Единственото което ме принуждава да взема една яка дряновица и да ви нашаря дупетата. Като цяло много се палите. Това е просто филм. Както казах, третия по ред. По случайност екранизация на книга която харесвам. Има логически дупки във фабулата - може и да се дреболии, но пък какво от това?
Такова, че тръгна да се хващаш на дребно. Ти. Ние никога нямаше да тръгнем да се впускаме в подробности и няколко пъти се опитахме леко да намекнем, че не щем да продължаваме.
Тук се опитвате да ме убедите че не съм разбрала филма защото не внимавам, с което не съм съгласна. Невил казва че в рамките на една година след избухването на пандемията 90 % от световното население умира, 9% са инфектирани, но не умират, а остатъка - около 12 милиона души са изядени или се самоубиват. Първа седмица няма. Но все пак има опити за контрол - кораби за карантина и т.н., тоест не всичко е оставено на самотек. Това ми харесва. Добър детайл. Просто има око за подобни детайли и за липсата им.
Не, опитваме се да те убедим, че си смучеш излишно от пръстите. И във връзка с примера ти - Роланд ти е казал нещо за хаоса май. Как точно човечество се "изтегля масово" след внезапно избухване на пандемия? И да, тези, които са успели, си гледат кефа точно както си описала. Само дето са вероятно 1000 души на кръст общо в целия свят.
И да, видях какво е писал Трип за вероятностите и не съм впечатлена. В селото имаха електроника доколкото може да се съди по звуците предшестващи отварянето на вратата. Оттук нататък разговора за вероятност да имат радио тъпее. Вероятности има, но в литературата похвати като deux ex machina и резервни сюжетни нишки са признак за творческо безсилие. А тоя аргумент за образованието и интересите направо ме разби.
Роланд току-що ми каза, че имало звуци от скенер. Ок.
Ето ти обяснение на аргумента ми, който те е разбил:
Образованието и интересите ми ме карат често да работя с истории, под различни видове. И съм установил, че историите почиват на елементарен принцип - те са съвкупност от изкуствено сглобени елементи и читателят/зрителят го знае. Единственото изискване е сюжетът да изпълни някакво изискване за правдоподобност, което да не минава под определена граница.
Твоята граница явно е твърде висока, макар разни примери да ме навеждат на мисълта, че и разсъжденията ти по време на филма са били малко объркани, или че я караш по спомени и въртиш и сучеш.
1.Как иначе ще обясниш първия ми въпрос по-горе? Пак повтарям: Какво "масово изтегляне"?!?!
2. Това за трудното набавяне на храна. Айде моля ти се. Вече ти отговорих, но може би не си обърнала внимание. Във връзка с това:
3. Въздушнопреносимия вирус и трудното набавяне на храна. Случайно да забеляза, че сърните и лъвовете не бяха заразени? Не може ли по тая логика една сюрия други говеда да не са?
Накрая. Филмът е почти притча, повтарям. Тежкият символизъм с пеперудата би трябвало да е сигнал, нали? Или цялата свръхестественост на водача на гадините?
И както казах, поселището има най-вече символична стойност. Ако не си видяла филма така и не можеш да направиш логически компромис (доста елементарен и малък, в случая), значи в това отношение се намираме на различни планети.
Накрая, как щеше да се развие филмът, ако ония му се бяха обадили още в началото? Всъщност сега се сещам за нещо, което прави излишни тия две страници спор. И да му се бяха обадили,
той щеше ли да отиде при тях? Имайки предвид какъв образ му рисува сценарият цял филм, категорично не. (пък и филмът нямаше да има хептен нищо общо с книгата вече)
Той викаше хора при себе си.
А и когато дойдоха най-после бразилката и хлапето, той не щя да тръгне с тях. За мен е все едно дали някаква Хуанита с Вяра в Бог е казала, че Знае къде се намира Спасението, или че някакви хора са се свързали с него от стотици километри и са му казали "Пич, няма да дойдем при теб, ама ела ти при нас (и си заеби проучванията и желанието да спасиш човечеството, които са ти основата на образа)".
За Невил нямаше алтернатива, а едно обаждане в началото нямаше да е на място, щото Невил още не ни беше толкова разкрит като тотално отдаден на целта си/тотално автоматизиран от съществуването си. И щяхме да се питаме "бе тия му звъннаха, що не тръгне той с тях".
Последно - за какви деус екс макини говориш въобще и знаеш ли какво значи това? Дай ми пример от филма. Какъв точно проблем реши появата на селището накрая, че да му викаш деус екс макина?
Аз деус екс макина му викам на алтернативния край, където минути наред ни показваха концентрираната и непоколебима ярост на гадините, а накрая оня спря да блъска по стъклото....Защо? И въобще цял филм ни показваха колко е мрачно всичко, за да може нашия да си тръгне накрая с мацката, с детето и усмивка на лицето? Еми съжалявам.
Да, няма го релизиозния символизъм, ама и го няма почти нищо от показаното до тоя момент във филма.
И накрая - ако главният Лош е всъщност реалистичен персонаж, а не олицетворение на Заразата, посредством какви мистични способности контролира купищата очевидно безмозъчни изроди около себе си (или поне като такива ни бяха показвани цял филм)?
И как точно постигнахме тая развръзка накрая? Защо нашите бяха толкова щастливи, при положение, че не се разбра Невил взел ли е лекарството, или не, и какво въобще смятат да правят по-нататък?
There is hope. Какъв хоуп? Че останалите милиони диваци ще се окажат разбрани като оня, който в края на краищата беше такъв само щото си искаше гаджето и защото го получи?
П.П. Впрочем, селището го има и в алтернативния финал, ПРИ ТОВА, за разлика от оригиналния, там дори е казано къде точно се намира. А ако грешат и всъщност го няма, сцената става пълна простотия - нашите си заминават ведри и щастливи в пикапа, разправяйки неколкократно как има надежда, а то всъщност било грешка
