'простотия' си е чиста форма елемента 'гротеска', който е един от градивните блокове на въпросната южняшка готика. Гротеската е цялото 'бездарничене' на актьорите и една значителна доза от елементарността при разрешаването на ужким важни сюжетни събития (кат примерно серийния убиец).
В произведение като това не се търсят 'нормалните', 'стандартни' многоизмерни образи, а се разчита на архетипи, които сякаш са измъкнати от класическа готика, но са пъхнати в една осъвременена среда. Така се поражда съвсем нов ефект и се анализират 'неудобни' теми в една почти хумористична светлина, което е водещо за жанра.
Определено не смятам, че сериалът е за всеки и адски ме смайва успеха му, като в тая насока голяма роля играе зверски перфектната му рекламна кампания.
Posted: Sun Oct 04, 2009 10:30 pm
by Xellos
Може ли по-опростено да обясниш?

Posted: Sun Oct 04, 2009 10:32 pm
by Vivian
Разбира се, стига да ми посочиш коя част те вълнува.

Posted: Sun Oct 04, 2009 10:50 pm
by Xellos
Дай за всеки случай цялото.
Posted: Sun Oct 04, 2009 11:01 pm
by Vivian
Я да видим. Не трая значителна част от пичовете, които са работили по сериала, но пък те са актуализирали жанр от средата на миналия век, по който драматично си падам, по начин, който категоризирам като естетически задоволителен. Намирам цялото упражнение за перфектно, защото ми създава илюзията за интелектуална чекия и се чувствам по-висша от средностатистическия зрител като търся под вола теле и го намирам тук. Май успях да пресъздам пълнежа на по-горното си твърдение...или?

Posted: Sun Oct 04, 2009 11:04 pm
by Muad_Dib
Малко си попрекалила с пълнежа и в двата варианта:)
Posted: Sun Oct 04, 2009 11:08 pm
by Vivian
Е, вероятно ако си изкажеш съображенията кохерентно като колегата, мога да пробвам да задоволя и твоите изисквания.

Posted: Sun Oct 04, 2009 11:16 pm
by Muad_Dib
Няма нужда, сериалът говори сам за себе си, а и не мисля, че имам нужда от превод на самоцелното ти интелектуално блъвване (YEAH, THAT'S A REAL WORD!!!)

Posted: Sun Oct 04, 2009 11:16 pm
by Amelia
Sssookeeh!!!
Аз не съм особено съгласна с Вивиян, щото според мен ебавка има, на едро е и яко ин йор фейс. Т.е. не е просто готика това и отдавна е минало в сатира, щото сатиризира разни социални феномени. Доста ЯКО ги сатиризира. И пародира разни неща - като книгите, по които се прави Тру Блъд примерно.
Относно дребния селташки град - това е най-гениалното място за развихряне на нещо подобно. Селото си е село. Реднекското село е още по-селско и трактовката на разни малцинствени проблеми в него е абсолютен култ. Не че я няма и градската гледна точка - във втори сезон нещата са направени с друг мащаб вече - там е Църквата на светлината, която се вихри и в големите градове. Там са и вампирите в Далас. Така че има за всеки по нещо.
И все повече Ерик - това е плюс. Във втори сезон има няколко убер култови сцени с него - примерно оная, в която разкъса някъв пич и после питаше има ли кръв в косата. Гениално!!!
Posted: Sun Oct 04, 2009 11:29 pm
by passer-by
Да разбирам ли, че сантименталните се кефят на сладникавите любовни трепети в "Здрач", а по-цинично настроените - на същото в по-груб и директен вариант в Баш Кръвта? Секси вампири и човеци за разни категории зрители, един вид.
Е, да ама няма достатъчно привлекателни женски еквиваленти на Ерик да точа лиги по тях. Уви.

Пък и това не ми е критерий (Колето го каза по-добре със софтпорното).
Персонажите ми станаха досадни доста бързо, историята - малко по-бавно, но към края на втори сезон и това се случи.
Идеите на сериала или не ме вълнуват, или показването им се изчерпва и изтърква.
Но пък и поначало не си падам особено по НВО-сериалите като стил и тематика. Затова и се учудвам, че Колето е зарязал Баш Кръвта още преди мен. Аз изтраях до предпоследния епизод на втори сезон, който превъртах тук-там и в един момент осъзнах, че тотално не ми пука как ще се развие историята и какво ще се случи с който и да е от персонажите.
А стилистичните разсъждения колко готически бил сериалът, колко е пропит с постмодернизъм и как човек трябва да е доста елитно интелигентен, за да схване гениалността му (щото не бил за всеки, нали) не ме впечатляват. Баш Кръвта ми досадя в почти всичките си компоненти и туйто.
Posted: Sun Oct 04, 2009 11:48 pm
by Roland
passer-by wrote:А стилистичните разсъждения колко готически бил сериалът, колко е пропит с постмодернизъм и как човек трябва да е доста елитно интелигентен, за да схване гениалността му (щото не бил за всеки, нали) не ме впечатляват. Баш Кръвта ми досадя в почти всичките си компоненти и туйто.
Не се очаква да те впечатлят, а да ти разяснят защо "доста елитно интелигентните хора" "схващат" гениалността му, която ти "не схващаш". Това и към на Колето злобарското постче малко по-нагоре. Не като заяждане, разбира се

Самоцелно интелектуално блъвване, вика

Posted: Sun Oct 04, 2009 11:52 pm
by Vivian
Ми аз точно със 'самоцелно' и 'блъвване' не мога да се съглася, щото хем е по темата, хем е достатъчно дълго. Ся 'бъртвеж, чието съдържание не мога да схвана' по бих приела някак си.
Posted: Mon Oct 05, 2009 12:13 am
by passer-by
Ами Тони, само в тази тема трима души ти казваме, че разсъжденията ти се нуждаят от опростяване. Имай предвид все пак, че тук не всички сме спецове по жаргона на филмовата критика, та ако си формулираш мнението малко по-разбираемо за профани (като мен например), това би улеснило комуникацията.
Симеоне, схващането кое как и защо се прави е едно, харесването на крайния резултат е друго. Понякога двете съвпадат. Не винаги обаче.
Posted: Mon Oct 05, 2009 12:52 am
by Muad_Dib
Ицо, не се занимавай. За пореден път сме изправени пред класическото Шадоуденс поведение на Симеон (а от скоро и на Вивиан) - "сериалът не е тъп, а ти си тъп, защото не го разбираш". Все едно има КОЙ ЗНАЕ КАКВО за разбиране сред потоците от реднекщина, секс и чиста неподправена СКУКА....
Аз не мисля повече да си губя времето нито с тази тема, нито със сериала, мина ми времето на активен форумен трол (като че ли, настоящото писание е донякъде показание за обратното май). Комуникирал съм си достатъчно със Симеон (а като чета и чинното суфлиране на Вивиан все едно и с нея съм си комуникирал

), за да знам кога има и кога няма смисъл.
Posted: Mon Oct 05, 2009 1:17 am
by Random
А всъщност и на Вивиян, и на Роланд мненията, колкото и "елитарни" да звучат, са доста смислени и се опитват да обяснят именно защо точно на тях сериалът им харесва по един също толкова логичен като "героите са ми скучни и историята не ме кефи". Може би причините да ги кефи са малко по-сложни, но мненията им са не по-малко издържани от всички останали в темата, а лично аз ги намирам и за едни от най-конструктивните. Горе-долу съм съгласен с повечето неща, които написаха, от южняшка готика не разбирам, така че не знам наистина за нея.
Мен зверски ме кефи и това, че сцената, която тоя сетинг дава на Бол, за да вихри пародийно-сатиричните си наклонности, се съчетава много добре с концепцията за вампирите такава каквато е сама за себе си в сериала. Много добре е изпипана, особено във 2 сезон, където са показани що за създания са, колко много по-различни са от хората. Цялата тази груба, но добре контролирана сила, еротиката, аурата на безвремие, която ги обгъща, жаждата им. Може да е клише, но в Тру Блъд е добре изпипано клише, лъскаво е, привлича всякакви на вид зрители, а може да се похвали и с няколко сравнително оригинални попадения. Което го прави още по-яко клише, когато сценарият го изтипоса в Бон Темпс, Луизиана сред цялата селения и застиналата ценностна система от каменната епоха. Цялата културна обосновка на тия хора просто се скапва, провокирана от другостта на вампирите и другите чудесии в сериала. Когато откаже да се скапе, е още по-забавно, защото абсурдът е още по-пълен. На това е наблегнато много яко, и то по стилен начин. Затова разни типажи като Джейсън, чедата от църквата, Анди и прочие кефят. Естествено, че не са невероятно дълбоки и развити персонажи, но си имат своята функция в рамките, поставени от сериала - на гротеската и пародията.
Де да знам, втори сезон беше много як, но свърши малко тъпо според мен. Мисля си, че има още хляб за по-нататъчни сезони, Алан Бол разполага с прозорливостта, за да изстиска още качествени социо-психологически наблюдения от типажите си, като в същото време продължава да доразвива куулнеса на вампирите. Ще видим. Докато има хора, които продължават да се кефят на сериала (а те май са много за щастие на ХБО), значи си постига целта.