Въпроси, предложения и възражения
Moderators: Trip, Random, Marfa
Въпроси, предложения и възражения
Темата май ясно си подсказва за какво е Ако някой има едно от трите, тук е мястото да го изложи.
And you can't dance with a devil on your back...
Само 3 неща от мен:
1. Мерси, че и моето нещобеше одобрено за участие.
2. Роналд, вземи оправи разказа на Last_guardian, че не ми се вярва да свършва точно така. Не си го постнал целият, мисля.
3. Да обощя - значи първият отворен разказ ще е на Random. Ако греша, поправете ме. Държа да знам кой ще е първи, за да прочета първо само него. Иначе съвсем ще ми се омешат в главата кой какво е писал
благодаря за вниманието:)
1. Мерси, че и моето нещобеше одобрено за участие.
2. Роналд, вземи оправи разказа на Last_guardian, че не ми се вярва да свършва точно така. Не си го постнал целият, мисля.
3. Да обощя - значи първият отворен разказ ще е на Random. Ако греша, поправете ме. Държа да знам кой ще е първи, за да прочета първо само него. Иначе съвсем ще ми се омешат в главата кой какво е писал
благодаря за вниманието:)
Не зная защо могат да пишат нерегистрирани, ще го оправя ей сега.
За разказа на Ласт Гардиън - не съм забелязал, че превишава допустимия лимит за един пост, сори. Сложих епилога в нов пост.
А иначе не, редът е според кой пръв е пратил. Тъй като повечето разкази ги е получавал Трип, трябва да го питам в какъв ред ще се отварят, но мисля, че първи е или твоят, или на Енея.
За разказа на Ласт Гардиън - не съм забелязал, че превишава допустимия лимит за един пост, сори. Сложих епилога в нов пост.
А иначе не, редът е според кой пръв е пратил. Тъй като повечето разкази ги е получавал Трип, трябва да го питам в какъв ред ще се отварят, но мисля, че първи е или твоят, или на Енея.
And you can't dance with a devil on your back...
Един процедурен въпрос - ако при четенето на даден разказ човек попадне на стилова неточност или нещо подобно, дали трябва просто да я отбележи като такава или може и да предложи вариант, който според него звучи по-добре, тоест можем ли да редактираме чуждия текст. Аз лично ще се радвам, ако някой отдели време за същото за моя разказ.
Май неправилно се изразих. Изобщо не смятам, че трябва да редактираме директно върху оригиналния текст, той си остава така, както си е и само авторът има право, ако желае, да го променя. Проблемът е, че ако редакциите са твърде много, в един момент изглежда все едно текстът е пренаписан, така че въпросът е дали при първото си мнение само да отбелязваме проблемните места и авторът сам да прецени дали и как да ги променя, без да му влияем или още в самото начало да си кажем предложенията, а пък всички заедно да решават дали стават или не.
Според мен всеки трябва да пише каквото намира за уместно и ако това включва примери - така да бъде. Ако имаш някакви съображения, можеш просто да сложиш предложението си в спойлер-таг, за да не се натрапва на автора и да го чете само ако реши. Така го виждам аз поне де, не знам
And you can't dance with a devil on your back...
Това със спойлер-таговете ми звучи като разумно предложение.
От друга страна, може и да не се дават конкретни примери, а общи насоки.
Един елементарен пример. Примерно ако авторът е написал думата "бяло" вместо "черно" или "кафяво", не му казваш, "мисля че ще е добре ако напишеш "черно"", а му казваш, "може би имаш нужда от дума, изразяваща по-тъмен цвят." Пък и нека се замислим, ако трябва всеки път да даваме наши варианти и конкретни предложения, ще ни се вземе здравето.
Така че да, това е валиден вариант, но в малко по-тесни граници.
Иначе, ако се попадне на неточности от всякакъв вид - били те стилови, логически, неизправности в гледната точка от която се развива действието, развитие на сюжета, граматика дори - хубаво е да се отбелязват възможно най-подробно. Ако, разбира се, са много, тогава са достатъчни само няколко примера последвани от обобщение за грешката която мислиш че е допуснал авторът в тези примери, и в другите които не си посочил.
Това, което, мисля си, не бива да се критикува, е самата идея на автора. Критиката трябва да е насочена преди всичко към начина по който я е реализирал.
От друга страна, може и да не се дават конкретни примери, а общи насоки.
Един елементарен пример. Примерно ако авторът е написал думата "бяло" вместо "черно" или "кафяво", не му казваш, "мисля че ще е добре ако напишеш "черно"", а му казваш, "може би имаш нужда от дума, изразяваща по-тъмен цвят." Пък и нека се замислим, ако трябва всеки път да даваме наши варианти и конкретни предложения, ще ни се вземе здравето.
Така че да, това е валиден вариант, но в малко по-тесни граници.
Иначе, ако се попадне на неточности от всякакъв вид - били те стилови, логически, неизправности в гледната точка от която се развива действието, развитие на сюжета, граматика дори - хубаво е да се отбелязват възможно най-подробно. Ако, разбира се, са много, тогава са достатъчни само няколко примера последвани от обобщение за грешката която мислиш че е допуснал авторът в тези примери, и в другите които не си посочил.
Това, което, мисля си, не бива да се критикува, е самата идея на автора. Критиката трябва да е насочена преди всичко към начина по който я е реализирал.
Offer for Peace
Обръщение до всички:
Момчета и, ти, момиче ( е и аз де),
Като пишете критика, не се престаравайте в плюенето. Няма нужда да се намразваме още в началото или да си лазим по нервите.
Добре би било, ако всеки 3 отрицателни забележки бъдат придружени от поне една положителна. Така по-малко боли. Хора сме все пак. Пък и освен, че сега се учим да пишем, сега се учим да творим и критика. А тя също си иска чалъма. Някъде там по пътя се крие тънката червена линия, която отделя конструктивната отрицателна критика от откровеното заяждане.
Останям въпроса за гласуване...
Иначе момчета, мислете му – идва вашият ред:)
Момчета и, ти, момиче ( е и аз де),
Като пишете критика, не се престаравайте в плюенето. Няма нужда да се намразваме още в началото или да си лазим по нервите.
Добре би било, ако всеки 3 отрицателни забележки бъдат придружени от поне една положителна. Така по-малко боли. Хора сме все пак. Пък и освен, че сега се учим да пишем, сега се учим да творим и критика. А тя също си иска чалъма. Някъде там по пътя се крие тънката червена линия, която отделя конструктивната отрицателна критика от откровеното заяждане.
Останям въпроса за гласуване...
Иначе момчета, мислете му – идва вашият ред:)
Всеки миг аз търся оцеляля част от мен
Пропилявам ден след ден
Manche erinnern sich nicht an den Schreiber,
sondern an das geschaffene von seiner Hand Worte.
Пропилявам ден след ден
Manche erinnern sich nicht an den Schreiber,
sondern an das geschaffene von seiner Hand Worte.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest