Page 72 of 84
Posted: Wed Mar 07, 2012 10:01 am
by Morwen
Все пак не мисля, че сумата от 180 лв месечно (9 часа х 20 дни х 1 лв/час), близо 2200 годишно е такава, че всеки може да си я позволи. В смисъл, да, доста хора могат, но има доста семейства, за които това е ток+вода+една седмица основни неща за ядене.
И бтв, и тези, които идват с колите търсят по един час къде да спрат, не могат просто да си "изплющят колата", а и ти можеш да ползваш градски транспорт... Също така едва ли някой ще е стимулиран да ползва градски транспорт като му режат всякаквите намаления.
Posted: Wed Mar 07, 2012 10:15 am
by termit
Винаги съм знаел че има много темерути в нашенско. Но не мога да измисля описание за това, трябва просто да се види...
http://www.youtube.com/watch?v=kk_loRwl ... ture=share
Posted: Wed Mar 07, 2012 10:27 am
by Marfa
Posted: Wed Mar 07, 2012 10:31 am
by Moridin
Между другото във връзка с ГТ промените в синята зона идват комбо с отмяната на картите за една и две линии (освен тази за метрото). Някъде цитираха (не съм проверявал), че най-евтината карта оттук насетне е 50 лв. Е защо да ходи някой на тоя ГТ и да стига десет пъти по-бавно навсякъде? Всичко е измислено така че да НЕ се качи никой на ГТ и да се наливат пари в синята зона. Които къде отиват не е много ясно, тъй като трябва да отиват в паркинги и гаражи, а нов обществен паркинг някой спомня ли си кога за последно е строен.
Posted: Wed Mar 07, 2012 10:36 am
by Mindcrime
Morwen wrote: а и ти можеш да ползваш градски транспорт... Също така едва ли някой ще е стимулиран да ползва градски транспорт като му режат всякаквите намаления.
Аз
ползвам градския транспорт. Винаги съм го правил. Но понякога се налага да ползвам и колата. Примерно - в близост до нас няма качествен магазин за хранителни стоки и съм принуден един път в седмицата да ходя да пазарувам някъде си с колата. Когато се върна от пазара обаче, нямам къде да спра и да разтоваря покупките. Имам право да спирам без да плащам допълнително само на моята и двете съседни пресечки, които обаче винаги са препълнени с коли щото народа решил да се разходи по Витошка и трябва да спре на 2 метра от там за където се е запътил. Тогава аз трябва да търся място по другите пресечки, да мъкна торби от майната си и да плащам допълнително за целият този "лукс". Отделно, по-някое време трябва пак да изляза и да направя едночасовото обикаляне, защото в крайна сметка трябва да спра колата си на моята улица щото само там ми е разрешено.
Ако ще ми искат 150 лв. за винетка очаквам
поне да имам възможност да спирам колата си из цялата синя, зелена и бембяна зона в София, а не на тези 50 паркоместа които са ми отредени, половината от които са си заети по default.
Posted: Wed Mar 07, 2012 10:40 am
by The Dragon
Moridin wrote:Между другото във връзка с ГТ промените в синята зона идват комбо с отмяната на картите за една и две линии (освен тази за метрото). Някъде цитираха (не съм проверявал), че най-евтината карта оттук насетне е 50 лв. Е защо да ходи някой на тоя ГТ и да стига десет пъти по-бавно навсякъде? Всичко е измислено така че да НЕ се качи никой на ГТ и да се наливат пари в синята зона. Които къде отиват не е много ясно, тъй като трябва да отиват в паркинги и гаражи, а нов обществен паркинг някой спомня ли си кога за последно е строен.
Ами защото картата за една линия е безсмислена. 23 лева = 30 пътувания за един месец. Ако на човек му трябват 40 за да ходи до работата = 31 лева(по 80 стотинки). А общината трябва да поддържа повече инфраструктура и персонал за издаването и - и понеже е поименна и т.н. мога да видя как им е трудно да осигурят необходимата отстъпка.
Posted: Wed Mar 07, 2012 10:47 am
by The Dragon
Mindcrime wrote:Morwen wrote: а и ти можеш да ползваш градски транспорт... Също така едва ли някой ще е стимулиран да ползва градски транспорт като му режат всякаквите намаления.
Аз
ползвам градския транспорт. Винаги съм го правил. Но понякога се налага да ползвам и колата. Примерно - в близост до нас няма качествен магазин за хранителни стоки и съм принуден един път в седмицата да ходя да пазарувам някъде си с колата. Когато се върна от пазара обаче, нямам къде да спра и да разтоваря покупките. Имам право да спирам без да плащам допълнително само на моята и двете съседни пресечки, които обаче винаги са препълнени с коли щото народа решил да се разходи по Витошка и трябва да спре на 2 метра от там за където се е запътил. Тогава аз трябва да търся място по другите пресечки, да мъкна торби от майната си и да плащам допълнително за целият този "лукс". Отделно, по-някое време трябва пак да изляза и да направя едночасовото обикаляне, защото в крайна сметка трябва да спра колата си на моята улица щото само там ми е разрешено.
Ако ще ми искат 150 лв. за винетка очаквам
поне да имам възможност да спирам колата си из цялата синя, зелена и бембяна зона в София, а не на тези 50 паркоместа които са ми отредени, половината от които са си заети по default.
Пикадили в Мола, Карфур на славейков, Била в подлеза на СУ, Пикадили експрес на Дондуков и на белчев, iSensi на акскаков и другия италиански магазин до шератон. Ако тези на са ти удобни и на близо значи не си в идеалния център

Posted: Wed Mar 07, 2012 10:57 am
by Mindcrime
The Dragon wrote:Mindcrime wrote:Morwen wrote: а и ти можеш да ползваш градски транспорт... Също така едва ли някой ще е стимулиран да ползва градски транспорт като му режат всякаквите намаления.
Аз
ползвам градския транспорт. Винаги съм го правил. Но понякога се налага да ползвам и колата. Примерно - в близост до нас няма качествен магазин за хранителни стоки и съм принуден един път в седмицата да ходя да пазарувам някъде си с колата. Когато се върна от пазара обаче, нямам къде да спра и да разтоваря покупките. Имам право да спирам без да плащам допълнително само на моята и двете съседни пресечки, които обаче винаги са препълнени с коли щото народа решил да се разходи по Витошка и трябва да спре на 2 метра от там за където се е запътил. Тогава аз трябва да търся място по другите пресечки, да мъкна торби от майната си и да плащам допълнително за целият този "лукс". Отделно, по-някое време трябва пак да изляза и да направя едночасовото обикаляне, защото в крайна сметка трябва да спра колата си на моята улица щото само там ми е разрешено.
Ако ще ми искат 150 лв. за винетка очаквам
поне да имам възможност да спирам колата си из цялата синя, зелена и бембяна зона в София, а не на тези 50 паркоместа които са ми отредени, половината от които са си заети по default.
Пикадили в Мола, Карфур на славейков, Била в подлеза на СУ, Пикадили експрес на Дондуков и на белчев, iSensi на акскаков и другия италиански магазин до шератон. Ако тези на са ти удобни и на близо значи не си в идеалния център

Живея на Витошка и Патриарха. Всички тези са ми далече за ходене пеша.
П.С. Карфура на Славейков е супер ташак, нямат дори витрина с меса.
Posted: Wed Mar 07, 2012 11:05 am
by Morwen
Ако ще ми искат 150 лв. за винетка очаквам поне да имам възможност да спирам колата си из цялата синя, зелена и бембяна зона в София, а не на тези 50 паркоместа които са ми отредени, половината от които са си заети по default.
Ми... аз честно казано мислех, че винетката е това, а не паркиране на две улици, съвсем прав си.
Ами защото картата за една линия е безсмислена. 23 лева = 30 пътувания за един месец. Ако на човек му трябват 40 за да ходи до работата = 31 лева(по 80 стотинки). А общината трябва да поддържа повече инфраструктура и персонал за издаването и - и понеже е поименна и т.н. мога да видя как им е трудно да осигурят необходимата отстъпка.
Не е безсмислена, а освен това отпадат и тези за две линии, тримесечните, разни ученически и т.н. Общината не трябва да поддържа повече инфраструктура и персонал за издаването на тези карти, отколкото за издаването на месечните, втф?
Posted: Wed Mar 07, 2012 11:12 am
by Mindcrime
Morwen wrote:Ако ще ми искат 150 лв. за винетка очаквам поне да имам възможност да спирам колата си из цялата синя, зелена и бембяна зона в София, а не на тези 50 паркоместа които са ми отредени, половината от които са си заети по default.
Ми... аз честно казано мислех, че винетката е това, а не паркиране на две улици, съвсем прав си.
Ами защото картата за една линия е безсмислена. 23 лева = 30 пътувания за един месец. Ако на човек му трябват 40 за да ходи до работата = 31 лева(по 80 стотинки). А общината трябва да поддържа повече инфраструктура и персонал за издаването и - и понеже е поименна и т.н. мога да видя как им е трудно да осигурят необходимата отстъпка.
Не е безсмислена, а освен това отпадат и тези за две линии, тримесечните и т.н. Общината не трябва да поддържа повече инфраструктура и персонал за издаването на тези карти, отколкото за издаването на месечните, втф?
Определено не е безсмислена на мен ми върши идеална работа. Ползвам такава за да водя детето на детска градина. Ето смятам за март: 22 работни дни х 2 отивания и 2 връщания дневно = 88 лв vs. 23 лева карта за трамвай 7 за един месец.
Posted: Wed Mar 07, 2012 11:36 am
by The Dragon
Имах предвид че е безсмислена за общината. А и това е абюзив за системата. 75% отстъпка както е в момента в твоя случай е малко прекалено.
Posted: Wed Mar 07, 2012 12:05 pm
by Moridin
Не е абюзив за системата, а е всъщност приход за системата, защото като отпадне тая карта, общината няма да види тези 22лв от Майндкрайм, щото той ще си ползва колата. И много като него.
Така че определението "безсмислена" е абсурдно.
Posted: Wed Mar 07, 2012 12:07 pm
by Morwen
Не говорим какво е смислено за общината. А и като води детето на детска градина и обратно четири пъти дневно, нали се сещаш, че вероятно не го води от Надежда до Младост, как за него е смислено да плаща за две спирки, примерно? И колко ресурси отиват за тези две спирки път?
На мен например таксито от нас до работата със все бакшиша ми излиза 2 пъти по-скъпо от билетите за градски транспорт , ако извадя късмет - 1,5 пъти. А таксито работи с доста по-малко КПД от автобуса, но задължително на печалба. Така че общината има от какво да си избива отстъпките.
Posted: Wed Mar 07, 2012 12:09 pm
by Moridin
Разбира се, има голямо значение какво е смислено за общината (особено ако тя някога започне да си влага печалбите в качеството на услугата), но отпадането на картите за една и две линии определено не влиза в тая категория.
Въпросът с отстъпките е класическият въпрос за цена вс оборот. Ако една услуга е с висока цена, хората за нея са по-малко и обратното. Нещата се балансират на някакво ценово ниво - търговецът избира това, което е оптимално за него с проба и грешка. Работата е там, че когато се намесят неща като монопол (ГТ в известен смисъл е монополист на услугата мобилност без личен автомобил), държавно дотиране и т.н. става по-сложна картинката.
Posted: Wed Mar 07, 2012 12:13 pm
by Moridin
Още малко по въпроса с нахалството на СО:
http://www.mediapool.bg/%D0%B1%D0%B5%D0 ... 90297.html
Честно казано не разбирам къде спяха всички хора от последните кметски избори.